Autor Tema: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4  (Pročitano 21957 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« poslato: Avgust 03, 2011, 03:28:35 posle podne »
Ono što dva majstora za klimu nisu znala otkrio sam sam igrom slučaja pa reko' da podelim iskustvo sa drugima. Kada vam curi frejon ili imate ružan miris u kabini od klime jedan od češćih kvarova je problem sa isparivačem klime koji se nalazi u kabini i za čiju zamenu (u slučaju curenja) je potrebno minimum 6 sati napornog rada (skida se kompletna instrument tabla). Na ovakav korak naravno odlučujete se samo ako ste sigurni da je problem na isparivaču klime ali majstori to najčešće zaključuju indirektno, time što isključe mogućnost curenja na svim ostalim delovima instalacije (svi spojevi cevi, hladnjak klime, sušač, kompresor...). Ovo zato što su ovi delovi vidljivi, za razliku od isparivača koji je "sahranjen" duboko ispod instrument table.

Na pomenutim modelima automobila međutim, isparivaču se može vizuelno pristupiti za manje od 10 minuta rada i tako se uveriti u kakvom je stanju. Ovo je moguće zahvaljujući činjenici da se isti nalazi u neposrednoj blizini ventilatora vazduha u kabini. Vađenjem ventilatora ukazuje se otvor kroz koji se isparivač kabine praktično u celosti vidi, odnosno vidi se cela jedna njegova stranica koja najčešće i procuri (jer je izložena udarima vazduha). Čak i ako isparivač ne curi možete se uveriti da li se nahvatala buđ i eventualno je očistiti (makar jednim delom). Može se i naprskati asepsolom kako bi se klima malo dezinfikovala.

Skidanje ventilatora vrši se praktično u dva koraka. Najpre skinete onu veliku pregradu za rukavice (ispred suvozačkog sedišta) koja se drži na 6 (torx 20) šrafova (3 sa gornje strane, kada otvorite poklopac i 3 sa donje strane). Kada se kutija oslobodi potrebno je otkačiti i konektor za sijalicu kako bi se mogla potpuno izvaditi. Drugi korak je skidanje ventilatora koji se ukazuje kada podignete filcano platno koje se nalazi iza pregrade za rukavice i prekriva kutiju u kojoj se nalaze ventilator i isparivač klime.

Kućište ventilatora je sa desne strane (u gornjem delu je polukružnog oblika) i sa njega otkačite konektor. Na kućištu nema nikakvih šrafova ali se 2 komada (ključ ili gedora #6) nalaze na poklopcu sa donje strane. Kada skinete taj poklopac onda se ventilator praktično izvuče nadole (kroz žlebove) držeći ga za kućište (koje je dobro pridržavati kako ne bi ispalo za vreme odvrtanja šrafova).

Kada ste izvukli ventilator možete vlažnom krpicom očistiti rebarca njegovog rotora. Kroz otvor koji se oslobodio videćete sa leve strane njegovo veličanstvo isparivač u svom punom sjaju (ili prljavštini). Isparivač se naravno ne može skinuti (za to je potrebno onih 6+ sati rada) ali ga majstor može pogledati sa UV lampom da se uveri da li na njemu curi frejon a ako je ispravan možete ga po potrebi očistiti (pažljivo!) ili naprskati asepsolom.

Vraćanje skinutih delova je u obrnutom redosledu.

Van mreže MarkoMirijevo

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 665
  • Age: 32
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #1 poslato: Avgust 03, 2011, 04:16:55 posle podne »
neke slike po mogucstvu ..

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #2 poslato: Avgust 03, 2011, 11:17:18 posle podne »
Pošto inače treba još jednom da skinem kutiju za rukavice napraviću i par slika u vezi ovoga. Inače, kutiju moram da skinem jer iz nekog neverovatnog razloga sijalica u njoj svetli dok je poklopac zatvoren a ugasi se onog trenutka kada se otvori lollol. Sve to dogodilo se nakon što sam (praktično sam) rasturio pola auta da zamenim taj isparivač klime koji je curio i kada sam ga nekako sastavio nisam verovao da (skoro) sve radi kao pre. Možda ta sijalica i ranije nije bila kako treba jer kutiju za rukavice retko otvaram u vožnji (i uz to po mraku). Postaviću i sliku isparivača da vidite kako izgleda "zatrovana" klima i da se ljudi ne čude zašto se osećaju ružni mirisi. Trenutno sam u gužvi i to ću stići tek sutra uveče ili prekosutra.

Van mreže Acca

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3775
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +43/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat b5,5>vw GOLF 5
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #3 poslato: Avgust 03, 2011, 11:23:43 posle podne »
freon moze da curi na isparivacu ali nema ukus i miris   ;)
i moze da se ispita na mnogo jednostavniji i najbolji nacin isparivac,uzmes napravis sapunicu od tecnosti za sudove i natrljas ceo isparivac i gde pusta mehurice tu curi,to je najbolji nacin da se ispita isparivac,mnogo bolji od uv lampe po meni.
i
  champ1

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #4 poslato: Avgust 05, 2011, 12:31:50 posle podne »
Evo i obećanih slika u vezi sa pristupom isparivaču klime. Dakle, polazi se od pregratka za rukavice







Kada ga skinete (i otkačite zeleni konektor) ugledaćete nešto nalik na ovo







Zaboravih da kažem da je potrebno skinuti i bočnu masku instrument panela (drži se na 3 žabice) kako bi se kutija za rukavice u potpunosti oslobodila, tako da posle skidanja sve to ovako izgleda






Kada podignete filcano platno ugledacete kućište ventilatora






Drugu stvar koju sam zaboravio da pomenem je da se još mora skinuti i oplata sa donje strane ventilatora



koja se drži sa dva plastična šrafa koji se lepo vide na gornjoj slici (odvrću se rukom).

Kada se skine ova oplata ugledaćete poklopac na otvoru sa donje strane kroz koji se izvlači ventilator



Kada skinete njegova dva žućkasta šrafa na krajevima (lepo se vide na gornjoj slici) izvucite ventilator nadole



Na percima ovog ventilatora kao što vidite još ima prašine...



Evo kako izgleda otvor kroz koji se ukazuje isparivač klime



koji se ovde vidi u malo krupnijem planu



Pošto je nov još se sjaji... A evo kako je izgledao stari koji je procurio...



sa nekim detaljima:





Neko bi pomislio da je ovo neki treći isparivač



ali to je samo zadnja strana ovog istog sa prethodnih slika, ona koja nije okrenuta ka ventilatoru.

Mislim da je sa ovih slika jasno da su uzaludni pokušaji nekakvog "čišćenja" isparivača klime bilo kakvim sprejevima ili drugim hemikalijama jer bez mehaničkog čišćenja ovde pomoći nema. Jednostavno, otvori kroz koje struju vazduh su isuviše mali da bi takva količina prljavštine mogla da prođe celom debljinom isparivača na drugu stranu i izađe napolje.

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 948
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #5 poslato: Avgust 05, 2011, 04:13:03 posle podne »
auuu kolko je strokavo a verujem da je na svakom auti isto i jos gore
a jel moze da se ocisti isparivac a da se on ne skida

Van mreže pimbe

  • Rig Pig
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4472
  • Age: 55
  • Lokacija: Gzira <-> Uzice
  • Karma: +127/-76
  • Pol: Muškarac
  • VW MALTA
  • Auto: Tiguan 2.0TDI A3 1.6TDI Cabrio
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #6 poslato: Avgust 05, 2011, 06:59:55 posle podne »
Bravo za slike i post u celini, nadam se da je sad jasno koliko je bitan polen filter, koji uglavno svi ignorisu zbog neke sitne kinte . . .
Tiguan 2.0 TDI
  AUDI A3 1.6 TDI Cabrio

Van mreže Peca_Nis

  • VW KLUB Maniac
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5018
  • Age: 31
  • Lokacija: Nis
  • Karma: +141/-30
  • Pol: Muškarac
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #7 poslato: Avgust 05, 2011, 08:52:07 posle podne »
odlicna tema  clap
nemam ja. to su gile i ljilja iz borce. kruska jebe tu zenu on ima br

Van mreže Acca

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3775
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +43/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat b5,5>vw GOLF 5
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #8 poslato: Avgust 05, 2011, 09:07:00 posle podne »
auuu kolko je strokavo a verujem da je na svakom auti isto i jos gore
a jel moze da se ocisti isparivac a da se on ne skida
moze,uzmes aksel kupis za odmascivanje i isparskas ceo0 isparivac,malo istrljas cetkom i cisto,kao novo  ;) aksel ce skinuti sa obe strane isparivaca,100%,radim to vec godinama,on prodire na drugu stranu i odmascuje i skida tu prljavstinu koja se navata i slije je skroz u kadicu-posudicu za kondez i izbaci napolje kroz crevo
nemora da znaci da je svima zaprljan isparivac,ja sam moj na slican nacin gledao i cist je.

« Poslednja izmena: Avgust 05, 2011, 09:12:51 posle podne od strane Acca »
  champ1

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 948
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #9 poslato: Avgust 05, 2011, 10:31:05 posle podne »
ok acca prvom prilikom cu da rastavim i da ocistim

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #10 poslato: Avgust 06, 2011, 03:58:49 posle podne »
Moguće je da se isparivač može očistiti dok još nije stigao u fazu u kojoj je bio ovaj, ali u ovakvom stanju mislim da je to nemoguće. Ono što nisam siguran je da li je ovakvo očajno stanje posledica curenja frejona ili obratno, da je zbog ovakve prljavštine isparivač procureo, ili možda to nema veze jedno s drugim. Pimbe je dobro rekao da je važno redovno menjati polenski filter - ja sam ga promenio 4 puta u poslednje 2 godine (od kako sam kupio auto) ali pitanje je šta je radio prethodni vlasnik. Kroz 6 meseci ću ponovo skinuti ventilator da proverim u kakvom stanju je ovaj nov isparivač, sada kada je stavljen i potpuno nov filter kabine (sa aktivnim ugljem).

Van mreže Acca

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3775
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +43/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat b5,5>vw GOLF 5
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #11 poslato: Avgust 06, 2011, 10:32:49 posle podne »
nije posledica curenja freona nego je posledica okoline,tj. prasine itd,on sve uvlaci kroz to,
i ja se slazem da treba cesce menjati filter,evo recim,o sta ja koristim kao dodatni pred filter a to je filter za kuhinjske nape-aspiratore
on se stavi preko filtera i promeni se na jedno 3-4meseca,on je bele boje ali posle 4meseca bude crn od prljavstine,a nije skupa investicija,150din 1m kvadratni
to koristim i za kucne klime,pogotovo u kaficima i kafanama gde se pusi kao ludo
on upija svu masnocu i prljavstinu i ne dozvoljava da dopre do isparivaca klime
  champ1

Van mreže velja_pfc

  • VW Početnik
  • Poruke: 14
  • Age: 48
  • Lokacija: Kragujevac
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Polo 1.2
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #12 poslato: Avgust 16, 2011, 10:53:28 posle podne »
vozim vw polo 1.2 i napunio sam klimu i ona radi po principu cas radi cas ne radi.majstor mi je rekao da je isparivac. ako neko nesto zna zbog cega se to desava neka mi odgovori i koliko kosta taj isparivac.unapred hvala

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #13 poslato: Avgust 17, 2011, 10:48:53 pre podne »
Ne znam šta ti znači "čas radi čas ne radi"... Da bi "majstor" mogao da kaže da je u pitanju isparivač mora to i da utvrdi - šta je radio osim što ti je dopunio frejon? Klima inače "ne radi" zato što frejon negde iscuri, a to može da bude na sijaset mesta (isparivač je samo jedno od njih).

Isparivač je deo sistema koji se nalazi u kabini i gde se vrši razmena toplote. Ventilator gura topli vazduh na isparivač i nakon prolaska kroz njega vazduh se ohladi a frejon (koji u isparivač ulazi u tečnom stanju) od toplote vazduha prelazi u gasovito stanje (isparava).

Problem sa zamenom isparivača je što je vrlo nedostupan i što (najčešće) mora da se skine gomila delova u kabini da bi mu se pristupilo. To je najčešće celodnevni posao i potrebno je puno pažnje i strpljenja da se sve skine i vrati bez oštećenja i viška (ili manjka) šrafova... biggrin

Za moj auto isparivač je koštao 11500 a uz to sam morao da kupim i zamenim i tzv. sušač koji je koštao još 3200. Uz to ti ide i trošak punjenja frejonom (oko 3000) i naravno ruke za majstora. U jednom servisu su mi tražili 15000 za ruke i punjenje, jedan majstor 100 evrića (samo za ruke) a drugi oko 8000 (ali taj me je zaj.bao).

Pre nego i ako se uopšte odlučiš na ovaj korak moraš da budeš siguran da je u pitanju isparivač.

Van mreže pimbe

  • Rig Pig
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4472
  • Age: 55
  • Lokacija: Gzira <-> Uzice
  • Karma: +127/-76
  • Pol: Muškarac
  • VW MALTA
  • Auto: Tiguan 2.0TDI A3 1.6TDI Cabrio
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #14 poslato: Avgust 19, 2011, 09:40:40 pre podne »
Cas radi - cas ne radi = verovatno da je prepunio FREON-om (a ne freJon)  big_boss
Tiguan 2.0 TDI
  AUDI A3 1.6 TDI Cabrio

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #15 poslato: Avgust 19, 2011, 10:35:04 pre podne »
Moguće, iako je početna teza bila da je procureo isparivač.
A što se frejon-freon tiče, tu bi mogli pozvati Milku Canić, Klajna ili nekog trećeg stručnjaka za jezik da presudi. U svakom slučaju, to je strana reč i onda je najsigurnije pozvati se na Vuka i njegovo "piši kao što govoriš", a čini mi se da se u izgovoru te reči obično čuje "j". Recimo mi kažemo i pišemo radijacija a ne radiacija iako je to izvedena reč or radiate i radiation gde nema "j".

Van mreže Darko80

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2289
  • Age: 43
  • Lokacija: Pancevo
  • Karma: +117/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A3 LZ9Y
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #16 poslato: Avgust 19, 2011, 11:43:04 pre podne »
Drugar lepo si odradio ovo sa isparivacem,nemoj sad da kvaris - Freon   biggrin

Van mreže pimbe

  • Rig Pig
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4472
  • Age: 55
  • Lokacija: Gzira <-> Uzice
  • Karma: +127/-76
  • Pol: Muškarac
  • VW MALTA
  • Auto: Tiguan 2.0TDI A3 1.6TDI Cabrio
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #17 poslato: Avgust 19, 2011, 01:36:39 posle podne »
Moguće, iako je početna teza bila da je procureo isparivač.
A što se frejon-freon tiče, tu bi mogli pozvati Milku Canić, Klajna ili nekog trećeg stručnjaka za jezik da presudi. U svakom slučaju, to je strana reč i onda je najsigurnije pozvati se na Vuka i njegovo "piši kao što govoriš", a čini mi se da se u izgovoru te reči obično čuje "j". Recimo mi kažemo i pišemo radijacija a ne radiacija iako je to izvedena reč or radiate i radiation gde nema "j".
Pusti Vuka I Milku . . .
Freon je ipak ime proizoda, a imenima se ne dodje nista inace bi ti bio BtoJmic ili JBTomic mozda Btomjic, ili nem pojma . . . 
Citat
Freon is DuPont's brand name for CFCs, HCFCs and related compounds
Mozda je ispravno da se kaze za recimo Magnum = MaJgnum ili za Audi = AJudi, mozda radapciger bi trebalo reci raJdapciger ili mozda gedora da bude geJdora  lollol

Nema veze, neka prica ko kako voli i ume, a sto se tice isparivaca, ako je procureo, onda nema radi - ne radi, vec samo NE radi, jer nema fre(J)ona, pa ne moze da radi...
A ako se sistem prepuni freonom, onda se svakve gluposti desavaju, da navedem neke: isparivac smrzne skroz, ili pak zastita od visokog pritiska iskljuci kompresor, pa kad se poravnaju pritisci ukljuci i td itd . . .

 mahac
Tiguan 2.0 TDI
  AUDI A3 1.6 TDI Cabrio

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #18 poslato: Avgust 19, 2011, 04:29:18 posle podne »
Da ironija bude veća u kolima se uopšte i ne koristi fre(j)on već supstanca pod nazivom R-134a koja, za razliku od fre(j)ona ne sadrži hlor. Znači, mi reč freon ili frejon koristimo kao opšti naziv za rashladnu tečnost (odnosno) gas a ne kao marku proizvoda, slično kao što za rashladni aparat (rashlađivač, reč koja ne postoji) kažemo frižider, koji je ustvari srpski izgovor američke firme Frigidaire koja je prva počela da ih pravi. Dakle, ne moramo biti striktni u izgovaranju pa čak ni pisanju "freon", kao što ne pišemo striktno frigidaire već frižider. A u srpskom jeziku se j često umeće da razdvoji samoglasnike u stranim rečima (radijacija, operacija...) i tako dalje... Ja o ovome više neću a neka svako piše kako misli da treba.

Van mreže pimbe

  • Rig Pig
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4472
  • Age: 55
  • Lokacija: Gzira <-> Uzice
  • Karma: +127/-76
  • Pol: Muškarac
  • VW MALTA
  • Auto: Tiguan 2.0TDI A3 1.6TDI Cabrio
Odg: Proveri stanje isparivača klime na Bora/Golf 4
« Odgovor #19 poslato: Avgust 19, 2011, 05:08:11 posle podne »
Supstanca Tetrafluoroethane, R-134a kao i R-12, a i R-R404a i naravno R-22 i bilo koji GAS koji se koristi u rashladnim sistemima generalno se naziva FREON. Cenim i odgovorno tvrdim da je lakse reci Freon od Tetrafluoroethane, nadam se da se slazete . . .
E sad, freoni R12 i 22 su zabranjeni, jer buse ozonski omotac...
Inace ono R = Refrigerant 
Cak i u kamiJonima i u FiJatima, a i u Bem veJima . . .
Glavna razlika je sto su novi freoni tj Tetrafluoroethani, mesavine tri ili vise gasova koji isparavaju na razlicitim temperaturama, pa se stoga MORAJU puniti u sistem SAMO u TECNOM stanju . . .

 mahac
« Poslednja izmena: Avgust 19, 2011, 05:11:24 posle podne od strane pimbe »
Tiguan 2.0 TDI
  AUDI A3 1.6 TDI Cabrio