VW Klub

VW - Forum => VW tehnički kutak => Temu započeo: Skodamaniak Decembar 24, 2010, 07:44:43 posle podne

Naslov: TDI motori
Poruka od: Skodamaniak Decembar 24, 2010, 07:44:43 posle podne
Ajmo redom:

1,9 TDI 66kw (sve sivo) ugra?ivan u sve modele VAG-a od trojke do passat-a. Rotaciona BOSH pumpa. Najcesci TDI motor. Ugradjuje se od 1993 godine u audija B4 a prestao je sa ugradnjom 2005 u Oktaviji Tour koja ga je vukla do tada. Kod ostalih modela iz VAG-a je ranije prestao sa ugradnjom.

Nesto o njemu: 66kw (90ks), 202-210Nm (u trojke, B4 audije i seate su imali po 202Nm). Ima nekoliko oznaka ovog motora od kojih se izdvaja ALH koji je potpuno isti motor kao i 110ks, ima hladjenje klipova, isti turbo, istu unutrasnjost motora. Najpogodniji motor za chipovanje jer ima dobru podlogu za to. Za njega se prica da je najpouzdaniji TDI jer je najslabiji i zbog toga sto vecina verzija ovog motora nema varijabilnu turbinu (koju npr ALH ima) sto znaci da je manje osjetljiv na akanje nasih vozaca. Menjaci su bili petostepeni osim 4x4 verzija koje su imale 6 brzina. Neki od ovih motora su imali samo fixni zamajac dok je npr ALH imao plivajuci.

1,9 TDI 81kw (I crveno). Isto Rotaciona Bosh pumpa. Za njega vazi sve sto i za prethodni motor. Motor se ugradjivao u zadnje serije trojki i u B4 audija od 1994 godine. Rijtko je kombinovan sa 4x4 pogonom. Uvijek dolazi sa 5 brina menjacem.

Inace 81kw (110ks), 235Nm.

1,9 TDI PD 74kw (sve sivo kod passat-a, Superb-a, Cordobe, Ibize i ponekih cetvorki (zavisno od godista) dok je kod Octavije, Fabije imao oznaku DI crveno). Posle izbacanja 1,9 66kw motora ovaj je postao osnovni TDI motor za mnoge modele. U stvari se radi o osiromasenoj TDI 96kw verziji koja je dobila slabije brizgaljke, turbinu i softwer. Cesto se kombinovao sa 4x4 pogonom. Menjac sa 5 brzina dok je uz neke 4x4 modele imao 6 brzina. Ugradjivan od 2000 do 2005 godine (u oktaviji Tour do 2010).

74kw (101ks) i 240Nm.

1,9 TDI DI 85kw (zavisno od modela razlicito oznacavan - kod Passat-a, A3 i A4, sharana, alhambre, golfa IV oznacavan sa DI crveno, kod sharana/alhambre posle redizajna 2005 godine oznacavan sa TDI sve sivo). Prvi motor sa Pumpa diznom, premijeru u Passatu B5, zadrzan u proizvodnji do 2009 cini mi se, tj dokle se proizvodila alhamrba/sharan). Motor se kombinovao sa 5 brzinskim menjacem (mislim da je kod A4 imao 6 brzina).

85kw (115ks), 285Nm.

1,9 TDI PD 96kw (DI crveno kod svih modela i motora). Po strucnjacima najbolji TDI motor jer nudi pouzdanost onog klasicnog 66kw a vise nego dobre performanse. U pravilu se kombinovao sa 6 brzina menjacem osim Superba koji je imao 5 brzina. Ugradjivao se u redizajn pasate tj B5,5 ali i u skoro sve druge modele iz VAG grupe. Ugradjivan do 2005 godine.

96kw (130ks), 285-310Nm.

1,9 TDI PD 110kw (TDI crveno). Kod golfa nazvan i TDI GTI. Ugradjivan u Golfa IV, Sharana, leona. Od 2002 do 2004 godine ugradjivan.

Postojao je jos i model sa 163ks koji je ugradjivan iskljucivo u Ibizu  Cupra TDI al o njemu nemam blize informacije.

Eto ;)
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: pimbe Decembar 24, 2010, 11:55:20 posle podne
A 2.0  :huh: 
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Acca Decembar 24, 2010, 11:57:58 posle podne
1,9 TDI PD 74kw (sve sivo kod passat-a,
moj pasat je taj isti motor i DI mu je crveno,ko i kod komsije isto na njegovom pasatu,isti motor blink
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Skodamaniak Decembar 25, 2010, 12:05:46 pre podne
juhuuuuu biggrin

1,9 TDI PD 74kw (sve sivo kod passat-a, Superb-a, Cordobe, Ibize i ponekih cetvorki (zavisno od godista) dok je kod Octavije, Fabije imao oznaku DI crveno). Posle izbacanja 1,9 66kw motora ovaj je postao osnovni TDI motor za mnoge modele. U stvari se radi o osiromasenoj TDI 96kw verziji koja je dobila slabije brizgaljke, turbinu i softwer. Cesto se kombinovao sa 4x4 pogonom. Menjac sa 5 brzina dok je uz neke 4x4 modele imao 6 brzina. Ugradjivan od 2000 do 2005 godine (u oktaviji Tour do 2010).

A to je da su do 2003/4 imali crveno a posle sve sivo (mislio sam da se shvata sto sam napisao u zagradi biggrin)

A 2.0  :huh: 

uh kad skupim snage bice valjda o njemu biggrin
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Acca Decembar 25, 2010, 12:08:47 pre podne
omanuo sam taj deo u zagradi,izvinjavam se  beer
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Skodamaniak Decembar 25, 2010, 12:09:55 pre podne
ma ok bre mahac beer beer beer
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: guluaz Decembar 25, 2010, 02:03:36 pre podne
a el imas neki info o motoru AGR 66 kw , cisto ono pouzdanost ,kako se pokazao i dal je dobar, cisto pitam nije frka  ,i mog licnog iskustva nemogu ih ubediti da se radi o 66kw ,u odnosu kako polece ,i za sad sve ok ide ko blesav
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: darec Decembar 25, 2010, 03:38:27 pre podne
dobra tema.... beer uvek su me zanimale razlike izmedju tix motora...
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Liga Decembar 25, 2010, 10:26:34 pre podne
SVAKA CAST...  clap

nak raja zna sta je sta... jer nije mi se jednom desilo da neko kupi a i ne pogleda u saobracajnu TDI i da mu kazu da je tih silnih 96kw...
a u stvari bude AJM (81kw) ili ATD (74kw)... sto i nije losa opcija, al ni jedan nije 96kw...  batine

ili druga opcija: "Jao kako sam otresao onoga DI crveno od 130ks, ma nista mi nije mogao, hahahahaah"  lollol

poz...  alealeee

Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: martini_u_kuci Decembar 25, 2010, 11:06:18 pre podne
1,9 TDI PD 110kw (TDI crveno)

evo da dodam da ima obrtni momenat od 320nm...turbina je ista ko na modelu od 96kw, kao i bregasta...
jedna od razlika je sto ima veliki interkuler velicine hladnjaka i stoji na sredini iza hladnjaka klime i motora, dok se interkuler kod ostalih modela nalazi  u donjem delu branika, ispred desnog tocka...
i ugradjivao se od 2001 godine...
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: BG2225 Decembar 26, 2010, 11:04:36 posle podne
Petostepeni menjači na motoru od 96 kw su se ugradjivali i na pasate,ne samo u superb,i verzija sa petostepenim menjačem je imala 285Nm,a verzija sa šestostepeim 310Nm.
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Skodamaniak Decembar 26, 2010, 11:21:59 posle podne
a el imas neki info o motoru AGR 66 kw , cisto ono pouzdanost ,kako se pokazao i dal je dobar, cisto pitam nije frka  ,i mog licnog iskustva nemogu ih ubediti da se radi o 66kw ,u odnosu kako polece ,i za sad sve ok ide ko blesav

AGR je klasicni TDI od 66kw znaci nije kao ALH koji ima turbinu i hladjenje klipova od 81kw
motor koji je extra pouzdan
znaci klasicna turbina
nije ona sa varijabilnim lopaticama.

E da kad se kaze AGR cesto ih ljudi mijesaju sa EGR a EGR je ventil lollol
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: guluaz Decembar 27, 2010, 01:42:35 pre podne
pa ko je pouzdan agr ili alh???
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Skodamaniak Decembar 27, 2010, 01:48:40 pre podne
Ma oba su pouzadi. Samo za taj AGR kazu da je malko sporiji od ostalih. ;)
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: guluaz Decembar 27, 2010, 01:51:35 pre podne
eh sad   :angry:
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Skodamaniak Decembar 27, 2010, 02:07:53 pre podne
eto naljuti se covjek biggrin
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Skodamaniak Decembar 27, 2010, 03:23:48 posle podne
@martini: turina im nikako nije ista ;)  to im je osim IC-a jos jedna vel'ka razlika.

AGR i ALH: razlike su samo u nijansama, ALH je povoljniji za CHIP-ovanje, zbog dodatnog hladjenja klipova odozdo moze se desit da je malko pouzdaniji ali zbog nemanja pojma kako se TDI vozi kod nasih vozaca turbina mu je osjetljivija. Tako da ti dodje na isto :D
I ALH redovno na mjerenjima snage izbaca 100ks umjesto 90ks (AGR)  bleh

ukratko dobar motor (AGR) i kod nasih majstora vazi za najpouzdanijeg (sto su nebuloze jer su svi TDI vise-manje jednako pouzdani ;) )!
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: guluaz Decembar 27, 2010, 03:32:24 posle podne
sad mi je bolje  biggrin
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: martini_u_kuci Decembar 27, 2010, 05:56:03 posle podne
@skodamaniak
iste su turbine, ortak ima boru 130ks i u isto vreme smo radili ciscenje i zamenu ventila...
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Simon69 Decembar 28, 2010, 12:23:48 pre podne
Da napomenem da postoje dve verzije motora TDI PD od 85 kW:
 AJM 01/1999-12/1999, 285 Nm euro2
 ATJ 01/2000-12/2000, 310 Nm euro3
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Boban Decembar 28, 2010, 10:34:56 pre podne
Ja sam mislio da se sve zivo razlikuje, pa kad sam radio turbinu raspitivao sam se dal je moguce staviti neku drugu npr sa 110ks, i ljudi koji rade sa turbinama...kazu mi da je kod 90 i 110ks sve isto pa i turbina, osim elektronike, kao i 130 i 150ks.


Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Kosta Decembar 28, 2010, 11:23:08 pre podne
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines

najbolje ako neko ima tabelu po oznakama motora AGR, AHU, AFN .....
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Skodamaniak Decembar 29, 2010, 12:03:07 posle podne
nije isto...

66kw i 81kw imaju različite turbine. 66kw ima dvije vrste turbina, klasična i ona sa promjenljivim lopaticama turbine al sa 9 lopatica dok je kod 81kw sa promjenljvim lopaticama turbine al sa valjda 11 njih.

96 i 110kw isto tako nemaju iste turbine. Objasnite mi zašto onda ljudi koji se bave tuningom TDI motora sve 96kw motore pojačavaju tako što uz brizgaljke i softver redovno mijenjaju turbine za 110kw. Nisu iste. Samo im je pakovanje isto, dok je unutrašnjost samo slična i ništa više.
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: dax92 Januar 02, 2011, 05:23:27 posle podne
Nasao sam ovakvu listu, ali su ovde svi motori koji su se ugradjivali. Ovde je mnogo jasnije.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_Mk4#Engine_choices
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: mladen3103 Januar 06, 2011, 03:05:53 posle podne
agr je kod mene u golfu i taj motor je pokazao kao ekstra izdrzljiv i pouzdan,sad ima 330tkm i nikakvih prob nisam imao sa njim, agr ima obicnu wastegate turbinu,moze se stavit i varijabilna al mora se stavljat i n75 i drugi ecu i jos par stvari,al nema potrebe,stvarno auto za tu snagu cupa,ima jaci start i od mog 2.0 hdi-a 110 ks,al opet vp i cr su zasebne price,sve u svemu dosta zahvalan i  pogotovo pouzdan motor,
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: dejoimara Januar 06, 2011, 07:50:49 posle podne
kod mene je motor oznake ALE kakve su performanse ovog motora
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: dax92 Januar 07, 2011, 12:33:30 posle podne
kod mene je motor oznake ALE kakve su performanse ovog motora

ALE    1896 cc    66 kW (90 PS) @ 3750 rpm    210 N·m (150 lb·ft) @ 1900 rpm
Jako dobro za trojku (koliko vidim da imas). Taj motor je nastavio da se ugradjuje i u restilizovani Golf III Cabriolet do 2002.

I njegove performanse: 0-100 za 12.5    V max 178 km/h (111 mph)    
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: dejoimara Januar 09, 2011, 09:39:34 posle podne
hvala na odgovoru  tapsac
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: maxim Novembar 02, 2011, 11:20:18 pre podne
Jel neko na forumu ima 4-vorku sa 81kw-110ks AHF ili ASV  pa da kaze iskustva u vezi odrzavanja motora,potrosnje ulja itd?   
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Miro MNE Novembar 02, 2011, 02:38:11 posle podne
ista kao i kod ostalih 66k/81kw motora, ako je konkretan motor dobar nemam nista posebno tu za rec, najbolji TDI motori. Potrosnja ulja od 0 do 1 litar na 10 iljada ako je sve OK sa motorom i turbinom (meni na ALH 66kw chip oko 0,2 litra na 10 iljada), potrosnja goriva oko 6-7 litara, odrzavanja nema nesto precerano, sve filtere i ulje na 10kkm mijenjaj i miran si.
Sta te konkretno interesuje vezano za odrzavanje jer ne znam sta bi ti napisao, oko 200kkm umiju malo klackalice da im se cuju, turbo je jako izdrzljiv ukoliko se prethodni/sadasnji vlasnik prema njemu ponasa kako treba, plivajuci zamajci umiju da podju ali opet sve zavisi od nacina voznje.
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: dule tdi Novembar 02, 2011, 06:06:14 posle podne
a sta mu to dodje hladjenje klipova jel moze neko malo bolje da mi objasni to
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: maxim Novembar 02, 2011, 10:03:42 posle podne
Tako sam i predpostavio sto se tice odrzavanja. A kakva je konkretna razlika izmedju AHF i ASV??  Oba imaju 81kw.
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Miro MNE Novembar 03, 2011, 12:26:55 pre podne
a sta mu to dodje hladjenje klipova jel moze neko malo bolje da mi objasni to

neznam konkretno sta ali znam da mnogo vise ulja prska sa donje strane i na taj nacin mnogo fikasnije hladi klip
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Simon69 Novembar 03, 2011, 07:38:52 pre podne
Imao sam Golfa sa AHF,kupio ga sa 330.000 a prodao sa 500.000km drugaru koji je znao kilometrazu i koji ga jos uvek vozi.Sad je na 550.000km i radi kao sat,ulje menja na 10.000km a u medjuvremenu ne dosipa nista.Cuo sam ga juce,otisao mu spaner PK kaisa pa malo cangrlja..Odlican motor!
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: dule tdi Novembar 03, 2011, 07:55:51 posle podne
a kad bi se stavio taj veliki ic sa tdi od 150hp na neki obican tdi da li bi se nesto dobilo

bolje je kada se ic nalazi tamo gde i hladnjak za vodu i klimu jer ga tada hlade iventilatori,npr.leti kad se
upali klima ventilatori bi konstantno hladili ic
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: klod Februar 12, 2012, 01:44:20 posle podne
AFN motor 81kw u mk3,dal neko ima nekakva iskustva sa ovim motorom ,kazu da se retko srece? !
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Miro MNE Februar 12, 2012, 11:19:57 posle podne
nzm čemu ovolika rasprava o iskustvima o 66/81kw motorima -  više manje se o svakom sve zna i jako dobri pouzdani motori koji skoro pa nemaju nedostataka, nije to 2,0 TDI pa da se razglaba kakav je koji sa kojom oznakom ... opterećujete se previše ljudi

da taj se motor relativno rijetko srece jer je počeo valjda tek od kraja 96-te da se ugrađuje u trojke i najviše ih je iz 97-me godine vrh motor za laganu trojku čuda čini s njom ... odličan izbor ... ko je nađe dobru i po normalnoj cijeni jer su precijenjene
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: pribojnalimu Mart 01, 2012, 04:39:12 posle podne
Moze li malo detalja o motoru TDI 74kw AXR??? evo i jedna slika na kojoj me zbunjuje tacno navedena specifikacija za motorno ulje???

http://imageshack.us/photo/my-images/85/01032012229.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/85/01032012229.jpg/)
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Acca Mart 01, 2012, 04:44:25 posle podne
moj je 74kw samo AVB,odlican motor,ja prezadovoljan za ove skoro 3god koliko je kod mene,nikakvih problema nisam imao,samo redovni servisi i to je to...
mislim da su to isti-slicni motori
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: pribojnalimu Mart 01, 2012, 05:18:13 posle podne
moj je 74kw samo AVB,odlican motor,ja prezadovoljan za ove skoro 3god koliko je kod mene,nikakvih problema nisam imao,samo redovni servisi i to je to...
mislim da su to isti-slicni motori
drug ali...sta mislis o ovoj specifikaciji ulja na slici...Inace je knjiga od 2001 god..imas li ti knjigu???
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: shvexoman Mart 01, 2012, 05:39:13 posle podne
u taj motor ide 505 01
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Miok Mart 04, 2012, 02:24:32 pre podne
Drugari moze li neko da mi samo potvrdi sledece : Oznaka motora AGR u cetvorkama (fixni zamajac,i turbina sa istim lopaticama) 66kw i da je 2000/1/2 ? Hvala unapred biggrin
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Miro MNE Mart 04, 2012, 11:56:27 pre podne
nisam bas najbolje shvatio tvoje pitanje

da li je svaki AGR sa fixnim zamajcem i klasicnim ne varijabilnim lopaticama turbine ? Mislim da su cak i AGR motori u 2001/02 imali plivajuci ali fixne lopatice su ostale i dalje
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Miok Mart 04, 2012, 06:09:21 posle podne
Da,upravo to AGR sa fixnim zamajcem i obicnom turbinom a da je 2000/1/2, znaci prelistao sam ceo forum al i dalje nikako da budem 100 % siguran u to,nije ni problem turbina sa tim varijabilnim lopaticama,ali samo ne i plivajuci zamajac, kad to cujem najezim se  biggrin Sve to plus bosch pumpa,cuo sam da AHL ima sve to ali opet negde procitam plivajuci,nikako da skontam vise te oznake angry2 ! P.S Hvala na odgovoru
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Aca Zemun Mart 04, 2012, 06:38:28 posle podne
A sta fali plivajucem? (sem sto kosta 300e na svakih 150-200 hiljada km)
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Miok Mart 04, 2012, 06:47:44 posle podne
Samo ne to,dosta je turbina  ;)
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: VladaSrbijaSP April 16, 2012, 06:30:05 posle podne
Kod pojedinih tdi-a sa plivajucim zamajcem moze da se stavi ceo set(korpa,lamela,zamajac) sa obicnim zamajcem.
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: dax92 April 16, 2012, 07:43:43 posle podne
A mozes poceti i da trazis drugi menjac. ;)
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Duledudule April 16, 2012, 11:22:09 posle podne
ono moze da se stavi,ali nije isto... vibracije su mnogo vece...
Koliko se km moze preci bez plivajuceg?
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Duledudule April 16, 2012, 11:38:15 posle podne
Da mislio sam na budzenje obicnog umesto plivajuceg.
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: ilija April 17, 2012, 03:43:30 pre podne
Napisao je vec Gagi, moze obicni umesto plivajuceg, ali vece su vibracije.
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Milosh_Bgd April 17, 2012, 04:54:34 posle podne
Ne rece nista za 1Z 66kw :(
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: ilija April 17, 2012, 11:51:09 posle podne
Posalji mu pm i pitaj ga ;)
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: guluaz April 18, 2012, 01:05:34 pre podne
Drugari moze li neko da mi samo potvrdi sledece : Oznaka motora AGR u cetvorkama (fixni zamajac,i turbina sa istim lopaticama) 66kw i da je 2000/1/2 ? Hvala unapred biggrin
 

ja imam AGR motor bez plivajuceg 1998 godiste je i prezadovoljan sam jer od 66kw daje 66kw snage posle toliko godina
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Miro MNE April 18, 2012, 09:46:50 pre podne
2 seta kvacila na fixnom zamajcu na 1,9 TDI alh motoru chipovanom  (koji je nekad imao plivajuci) ... bez problema ... vibracija nema, kretanje sasvim normalno, menjac sasvim OK, pedala ko puter, ... do sad predjeno cca 112.000km ... kad poredim sa pasatom koji ima plivajuci (mada to nije toliko mjerodavno jer je kod njega sve drugacije) paja je malo meksi nekako za saltanje i pri odvajanju ali to su vrlo vrlo male nijanse .... uz to svaki plivajuci set koji kupis na ovim prostorima tesko da ce 200kkm prebacit  ;)  pogotovo ako se auto imalo vozi po gradu
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Miok April 18, 2012, 10:30:22 posle podne
Al se vremena menjaju, pre nekoliko postova je bilo onako e sad je ovako  lollol lollol sve samo da nije PD  lollol lollol to su AHL i AGR(??), msm da su u pitanju ciste predrasude za taj plivajuci koje sam naravno imao i ja  ;)
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Miro MNE April 19, 2012, 10:04:30 pre podne
Gagi prica je OK kad bi ti zamajci toliko prelazili ... znas li kolko je ljudi kupilo zamajac plivajuci zamjenski i posle 10.000km im se prosuo ... a sve marke Sasch, LUK, valeo i sl ... problem je u originalnim djelovima tj u nemanju puno originalnih djelova na nasem (nasim) trzistima ... da su to zamjenski djelovi iz Njemacke ... onda si potpuno u pravu nikad ni ja ne bih presao na fixni al posto znam kakvi se ovdje djelovi prodaju najvjerovatnije bih i na sledecem autu presao na fixni ... ili da dobijem garanciju na plivajuci ... ili da ga licno kupim nedje vanka

a fabrika nije neko svetiliste dje rade samo za dobrobit nas vlasnika kola (ne bitno iz prve ili druge ruke) ... vec gledaju svoj profit ... a to je nazalost na djelovima ... ALH nema potrebe za plivajucim zamajcem uopste ... jer AGR koji je performansama isti motor ima fixni zamajac ... zasto? Odlucila fabrika da je najvise tih motora 66kw a posto su do sad imali fixne zamajce ajde malo da zaradimo i na plivajuce ....

Ne gledajte na gospodu iz Volfsburga kao na ne znam kakve nadljude ... hostapleri kojima je poslo za rukom da naprave jako dobra kola i zadnjih 10 godina poceli da serijanju jer na jedinicama, dvojkama i trojkama i pasatima na djelove nisu zaradjivali "nista"
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Miro MNE April 19, 2012, 10:39:08 pre podne
Tacno ... ima modela kod kojih se ne moze fixni uglavit nikako .... recimo neki 2,0 TDI motori
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: pribojnalimu Jun 06, 2012, 09:52:06 pre podne
Momci treba mi pomoć! Naime mom starom. Da li ima razlike u zamajcu kod Pasata 2002/03 godiste od 74KW i 96KW??? Hvala svima!
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: deys Decembar 29, 2012, 11:58:00 posle podne
Ajmo redom:

1,9 TDI 66kw (sve sivo) ugra?ivan u sve modele VAG-a od trojke do passat-a. Rotaciona BOSH pumpa. Najcesci TDI motor. Ugradjuje se od 1993 godine u audija B4 a prestao je sa ugradnjom 2005 u Oktaviji Tour koja ga je vukla do tada. Kod ostalih modela iz VAG-a je ranije prestao sa ugradnjom.

Nesto o njemu: 66kw (90ks), 202-210Nm (u trojke, B4 audije i seate su imali po 202Nm). Ima nekoliko oznaka ovog motora od kojih se izdvaja ALH koji je potpuno isti motor kao i 110ks, ima hladjenje klipova, isti turbo, istu unutrasnjost motora. Najpogodniji motor za chipovanje jer ima dobru podlogu za to. Za njega se prica da je najpouzdaniji TDI jer je najslabiji i zbog toga sto vecina verzija ovog motora nema varijabilnu turbinu (koju npr ALH ima) sto znaci da je manje osjetljiv na akanje nasih vozaca. Menjaci su bili petostepeni osim 4x4 verzija koje su imale 6 brzina. Neki od ovih motora su imali samo fixni zamajac dok je npr ALH imao plivajuci.

1,9 TDI 81kw (I crveno). Isto Rotaciona Bosh pumpa. Za njega vazi sve sto i za prethodni motor. Motor se ugradjivao u zadnje serije trojki i u B4 audija od 1994 godine. Rijtko je kombinovan sa 4x4 pogonom. Uvijek dolazi sa 5 brina menjacem.

Inace 81kw (110ks), 235Nm.

1,9 TDI PD 74kw (sve sivo kod passat-a, Superb-a, Cordobe, Ibize i ponekih cetvorki (zavisno od godista) dok je kod Octavije, Fabije imao oznaku DI crveno). Posle izbacanja 1,9 66kw motora ovaj je postao osnovni TDI motor za mnoge modele. U stvari se radi o osiromasenoj TDI 96kw verziji koja je dobila slabije brizgaljke, turbinu i softwer. Cesto se kombinovao sa 4x4 pogonom. Menjac sa 5 brzina dok je uz neke 4x4 modele imao 6 brzina. Ugradjivan od 2000 do 2005 godine (u oktaviji Tour do 2010).

74kw (101ks) i 240Nm.

1,9 TDI DI 85kw (zavisno od modela razlicito oznacavan - kod Passat-a, A3 i A4, sharana, alhambre, golfa IV oznacavan sa DI crveno, kod sharana/alhambre posle redizajna 2005 godine oznacavan sa TDI sve sivo). Prvi motor sa Pumpa diznom, premijeru u Passatu B5, zadrzan u proizvodnji do 2009 cini mi se, tj dokle se proizvodila alhamrba/sharan). Motor se kombinovao sa 5 brzinskim menjacem (mislim da je kod A4 imao 6 brzina).

85kw (115ks), 285Nm.

1,9 TDI PD 96kw (DI crveno kod svih modela i motora). Po strucnjacima najbolji TDI motor jer nudi pouzdanost onog klasicnog 66kw a vise nego dobre performanse. U pravilu se kombinovao sa 6 brzina menjacem osim Superba koji je imao 5 brzina. Ugradjivao se u redizajn pasate tj B5,5 ali i u skoro sve druge modele iz VAG grupe. Ugradjivan do 2005 godine.

96kw (130ks), 285-310Nm.

1,9 TDI PD 110kw (TDI crveno). Kod golfa nazvan i TDI GTI. Ugradjivan u Golfa IV, Sharana, leona. Od 2002 do 2004 godine ugradjivan.

Postojao je jos i model sa 163ks koji je ugradjivan iskljucivo u Ibizu  Cupra TDI al o njemu nemam blize informacije.

Eto ;)
ja mislim da je AFN od mk 3 1.9 tdi najjaci
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: sreccko Decembar 30, 2012, 09:39:29 pre podne
evo jedna lepa video animacija delova plivajuceg zamajca iliti dual mass flywheel...

3D animation of dual mass flywheel (http://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ#)
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: klod Januar 14, 2013, 05:35:58 pre podne
animacija extra
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: BladeBG Januar 14, 2013, 01:05:20 posle podne
Video sam ovo vec bio na YT, extra animacija. Ko ne zna princip funkcionisanja isto, znatno olaksava da se shvati.
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: stefankv Februar 21, 2013, 12:08:20 pre podne
zdravo svima.izvinjavam se svima ako se ubacujem al nov sam na forumu pa bas nemogu da se snadjem.kupio sam jedan polovan vw.2001 godiste.2.5 tdi 75kw .preso je 305oookm.Intresuje me kakvi su se pokazali ti motori u pogledu kvaliteta izdrzljivosti i potrosnji goriva.
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: 2busy Jul 27, 2014, 06:40:16 posle podne
ATD motor 74kW,da li ima plivajući ili ne? :rolleyes:
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: gedora Jul 27, 2014, 07:53:53 posle podne
ima ga svaki tdi
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: 2busy Jul 27, 2014, 07:55:14 posle podne
Hvala,majstor Nino!  beer
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Miro MNE Jul 27, 2014, 08:34:34 posle podne
Nema ga svaki TDI i ATD u fabiji isto tako nema plivajuci zamajac i bas set sa zamajcem iz te Fabije masovno koriste ovi sto prepravljaju sa plivajuceg na fixni zamajac.
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: gedora Jul 27, 2014, 09:55:43 posle podne
ma boga ti? jesi li to izguglao ili znas iz praxe? osim 1,4 svaki tdi ga ima. ima golfova trojki tdi iz 1996 i 1997e god koji ga imaju. ima ga na modelima polo 6n na motorima 1,9d i td. jesi li to znao? ja vozim polo clasic sdi 47kw 99god i ima ga na sebi. sta mislis da ga nije neko naknadno ugradio?
nema ga kad ga strucnjaci skinu i stave fixni. ne mlati o onome o cemu nemas pojma
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Miro MNE Jul 27, 2014, 10:07:04 posle podne
Dobro je kad ti znas iz prakse znas da fabija ATD ima plivajuci  :48
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Miro MNE Jul 27, 2014, 10:44:27 posle podne
Informaciju imam iz skoda ovlascenog servisa bas za fabiju atd a sta si ti i za koje auto kupovao nzm nit me zanima
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: gedora Jul 27, 2014, 10:45:29 posle podne
za ladu specijalku. ajde pali rekoh ti
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Kosta Jul 27, 2014, 10:51:22 posle podne
 rules Ajde iskulirajte bez vređanja i pretnji
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Zrnojed Jul 27, 2014, 10:54:17 posle podne
Ima li na 1Z,na B4?
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: GILE_GTI Jul 27, 2014, 11:04:12 posle podne
nema
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Shomy007 Jul 27, 2014, 11:26:43 posle podne
koliko love je set kvacila za 1.9 tdi axr sa sve plivajucim u kompletu? majstor1
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: golfo Avgust 01, 2014, 03:40:14 posle podne
Koja je oznaka za motor 1.4 tdi u polu 2002 godiste?
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: zorancile Avgust 01, 2014, 04:12:17 posle podne
Ima li na 1Z,na B4?

Pitaš za Audi 80 B4?
Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Zrnojed Avgust 01, 2014, 05:11:42 posle podne
Da.

Sent from Nokia 3310

Naslov: Odg: TDI motori
Poruka od: Ivan Avgust 01, 2014, 11:10:50 posle podne
Ima.

Ugradjivao se od pocetka do kraja.