VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: borko83 April 06, 2009, 04:12:20 pre podne
-
pozdrav,e pa nemoze covek bez muke bonk,
pojavio mi se plavi dim izmedju 1500 i 2000 rpm,nije toliko gust ali zabrinjava,
remontovao sam bosch pumpu i dizne,ulja trosi koliko je i propisano, nikakve promene ne primecujem u voznji,sta se desava???????? boodala
-
bojim se da pokazuje prve znake zamora, s obzirom da kazes da si remontovao dizne i bosch pumpu
-
I ja se bojim da je ono najgore blink
-
Plavi dim valjda ukazuje na sagorevanje ulja, moze da bude preko gumica ventila (najbezbolnija varijanta) ili pored karika (moli boga da nije!!!)
Gumice ventila mislim da mogu da se menjaju bez skidanja glave ali je potreban alat za skidanje ventila, Dandy je doktorirao tu temu pa mozes njemu da se obratis za strucni savet!
-
ulje, kume, ulje, gori . . . Gumice, vodjice ili karike . . .
-
prati potrosnju ulja ;)
-
najkriminalnije je sto mi ulje ne trosi,znaci svaki dan sam u autu i isti je nivo kao i prije mjesec dana,koliko moze da kostaju karike,vodjice i gumice
-
Da li ti se taj plavi dim pojavljuje: kada je motor hladan ili kada je postigo radnu temperaturu?
-
najkriminalnije je sto mi ulje ne trosi,znaci svaki dan sam u autu i isti je nivo kao i prije mjesec dana,koliko moze da kostaju karike,vodjice i gumice
Onda vataj boshistu za gushu . . . big_boss
-
ma jbt to je dizel,ako ti lepo ide,lepo trosi ulje i gorivo sve po propisima ona teraj i neosvrci se ;) znas kako se kaze: "za dobrim(brzim) konjima se prasi" ;)
-
gumice samo zameni
-
plavi dim mi se javlja kad postigne radnu temp,ali izbaci odredjenu kolicinu plavog dima i kad ga tek upalim,ali brzo nestane taj dim i onda je ok.palio mi je cak i kod mene u sjenici na -28C,zvaci apsolutno nista se nije promijenilo,osim sto se pojavio dim :)), boodala
-
ako ti ne tro
-
e vec sam ostavio auto kod majstora,mijenjam karike,gumice ventila,vodjice,letece lezajeve dihunge itd,uglavnom, cilindri su i dalje na standardu i u vrlo dobrom su stanju,a dvije karike su napukle,ebem li ga kako,mozda sam bio suvise nezan sa gasom u poslednje vrijeme drive :) i one su prouzrokovale sikljanje ulja na auspuh :) hvala svima na pomoci i predlozima :rolleyes:
-
Zameni i aksijalne lezajeve
-
a sta su aksijalni lezajevi,prevedi na srpski,znam da kod osvezavanja idu i nekakvi leteci lezajevi-tako ih zove ovaj majstor,jel to isto sto i aksijalni ili?
-
U setu imas letece, lezece i aksijalne lezajeve. Leteci su u klipnjacama, izmedju veze sa radilicom, lezeci izmedju veze radilice sa blokom, tj radilica lezi u njima i oni stoje u osi glava - karter (kao i leteci), dok aksijalni lezajevi trpe pritisak i stoje takodje izmedju bloka i radilice ali aksijalni su u osi zamajac - remenica i odtrpljuju pritisak kvacila na zamajac. Takodje treba reci da leteci i lezeci drze (prave) pritisak ulja, a aksijalni NE.
Leteci se menjaju prilikom karicenja motora, jer su oni prvi koji prenose snagu sa klipa na radilicu i stoga je bolje da se osveze prilikom osvezenja karika, jer stari bi verovatno imali brze trosenje, a zbog delimicne istrosenosti i zamora materijala starih lezajeva.
Aksijalni lezaj odtrpljuje silu pritiska prilikom svake upotrebe kvacila i sluzi da drzi korektan zazor (setanje) napred nazad u odnosu zamajac - remenica. Takodje to je i prilika da se proveri stanje, makar jednog, lezeceg lezaja, a i da se smanji sansa od kasnije pojave "zvrcanja" kvacila, koje je vec neko pomenuo u drugoj temi...
mahac mahac mahac
-
hvala na iscrpnom odgovoru,nisam do sad imao kontakta sa tim lezajevima,ali mi majstor rece da je narucio cio komplet lezajeva,tako da je vjerovatno i te axijalne imao na umu,u svakom slucaju hvala puno mahac
-
majstori, majstori imaju obi?aj da menjaju i
-
e zavrsio sam osvezavanje motora,zamijenjeno je ono sto je moralo da se mijenja i nesto vise cisto radi sigurnosti,ebg cuvam ga za sebe tako da mi 100e plus minus ne znaci nista ali moze da ti glava bude mirna mnogo duze nego da skrtarim.hvala u svakom slucaju na pomoci.pozzzzzzz
-
koliko te je kostalo osvezenje sve zajedno sa rukama?
-
dijelovi su bili ravno 250eura,a ruke ne placam jer mi je kucni prijatelj,stara dobra kombinacija,,ja tebi ti meni,,:)),stim sto sam mogao i da prodjem sa 80evra za dijelove ali brate kad ga radim onda ga uradim znaci ono sto je najbolje na nasem trzistu od dijelova to sam uzimao.
-
Mene je osvezenje kostalo 350 Evra, od toga 100 evra ruke! Isto na delovima nisam hteo da stedim...
-
Koje si karike uzeo i koliko si platio?
Dosadashnje iskustvo mi kaze da kod nas jednostavno nema dobrih karika...(pogotovu ako imate "teze stopalo" :D )
-
ja takodje i dalje imam problem sa plavim dimom iz auspuha kada mi se zagreje automobil trosi dosta ulja......neku su rekli da radim sve obrada glave menjanje gumica ventila ....a neki su mi bolji malo majstori rekli da samo promenim gumice..ti bolji imaju alat za menjanje a ovi nemaju taj alat...ovi prvi traze 160 eura a ovi drugi 60 samo...sta vi mislite
-
Pa zameni gumice i provuci honer po cilindrima
-
hehehe kada bi rekao majsotoru da provuce taj honer on bi reko honer sta.. lollol lollol lollol
e hvala ti najverovatnije cu to da radim ovih dana jer mi potrosnja ulja velika ...
-
hehehe kada bi rekao majsotoru da provuce taj honer on bi reko honer sta.. lollol lollol lollol
e hvala ti najverovatnije cu to da radim ovih dana jer mi potrosnja ulja velika ...
Ma kada vec radis,ako imas mogucnosti- ($$$) uradi motor kako treba i miran si. Jer ces se kajati,ako ne pre,ono kad dodje zima i mrazevi sa njom.
-
e danas sam nesto jos primetio mozda neko zna sta mu je ciniti, mislim na auto ....
Danas sam ga malo gazio na ravnom isao sam oko stotke i primetio sam kada vozim preko 3.500 izlazim plavi dom cim spustim malo brizinu ok je nema dima...
-
ja sam sve odradio prije osvezenja ,znaci i remont bosch pumpe i dizne itd,ali nije pomoglo,plavi dim cim vidis a remontovao si i bosch pumpu i mijenjao uloske dizni,znaj da je motor tropa i da mu nema spasa osim dobra generalka,ja sam makar tako uradi,gumice ventila neznace apsolutno nista jer su vodjice takodje u losem stanju a samim tim da bi se promijenile i vodjice mora da se skida glava,e glupo je raditi taj posao a ne promijeniti karike i dihtunge i ne ocistiti glavu,oprati motor itd,izmedju ostalog kod takozvanog osvezenja ide obavezna promena pumpe za ulje koja se nalazi u karteru,promena letecih lezajeva itd,a posto vec radis osvezenje ili generalku onda odradi i remont turbine OBAVEZNO!!! jer sve da odradis a da ne remontujes turbinu je bacanje para jer turbina moze da guta ulje kao nenormalna i onda ti je dzaba sav rad.cijene osvezenja su---zavisno od majstora i dijelova od 250-350e i plus remont turbine 200e,a plus se i uvijek skupi neki dinar za ovo ono pa kad se motor rasklopi onda se vidi pravo stanje da li je nesto jos riknulo ili je dotrajalao,znaci sve u svemu planiraj oko 600e -700e za celokupan posao sredjivanja ljute masine:)))
-
Moj automobil je Benzinac...nije dizel...
-
e danas sam odradio mali servis i stavio sam novo ulje Mol 15-40 za motore na gas...i gazio sam ga preko 4000 obrtaja i nije bilo dima... ;) sve ok je bilo...
-
sorry ,nisam znao da je benzinac :)) boodala
-
benzinac i dimi? Moj jo
-
istina da stariji dizeli ne trpe izivljavanje,ali svaki luksuz se placa pa tako i tesku nogu placas i cijenom velike potrosnje benzina sto na ovoj krizi nikako nije potrebno :))ali noviji dizeli tipa golf IV ,V,passati od 2000 god,audi itd,apsolutno su u stanju svakog benzinca da oduuuuvaju sa asfalta ,a, potrosnja vrlo ekonomicna,jednom recju benzin je prevazidjen,nista licno,samo hvalim svoga konja alealeee bleh
-
Ajde da ne otvaram novu temu...Kod ortaka na golfu 2, 1.6 td sa interkulerom, prilikom prvog paljenja ujutru izbaci oblak SIVOG dima badmood tako?e u toku vo
-
Pa ako nece da otvara motor i proveri gumice, nek vozi kako i jeste , bar dok se SEKa ne smiri biggrin
-
Pa ako nece da otvara motor i proveri gumice, nek vozi kako i jeste , bar dok se SEKa ne smiri biggrin
Zna?i sumnja se na gumice ventila?
-
benzin je benzin, mada ja vozim na TNG. A i ta tvrdnja da ?e dizela
-
provozaj se malo u audiju q7 v12 tdi ,sve ce ti viti jasno kako se oduvavaju benzinci od 3.0 na auto putu,znaci presretac nam je bio vrlo kratko u retrovizoru :)))
-
ne verujem da mo
-
Tema je PLAVI DIM IZ AUSPUHA pa prema tome drzite se naslova.
-
mala, korisna, polemika nikada nije na odmet.
-
malo prijateljske polemike o tome ko sta voli:)))))
-
Polemika o tome se vodi ovde: rules
http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=1579.0
a ovo je tema o dimu iz auspuha kao sto rece Ivan!
-
Znaci sad cemo da se hvalimo ciji je duzi... boodala
Nekome vise odgovara dizel, nekome benzin, a sasvim je besmisleno raspravljati da li ce neki v12 bi turbo benzinac oduvati nekog dizela ili suprotno...gubljenje vremena bicedobro
Nego, za pitanje PedjeTDI-ija, i ja mislim da nista ne dira, to je sasvim normalno kod dvojke, koliko vidim ulje skoro da ne trosi, tako da samo nek uziva i vozi ;)
-
Octavia,2002,90 KS,pravih 187k km,potroši 600,700 gr ulja na 10k km,vuče dobro,nikakvih problema u vožnji osim plavičastog dima i to samo kada krećem wacko,posle u drugim brzinama pri dodavanju gasa nema dima..šta bi moglo da bude?
-
ne znam brate meni dimi malo sivkastog sa crnim, a ne trosi od mjenjeanja do mjenjanja ni kapi uopste nedolivam ulje, mozda su popustile karike ;) ili je IC pun ulja. Pazi sad vidi kakvo ulje sipas, ja poceo da sipam SWAG ulje i manje mi dimucka, mada mislim da su mi malo karike popustile, jer mi je rubina boca, to se skine ono cijervo sa nje i vidi se kakva je ona osovina...
-
Meni do 5.6 hiljada ne troši ni kap..posle toga potroši do 700 gr do 10,11 hiljada na koliko inače menjam..ne rekoh da je izvađen katalizator ako to ima neke veze..a nije ono plav kao kada prolupa motor driving,svetlo jedva primetno plavkast..a ako je intercooler pun ulja,jel bi imao nekih simptoma još?
Čudno da kada potopim gas ništa ne izbaci kada je već u brzini,samo kada krećem boodala
-
provjeri ti tu turbinu... i vidi ne znam stvarno, ja sam muke sebi zadavao da otkrijem zato mi baci malo doma, ali sam reko ko ga jebe ;) auto ide, turbina ok, onda su sigurno karike malo popustile ;)
-
Proveriću,moraću da svratim kod nekog da mi vidi to...a ne smeta ni meni,nego nije bilo do skoro a nikakvih smetnji nema,sve radi normalno
-
Imam utisak da se dim dosta smanjio,tj više ga i ne vidim u retrovizoru nakon 300 i kusur km autoputa od juče... driving
-
e jbg ko zna sta je sve tu bilo, ali necu da ti baksuziram, TDI crkava kad najbolje ide.. zato pazi :DDDD provjeri to! ;)
-
Ne zajebaji Maniak,ide on isto nikakve razlike nema..ali manje purnja..ide on kod majstora za neki dan da se to malo pogleda..nema ulja na turbini,čišćen usis i egr,normalno pali,vuče,ne troši ulje,kada stisnem gas u brzini ne dimi..jel mogće da sam zapatio neko loše gorivo,mada sipam samo na NIS i MOL..
-
Ja se bez svakog ne zajebavam sto bi te zajebavo? Kazem ti idi do majstora i vidi to... ne moze se odje izmisljat topla voda drugar.... podji do majstora i otkloni sumnje ;)
pozzz i pivo :D
-
Oprosti ako sam "zvučao" grubo,zaboravio sam smajlija ispred ovog ne zajebaji,hoću idem ovih dana pa javljam šta je bilo....a pivo vazda i to nikšićko,ledno cheers
-
Sutra ili prekosutra idem kod majstora,baš sam ovih dana obraćao pažnju,samo u 1. brzini zadimi,posle ne koliko god da mu gasa dam ne dimi..
-
zdravo vozim golfa4 74 kw TDI pRESAO 166 000 NAVODNO
kada ga isturiram obicno se pojavi plavi dim....ali kada ga vozim ostrije do bukvalno u crveno,stanem i isturiram onda se bas poznaje plavi dim
sta to moze da bude?kako da proverim turbinu?jer molim boga da je samo ona... da nije motor
inace motor super pali ide super.jedino kada ga navucem malo vise ugasi turbinu pa mozda je ona
tek sam menjao ulje pa neznam trosi li za sad? badmood badmood badmood
POMOC
-
šta kaže dijagnostika na sve to? Turbina se provjerava preko dijagnostike kako puni i mehanički kada se skinu crijeva i provjeri se luft. To što gasi turbinu znači da pali safemod a to opet znači da prepunjava ili nedovoljno puni ... može a ne mora bit povezano sa plavim dimom na auspuhu.
-
Na dijagnostici mi je pokazalo da prepunjava cini mi se...
a gde ne bi smelo da bude ulja na turbu?
po danu kada ga vozim i kada ga opapucim nevidim dim na retrovizor uopste ,a kda je mrak i neko ide iza mene ja ga opapucim opet i ono se vidi naspram njegovih farova iza mene dim,ne gust i crn.
danas vozim i doslo mi malo jedno tri km uzbrdo ga izvucem ostrije...i kada sam stao da se parkiram ja bzv pogleda na auspuh kada pipnem gas ono plav dim ja opet on opet plav....bas me plasi
napominjem dim nije gust
-
Plav dim je znak da sagoreva ulje komsija Milose. E uzrok moras traziti kuda ulje ide i sagoreva sa naftom zajedno.
-
pa neznam...
komso kako da vidim dal ga turbina gori jer to ne purnja toliko da pravi dimne zavese,,,nego tek da se primeti al samo kada je turbo u radu normalna voznja nema nista
jel moze agr ako je prljav da pravi problem ili dizne ili usisna grana i td nije ni csto plavo sta znam
palio sam na -7 sa jednim ispravnim grejacem
motor neduva na merac.na cep samo isparenja dok je topao malo izbaciva i nista vise
-
I kod mene u dvojke kad je hladan motor izbacuje plavkast dim nista previse i ubrzo prestane.. Ne trosi ulje tako da mi i ne smeta previse biggrin
-
Ako bi cistio a valjalo bi, onda skini i ocisti: izduvnu, usisnu, EGR i turbinu i ujedno proveri creva od interkulera da negde ne popusta pa falsuje. Moze i od toga da ide malo dima, pogotovu kad ga nacepis zesce.
-
meni prilikom paljenja veoma malkice pojavi crnog.ali veoma malkice i odmah prestaje...odkako sam grejace zamenio skoro da nema nista
ali problem je kada ga zgazim malo ili isturiram bas bas izbaci plavi i sve tako malo dok se ne smiri
imao sam opel kadeta i sam sam radio generalnu na njemu uspesno,pa me interesuje kakav je posao skinuti izduvnu granu,usisnu i sve to oprati ocistiti i proveriti usput kakva je turbina?jel opasan zahvat i mogu li nesto sjebati? batine
-
Pa dosta se razlikuje od kadetovog motora... i nije bas za ucenje ako nisi bar video i prisustvovao nekad skidanju istih.
-
probati ili ne?
jer nesto i neverujem majstorima zato me i naterala muka da radim sve sto mogu sam bonk
nisam primetio za skoro 1000 km da trosi ulje
sumnjam na turbinu i ventil na njoj jer me cesto preko 3500 rpm u obilazenju baca u safe mode
-
Onda ili ne puni ili prepunjava turbo. Ne bi bilo lose da to proveris na dijagnostici. Probaj da skines i ocistis sve ovo pa ako zaskripi zovi. Ja sam na magistrali u Stepojevcu pre Kala 200m. Ti si u Lazarevcu kako sam vidieo.
-
na dijagnostici mislim da je bilo prepunjavanje u pitanju....zbog cega neznam
da komso u lazarevcu sam ako zaskripi ...racunam na tebe