Autor Tema: Zadnji amortizeri za Golf 3 Patec  (Pročitano 5765 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Zadnji amortizeri za Golf 3 Patec
« poslato: Jun 15, 2019, 10:17:49 posle podne »
Elem... Posle par godina vožnje na Kilen oprugama za GTI napred i fabričkim GTI oprugama pozadi (tri žute i jedna ljubičasta tačkica), dođoh u fazu da opet malo spustim auto, bar pozadi, jer se već duže vreme vozi 215/40/16 na 7.5J, ET 37, pa će sigurno da lepo izgleda.
Međutim, sad videh da sam pre X godina imao dosta sreće, jer sam se sad pomučio.
Tada ugradih H&R opruge -30mm napred, i Eibach crne pozadi, ali mi prodavac na bubanj potoku reče da su za dvojku, sve to na fabričke amortizere.
Evo slika od tada:








Prvo što sam pobao, imao neke stare opruge zadnje, fabrička visina, otfikarim brusilicom jedan krug i odem kod Đape u Bulevar da mi savije malo zadnji krug da šolja ne stoji krivo. Opruge ispale oko 29cm, stavim na auto, isto kao sa GTI fabričkim. Sranje.
Merkao oglase i neki lik iz Ugrinovaca radi amortizere i prodaje neke Nemačke Patec amortizere sa štelovanjem visine i uz njih plave opruge proizvođača AP. Tražio 6000 dinara fixno. Ja na sajt AP-a, nađem te opruge, kažu -30mm. Kažu samo za trojku.
Odem ja do Ugrinovaca, lik vidim srećan, jer izgleda niko to nije ni otišao da vidi. Opruge očuvane, ali jedan amortizer priklješten ispod ploče, on kaže ne smeta mu to, ne spušta se toliko. Cenkali se ti oko cene, ja hteo da kupim samo opruge, davao mu veću cenu nego što je mislio, on ne da samo opruge, na kraju da dobru cenu za sve, amorti me nešto malo izađu.


Dođem ja kući onaj priklješteni amortizer neće do kraja...



Aj dobro, moram da probam. Prvo montiram plave AP opruge na moje amortizere. Premerio ih ja, vidim 10,7 mm prečnik žive, vidim da će biti čupavo...


 
Ono prc, on padne pola prsta u odnosu na fabričke GTI.... Bezveze.
Onda krenem sa ovim štelujućim amortizerima. Prvo stavim na najniže na amortizeru sa plavim AP oprugama.

Visina malo niža (prst ne može ravno da uđe između gume i ruba), mnogo mi to, ajd da probam malo višlje.
Kad stavim na najviše na amortizeru, plavu oprugu ni ne mogu da stavim, tj. ne mogu sam, jer treba da se sabije, a mislim i da bi bilo dosta tvrdo, mislim da bi se vozio samo na opruzi.

Posle par kombinacija, nađem meni najbolju. Amortizer na najvišlje, i opruga ona što sam kratio jedan krug  i kod Đape mi spuštao malo kraj kruga da šolja ne stoji krivo. Ona se sabije taman kao kad fabričku oprugu stavljaš na fabrički amortizer.
Visina prst između točka i ruba, super udoban, lepo špiluje, udobniji nego kad je višlji sa GTI oprugama.















Međutim, kad naiđem na baš veliku rupu, onaj priklješteni amortizer dođe do dela koji je priklješten i onda nema amortizacije i onda lupi...
Odem do Djape, pitam ima li pomoći, on kaže pitaj ove što rade amortizere, samo pazi da ti ne zaglavi, onda će biti daje kao zavaren. Odem do Jagodića, oni kažu nema pomoći. Zovem Gorana iz Batajnice, on isto kaže nema pomoći, jedino ako imam drugi....

E baš nemam sreće.... Odem opet do Djape da mi sabije fabrički GTI opruge na 30,5 cm. Odradi mi on to, montiram ja, ono pola prsta niže nego na one plave AP, em neudobnije em mi jedan amortizer počne da curka (Monroe Reflex), vrv zašto što je težina na amortizeru a ne na opruzi.

Na kraju vratim ove Patec štelujuće s' tim što na ovaj amortizer što je priklješten dodam malo od stare odbojne gume nekih 2,5cm, praktično produžim odbojnu gumu (njih sam kupio nove) da bi mi ona štitila da taj amortizer u nekim normalnim uslovima vožnje ne dolazi do onog dela što je priklješten, da ne bi lupio i da ne bi blokirao.
Šta reći na kraju...

Nekad sam sasvim slučajno pogodio opruge koje mi odgovaraju, a sad sam zaključio, da ako hoćete trojku da spustite na kosku ili mora kraći amortizer ili možda da se stave opruge sportske od dvojke, jer su one slabije i sa manjim prečnikom žice. Jer ovo što je fabrički za trojku, od toga nema 'leba...

Ako neko ima ideju kako bih mogao da popravim ovaj amortizer što je priklješten, neka kaže, nećemo da ga bijemo.... Mislim, može on da se otpertluje, i šta onda kad je priklješteno stablo.... Pozdrav svima mahac


Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Zadnji amortizeri za Golf 3 Patec
« Odgovor #1 poslato: Jun 20, 2019, 09:36:59 posle podne »
Skinuh danas ove štelujuće amortizere... Biće na prodaju, i ovde na oglasima, pa ako je neko zainteresovan neka razmišlja biće dobra cena ovde za forumaše..
Kupih danas Bilstein B4 gas, zadnje i ugradio njih sa onim plavim oprugama iz prethodnog posta. Jedva sam ih našao.
U katalogu Bilsteina za zadnje amorte GTI 16v za B4 Gas ide kat. broj 19-019963, a za moj TDI i GTI 8V, ide broj 19-019741.
Ovi za 16V skuplji oko 1000-1500 dinara po komadu.
U čemu je razlika, jel' zna neko?! U punjenju, tvrdoći?!
Hteo sam da kupim te za 16V, alli nisam mogao da čekam. Inače ima ih na silux.rs, i na autodragstor.rs, cena tipa recimo oko 5300 dinara.
Inače, ovi sa kupujemprodajem.com, što se reklamiraju nemaju ni jedan ni drugi. Zovem prodavnicu Vento, oni drže Monroe. Monroe 23796 je gas matic, ali nemaju! Zovem EuroAuto, oni nemaju ni 23796, ni ništa od Bilsteina, ni od Sachsa što ide na GTI 16v.
Odem na kraju u Vudim Trade, bivše Meče u Medakoviću 2, oni su uvoznici, kažu mi da mesečno uvezu 15-16 paleta amortizera iz Bilsteina. Oni imaju ovaj 19-019741, po ceni 3325 dinara po komadu.
Šta ću, kupim te. Ostade mi želja pusta da vozim na ove 19-019963, da vidim koje je to čudo. lollol
Jbt, ne može čovek da kupi šta hoće, ne uvoze, jer to izgleda niko više ne kupuje.
Sad razumem Racu... A Raco, jel' ti znaš koja je razlika između ova dva zadnja amortizera i kolika?
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1770
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Zadnji amortizeri za Golf 3 Patec
« Odgovor #2 poslato: Jun 20, 2019, 10:00:12 posle podne »
Razlika je 20mm hoda.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Zadnji amortizeri za Golf 3 Patec
« Odgovor #3 poslato: Jun 20, 2019, 10:25:14 posle podne »
Jel to znači da je klip kraći, zato ima 20mm manje hoda, pa je opruga više sabijena, pa je zato još možda malo tvrđi nego na običnoj trojki? A jel' visina ispada ista ili je niži sa tim amortom kad staviš fabričku oprugu od 16V?
A za prednje dali iste amorte i za 16V i za 8V i za TDi, samo u zadnjim je razlika....
« Poslednja izmena: Jun 20, 2019, 10:47:06 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1770
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Zadnji amortizeri za Golf 3 Patec
« Odgovor #4 poslato: Jun 20, 2019, 11:01:26 posle podne »
Ista će biti visina vozila, bez obzira na amortizer, ali je GTi amortizer napravljen za kraću i kruću oprugu pa će biti razlike u vožnji a to je i bitno kod amortizera. Amortizer ne gledaj dok auto stoji samo u vožnji je bitan, da što manje vozilo ljulja ili skakuće a da što više točkovi budu zalepljeni za podlogu.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Zadnji amortizeri za Golf 3 Patec
« Odgovor #5 poslato: Jun 20, 2019, 11:18:40 posle podne »
Hvala, to sam i ja hteo da kažem. Šteta što ih danas nisam našao, jer je ova plava opruga još niža nego GTI opruga koju sam imao do skora dok je nisam sabio kod Djape.
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Zadnji amortizeri za Golf 3 Patec
« Odgovor #6 poslato: Jul 11, 2019, 12:54:04 posle podne »
Koliko god sam mislio da znam oko spuštanja auta, uvek nešto novo naučim....
Naime, htreo sam da ga spustim pozadi kao pre X godina, međutim teško je bilo. Plave opruge AP koje sam kupio, po njihovom sertifikatu spuštaju -30, što i jeste tako. Međutim to mi nije bilo dovoljno. Sabio sam i GTI opruge kod Djape u Bulevaru i opet isto kao sa tim AP oprugama. U međvremenu stavim Bilstein B4 Gas amortizere, odlično sve, al provalim  da kad siđem sa ležećeg policajca malo brže auto malo odskoči, kao da štosuje... Pogledam ponovo sertifikat za AP opruge, ne spominu koolike treba da budu odbojne gume. Uzmem premerim sve i zaključim da on leži na odbojnim gumama dobrih 2-3 cm. Inače odbojne gume uvek kupujem one GTI malo kraće i gore šire. Tako sam i sad stavio.
Skinem sve i skratim odbojnu gumu za 1,5 cm, on padne 1 cm, ali ne lezi vraže, sad je tvrđi, opruga progresivna, sad je došla u tvrđu zonu. Popizdim, skinem opet sve i stavim one fabričke GTI opruga sabijene kod Đape. Ostavim te kraće odbojne gume. On padne još dodatnih pola cm, i postane mekan do jaja.
Jbt, mesec dana se drkam, dadoh 100 E, a na kraju mi posao završe sabijene opruge koje mi je Đapa sabio za 2000 dinara!
Posle svega pregledah slike od ranije i zaključim da kad sam stavio nazad Eibach Pro Kit ni tad nije bilo toliko nizak u prvom momentu, nego vremenom se odbojna guma sabija, bude mekša i auto pada dole.
Pogledam sertifikat za taj pro kit, i nađem da se stavlja odbojna guma od 145mm, 5mm višlje nego ova GTI, što bi značilo da kad se stavi taj pro kit pozadi i nova odbojna guma, i on se neko vreme vozi na gumi...
Naravoučenije, kad se stavi niža opruga, ako se stave i nove odbojne gume on će neko vreme da bude viši, možda će biti po sertifikatu, ali će vremenom da dobije onu pravu visinu koju daje opruga...
Pozdrav svima  :26

Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.