VW Klub

VW - Forum => Uradi sam => Temu započeo: btomic Avgust 03, 2011, 03:28:35 posle podne

Naslov: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: btomic Avgust 03, 2011, 03:28:35 posle podne
Ono što dva majstora za klimu nisu znala otkrio sam sam igrom slučaja pa reko' da podelim iskustvo sa drugima. Kada vam curi frejon ili imate ružan miris u kabini od klime jedan od češćih kvarova je problem sa isparivačem klime koji se nalazi u kabini i za čiju zamenu (u slučaju curenja) je potrebno minimum 6 sati napornog rada (skida se kompletna instrument tabla). Na ovakav korak naravno odlučujete se samo ako ste sigurni da je problem na isparivaču klime ali majstori to najčešće zaključuju indirektno, time što isključe mogućnost curenja na svim ostalim delovima instalacije (svi spojevi cevi, hladnjak klime, sušač, kompresor...). Ovo zato što su ovi delovi vidljivi, za razliku od isparivača koji je "sahranjen" duboko ispod instrument table.

Na pomenutim modelima automobila međutim, isparivaču se može vizuelno pristupiti za manje od 10 minuta rada i tako se uveriti u kakvom je stanju. Ovo je moguće zahvaljujući činjenici da se isti nalazi u neposrednoj blizini ventilatora vazduha u kabini. Vađenjem ventilatora ukazuje se otvor kroz koji se isparivač kabine praktično u celosti vidi, odnosno vidi se cela jedna njegova stranica koja najčešće i procuri (jer je izložena udarima vazduha). Čak i ako isparivač ne curi možete se uveriti da li se nahvatala buđ i eventualno je očistiti (makar jednim delom). Može se i naprskati asepsolom kako bi se klima malo dezinfikovala.

Skidanje ventilatora vrši se praktično u dva koraka. Najpre skinete onu veliku pregradu za rukavice (ispred suvozačkog sedišta) koja se drži na 6 (torx 20) šrafova (3 sa gornje strane, kada otvorite poklopac i 3 sa donje strane). Kada se kutija oslobodi potrebno je otkačiti i konektor za sijalicu kako bi se mogla potpuno izvaditi. Drugi korak je skidanje ventilatora koji se ukazuje kada podignete filcano platno koje se nalazi iza pregrade za rukavice i prekriva kutiju u kojoj se nalaze ventilator i isparivač klime.

Kućište ventilatora je sa desne strane (u gornjem delu je polukružnog oblika) i sa njega otkačite konektor. Na kućištu nema nikakvih šrafova ali se 2 komada (ključ ili gedora #6) nalaze na poklopcu sa donje strane. Kada skinete taj poklopac onda se ventilator praktično izvuče nadole (kroz žlebove) držeći ga za kućište (koje je dobro pridržavati kako ne bi ispalo za vreme odvrtanja šrafova).

Kada ste izvukli ventilator možete vlažnom krpicom očistiti rebarca njegovog rotora. Kroz otvor koji se oslobodio videćete sa leve strane njegovo veličanstvo isparivač u svom punom sjaju (ili prljavštini). Isparivač se naravno ne može skinuti (za to je potrebno onih 6+ sati rada) ali ga majstor može pogledati sa UV lampom da se uveri da li na njemu curi frejon a ako je ispravan možete ga po potrebi očistiti (pažljivo!) ili naprskati asepsolom.

Vraćanje skinutih delova je u obrnutom redosledu.
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: MarkoMirijevo Avgust 03, 2011, 04:16:55 posle podne
neke slike po mogucstvu ..
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: btomic Avgust 03, 2011, 11:17:18 posle podne
Pošto inače treba još jednom da skinem kutiju za rukavice napraviću i par slika u vezi ovoga. Inače, kutiju moram da skinem jer iz nekog neverovatnog razloga sijalica u njoj svetli dok je poklopac zatvoren a ugasi se onog trenutka kada se otvori lollol. Sve to dogodilo se nakon što sam (praktično sam) rasturio pola auta da zamenim taj isparivač klime koji je curio i kada sam ga nekako sastavio nisam verovao da (skoro) sve radi kao pre. Možda ta sijalica i ranije nije bila kako treba jer kutiju za rukavice retko otvaram u vožnji (i uz to po mraku). Postaviću i sliku isparivača da vidite kako izgleda "zatrovana" klima i da se ljudi ne čude zašto se osećaju ružni mirisi. Trenutno sam u gužvi i to ću stići tek sutra uveče ili prekosutra.
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: Acca Avgust 03, 2011, 11:23:43 posle podne
freon moze da curi na isparivacu ali nema ukus i miris   ;)
i moze da se ispita na mnogo jednostavniji i najbolji nacin isparivac,uzmes napravis sapunicu od tecnosti za sudove i natrljas ceo isparivac i gde pusta mehurice tu curi,to je najbolji nacin da se ispita isparivac,mnogo bolji od uv lampe po meni.
i
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: btomic Avgust 05, 2011, 12:31:50 posle podne
Evo i obećanih slika u vezi sa pristupom isparivaču klime. Dakle, polazi se od pregratka za rukavice



(http://img827.imageshack.us/img827/5615/dsci2142.jpg)



Kada ga skinete (i otkačite zeleni konektor) ugledaćete nešto nalik na ovo



(http://img268.imageshack.us/img268/5667/dsci2143.jpg)



Zaboravih da kažem da je potrebno skinuti i bočnu masku instrument panela (drži se na 3 žabice) kako bi se kutija za rukavice u potpunosti oslobodila, tako da posle skidanja sve to ovako izgleda


(http://img153.imageshack.us/img153/6198/dsci2158.jpg)



Kada podignete filcano platno ugledacete kućište ventilatora



(http://img837.imageshack.us/img837/1842/dsci2145.jpg)


Drugu stvar koju sam zaboravio da pomenem je da se još mora skinuti i oplata sa donje strane ventilatora

(http://img20.imageshack.us/img20/7895/dsci2146u.jpg)

koja se drži sa dva plastična šrafa koji se lepo vide na gornjoj slici (odvrću se rukom).

Kada se skine ova oplata ugledaćete poklopac na otvoru sa donje strane kroz koji se izvlači ventilator

(http://img231.imageshack.us/img231/2223/dsci2147y.jpg)

Kada skinete njegova dva žućkasta šrafa na krajevima (lepo se vide na gornjoj slici) izvucite ventilator nadole

(http://img837.imageshack.us/img837/6236/dsci2156.jpg)

Na percima ovog ventilatora kao što vidite još ima prašine...

(http://img64.imageshack.us/img64/5765/dsci2155u.jpg)

Evo kako izgleda otvor kroz koji se ukazuje isparivač klime

(http://img231.imageshack.us/img231/7852/dsci2152q.jpg)

koji se ovde vidi u malo krupnijem planu

(http://img851.imageshack.us/img851/5863/dsci2153.jpg)

Pošto je nov još se sjaji... A evo kako je izgledao stari koji je procurio...

(http://img233.imageshack.us/img233/6931/dsci2160.jpg)

sa nekim detaljima:

(http://img7.imageshack.us/img7/4876/dsci2162u.jpg)

(http://img43.imageshack.us/img43/1485/dsci2163.jpg)

Neko bi pomislio da je ovo neki treći isparivač

(http://img651.imageshack.us/img651/9498/dsci2165.jpg)

ali to je samo zadnja strana ovog istog sa prethodnih slika, ona koja nije okrenuta ka ventilatoru.

Mislim da je sa ovih slika jasno da su uzaludni pokušaji nekakvog "čišćenja" isparivača klime bilo kakvim sprejevima ili drugim hemikalijama jer bez mehaničkog čišćenja ovde pomoći nema. Jednostavno, otvori kroz koje struju vazduh su isuviše mali da bi takva količina prljavštine mogla da prođe celom debljinom isparivača na drugu stranu i izađe napolje.
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: dule tdi Avgust 05, 2011, 04:13:03 posle podne
auuu kolko je strokavo a verujem da je na svakom auti isto i jos gore
a jel moze da se ocisti isparivac a da se on ne skida
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: pimbe Avgust 05, 2011, 06:59:55 posle podne
Bravo za slike i post u celini, nadam se da je sad jasno koliko je bitan polen filter, koji uglavno svi ignorisu zbog neke sitne kinte . . .
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: Peca_Nis Avgust 05, 2011, 08:52:07 posle podne
odlicna tema  clap
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: Acca Avgust 05, 2011, 09:07:00 posle podne
auuu kolko je strokavo a verujem da je na svakom auti isto i jos gore
a jel moze da se ocisti isparivac a da se on ne skida
moze,uzmes aksel kupis za odmascivanje i isparskas ceo0 isparivac,malo istrljas cetkom i cisto,kao novo  ;) aksel ce skinuti sa obe strane isparivaca,100%,radim to vec godinama,on prodire na drugu stranu i odmascuje i skida tu prljavstinu koja se navata i slije je skroz u kadicu-posudicu za kondez i izbaci napolje kroz crevo
nemora da znaci da je svima zaprljan isparivac,ja sam moj na slican nacin gledao i cist je.

Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: dule tdi Avgust 05, 2011, 10:31:05 posle podne
ok acca prvom prilikom cu da rastavim i da ocistim
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: btomic Avgust 06, 2011, 03:58:49 posle podne
Moguće je da se isparivač može očistiti dok još nije stigao u fazu u kojoj je bio ovaj, ali u ovakvom stanju mislim da je to nemoguće. Ono što nisam siguran je da li je ovakvo očajno stanje posledica curenja frejona ili obratno, da je zbog ovakve prljavštine isparivač procureo, ili možda to nema veze jedno s drugim. Pimbe je dobro rekao da je važno redovno menjati polenski filter - ja sam ga promenio 4 puta u poslednje 2 godine (od kako sam kupio auto) ali pitanje je šta je radio prethodni vlasnik. Kroz 6 meseci ću ponovo skinuti ventilator da proverim u kakvom stanju je ovaj nov isparivač, sada kada je stavljen i potpuno nov filter kabine (sa aktivnim ugljem).
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: Acca Avgust 06, 2011, 10:32:49 posle podne
nije posledica curenja freona nego je posledica okoline,tj. prasine itd,on sve uvlaci kroz to,
i ja se slazem da treba cesce menjati filter,evo recim,o sta ja koristim kao dodatni pred filter a to je filter za kuhinjske nape-aspiratore
on se stavi preko filtera i promeni se na jedno 3-4meseca,on je bele boje ali posle 4meseca bude crn od prljavstine,a nije skupa investicija,150din 1m kvadratni
to koristim i za kucne klime,pogotovo u kaficima i kafanama gde se pusi kao ludo
on upija svu masnocu i prljavstinu i ne dozvoljava da dopre do isparivaca klime
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: velja_pfc Avgust 16, 2011, 10:53:28 posle podne
vozim vw polo 1.2 i napunio sam klimu i ona radi po principu cas radi cas ne radi.majstor mi je rekao da je isparivac. ako neko nesto zna zbog cega se to desava neka mi odgovori i koliko kosta taj isparivac.unapred hvala
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: btomic Avgust 17, 2011, 10:48:53 pre podne
Ne znam šta ti znači "čas radi čas ne radi"... Da bi "majstor" mogao da kaže da je u pitanju isparivač mora to i da utvrdi - šta je radio osim što ti je dopunio frejon? Klima inače "ne radi" zato što frejon negde iscuri, a to može da bude na sijaset mesta (isparivač je samo jedno od njih).

Isparivač je deo sistema koji se nalazi u kabini i gde se vrši razmena toplote. Ventilator gura topli vazduh na isparivač i nakon prolaska kroz njega vazduh se ohladi a frejon (koji u isparivač ulazi u tečnom stanju) od toplote vazduha prelazi u gasovito stanje (isparava).

Problem sa zamenom isparivača je što je vrlo nedostupan i što (najčešće) mora da se skine gomila delova u kabini da bi mu se pristupilo. To je najčešće celodnevni posao i potrebno je puno pažnje i strpljenja da se sve skine i vrati bez oštećenja i viška (ili manjka) šrafova... biggrin

Za moj auto isparivač je koštao 11500 a uz to sam morao da kupim i zamenim i tzv. sušač koji je koštao još 3200. Uz to ti ide i trošak punjenja frejonom (oko 3000) i naravno ruke za majstora. U jednom servisu su mi tražili 15000 za ruke i punjenje, jedan majstor 100 evrića (samo za ruke) a drugi oko 8000 (ali taj me je zaj.bao).

Pre nego i ako se uopšte odlučiš na ovaj korak moraš da budeš siguran da je u pitanju isparivač.
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: pimbe Avgust 19, 2011, 09:40:40 pre podne
Cas radi - cas ne radi = verovatno da je prepunio FREON-om (a ne freJon)  big_boss
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: btomic Avgust 19, 2011, 10:35:04 pre podne
Moguće, iako je početna teza bila da je procureo isparivač.
A što se frejon-freon tiče, tu bi mogli pozvati Milku Canić, Klajna ili nekog trećeg stručnjaka za jezik da presudi. U svakom slučaju, to je strana reč i onda je najsigurnije pozvati se na Vuka i njegovo "piši kao što govoriš", a čini mi se da se u izgovoru te reči obično čuje "j". Recimo mi kažemo i pišemo radijacija a ne radiacija iako je to izvedena reč or radiate i radiation gde nema "j".
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: Darko80 Avgust 19, 2011, 11:43:04 pre podne
Drugar lepo si odradio ovo sa isparivacem,nemoj sad da kvaris - Freon   biggrin
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: pimbe Avgust 19, 2011, 01:36:39 posle podne
Moguće, iako je početna teza bila da je procureo isparivač.
A što se frejon-freon tiče, tu bi mogli pozvati Milku Canić, Klajna ili nekog trećeg stručnjaka za jezik da presudi. U svakom slučaju, to je strana reč i onda je najsigurnije pozvati se na Vuka i njegovo "piši kao što govoriš", a čini mi se da se u izgovoru te reči obično čuje "j". Recimo mi kažemo i pišemo radijacija a ne radiacija iako je to izvedena reč or radiate i radiation gde nema "j".
Pusti Vuka I Milku . . .
Freon je ipak ime proizoda, a imenima se ne dodje nista inace bi ti bio BtoJmic ili JBTomic mozda Btomjic, ili nem pojma . . . 
Citat
Freon is DuPont's brand name for CFCs, HCFCs and related compounds
Mozda je ispravno da se kaze za recimo Magnum = MaJgnum ili za Audi = AJudi, mozda radapciger bi trebalo reci raJdapciger ili mozda gedora da bude geJdora  lollol

Nema veze, neka prica ko kako voli i ume, a sto se tice isparivaca, ako je procureo, onda nema radi - ne radi, vec samo NE radi, jer nema fre(J)ona, pa ne moze da radi...
A ako se sistem prepuni freonom, onda se svakve gluposti desavaju, da navedem neke: isparivac smrzne skroz, ili pak zastita od visokog pritiska iskljuci kompresor, pa kad se poravnaju pritisci ukljuci i td itd . . .

 mahac
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: btomic Avgust 19, 2011, 04:29:18 posle podne
Da ironija bude veća u kolima se uopšte i ne koristi fre(j)on već supstanca pod nazivom R-134a koja, za razliku od fre(j)ona ne sadrži hlor. Znači, mi reč freon ili frejon koristimo kao opšti naziv za rashladnu tečnost (odnosno) gas a ne kao marku proizvoda, slično kao što za rashladni aparat (rashlađivač, reč koja ne postoji) kažemo frižider, koji je ustvari srpski izgovor američke firme Frigidaire koja je prva počela da ih pravi. Dakle, ne moramo biti striktni u izgovaranju pa čak ni pisanju "freon", kao što ne pišemo striktno frigidaire već frižider. A u srpskom jeziku se j često umeće da razdvoji samoglasnike u stranim rečima (radijacija, operacija...) i tako dalje... Ja o ovome više neću a neka svako piše kako misli da treba.
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: pimbe Avgust 19, 2011, 05:08:11 posle podne
Supstanca Tetrafluoroethane, R-134a kao i R-12, a i R-R404a i naravno R-22 i bilo koji GAS koji se koristi u rashladnim sistemima generalno se naziva FREON. Cenim i odgovorno tvrdim da je lakse reci Freon od Tetrafluoroethane, nadam se da se slazete . . .
E sad, freoni R12 i 22 su zabranjeni, jer buse ozonski omotac...
Inace ono R = Refrigerant 
Cak i u kamiJonima i u FiJatima, a i u Bem veJima . . .
Glavna razlika je sto su novi freoni tj Tetrafluoroethani, mesavine tri ili vise gasova koji isparavaju na razlicitim temperaturama, pa se stoga MORAJU puniti u sistem SAMO u TECNOM stanju . . .

 mahac
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: pmilosh` Avgust 23, 2011, 03:42:20 posle podne
da li se isparivac nalazi na istom mestu i u oktaviji A5 ili je negde drugde?
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: dule tdi Avgust 23, 2011, 07:37:31 posle podne
upravo sam zavrsio sa ciscenjem isparivaca,sve sam razmontirao i ocistio i naprskao na kraju asepsolom

isparivac i nije bio nesto mnogo prljav
ako neko planira ovu operaciju nek spremi stapice za usi da njima ocisti peraja ventilatora
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: Acca Avgust 30, 2011, 09:46:23 posle podne
R12, R22, R134A i drugi su ti rashladni fluidi-FREON
u autu se bas koristi FREON kao i u friziderima i drugim rashladnim vetrinama itd...
svi rade na istom principu,i kucna klima,i frizider i auto klima
razlika u freonima npr R12, R134a je u komponentama freona,jedan ima vise komponenta-mesavina od drugog  ali se koriste oba za hladjenje,dosta freona mogu da se mesaju jedan sa drugim i uredjaj ce raditi perfektno,sve zavisi od ulja koje koristi kompresor,jedino je u tome stos,
u zadnje vreme je R407C postao najcesce koriscen freon i poceo je najvise da se primenjuje u rashladnoj tehnici jero je ekoloski i po evropskom standardu,R12,R22 su zabranjeni jer su stetni gasovi,zato svi klima uredjaji sa tim gasom dolaze kod nas jer to kod nas niko ne gleda
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: btomic Avgust 31, 2011, 01:07:48 posle podne
Čisto sumnjam da i kod nas dolaze automobili sa klasičnim frejonom (R12) jer njegova upotreba je izbačena pre više od 20 godina (možda se ponegde još zatekla proizvodnja narednih 4-5 godina, ali i sa tim moguće ga je naći samo u kolima starijim od 15 godina). Danas se R12 može nabaviti samo ilegalno i to uglavnom u Aziji, i to po znatno višim cenama. Pošto je frejon osim generalnog naziva za rashladnu tečnost istovremeno i simbol za gas koji uništava ozonski omotač, u svetu se ova reč zamenjuje sa CFC-12, a kada se govori o R134a koji je sada u širokoj upotebi koristi se HFC-134a. Kod nas će narod još dugo to zvati frejon jer nama je važno da majstor napuni klimu i da radi, a šta je unutra nije mnogo važno. Inače, na wiki stranici (na engleskom) za R134-a ne pominje se nijednom reč "freon". (Za pimbe - mi kažemo i pišemo Fijat a ne Fiat  biggrin, baš kao i rejon a ne reon).
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: golub Avgust 31, 2011, 01:29:16 posle podne
Za sva "J" si pogrešio.
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: pimbe Avgust 31, 2011, 03:29:04 posle podne
Znam ja da neki pisu kako znaju i umeju i uglavnom kazu ovako: BiJo sam u Beogradu onomad, KupiJo sam novog FiJata i kade sam iso odud, a neki sto sipa freJon naiso otud  lollol
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: btomic Avgust 31, 2011, 03:35:54 posle podne
I ovi ovde su sigurno pogrešili

http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B8%D1%98%D0%B0%D1%82

http://www.b92.net/biz/vesti/aktuelno.php?id=200

http://www.politika.rs/rubrike/Srbija/Zivnuce-Fijat-na-prolece-2012.sr.html

ili recimo Klajn

http://www.scribd.com/doc/36543791/Ivan-Klajn-Recnik-Jezickih-Nedoumica

(ukucaj stranu 98/135 pa pročitaj šta piše za rejon)


Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: Acca Septembar 01, 2011, 12:48:35 pre podne
Čisto sumnjam da i kod nas dolaze automobili sa klasičnim frejonom (R12) jer njegova upotreba je izbačena pre više od 20 godina (možda se ponegde još zatekla proizvodnja narednih 4-5 godina, ali i sa tim moguće ga je naći samo u kolima starijim od 15 godina). Danas se R12 može nabaviti samo ilegalno i to uglavnom u Aziji, i to po znatno višim cenama. Pošto je frejon osim generalnog naziva za rashladnu tečnost istovremeno i simbol za gas koji uništava ozonski omotač, u svetu se ova reč zamenjuje sa CFC-12, a kada se govori o R134a koji je sada u širokoj upotebi koristi se HFC-134a. Kod nas će narod još dugo to zvati frejon jer nama je važno da majstor napuni klimu i da radi, a šta je unutra nije mnogo važno. Inače, na wiki stranici (na engleskom) za R134-a ne pominje se nijednom reč "freon". (Za pimbe - mi kažemo i pišemo Fijat a ne Fiat  biggrin, baš kao i rejon a ne reon).
kaze se freon,nego nea veze
i R134A je freon 100%
ja sam profesaionalac za to,za grejnu i rashladni tehniku,pogotovo za rashladnu i znam da je tako kako sam napisao u prethodnom postu
to sto pise na wikipediji nema veze sa vezom,ti si verovatno teoreticar i procitao si to negde,bez uvrede,mozda i gresim - a ja sam prakticar koji radi to vec 6god
r12 nije ilegalan jer se masovno koristi u friziderima i koriste ga jaki brendovi kao naprimer samsung,LG,Beko itd.
r22 isto je stetan gas po ozonu pa se opet koristi,zabranjen je u evropskoj uniji samo,svugde drugde u svetu se koristi kao i mnogi drugi freoni,kao sto sam reko razlika je samo u komponentama freona a svi imaju istu svrhu
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: pmilosh` Septembar 27, 2011, 01:16:57 pre podne
da li se isparivac nalazi na istom mestu i u oktaviji A5 ili je negde drugde?
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: miki978 Septembar 28, 2011, 10:39:59 posle podne
i ja sam proverio kod sebe stanje isparivaca i za cudo bio je cist kao nov,namucio sam se sa skidanjem pretinca na dnu je bio usrafljen ispod klime pa sam ja natego i puko je drzac mada mislim da i nema neku posebnu funkciju,dovoljno je 6 torxsrafova t20.
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: rakela Avgust 14, 2012, 12:07:40 posle podne
Ne znam šta ti znači "čas radi čas ne radi"... Da bi "majstor" mogao da kaže da je u pitanju isparivač mora to i da utvrdi - šta je radio osim što ti je dopunio frejon? Klima inače "ne radi" zato što frejon negde iscuri, a to može da bude na sijaset mesta (isparivač je samo jedno od njih).

Isparivač je deo sistema koji se nalazi u kabini i gde se vrši razmena toplote. Ventilator gura topli vazduh na isparivač i nakon prolaska kroz njega vazduh se ohladi a frejon (koji u isparivač ulazi u tečnom stanju) od toplote vazduha prelazi u gasovito stanje (isparava).

Problem sa zamenom isparivača je što je vrlo nedostupan i što (najčešće) mora da se skine gomila delova u kabini da bi mu se pristupilo. To je najčešće celodnevni posao i potrebno je puno pažnje i strpljenja da se sve skine i vrati bez oštećenja i viška (ili manjka) šrafova... biggrin

Za moj auto isparivač je koštao 11500 a uz to sam morao da kupim i zamenim i tzv. sušač koji je koštao još 3200. Uz to ti ide i trošak punjenja frejonom (oko 3000) i naravno ruke za majstora. U jednom servisu su mi tražili 15000 za ruke i punjenje, jedan majstor 100 evrića (samo za ruke) a drugi oko 8000 (ali taj me je zaj.bao).

Pre nego i ako se uopšte odlučiš na ovaj korak moraš da budeš siguran da je u pitanju isparivač.


imam isti kvar,molim te kazi mi gde si nabavio novi isparivac i susac,moj je klimatronik
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: btomic Avgust 15, 2012, 09:41:17 pre podne
Isparivač i sušač sam kupio u "Polar klimi", Beograd, imaju servis i prodaju delova. Ugradnju nisam radio kod njih jer sam našao jeftinijeg majstora. Daju garanciju 2 godine na delove pod uslovom da si zamenio (odnosno kupio) i sušač a ne samo isparivač i da imaš račun za ugradnju.
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: hirurg Oktobar 15, 2014, 07:53:02 posle podne
Ljudi i kod mene je isparivac jako jako prljav. Imam tekucinu za pranje kucnih klima. Medjutim kod jetta auta je tesko pristupiti do kompletnog isparivaca bez da se rasklopi pola auta. Mene zanima sledece...koliki je odvod iz kadice od isparivaca i da li bi ja mogao pod pritiskom da izbijem prljavstinu iz saca a da ne poplavim auto! Ima li ko da je cistio isparivac a da nije ga skidao i vadio mimo karoserije. Pozdrav
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: Joca Mart 09, 2015, 09:27:36 pre podne
Isparivač klime mi je katastrofa, menjao bih ga,  jer ničim nisam mogao eleminisati smrad kada mi radi klima. Ovlašćen servis mi samo za isparivač tražili 65k... Malo sam googlo i naišao na servis 'Bebe' u Zemunu, za kompletnu uslugu sa novim isparivačem tražili 24k. Jer je sa tim servisom neko imao iskustva ili imate vi neki za preporuku?
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: pimbe Mart 09, 2015, 10:22:46 pre podne
PA ako je ispravan zasto ga menjas? Skini, operi i vrati. Gas izvuces, pa vratis...
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: Joca Mart 09, 2015, 10:28:54 pre podne
Cela tabla se skida pa se nebi zezao oko toga, e sada... kada sam pitao što nov? A oni: mora da se menja jer od ovoga nema ništa. 
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: sbuzdum Jun 22, 2017, 10:28:25 posle podne
Pozdrav ljudi pomoć polo 1.9 dti 2005 na diagnostici pise greska motora za regulaciju vazduha i danas  mi je ispustio freon 🤔 sta da radim i odakle da krenem

Послато са SM-J700H уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: pimbe Jun 23, 2017, 09:06:46 pre podne
Od rupe na sistemu... Gde je izasao freon, pa onda motor klapne . . .
Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: sbuzdum Jun 23, 2017, 09:39:09 pre podne
Joj ljudi hvala vam ako bi sam to radio mozda je jeftinije ali ponekad skuplje ! Problem sto me niko dad nemoze primiti u servis

Послато са SM-J700H уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: sbuzdum Jun 23, 2017, 01:32:02 posle podne
? Pitanje da bi se doslo do motora klapne dali se mora skida kompletna komandna tabla ? Koliko to moze da košta  u servisu sa punjenjem klime

Послато са SM-J700H уз помоћ Тапатока

Naslov: Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
Poruka od: pimbe Jun 23, 2017, 02:50:08 posle podne
I ovi ovde su sigurno pogrešili

http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B8%D1%98%D0%B0%D1%82

http://www.b92.net/biz/vesti/aktuelno.php?id=200

http://www.politika.rs/rubrike/Srbija/Zivnuce-Fijat-na-prolece-2012.sr.html

ili recimo Klajn

http://www.scribd.com/doc/36543791/Ivan-Klajn-Recnik-Jezickih-Nedoumica

(ukucaj stranu 98/135 pa pročitaj šta piše za rejon)





J je visak ili FIAT zaposlio nekog nepismenog i nesposobnog IT developera koji napisa ovo:  http://www.fiatsrbija.rs

Stvarno bezobrazluk, treba i zabarima u Torinu otvoriti oci i poslati im onog Klajna da im objasni da im fali J, jbga . . .
Verovatno je pravilno i Ojpel ili Opjel, zatim MerceJdes, kao i VoJlvo, Skjoda, VoJlkswagen i Ajudi, KiJa, SmJart, DaJihatsu, ChevrolJet, ZaJstava, a Bogami i CitroJen, nezaboravimo i SeJata, kao i SkoJdu... Jbga, izfleda da ako nema J onda niJe auto, cast izuzetcima kao ToJota (mada se pise Toyota), Jeep i naravno Jaguar (mada se on cita kao Dzaguar) . . .

J u FIAT-u je cisto Srpsko kurcenje nekih tamo nabedjenih lektora . . .

? Pitanje da bi se doslo do motora klapne dali se mora skida kompletna komandna tabla ? Koliko to moze da košta  u servisu sa punjenjem klime

Послато са SM-J700H уз помоћ Тапатока



Zavisi koja je klapna u pitanju . . .