Autor Tema: TDI motori  (Pročitano 38670 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Skodamaniak

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3089
  • Lokacija: Podgorica-Crna Gora
  • Karma: +70/-32
TDI motori
« poslato: Decembar 24, 2010, 07:44:43 posle podne »
Ajmo redom:

1,9 TDI 66kw (sve sivo) ugra?ivan u sve modele VAG-a od trojke do passat-a. Rotaciona BOSH pumpa. Najcesci TDI motor. Ugradjuje se od 1993 godine u audija B4 a prestao je sa ugradnjom 2005 u Oktaviji Tour koja ga je vukla do tada. Kod ostalih modela iz VAG-a je ranije prestao sa ugradnjom.

Nesto o njemu: 66kw (90ks), 202-210Nm (u trojke, B4 audije i seate su imali po 202Nm). Ima nekoliko oznaka ovog motora od kojih se izdvaja ALH koji je potpuno isti motor kao i 110ks, ima hladjenje klipova, isti turbo, istu unutrasnjost motora. Najpogodniji motor za chipovanje jer ima dobru podlogu za to. Za njega se prica da je najpouzdaniji TDI jer je najslabiji i zbog toga sto vecina verzija ovog motora nema varijabilnu turbinu (koju npr ALH ima) sto znaci da je manje osjetljiv na akanje nasih vozaca. Menjaci su bili petostepeni osim 4x4 verzija koje su imale 6 brzina. Neki od ovih motora su imali samo fixni zamajac dok je npr ALH imao plivajuci.

1,9 TDI 81kw (I crveno). Isto Rotaciona Bosh pumpa. Za njega vazi sve sto i za prethodni motor. Motor se ugradjivao u zadnje serije trojki i u B4 audija od 1994 godine. Rijtko je kombinovan sa 4x4 pogonom. Uvijek dolazi sa 5 brina menjacem.

Inace 81kw (110ks), 235Nm.

1,9 TDI PD 74kw (sve sivo kod passat-a, Superb-a, Cordobe, Ibize i ponekih cetvorki (zavisno od godista) dok je kod Octavije, Fabije imao oznaku DI crveno). Posle izbacanja 1,9 66kw motora ovaj je postao osnovni TDI motor za mnoge modele. U stvari se radi o osiromasenoj TDI 96kw verziji koja je dobila slabije brizgaljke, turbinu i softwer. Cesto se kombinovao sa 4x4 pogonom. Menjac sa 5 brzina dok je uz neke 4x4 modele imao 6 brzina. Ugradjivan od 2000 do 2005 godine (u oktaviji Tour do 2010).

74kw (101ks) i 240Nm.

1,9 TDI DI 85kw (zavisno od modela razlicito oznacavan - kod Passat-a, A3 i A4, sharana, alhambre, golfa IV oznacavan sa DI crveno, kod sharana/alhambre posle redizajna 2005 godine oznacavan sa TDI sve sivo). Prvi motor sa Pumpa diznom, premijeru u Passatu B5, zadrzan u proizvodnji do 2009 cini mi se, tj dokle se proizvodila alhamrba/sharan). Motor se kombinovao sa 5 brzinskim menjacem (mislim da je kod A4 imao 6 brzina).

85kw (115ks), 285Nm.

1,9 TDI PD 96kw (DI crveno kod svih modela i motora). Po strucnjacima najbolji TDI motor jer nudi pouzdanost onog klasicnog 66kw a vise nego dobre performanse. U pravilu se kombinovao sa 6 brzina menjacem osim Superba koji je imao 5 brzina. Ugradjivao se u redizajn pasate tj B5,5 ali i u skoro sve druge modele iz VAG grupe. Ugradjivan do 2005 godine.

96kw (130ks), 285-310Nm.

1,9 TDI PD 110kw (TDI crveno). Kod golfa nazvan i TDI GTI. Ugradjivan u Golfa IV, Sharana, leona. Od 2002 do 2004 godine ugradjivan.

Postojao je jos i model sa 163ks koji je ugradjivan iskljucivo u Ibizu  Cupra TDI al o njemu nemam blize informacije.

Eto ;)

Van mreže pimbe

  • Rig Pig
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4472
  • Age: 55
  • Lokacija: Gzira <-> Uzice
  • Karma: +127/-76
  • Pol: Muškarac
  • VW MALTA
  • Auto: Tiguan 2.0TDI A3 1.6TDI Cabrio
Odg: TDI motori
« Odgovor #1 poslato: Decembar 24, 2010, 11:55:20 posle podne »
A 2.0  :huh: 
Tiguan 2.0 TDI
  AUDI A3 1.6 TDI Cabrio

Van mreže Acca

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3775
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +43/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat b5,5>vw GOLF 5
Odg: TDI motori
« Odgovor #2 poslato: Decembar 24, 2010, 11:57:58 posle podne »
1,9 TDI PD 74kw (sve sivo kod passat-a,
moj pasat je taj isti motor i DI mu je crveno,ko i kod komsije isto na njegovom pasatu,isti motor blink
  champ1

Van mreže Skodamaniak

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3089
  • Lokacija: Podgorica-Crna Gora
  • Karma: +70/-32
Odg: TDI motori
« Odgovor #3 poslato: Decembar 25, 2010, 12:05:46 pre podne »
juhuuuuu biggrin

1,9 TDI PD 74kw (sve sivo kod passat-a, Superb-a, Cordobe, Ibize i ponekih cetvorki (zavisno od godista) dok je kod Octavije, Fabije imao oznaku DI crveno). Posle izbacanja 1,9 66kw motora ovaj je postao osnovni TDI motor za mnoge modele. U stvari se radi o osiromasenoj TDI 96kw verziji koja je dobila slabije brizgaljke, turbinu i softwer. Cesto se kombinovao sa 4x4 pogonom. Menjac sa 5 brzina dok je uz neke 4x4 modele imao 6 brzina. Ugradjivan od 2000 do 2005 godine (u oktaviji Tour do 2010).

A to je da su do 2003/4 imali crveno a posle sve sivo (mislio sam da se shvata sto sam napisao u zagradi biggrin)

A 2.0  :huh: 

uh kad skupim snage bice valjda o njemu biggrin

Van mreže Acca

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3775
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +43/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat b5,5>vw GOLF 5
Odg: TDI motori
« Odgovor #4 poslato: Decembar 25, 2010, 12:08:47 pre podne »
omanuo sam taj deo u zagradi,izvinjavam se  beer
  champ1

Van mreže Skodamaniak

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3089
  • Lokacija: Podgorica-Crna Gora
  • Karma: +70/-32
Odg: TDI motori
« Odgovor #5 poslato: Decembar 25, 2010, 12:09:55 pre podne »
ma ok bre mahac beer beer beer

Van mreže guluaz

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1213
  • Age: 39
  • Lokacija: Vlasotince
  • Karma: +23/-13
  • Pol: Muškarac
Odg: TDI motori
« Odgovor #6 poslato: Decembar 25, 2010, 02:03:36 pre podne »
a el imas neki info o motoru AGR 66 kw , cisto ono pouzdanost ,kako se pokazao i dal je dobar, cisto pitam nije frka  ,i mog licnog iskustva nemogu ih ubediti da se radi o 66kw ,u odnosu kako polece ,i za sad sve ok ide ko blesav

Van mreže darec

  • VW - Das Auto
  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 605
  • Age: 33
  • Lokacija: Čačak
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: TDI motori
« Odgovor #7 poslato: Decembar 25, 2010, 03:38:27 pre podne »
dobra tema.... beer uvek su me zanimale razlike izmedju tix motora...

Van mreže Liga

  • VW Početnik
  • Poruke: 14
  • Lokacija: Sarajevo
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: TDI motori
« Odgovor #8 poslato: Decembar 25, 2010, 10:26:34 pre podne »
SVAKA CAST...  clap

nak raja zna sta je sta... jer nije mi se jednom desilo da neko kupi a i ne pogleda u saobracajnu TDI i da mu kazu da je tih silnih 96kw...
a u stvari bude AJM (81kw) ili ATD (74kw)... sto i nije losa opcija, al ni jedan nije 96kw...  batine

ili druga opcija: "Jao kako sam otresao onoga DI crveno od 130ks, ma nista mi nije mogao, hahahahaah"  lollol

poz...  alealeee

Tko želi nešto naučiti, nači će način...
Tko ne želi, naći će izgovor...

Van mreže martini_u_kuci

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4799
  • Age: 38
  • Lokacija: Stari Košutnjak, BGD
  • Karma: +46/-29
  • Auto: 2003 Golf mk4 TDI GTI
Odg: TDI motori
« Odgovor #9 poslato: Decembar 25, 2010, 11:06:18 pre podne »
1,9 TDI PD 110kw (TDI crveno)

evo da dodam da ima obrtni momenat od 320nm...turbina je ista ko na modelu od 96kw, kao i bregasta...
jedna od razlika je sto ima veliki interkuler velicine hladnjaka i stoji na sredini iza hladnjaka klime i motora, dok se interkuler kod ostalih modela nalazi  u donjem delu branika, ispred desnog tocka...
i ugradjivao se od 2001 godine...

Van mreže BG2225

  • VW Početnik
  • Poruke: 186
  • Age: 43
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-2
  • Pol: Muškarac
Odg: TDI motori
« Odgovor #10 poslato: Decembar 26, 2010, 11:04:36 posle podne »
Petostepeni menjači na motoru od 96 kw su se ugradjivali i na pasate,ne samo u superb,i verzija sa petostepenim menjačem je imala 285Nm,a verzija sa šestostepeim 310Nm.

Van mreže Skodamaniak

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3089
  • Lokacija: Podgorica-Crna Gora
  • Karma: +70/-32
Odg: TDI motori
« Odgovor #11 poslato: Decembar 26, 2010, 11:21:59 posle podne »
a el imas neki info o motoru AGR 66 kw , cisto ono pouzdanost ,kako se pokazao i dal je dobar, cisto pitam nije frka  ,i mog licnog iskustva nemogu ih ubediti da se radi o 66kw ,u odnosu kako polece ,i za sad sve ok ide ko blesav

AGR je klasicni TDI od 66kw znaci nije kao ALH koji ima turbinu i hladjenje klipova od 81kw
motor koji je extra pouzdan
znaci klasicna turbina
nije ona sa varijabilnim lopaticama.

E da kad se kaze AGR cesto ih ljudi mijesaju sa EGR a EGR je ventil lollol

Van mreže guluaz

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1213
  • Age: 39
  • Lokacija: Vlasotince
  • Karma: +23/-13
  • Pol: Muškarac
Odg: TDI motori
« Odgovor #12 poslato: Decembar 27, 2010, 01:42:35 pre podne »
pa ko je pouzdan agr ili alh???

Van mreže Skodamaniak

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3089
  • Lokacija: Podgorica-Crna Gora
  • Karma: +70/-32
Odg: TDI motori
« Odgovor #13 poslato: Decembar 27, 2010, 01:48:40 pre podne »
Ma oba su pouzadi. Samo za taj AGR kazu da je malko sporiji od ostalih. ;)

Van mreže guluaz

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1213
  • Age: 39
  • Lokacija: Vlasotince
  • Karma: +23/-13
  • Pol: Muškarac
Odg: TDI motori
« Odgovor #14 poslato: Decembar 27, 2010, 01:51:35 pre podne »
eh sad   :angry:

Van mreže Skodamaniak

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3089
  • Lokacija: Podgorica-Crna Gora
  • Karma: +70/-32
Odg: TDI motori
« Odgovor #15 poslato: Decembar 27, 2010, 02:07:53 pre podne »
eto naljuti se covjek biggrin

Van mreže Skodamaniak

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3089
  • Lokacija: Podgorica-Crna Gora
  • Karma: +70/-32
Odg: TDI motori
« Odgovor #16 poslato: Decembar 27, 2010, 03:23:48 posle podne »
@martini: turina im nikako nije ista ;)  to im je osim IC-a jos jedna vel'ka razlika.

AGR i ALH: razlike su samo u nijansama, ALH je povoljniji za CHIP-ovanje, zbog dodatnog hladjenja klipova odozdo moze se desit da je malko pouzdaniji ali zbog nemanja pojma kako se TDI vozi kod nasih vozaca turbina mu je osjetljivija. Tako da ti dodje na isto :D
I ALH redovno na mjerenjima snage izbaca 100ks umjesto 90ks (AGR)  bleh

ukratko dobar motor (AGR) i kod nasih majstora vazi za najpouzdanijeg (sto su nebuloze jer su svi TDI vise-manje jednako pouzdani ;) )!

Van mreže guluaz

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1213
  • Age: 39
  • Lokacija: Vlasotince
  • Karma: +23/-13
  • Pol: Muškarac
Odg: TDI motori
« Odgovor #17 poslato: Decembar 27, 2010, 03:32:24 posle podne »
sad mi je bolje  biggrin

Van mreže martini_u_kuci

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4799
  • Age: 38
  • Lokacija: Stari Košutnjak, BGD
  • Karma: +46/-29
  • Auto: 2003 Golf mk4 TDI GTI
Odg: TDI motori
« Odgovor #18 poslato: Decembar 27, 2010, 05:56:03 posle podne »
@skodamaniak
iste su turbine, ortak ima boru 130ks i u isto vreme smo radili ciscenje i zamenu ventila...

Van mreže Simon69

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 321
  • Age: 54
  • Lokacija: Mladenovo
  • Karma: +19/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: TDI motori
« Odgovor #19 poslato: Decembar 28, 2010, 12:23:48 pre podne »
Da napomenem da postoje dve verzije motora TDI PD od 85 kW:
 AJM 01/1999-12/1999, 285 Nm euro2
 ATJ 01/2000-12/2000, 310 Nm euro3
Ko nece kad moze,nece moci kad bude hteo.