Autor Tema: Smart tuning, da ili ne?  (Pročitano 13715 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Skodamaniak

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3089
  • Lokacija: Podgorica-Crna Gora
  • Karma: +70/-32
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #40 poslato: Jun 12, 2011, 02:02:28 posle podne »
Ma nijesam se istripova znam sto pricam ;) biggrin

Van mreže branislav89

  • VW Početnik
  • Poruke: 153
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: 16Z/9N3
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #41 poslato: Jun 12, 2011, 09:45:23 posle podne »
matematicki gledano snaga=moment x ugaona brzina(motora)
cipovanjem, menjate i obrtni moment i snagu - povecavate ih na racun smanjenja ugaone brzine. teoretski, trebali bi biti manji obrtaji za istu brzinu... ;)
"Zivot je ono što prođe dok mi radimo nešto drugo."

Van mreže Gagi

  • Ice Cool
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2795
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +146/-29
  • Pol: Muškarac
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #42 poslato: Jun 12, 2011, 09:58:41 posle podne »
ajde bre,necu da se raspravljam oko tih stvari koje su proste kao pasulj... kakvo bre racunanje... to je fizicki ne moguce,jedino ako vi nemate neko cudo od auta... ajde da je kao kod automatika koji radi na pritisak ulja pa i da poverujem,ali kod zupcanika je to NE MOGUCE... razmislite jos malo!!!

Van mreže branislav89

  • VW Početnik
  • Poruke: 153
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: 16Z/9N3
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #43 poslato: Jun 12, 2011, 10:28:16 posle podne »
ma niko ne treba da se raspravlja. samo iznosimo svoja misljenja. menjac menja parametre momenta i snage. njihov proizvod daje snagu. veca snaga, veci moment znaci manji obrtaji...
"Zivot je ono što prođe dok mi radimo nešto drugo."

Van mreže Gagi

  • Ice Cool
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2795
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +146/-29
  • Pol: Muškarac
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #44 poslato: Jun 12, 2011, 10:35:21 posle podne »
menjac ne moze nikako da promeni parametre,sem ako ne promenis menjac,tj prenos,tj odnos snaga motora-broj zupcanika na nekoj brzini,to bi isto bilo kao kad bi rekao da se na cetvorotaknom motoru u jednom taktu posle chipa radilica okrene za ceo krug u mesto za pola kruga...
P.S izvini za ovo "raspravljam" , nisam se lepo odrazio...  biggrin

Van mreže branislav89

  • VW Početnik
  • Poruke: 153
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: 16Z/9N3
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #45 poslato: Jun 12, 2011, 10:47:31 posle podne »
ti ne menjas snagu, to je nemoguce da menjas! snaga ostaje ista. snaga ti je od motora, a menjas obrtni moment i ugaonu brzinu. veruj mi na rec kad ti ovo kazem  ;), znam drugove koji su bivali umalo oboreni na ispitima na masinskom iz predmeta koji se tice ovoga, tj. dinamike vozila...  biggrin
"Zivot je ono što prođe dok mi radimo nešto drugo."

Van mreže Gagi

  • Ice Cool
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2795
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +146/-29
  • Pol: Muškarac
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #46 poslato: Jun 12, 2011, 10:49:40 posle podne »
e... ma nije ni bitno...  biggrin

Van mreže branislav89

  • VW Početnik
  • Poruke: 153
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: 16Z/9N3
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #47 poslato: Jun 12, 2011, 10:54:08 posle podne »
 lollol

dosta smo ja i ti pricali. da vidimo jel ima jos neko nesto pametno da kaze...  biggrin
"Zivot je ono što prođe dok mi radimo nešto drugo."

mladen3103

  • Gost
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #48 poslato: Jun 13, 2011, 04:47:41 pre podne »
uf sta procita i osta ziv,cipovanjem se dobije veca elasticnost motora,i tu je sva filozofija,
zbog veceg momenta moze se voziti na manjem gasu u vecem stepenu prenosa za zeljenu brzinu,
i tacno je da ce motor tu brzinu lakse razvrtjeti i da ce te se primjer popeti uz neko brdo u 4 brzini na 80 km h pri 2000 o min
umjesto prije recemo cipa u 3 brzini na 80km h pri 3000 o min,ali pri istoj situaciji koja zahtjeva istu kolicinu rada ili snage ta snaga ostaje ne promjenjena,
znaci ovako u prevodu posto je na manjem broju obrtaja proizvedena ista kolicina rada,a krak sile je ostao ne promjenjen,proizilazi da je porasla sila ili potisak u cilindru koji djeluje na taj krak sile tj koleno radilice,a ujedno to povecanje opterecuje lezajeve i sve ostalo klipove i sve sklopove i mjenjaca,
vise nego kao sto sam rekao u 3 brzini na 3000 o min,tako da vama djeluje da je u stvari motoru lakse al nije,to vama samo djeluje prividno,
smanjenje obrtaja ne znaci i rasterecenje motora,u nekoj granici da ali uopsteno ne,zato svaki motor ima optimalne obrtaje u zavisnosti od rezima rada,

mladen3103

  • Gost
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #49 poslato: Jun 13, 2011, 04:55:41 pre podne »
ti ne menjas snagu, to je nemoguce da menjas! snaga ostaje ista. snaga ti je od motora, a menjas obrtni moment i ugaonu brzinu. veruj mi na rec kad ti ovo kazem  ;), znam drugove koji su bivali umalo oboreni na ispitima na masinskom iz predmeta koji se tice ovoga, tj. dinamike vozila...  biggrin
na ovo cu samo reci  boodala


mjenjac ima zadane prenosne odnose,i nebitno od snage motora,ako motor tj isti motor ima 90 ks a posle cipa ima 110 ks
a datu snagu razvija na 4000 o min i pre i posle cipa sa istim mjenjacem imace istu krajnju brzinu,s razlikom samo de ce bolje ubrzavati,
ali ce i prije otici zbog povecanja momenta,a mjenjaci i stradavaju zbog momenta na malim obrtajima jel tada trpe,a neda mi se o tom pisat,
tako da je gagi u pravu,

Van mreže branislav89

  • VW Početnik
  • Poruke: 153
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: 16Z/9N3
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #50 poslato: Jun 13, 2011, 09:43:25 pre podne »
mislio sam da menjacem ne mozes da menjas snagu...
"Zivot je ono što prođe dok mi radimo nešto drugo."

Van mreže baraba988

  • VW Početnik
  • Poruke: 105
  • Lokacija: Teočin, Gornji Milanovac
  • Karma: +7/-10
  • Pol: Muškarac
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #51 poslato: Jun 18, 2011, 03:07:06 pre podne »
Imam lepe vesti, crkla mi malopre turbina  bonk
Pošto planiram da čipujem motor na 140ks, dal mi valja da stavim neku jaču turbinu kako bi bilo manje opterećenje ili da uzmem istu kao staru?

Van mreže LEMI

  • Youngtimer
  • VW Klub Prijatelj
  • Master Member
  • ***
  • Poruke: 3413
  • Age: 113
  • Lokacija: Beograd, Vozdovac
  • Karma: +48/-31
  • Pol: Muškarac
  • KORREKT
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #52 poslato: Jun 18, 2011, 05:32:44 pre podne »
Kao sto sam ti rekao u PP, sta je tu je sad, mozda i bolje ovako ako si vec hteo da ga cipujes.

Znaci ako pase od petice turbina,(posto je i ceo Caddy radjen na osnovi golfa5) da stavis njegovu onu od 140ks, pa onda cipujes, i imas bruka masinu  driving

Van mreže baraba988

  • VW Početnik
  • Poruke: 105
  • Lokacija: Teočin, Gornji Milanovac
  • Karma: +7/-10
  • Pol: Muškarac
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #53 poslato: Jun 18, 2011, 10:08:39 pre podne »
Kao sto sam ti rekao u PP, sta je tu je sad, mozda i bolje ovako ako si vec hteo da ga cipujes.

Znaci ako pase od petice turbina,(posto je i ceo Caddy radjen na osnovi golfa5) da stavis njegovu onu od 140ks, pa onda cipujes, i imas bruka masinu  driving

Dal bih onda morao da dorađujem motor? Pošto sam pročitao na forumu da čak i ako stavim remontovanu turbinu motor mora da se osveži zbog velike snage turbine. Ako stavim ovu od golfa od 140 konja remontovanu, to će tek da cepa motor  blow

Da ne bude preveliko opterećenje za motor i menjač od 5 brzinai za ove druge gluposti kao što je plivajući zamajac?
« Poslednja izmena: Jun 18, 2011, 10:11:15 pre podne od strane baraba988 »

Van mreže LEMI

  • Youngtimer
  • VW Klub Prijatelj
  • Master Member
  • ***
  • Poruke: 3413
  • Age: 113
  • Lokacija: Beograd, Vozdovac
  • Karma: +48/-31
  • Pol: Muškarac
  • KORREKT
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #54 poslato: Jun 18, 2011, 10:49:16 pre podne »
Pa ne znam zasto bi, drugar moj ima golfa 5, sa 140 konja i 5 brzina...

A sto se tice prepravki, nisam upucen, ali mislim da sam procitao negde da mora komp da se prepravlja? Javice se neko strucniji pa ce reci vec sta bi trebalo uraditi

A ako bi vratio istu turbinu, nista ne treba da radis, ja sam imao ovakav problem kad mi je auto komerc s*** motor na passatu...promenio turbinu i to je to..al nisam remontovanu, mozda zato...  blink


Van mreže TT_tuning

  • VW Početnik
  • Poruke: 138
  • Lokacija: Zemun
  • Karma: +11/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #55 poslato: Jun 23, 2011, 08:51:15 posle podne »
Taj 105ks motor dosta moze fabricki trpeti snage.Mi smo ga radili na 175ks bez prepravki.Sa jacom turbinom drugim diznama i remapom moze ozbiljna snaga da se napravi od tog motora.

Nista se ne dobija ako se stavi jaca turbina a ne uradi se remap,zato se ecu prepravlja.

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9781
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #56 poslato: Jun 23, 2012, 02:42:27 posle podne »
Jel živ kedi?

Van mreže baraba988

  • VW Početnik
  • Poruke: 105
  • Lokacija: Teočin, Gornji Milanovac
  • Karma: +7/-10
  • Pol: Muškarac
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #57 poslato: Jul 03, 2012, 09:59:27 posle podne »
Živ je!!! Nisam ništa čačkao, odlučio sam da ostane fabrički sve. Prešao sam do sad 30 000km i motor je i dalje odličan. Baš sam se dvoumio šta da radim i mislim da mi je pametnije da ne diram, nisam ja ništa pametniji od VW inženjera driving

Van mreže Aco84

  • VW Početnik
  • Poruke: 141
  • Age: 39
  • Lokacija: Bg
  • Karma: +9/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Jetta 1.6 TNG
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #58 poslato: Jul 03, 2012, 11:24:56 posle podne »
Baraba pogledaj ovo:

http://www.racechip.rs/FAQ.html

(izvinjavam se ako je zabranjeno navoditi linkove, brisite ako nije u skladu sa pravilima)

Van mreže Andreja

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 226
  • Age: 39
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +22/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: EOS 2.0 TDI DSG
Odg: Smart tuning, da ili ne?
« Odgovor #59 poslato: Oktobar 30, 2012, 03:10:23 posle podne »
Evo da i ja, kao novajlija, kažem nešto!  B)

Moja priča oko chip tuninga je išla ovako:

-Prvo sam kupio "plug-in" chip od RaceChip-a i u startu sam se za'ebao  bonk
Naime, ne dopada mi se način rada takvog chipa, jer kako su mi objasnili, takav chip "laže" motor o odredjenim parametrima da bi se povećalo ubrizgavanje goriva a samim tim i snaga,... Nema povećanja max brzine, ubrzanje je isto ili čak i gore, jedino se primećuje razlika u medju-ubrzanju. Ovaj nazovi chip radi samo u odredjenom opsegu obrtaja, npr. 2000-3500rpm, pre i posle ništa.

-Druga stvar koju sam pokušao je tzv "pravi" chip tuning.
Uradio sam ga u "SmartTuning"-u, delimično zadovoljan... s' jedne strane automobil je previše težak ali sa druge mislim da je moglo još više snage da se dobije, odnosno bolje performanse.

-Na kraju sam opet "chipovao" auto kod "RevoChip"-a i mnogo sam zadovoljniji  tapsac
U prvih 5 min. sam video razliku i osetno poboljšanje! Mislim da veliki uticaj ima dyno na kome se odmah vrše testiranja i koji može da otkrije nedostatak ako postoji.

*prva dva postupka sam radio na VW Phaeton 3.0 TDI, treći na VW Eos 2.0 TDI pa možda i zato imam različite utiske, a možda i 100% ne  ;)
« Poslednja izmena: Oktobar 30, 2012, 09:25:06 posle podne od strane Andreja »