Autor Tema: 4 2 1 izduvna grana  (Pročitano 35266 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #20 poslato: Septembar 24, 2014, 03:28:35 posle podne »
cuj jazavce otkad to nisam cuo ima sto godina  :53 :53. ja sam ti dao one duple i obrisao ih da ne mislis da sam ti ih ja dao tj one prve. bili su tu kad sam upalio komp a ti nisi bio na mrezi. ne bitno. audijev (sa slike gore) blok motora prazan i bez icega u sebi kosta 40000eu tako da na vrijedi pricati dalje sta ima koliko ima i zasto ima. bregaste su 310 sa liftom 14,0 i 14,5 ventili su 34 i 30 ali necemo o tome..
ima ta grana konkretno 4-2-1 svoje prednosti i svoje mane. 2,0 ja sa njom jos mrtviji do 3000 o/min u gornjim obrtajima kad bregaste pocinju raditi do nekih 6800 daju neku konjsku snagu nije da nedaju.ja licno mislim od 4-6ks. sa granom 4-1 ona turbo rupa do 3000 je dosta manja i osjeti se da auto lakse prima gas i u nizim a pogotovo u visim obrtajima.
e ako ti osjetis da ti motor lakse ulazi u obrtaje nisu li dodatni kw u pitanju?
4-1 je koja valja duplo skuplja od 4-2-1.
za tomosa sam samo dao primjer vezan za podpritisak izduvne grane. i tacno je da se sa nekim auspuhom bez lonaca i kojekakvim privatnim izumima moze izgubiti i do 20 od 150ks

Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #21 poslato: Septembar 24, 2014, 03:37:54 posle podne »
Zbog takvih jazavaca ne treba ni pisati o ovim stvarima pa neka budu ovce za sisanje i daju xxxxx eura da bi vozili 125ks umesto 225ks iz 16v npr.
Evo ja necu vise sigurno necu pa bauljajte u kanalu oko trulih auspuha i neka se vode rasprave o kn filterima i neka se upropastavaju motori sa fabrickih 139 ili 150 i neka se radi kontra tuning na 125ks kao sto vec ima gomila primera u praksi :26
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #22 poslato: Septembar 24, 2014, 03:43:14 posle podne »
kod 4-2-1 se vise vodi racuna o protoku vazuha, da nema ostrih krivina.. itd.. i spojene su pod ostrijim uglom da ne mogu gasovi iz 1-4 da se vracaju u 2-3 i prave kontra-pritisak i pre nego sto se otvorio ventil. kod 4-1 je duzina cevi napravljena tako da se u grani koja nema izduva vec pravi vakum i pre nego sto treba da izpusti.. i obicno duzinu cevi naprave tako da je iskoriscenost najveca u vecim obrtajima.. kod manjih onda imas kontra efekat, pa radi losije nego standardna.

ko ima problema da vizualizuje, neka zamisli kako talas ide kroz cev i spaja se sa drugim talasom, isti je princip.. ako jedan stigne pre drugog, sudarice se, ako se preklope dobices veci talas, itd..

a kako ti proizvodi vise KS kod standardnog? ako izgubis kontra-pritisak u grani, dobijes deo sile koja je potrebna za guranje doticnih.. njutnov 3 zakon.
lollol

Van mreže Dzinn16v

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1338
  • Age: 34
  • Lokacija: Livno BiH/Samobor Cro
  • Karma: +48/-11
  • Pol: Muškarac
  • Volkswagen motorsport
  • Auto: Golf mk2 16V
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #23 poslato: Septembar 24, 2014, 04:30:31 posle podne »
Po meni ovakvih tema fali na ovome forumu i volio bih da koga ne zanima i tko nezna neka ne pise nista...ima nas koji ocekujemo da cemo cuti neku korisnu informaciju od iskusnih majstora na ovome forumu... ;)

Sto se tice te grane ja ju imam,osobno mislim da ne daje nista posebno kad ju nakacis na lesinu od motora...
ali uz obradu glave,usisa i jos nekih sitnica misllim da dobro dode u svakom slucaju

Moj motor tvornicki ima 136ks i radjene su neke sitnice....koliko sada ima neznam ali volio bih jedan dan to provjeriti i na dynu pa da vidimo daju li te stvari ista ili su suplje price...
Volkswagen motorsport

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #24 poslato: Septembar 24, 2014, 04:44:41 posle podne »


Sto se tice te grane ja ju imam,osobno mislim da ne daje nista posebno kad ju nakacis na lesinu od motora...


bez dobrog bloka, klipova i karika nema ni tuninga. mene napravise djavolom i budalom sto ne radim sesneske sa plinom. na les od motora sta god stavis neces dobiti nista. 101 posto tacno

Van mreže Dzinn16v

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1338
  • Age: 34
  • Lokacija: Livno BiH/Samobor Cro
  • Karma: +48/-11
  • Pol: Muškarac
  • Volkswagen motorsport
  • Auto: Golf mk2 16V
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #25 poslato: Septembar 24, 2014, 04:51:20 posle podne »
gledaj moje misljenje je sljedece...ti lesevi s plinom i ostale senseske u stanju kakvom jesu bi izbacili jedno 100ks na dynu...po meni treba prvo sastaviti zdrav motor da na dynu pokaze 139ks pa tek onda ici na povecanje kw tim raznim doradama...

Ovako stave granu na lesa od 100ks i cude se kako im je na dynu pokazao manje nego sto ima tvornicki :53
Volkswagen motorsport

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #26 poslato: Septembar 24, 2014, 04:55:32 posle podne »
vidi dzine ne moras ici na dino nego kad dodjes sled godine na wf uporedicemo ga sa kruskinim tas stock oem+ golfom. taman da ti usput skinemo onaj cirkus sa zadnje sajbe  :53

Van mreže Dzinn16v

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1338
  • Age: 34
  • Lokacija: Livno BiH/Samobor Cro
  • Karma: +48/-11
  • Pol: Muškarac
  • Volkswagen motorsport
  • Auto: Golf mk2 16V
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #27 poslato: Septembar 24, 2014, 05:01:54 posle podne »
hehe naravno uvijek sam za...ali moramo poskidati dosta toga jos jer je tezi sigurno 100kg zbog pustih OEM stvari :53
Volkswagen motorsport

Van mreže mrki.ru

  • VW Početnik
  • Poruke: 72
  • Age: 32
  • Lokacija: Ruma
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
  • Moja malenkost
  • Auto: Golf mk2 1.8
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #28 poslato: Septembar 24, 2014, 06:45:10 posle podne »
Evo samo bih dodao na ovu temu stvar koju je pomenuo majstor gedora koji je apsolutno upravu za auspuh kod 2T motora a slican je princim i kod 4T (koristi se razlika u pritiscima izmedju cilindara).
Tice se Tomosovih 2T motora koji se frizirenjem pomeraju sa fabrickih parametara. Sirenjem kanala, posto nema glavu motora kao 4T (usisni, izduvni i prelivni) pomeraju se svi parametri. To naravno povlaci i veci karburator i rezonantni auspuh, napomenuo bih da je kod 2T motora "u auspuhu" 60-70% snage motora.
Pricam ovo zato sto sam zato sto sam vozikao takav jedan motor cije je cena friziranja samo u masini znala da bude 400-500 eura da bi se snaga motora podigla sa 6ks na oko 12-13ks.
Evo dijagrama jednog tako friziranog motora sa pravim auspuhom (slike a,b) i fabrickim auspuhom koji je bio na motoru pre friziranja(slika c).



Ako gresim molim da me neko ispravi.  majstor1
Zivot je 1
Ali GTI je 1.8 :-)

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #29 poslato: Septembar 24, 2014, 06:58:57 posle podne »
mrki boga ti kako ide taj sa 6 ks i kako ide posle "remapa" na 12ks, znam da nije tema tomos ali nisam nikad imao prilike da se vozim ni na serijskom ni na  tuniranom

Van mreže ćubica

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1525
  • Age: 49
  • Lokacija: Novi sad
  • Karma: +70/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf V GTI,rallye
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #30 poslato: Septembar 24, 2014, 07:14:45 posle podne »
Po meni ovakvih tema fali na ovome forumu i volio bih da koga ne zanima i tko nezna neka ne pise nista...ima nas koji ocekujemo da cemo cuti neku korisnu informaciju od iskusnih majstora na ovome forumu... ;)

Sto se tice te grane ja ju imam,osobno mislim da ne daje nista posebno kad ju nakacis na lesinu od motora...
ali uz obradu glave,usisa i jos nekih sitnica misllim da dobro dode u svakom slucaju

Moj motor tvornicki ima 136ks i radjene su neke sitnice....koliko sada ima neznam ali volio bih jedan dan to provjeriti i na dynu pa da vidimo daju li te stvari ista ili su suplje price...

Vidi,da sam ja koji se ne razume otvorio ovu temu,pa da i ima smisla.Medjutim,otvorio je max koji se razume u mehaniku i koji je toliko saveta davao ljudim da im se ne zna broj.
Zato mislim da se on samo nasalio kada je otvorio ovu temu.

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #31 poslato: Septembar 24, 2014, 07:23:52 posle podne »
a ko ce mu ga znati da on i dzin nisu neki oemovski spijuni  :53

Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #32 poslato: Septembar 24, 2014, 07:39:47 posle podne »
Ja sam otvorio iz razloga jer mislim da od nje nema leba dok se citav motor i ostalo ne nasviraju.
To je moje misljenje i ne znaci da sam u pravu.
Tema je dobra pa mogu da se razmenjuju misljenja i iskustva itd.

Kada se prave poredjenja treba odvojiti karburatorski motor koji usisava benzin i motor sa direktnim ubrizgavanjem koji ubrizgava gorivo u cilindar.
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #33 poslato: Septembar 24, 2014, 07:46:32 posle podne »


Sto se tice te grane ja ju imam,osobno mislim da ne daje nista posebno kad ju nakacis na lesinu od motora...


sve receno u jednoj recenici. da sacekamo da se mrki iz rume javi za ovog tomosa i ovaj mit ce biti razotkriven  ;)


Van mreže mrki.ru

  • VW Početnik
  • Poruke: 72
  • Age: 32
  • Lokacija: Ruma
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
  • Moja malenkost
  • Auto: Golf mk2 1.8
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #34 poslato: Septembar 24, 2014, 07:55:12 posle podne »
Evo me majstore :) Ide neverovatno inace cilindar tj kanale mi je radio jedan majstor i sela pored Rume, vozio je trke sa onim tomosima D5 D6 ako znate koji su to. On uradi cilindar i daje mere za auspuh i karburator. Kada se to sve uradi motor je apsolutno mrtav do pola gasa, nekih otprilike 5000 obrtaja, posle toga kada prokine nesto neopisivo, vidi se i na dijagramu koliko je nelinearan. A najvise su se smejali kada jedan klip 38.5mm popije 10L na 100 kilometara :) Eto
Zivot je 1
Ali GTI je 1.8 :-)

Van mreže s.radonjic

  • VW Početnik
  • Poruke: 176
  • Age: 47
  • Lokacija: Zemun
  • Karma: +15/-4
  • Pol: Muškarac
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #35 poslato: Septembar 24, 2014, 08:45:45 posle podne »
Ajd' nek nam Nino lepo objasni neke stvari, a i Max je dobrodošao.Na mom motoru koji je bio 1.8 karburator je promenjena glava i stavljena od korada, ubačeni su olakšani klipovi i sve što je majstor Nino rekao da treba.Imam i 4-2-1 granu.Sta se može očekivati od tog motora?

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #36 poslato: Septembar 24, 2014, 09:09:34 posle podne »
ako oces kilovate prepravi ga na 16v tj stavi drugu glavu remenice pumpu itd. skuplje je napraviti brz 8v nego 16v

Van mreže PaulGT

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4817
  • Age: 46
  • Lokacija: NRW
  • Karma: +197/-121
  • Pol: Muškarac
  • no syncro, no fun
  • Auto: golf country
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #37 poslato: Septembar 24, 2014, 10:43:04 posle podne »
Evo me majstore :) Ide neverovatno inace cilindar tj kanale mi je radio jedan majstor i sela pored Rume, vozio je trke sa onim tomosima D5 D6 ako znate koji su to. On uradi cilindar i daje mere za auspuh i karburator. Kada se to sve uradi motor je apsolutno mrtav do pola gasa, nekih otprilike 5000 obrtaja, posle toga kada prokine nesto neopisivo, vidi se i na dijagramu koliko je nelinearan. A najvise su se smejali kada jedan klip 38.5mm popije 10L na 100 kilometara :) Eto

znas li mrki zasto mu treba godina da primi gas, a kad primi poleti? zbog toga su stavili ventil da zatvori pola usisa dok nema veliku smjesu i koji se poslije otvori. jedini 2T motor koji nikada nije htjeo radit ni na jedan drugi auspuh nego iz serije je MZ.

a sto se tice 4-2-1 u nasem projektu nema mjesta za takvu granu ali kad doradis serisku moze da dobro odradi posao. bitno je da je motor zdrav
ima li neko ovde da mu auto ide na isparenja lollol ili ovi dizeli jos malo pa ce krenuti i kusur da vracaju iz rezeorvara thumbup

Zrnojed

  • Gost
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #38 poslato: Septembar 24, 2014, 11:05:18 posle podne »
NENADE PETAKOVICU  imas li ti neki argument da te grane ne daju kilovate?

Koliko bi moglo ks iz motora da se izvuce sa 1000e da se ubaci u njega?


A tu li si,stavljaš auspuhe,umjesto pravih kilovata biggrin

za te pare ne moze nista.

bregaste koje valjaju su oko 700eu, glava se mora raditi kompletna 220-250eu, dihtung glave i poklopca su oko 40eu, posle toga svega kad se namontira prvi problem je preklapanje bregastih u niskim obrtajima. tj na malim obrtajima ce imati previse goriva a na velikim ce mu faliti benzina. taj problem se rjesava sa 250eu. sad dolaze na red ruke onoga ko ce to namontirati i napraviti da radi. nisu jeftine uopste. bar ja necu da pravim nikome kilovate za neku sitnu lovu. ko god hoce da se jebe a da mu ne udje nek vozi 1,6d. znaci ispod 5 glava ne pada mi na pamet nikakav rad.
kome je skupo moze bregaste montirati sam i na serijsku glavu. imace manje kw nego sa serijskim.
ja sam svoju granu 4-1 platio prije 12-13 god 700eu i dan danas toliko kosta. sto li?
i na kraju na sta kruskin auto ima 160 a 1996e god je imao 150, i na sta kosarkasev golf ima 188 a fabricki je imao 174ks? na oba auta su serijske elektronike, bregaste, dizne i ostala cuda?


Van mreže deki1.8T

  • VW Početnik
  • Poruke: 175
  • Lokacija: Pula, Hr
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A3 1.8T
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #39 poslato: Decembar 17, 2014, 01:19:43 posle podne »
Ma je li se to meni čini ili je gospodin max počeo da sumnja i preispituje svoje teorije... B)
Da ga nije naša rasprava od prije par mjeseci potaknula na razmišljanje?

Ja nisam nikakav stručnjak, samo se vodim nekom logikom i opće poznatim stvarima, dokazanim, a max je pokrenuo raspravu i čvrsto pokušavao pobiti sve napisano, a sad vidim da ni on nije siguran u to što govori.

Sad si prijatelju počeo sa granama, ali završit ćeš ti sa kompletnim širim ispuhom ja ti kažem... biggrin


Nego kad ste već kod dvotaktnih motora, imam ja skuter Apriliu SR 50 R, original mašina, samo ima Gianelli reverse rezonantni auspuh, uz koji ide malo veća dizna i drugačije rolice. Još sam ja skinuo limić na usisu zraka u karburator i to je to. Skuter prdi i ide bolje od originala, naravno. Ne može jedno bez drugog, ako hoćeš da ide, mora da prdi!


A evo jedan video, na kojem tuniraju Seat Leon Cupru TDI i mjere snagu prije i poslije prerada i lijepo se vidi razlika u snazi samo nakon izbacivanja zadnjeg lonca, znači nisu ni dirali cijeli ispuh, niti grane...pa ako ima učinka na samom kraju, kako neće na početku ispuha.

https://www.youtube.com/watch?v=mMmIqOXxjQU