Autor Tema: budzenje 1,3 motora  (Pročitano 9188 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže MC Dule

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 688
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +1/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #20 poslato: Decembar 10, 2008, 09:59:00 posle podne »
kad smo vec kod hayabusa motora, moze li neko da objasni kakvi su ovo motori, jer mi zvuce isto kao yamaha r1
najbrzi serijski motor do 2001 1.3 motor cini mi se, 150 konja tj tako nesto 151 mislim, max mu 320 kmh..... inace to je suzuki hayabusa

Van mreže Dejan Prijovic

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 884
  • Age: 36
  • Lokacija: Beograd - Priboj
  • Karma: +10/-10
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat b6 2.0 tdi
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #21 poslato: Decembar 11, 2008, 12:55:18 pre podne »
hayabusa je brate prica za sebe
najveci i najjaci motor
ubica
peta pun gas, i polako.

Van mreže REMI VR6

  • VW Početnik
  • Poruke: 108
  • Age: 33
  • Lokacija: BEOGRAD
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • GOLF MK1!!!GTI BRATE
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #22 poslato: Decembar 13, 2008, 06:30:25 posle podne »
kawasaki zzr 1400 je najbrzi!!! bleh B)
Jake masine,uzdizu prasine!!!
GOLF MK1 GTI     
--------------------
..../=========\
(]/______________\[)
./(O) ==\X/== (O)\
|\===[-------]===/|
|__|====.====|__|

Van mreže vladar

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 380
  • Age: 40
  • Lokacija: Nova Pazova
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 2, 4, 5 + 5 DSG
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #23 poslato: Decembar 14, 2008, 10:06:59 posle podne »
Nego da se vratimo na 1.3 budzenje.
Ima fabricka varijanta sto je ugradjivana u pola G40 motor.... ja licno u srbiji nisam video ni jedan takav ali ok..... znaci postoji ta varijanta.
A inache... ako ima volje i love da ulozi moze da radi sledece..... da razbusi cilindre na max, da obrije i glavu i blok ma max... naravno onda u klipove mora malo da upusti tj da ih obradi kako nebi stizali ventile i onda po meri da nadje zupcasti kajis.... koji zub kraci. na to samo staviti jaci dvogrli karbus ali onaj sto mehanicki otvara drugo grlo kako bi mogao namestiti da oba grla stalno otvara i taj autic ce da skace kao parip. Lagan je, a ove obrade bi mu dale ostrinu.
Mislim da mu je to najjeftinija varijanta da ga nasvira ako vec hoce bas taj motor da radi.
Mada ja sam malo drugacije nasvirao moj 1.3. VADIM GA IZ AUTA, BACAM NA TAVAN I UBACUJEM 1.8. tako je najlakse i bolje.;)
Mada svidja mi se ono sto je neko pomenuo... da sa 1.3 obrijes neke jace motore... jace po kubikazi i sl.

Van mreže ljuboje

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 534
  • Age: 38
  • Lokacija: bijeljina
  • Karma: +5/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #24 poslato: Decembar 16, 2008, 12:09:50 pre podne »
ej jaro svaka ti cast.pravi odgovor!sutra cu mu sve ovo prenijeti pa nek se j...e.neka radi sta hoce.hvala tebi i svima sto ste se trudili da mi pomognete

Van mreže MC Dule

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 688
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +1/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #25 poslato: Decembar 16, 2008, 09:15:29 pre podne »
Nego da se vratimo na 1.3 budzenje.
Ima fabricka varijanta sto je ugradjivana u pola G40 motor.... ja licno u srbiji nisam video ni jedan takav ali ok..... znaci postoji ta varijanta.
A inache... ako ima volje i love da ulozi moze da radi sledece..... da razbusi cilindre na max, da obrije i glavu i blok ma max... naravno onda u klipove mora malo da upusti tj da ih obradi kako nebi stizali ventile i onda po meri da nadje zupcasti kajis.... koji zub kraci. na to samo staviti jaci dvogrli karbus ali onaj sto mehanicki otvara drugo grlo kako bi mogao namestiti da oba grla stalno otvara i taj autic ce da skace kao parip. Lagan je, a ove obrade bi mu dale ostrinu.
Mislim da mu je to najjeftinija varijanta da ga nasvira ako vec hoce bas taj motor da radi.
Mada ja sam malo drugacije nasvirao moj 1.3. VADIM GA IZ AUTA, BACAM NA TAVAN I UBACUJEM 1.8. tako je najlakse i bolje.;)
Mada svidja mi se ono sto je neko pomenuo... da sa 1.3 obrijes neke jace motore... jace po kubikazi i sl.
Ja sam video jednog pola g-40 u Borci.... I ovo sve sto ti je nabrojao Vladar je super samo sto ce trositi i mozda vise nego G-60 ako je zbog toga menjao auto.... Poz

Van mreže Zlocesti

  • Ma .... LOoOOdilo :)
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1495
  • Age: 41
  • Lokacija: Beograd, Djeram
  • Karma: +7/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Vw Bora 1.9 tDI 131ks
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #26 poslato: Decembar 16, 2008, 09:54:36 pre podne »
zupcasti par zuba kraci ??? jel si ti siguran u to sto govorish ???
[IMG]https://www.freepnglogos.com/uploads/vw-png-logo/pulman-volkswagen-new-pulman-motor-group-png-logo-3.png[\IMG]
******** I nishta  DRUGO  **************

Van mreže Zlocesti

  • Ma .... LOoOOdilo :)
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1495
  • Age: 41
  • Lokacija: Beograd, Djeram
  • Karma: +7/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Vw Bora 1.9 tDI 131ks
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #27 poslato: Decembar 16, 2008, 10:01:47 pre podne »
a evo uopteno sta treba uraditi da bi se dobilo vishe konja .. inace kopirano sa ygo foruma ..

GLAVA
*Restrikcija lezi u samom dizajnu glave.Kanal, prije svega mislim na usisni, ima mnogo krivina i okreta.Lakoca kojom motor usisava zrak pri datoj brzini motora(rpm) iskazuje koliki je "protok".
Veci protok znaci da ce se lakse proizvesti veca snaga.
Takodje,kanal(port) i sam ventil nisu dovoljno fizicki veliki da omoguce da se vishe zraka usisa.Kao i svugdje u motoru,posebno kod tjuninga, i ovdje postoje kompromisi.Generalno, veci kanal znaci da ce zrak sporije putovati kroz isti pri datoj brzini motora(rpm).Ovo je poznato kao "brzina kanala"(Port Velocity).Visoke brzine u kanala su dobre,jer ce se gorivo ljepo mjesati sa zrakom dok prolazi kroz karburator, a postoji i odredjena kolicina inertnog usisnog efekta, pri punjenu cilindra.
Kod Fiatovih motora bice visokih brzina u kanalima ali na niskim obrtajima.Ovo je zasluga uskih kanala, i odvratnih neravnina i izoblicenja koji ne dozvoljavaju kvalitetan protok.To znaci da ce spic obrtnog momenta biti na niskim obrtajima.Motor nece bit u mogucnosti da proizvede veliku snagu jer pri visokim obrtajima motor jednostavno ne moze da provuce dovoljno smjese kroz kanale dovoljno brzo.
Bas zbog svega toga prvi posao nam je da omogucimo motoru da pravilno udishe.Kada to zavrsimo ,motor ce ljepo reagovati ma promjene na izduvu,zamjenu i modifikacije karburatora kao i zamjenu bregast...
Prvo moramo skinuti glavu sa bloka.Ovo moze biti tesko jer se alu glava zna zaglaviti tj. zaljepiti za celicne serafe koji je drze.Totalno razliciti materijali tjeraju jedan drugog da korodiraju kada su u kontaktu.
Treba ce vam svrdla za busilicu.Postoje kameni i dijamantski.Od dijamantskih nema bolje ali im je i cjena malo jacha, tako da ce kameni sasvim ljepo posluziti.
Uklonite ventile pazeci da ih slozite i obiljezite nekako u pravom redu zabog kasnijeg vracanja.Krecemo sa radom na kanalima.
Prvo ublazite sve nagle krivine,neravnine i izbocine i praveci sve krivine postepenim.Mnogo metala moze da se "skine" radeci ovo posebnu u oblasti oko vodjica.Malo cemo "varati" i necemo sastrugati vodjice, pa ce biti malo tesko raditi u ovoj oblasti.Skidanje vodjica bi pomoglo puno.Ali nove vodjice bi trebalo upresti ponovo u glavu, moguce i nove ventile..Zelimo da zadrzimo ovaj posao u rangu DIY redukujuci troskove na minimum.Problem je sto su kanali za vodu jako blizu kanala, posebno na spoljnjoj krivini, za usis odnosno izduv.Mozete slobodno natopiti kamen za brusenje sa WD-40.Zaustavice kamen da brzo skida veliku kolicinu metala odjednom.Mozete da budete prilicno kreativni u ovom poslu samo ne mojte pretjerivati.
Sljedeci posao je da da povecamo kompresiju sa standardnih 9.2:1(u pitanju je 1.5motor) na nekih 10.5 .
Korist ove modifikacije je da ce usisani zrak biti vishe kompresovan, tako da ce se vishe sile osloboditi eksplozijom smjese u formi kineticke energije.Korsit ce se vidjeti tijekom cjelog obrtnog opsjega,praveci motor osjetvljivijim na ostale modifikacije.
Mana je u mogucem samozapaljenju smjese, iliti deotanciji ako se ode predaleko sa komprsijom.Detonacije ce ako se ne sprjece na vrjeme ubrzo unsititi vas motor.Dakle negdje oko 11:1 je stvarno MAKSIMUM koji je siguran da se koristi na motor za svaki dan.Cak i tad bi trebalo koristiti kvalitetno gorivo sa MINIMUM 97oktana.Negdje sam vidio da bi valjalo paljenje podesiti na 5stepeni prije GMT.
Kompresija(Commpresion Ratio) se racuna na sljedeci nacin:
CR=Zapremina Cilindra+zapremina komore za sagorjevanje/zapremina komore za sagorjevanje

*ZAPREMINA KOMORE ZA SAGORJEVANjE
Zapremina se mjeri u CC, kubnim centimetrima.Mjeri se tako sto:
Vrate se svjecice,stave ventili(naravno u zatvoren polozaj).Zatim uzmemo komad stakla(mjere da pokrije komoru) na kojima bi trebalo izbusiti minimum dvije rupice.Ivice komore namazite sa tovatnom mashcu.Postavite staklo i istiskujte zrak koji ce se vidjeti po ivicama komore kao mjehurcic u masti.Kada to zavrsite treba napuniti komore sa motornim ulje,vodom ili nekom drugom tecnoscu.Na ovaj nacin ce te provjeriti i kako dihtuju ventili.E sad, da biste napunili komore valjalo bi naci nekakvu pipetu, ali i malo veci shpric ce posluziti.Ne zaboravite da da biste izracunali kompresiju morate dodati i zapreminu udubljenja na klipovima,"supljine" izmedju cela klipa i prve karike, kao i zapreminu koju ce dodati dihtung.Za povecanje kompresije se koristi skidanje glave (ponekad i bloka).Ovo ne mozete raditi nazalost sami.Kao primjer za dizanje kompresije sa 9.2:1 na 10.8:1 je CENZURA skinuti 2mm sa glave.
Vrlo je bitno da na donjoj povrsini glave(koja dodiruje blok) nema strugotine i "oziljaka" jer ce prouzrokovati pregjevanje u komori i samozapaljenje smjese.

*USISNA GRANA
Sljedeci posao je da uparimo usisne kanale sa kanalima na usisnoj grani(port match).Ovo je malo dosadniji i da kazem za mozak komplikovaniji posao pa ima jedan laksi nacin koji i nije tolko losiji.usisnoj grani.Da napomenem,SAMO IZLAZE prosirite na tu mjeru.Zatim ga ljepo zaokruzite i stopite u usisni traktu u glavi.Nece praviti prevelike razlike u protoku i snazi u odnosu na onaj tezhi nacin koji zbog jasnog razloga(DIY) nisam htio da objashnjavam.

*KARBURATOR
Zadnje sto cemo za sad raditi, je da obradimo karburator.Za primjer cemo uzeti dvogrli karburator.Standardna modifikacija koja pravi veliku razliku u osjetvljivosti motora na gas je zamjena za jache dizne.Mi cemo ici malo dalje od toga.Sljedecu modifikaciju uradite samo na svoju odgovornost jer ce motor zbog nje dosta teze paliti.Uklanjamo cjeli sistem sauha.Ovo ce omoguciti veci protok pri WOT(WideOpenThrotle-potpuno otvoren leptir).Evo da razbijemo i jednu lau zabludu.Sve modifikacije na karburatoru ce stvarno znaciti nesto i osjetiti se samo pri WOT.
Sljedeca modifikacija je da povecamo glavno grlo sa 23mm na 26mm i sekundarno sa 26mm na 28mm.Ovo se radi tako sto se karburator rasklopi o donji dio odnese na masinsku obradu da se rabuse grla(postoje i kraburatori kod kojih se to moze mjenjati).28mm na drugom grlu je APSOLUTNI maksimum.Tamo gdje su grla uska(najuzha) treba postoji venturi izlaz.Zrak ce se tuda najbrze kretati omogucujuci dobru atomizaciju goriva dok izlazi da venturi.
[IMG]https://www.freepnglogos.com/uploads/vw-png-logo/pulman-volkswagen-new-pulman-motor-group-png-logo-3.png[\IMG]
******** I nishta  DRUGO  **************

Van mreže vladar

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 380
  • Age: 40
  • Lokacija: Nova Pazova
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 2, 4, 5 + 5 DSG
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #28 poslato: Decembar 16, 2008, 06:00:53 posle podne »
za zupcasti sam siguran.... sto posto ;) kreni cistom logikom.... spusti glavu par milimetara.... skrati blok par milimetara.... moze li to iko naspanovati? naravno da ne.... radili smo to na hondu prelude.... znaci mora se kratiti i klip... samim tim se malo i olaksa.... i da se upusti da moze ventil da radi....
da vidi kod cubike dal moze da se ubaci siri ventil i da se stanji stub ventila kako bi smesa lakse prolazila.... da se prosiri usisni kanal i ispolira.... naravno i izduvni.... grana izduvna da se prosiri tj cevke veceg promera da se montiraju... ma ima tu dosta stvari koje se mogu raditi.... ali to kosta naravno....
sto se tice potrosnje.... nebi se nesto besno povecala.... povecala bi se ako bi aktivirao da mu oba grla stalno rade.....

Van mreže Zlocesti

  • Ma .... LOoOOdilo :)
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1495
  • Age: 41
  • Lokacija: Beograd, Djeram
  • Karma: +7/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Vw Bora 1.9 tDI 131ks
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #29 poslato: Decembar 19, 2008, 10:55:37 pre podne »
tesko da to moze tako .... ali ako ti kazes . jasam mog yuga tjuniro po gornem receptu i prezadovoljan sam ..
[IMG]https://www.freepnglogos.com/uploads/vw-png-logo/pulman-volkswagen-new-pulman-motor-group-png-logo-3.png[\IMG]
******** I nishta  DRUGO  **************

Van mreže vladar

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 380
  • Age: 40
  • Lokacija: Nova Pazova
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 2, 4, 5 + 5 DSG
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #30 poslato: Decembar 19, 2008, 09:52:01 posle podne »
Evo sve sam procitao sto si pisao ;)
Sve je to ok.... al se meni ne svidja to njegovo... aj da sirimo usisni kanal al necemo da skidamo vodjice... ajmo ovo al necemo skroz do kraja.... kad radis onda radi.... ako si resio da radis glavu... pa uradi je ljudski. Odneses lepo glavu kod Cubike i kazes coveku da hoces da ti uradi glavu full i on ce da joj ..ebe kevu. i ona ti i kaze na kraju za zupcasti kais. Glava bas mnogo znaci autu. a ima jos toga sto se moze uraditi.. naravno ;)
Al decko se ne izjasnjava koliko toga bi on da radi.... mislim 1.3..... sta on zeli od tog motora?

Van mreže Zlocesti

  • Ma .... LOoOOdilo :)
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1495
  • Age: 41
  • Lokacija: Beograd, Djeram
  • Karma: +7/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Vw Bora 1.9 tDI 131ks
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #31 poslato: Decembar 20, 2008, 02:13:13 pre podne »
avion :))
[IMG]https://www.freepnglogos.com/uploads/vw-png-logo/pulman-volkswagen-new-pulman-motor-group-png-logo-3.png[\IMG]
******** I nishta  DRUGO  **************

Van mreže vladar

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 380
  • Age: 40
  • Lokacija: Nova Pazova
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 2, 4, 5 + 5 DSG
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #32 poslato: Februar 13, 2009, 08:56:32 posle podne »
Eto... nestao nam tvorac teme.... i ni

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4509
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #33 poslato: Februar 14, 2009, 01:39:28 pre podne »
Eto... nestao nam tvorac teme.... i ni

SALE GTI

  • Gost
Odg: budzenje 1,3 motora
« Odgovor #34 poslato: Februar 14, 2009, 02:16:27 posle podne »
Po