Pozdrav svim forumasina, nov sam na sajtu, muka me naterala da se registrujem, ali nadam se lepom druzenju, razmeni informacija i iskustava.
Imam problem sa potrosnjom ulja, vozim Pasata B5.5 2.0, 85 kw, benzin-gas, proizveden krajem 2001. godine. Ispricacu vam celu pricu...
Kupio sam ovaj automobil letos, uvezao sam ga licno iz Nemacke. Nije imao plin kada sam ga kupio, plin sam ugradio mesec dana nakon kupovine auta(stag 4+). Uzeo sam ga od prvog vlasnika, automobil je fantasticno ocuvan i spolja i unutra, a ono sto mi je bilo posebno zanimljivo to je da je bio presao oko 150 000 km, i imam sve papire od dana njegove kupovine - racune, izvestaje sa tehnickih pregleda, sa servisa itd, i na osnovu sve te dokumentacije video sam da je 150 000 km zaista njegova prava kilometraza. Zbunilo me je malo to sto sam u gepeku automobila, kada sam ga kupovao tamo, nasao kanticu Liqui Moly ulja, 15w-40(za benzinske i dizel motore), ali saznao sam posle da se tamo masovno koristi i u novijim benzincima.
Automobil sam doterao na tockovima, perfektno je palio, odlicno isao itd, bio sam vrlo zadovoljan kupovinom. Vrlo brzo sam ugradio i plin, stag 4+, i sve je bilo ok, ali sve to dok sam radio nisam kontrolisao nivo ulja. Jednom prilikom uputio sam se na otvoreni put, i izbacio mi je lampicu na tabli da mi fali ulja. Dosuo sam ono malo ulja Liqui Moly sto je ostalo u kantici i u najboljem redu stigao na odrediste, koji dan posle toga sam i uradio mali servis, i sipao neko mobil 10w-40 ulje po preporuci majstora, medjutim primetio sam potrosnju ulja i sa njim, nekih 0,6l na 1000km. Probao sam i sa castrolom, ista je bila prica, i na kraju sam se vratio opet na 15w-40 uzevsi rusko Lukoil ulje - i sa njim potrosnja je ostala ista. I kako je tada trosio, trosi mi i dan danas, redovno kontrolisem i dolivam i uskoro sledi popravka...
Jos jedna stvar koja vam moze pomoci u dijagnozi kvara: Zimus je poceo da mi sam iskljucuje ESP(palio lampicu), i nisam osetio neki veci manjak snage, sve je manje vise bilo ok. Vozeci ga tako neko vreme, tipa mesec dana, na kraju je u jednoj voznji zaštucao, kao da radi na 2-3 cilindra, nije nikako isao, otisao sam kod majstora, skinuli smo svecice i ustanovili da su pune gareža, cundera, i stavio sam nove svecice, i nakon toga lampica ESP se ugasila, ESP poceo da radi, i veoma prijatno sam se iznenadio - auto nikada bolje nije isao, na sam dodir gasa on je lepio za sediste, kao da je dobio 30 konja vise... Ranije je isao ok, bio sam zadovoljan ali ovi novi momenti su me odusevili. Mojoj sreci dosao je kraj posle par stotina kilometara, opet se pojavljuje cuvena ESP lampica(pretpostavljam da je to znak da esp prestaje da radi), i auto je isao malo-po-malo sve losije, tj vratio se na prvobitno stanje kao kad sam ga tek kupio, dakle opet je isao prosecno. Nisam skidao svecice vise, ali moja pretpostavka je da su se opet nakupile neke garezi, ili su se zamastile, ili nesto slicno.
I jos jedna stvar, auspuh je nazad na izduvu mastan.
Citajuci forume stekao sam utisak da su kod mene u pitanju gumice ventila, automobil za nekih nedelju dana ide kod majstora, ali pre toga bih voleo da cujem vase misljenje, sta mogu da ocekujem od svega ovoga, sta je u pitanju itd. Ukoliko vam treba jos neka informacija, tu sam.
Unapred zahvalan svima, pozdrav svima od Nenada sa Voždovca