Autor Tema: Električni trotineti i skuteri  (Pročitano 17879 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6696
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-172
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, Arti
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #40 poslato: Maj 23, 2022, 12:54:27 posle podne »
67.2V*3A=201.6W... puta dva punjača :D
Dakle nešto preko 400W, ali može da se puni i na jedan punjač, samo sporije. Ne znam kako tj gde bi ga držao u kamionu jer je ozbiljno težak. 45kg možda zvuči malo, ali kada treba da se nosi nije svejedno. Da ga podigneš u kabinu to zaboravi :) I na slikama uvek deluje manji nego u prirodi, ne znam zašto. Solidan komad.
« Poslednja izmena: Maj 23, 2022, 01:07:36 posle podne od strane Wele »
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #41 poslato: Maj 23, 2022, 01:09:54 posle podne »
e to me vidiš zanimalo uvek, pa nisam proveravao.
ti imaš kao baterija 1 , baterija 2, pa ih puniš baš odvojeno ili uvek puni obe, samo brže/sporije. tipa ako staviš na 1 punjač ceo dan, hoće li se napuniti skroz ili samo do pola?
lollol

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6696
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-172
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, Arti
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #42 poslato: Maj 23, 2022, 01:17:23 posle podne »
Pa iskreno nisam to merio. Pratim uputstvo koje kaže nikad ne treba isprazniti skroz bateriju (ne treba voziti ispod 52V na voltmetru) i ne treba puniti na max tj overcharge. Lifespan baterije je 3000 punjenja, tj ako pogledam moj način korištenja gde punim u proseku na 4 dana onda i da uzmemo da se taj prosek na jesen i zimu povećava drastično (recimo na 6 dana) onda možemo reći da bih trebao da budem ok jedno 50 godina. Bože zdravlja :)
Mislim da radi baterija kao kod novih telefona što pune 66 do 125W, da je izdeljenja iz nekoliko delova, ali da su povezane. Recimo kada sumnjam da li ću imati dovoljno "juice" za divljanje nazad kući, strpam 1 punjač u ranac, malih je gabarita i do vremena polaska kući napuni trotinet.
« Poslednja izmena: Maj 23, 2022, 01:21:41 posle podne od strane Wele »
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!

Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1228
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #43 poslato: Maj 24, 2022, 05:44:51 posle podne »
Pa dobro ne moram bas kao tu tvoju masinu kupiti jes da bih volio...ali vj kosta...koja mu je cijena zbilja? Mislim sta ce mi nesto sad ne znam ni ja...da me posluzi od parkinga do neke prodavnice kad mi je dalje ili nekog malog gradica i zdravo mada opet bolje mi je da setam u tim periodima nego za volan tamo za volan ovamo

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13072
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #44 poslato: Maj 25, 2022, 12:52:36 pre podne »
Mislim da si sam sebi dao odgovor, ako ti je voznja kamiona profesija, ja bih pre ulozio u dobre patike, sorts/trenerku i sl., setnja, ili jos bolje makar lagano trcenje ce ti puno znaciti. ;)

Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1228
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #45 poslato: Maj 25, 2022, 11:46:31 pre podne »
A znam ja sve to nego soferska posla

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6696
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-172
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, Arti
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #46 poslato: Maj 25, 2022, 07:05:50 posle podne »
Mislim da si sam sebi dao odgovor, ako ti je voznja kamiona profesija, ja bih pre ulozio u dobre patike, sorts/trenerku i sl., setnja, ili jos bolje makar lagano trcenje ce ti puno znaciti. ;)
E jesteeee :D eno ceo NBG trči po ulici jer sede u kancelarijama po 8h+ dnevno. Apsolutno ima smisla to što kažeš, ali nije to baš tako u praksi da posle psihičkog, emotivnog i fizičkog trošenja na poslu uskočiš u trenerku i udaraš po trčanju do kuće ili obrnuto :)

Bogdane evo ovako da poredim onda dva modela koja imam sa projekcijom tvojih zahteva. Dakle moje iskustvo i mišljenje.
Udobnost (uzeti u obzir da sam ja netipičan uzorak sa 110kg). E10 ima veće točkove (10", 90mm široke) od proseka koji je 8 tj 8.5" dakle lakše upija neravnine. Nema amortizere tj ima neki bedni prednji, ali je više kao da ga nema. Svaka se rupa/pukotina na putu oseti, a opet mogu da zamislim kako je tek na tankim 8" točkovima.
T107 ima 11", 100mm široke offroad gume, dva velika napred i jedan manji nazad amortizer i rupe upija jako dobro. Napred gotovo ne oseti rupe. Prvo sam mislio da je greška što ima offroad gume, ali sada vidim da je to prava stvar jer u svakom trenutku mogu da skrenem na zemlju/travu/šljunak/kamenje i ništa se ne primećuje. U ponedeljak sam došao na kraj neke staze pored Ade i običnim trotom bi ovde morao da idem nazad... kod ovoga ne. Samo gas pravo preko neravnina. Offroad gume su malo bučnije tj imaju specifičan zvuk kao vanzemaljska letelica što nije loše jer me ljudi čuju kad im se približavam sa leđa... bar ona manjina što ne ide kroz grad sa slušalicama u ušima.
E10 je samo 18kg težak i za svoje performanse mislim da je odličan kompromis (120kg nosivost, max brzina 35km/h, eko mod 25/km)
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6696
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-172
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, Arti
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #47 poslato: Jun 11, 2022, 08:45:01 posle podne »
Stiglo pojacanje  :83











Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!

Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1228
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #48 poslato: Jul 16, 2022, 12:18:24 posle podne »
Sta mislis o ovome trotinetu Wele, nesto mi zapao za oko samo mislim da je mozda prevelik za moju "garazu" ali eto razmisljam
https://www.pc-gamer.me/shop_73188.html
I ne znam generalno koje su to marke ok, da li to ima nekih kvarova cestih i sta vec
I vidim za pojedine modele u spec kao "max brzina 40 (zadano 25)"  je li to imaju neki blokadu ili sta vec i moze li to da se skine
« Poslednja izmena: Jul 16, 2022, 12:56:34 posle podne od strane bogdanPG »

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6696
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-172
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, Arti
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #49 poslato: Avgust 02, 2022, 12:44:35 posle podne »
MS energy je ok iz mog iskustva. Ja sam svoj e10 vratio nazad prodavcu posle prvog servisa, ali ne zbog skutera već zbog servisa koji su ga upropastili. 45 dana i 3x su ga uzimali u servis, a sve što je trebalo jeste da dotegnu šipku volana (nezgodno je postavljen imbus) i svaki put su ga vraćali više pokvarenog/oštećenog tako da sam na kraju tražio refundaciju.
Ovo mi deluje ok cena za naše uslove.

Šta mi se sviđa?
Prednje vešanje, kontra koleno
offroad gume
relativno lakši trotinet (razlog je slaba baterija)
pogon na oba motora

Šta mi se ne sviđa?
10" točak, bilo bi bolje da je 11" - ne piše koliko je širok
mala amperaža, mala voltaža

Možda je i dobar izbor za taj novac, rekao bih da jeste. Nije ono "bargin" što kažu englezi, ali je ok ako te žulja 1300 evra u džepu.

Što se tiče brzine, većina EU zemalja ima ograničenje za trotinete da idu max 25 km/h i shodno tome, proizvođači trotineta podese max brzinu na 25km/h, ali većina njih može preko softvera (Xiaomi) ili preko kombinacije tastera (MS Energy) da skine to ograničenje, ali na odgovornost vlasnika trotineta.
Kod mojih trotineta je drugačije. Oni su u startu otključani na 85km/h, ali preko daljinca mogu instant da ih zaključam na 25km/h u slučaju scenarija da me zaustave neka službena lica i hoće istog trena da provere brzinu trotineta. Deklaracija na trotinetu stoji da je max brzina 25km/h :)
Inače od maja meseca do danas sam prešao sa mojim 1100km
« Poslednja izmena: Avgust 02, 2022, 12:48:07 posle podne od strane Wele »
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1788
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #50 poslato: Januar 13, 2023, 12:51:51 pre podne »
"
Izuzetno od stava 1. ovog člana, vozač lakog električnog vozila može za kretanje da koristi pešačku stazu, pešačku zonu ili trotoar, ukoliko ne postoji mogućnost kretanja biciklističkom stazom, pešačko-biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, pod uslovom da ne ometa kretanje pešaka i da se kreće brzinom pešaka, a najviše 5 km/h.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, vozač lakog električnog vozila može se kretati kolovozom na putu na kome je brzina kretanja ograničena na najviše 30 km/h, ukoliko ne postoji mogućnost kretanja pešačkom stazom, pešačkom zonom ili trotoarom.
"

Nacrt novog zakona.

Max 5 km/h, zabranjena upotreba kolovoza, osim u retkim slučajevima.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9781
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #51 poslato: Januar 13, 2023, 01:47:26 pre podne »

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6696
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-172
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, Arti
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #52 poslato: Februar 25, 2023, 07:38:52 posle podne »
Raco, mora neko da opravda platu, pa pise gluposti. Samo mi reci sta u pravu znaci "zabranjeno osim kad nije" :D
Ovaj "zakon" je samo ponovljen najvecim delom sto se bicikla tice u ZOBSu i odnosi se na bicikle i ranije.
Kolovoz je uvek dostupan i vozi se na metar od desne ivice. To je pravilo od kako ZOBS postoji. Resenja nema, u BG su i biciklisticke staze pravljene pro forme, bez stvarne korisnosti. Pogledajte na sta lice te staze i kako su pravljenje rampe sa ivicom od 10 cm. U NBG savska srtana sva ispucala od korova, jednva moze covek da hoda da ne izvrne nogu. Po centru grada staze su nacrtane preko kontejnera, preko stubova, preko sahti, preko autobuskih stanica... sprdnja koju vlasti ne resavaju godinama, a ni ne moze da se resi.
Dalje, da li ce neko da kaznjava pesake koji setaju biciklistickim stazama?
Da li ce neko da kaznjava neosvetljene bicikle koje lete i po kolovozu i po trotoaru? Da li ste primetili da nijedan bajs vise ne vrti pedale? Svi su elektricni.
Da li ce neko da kaznjava motore koji voze po trotoaru u NBG svako popodne jer ne zele da voze niz guzvu?

Dalje, cime ce da mi izmeri brzinu? da li sam isao 5 ili 9km/h?
Kako ce da me uhvati? nemam tablice, nosim kacigu. Hoce da trci zamnom ili da pali kola preko precica?

Sve ovo u praksi je apsolutno neprimenjivo, ali neka se neko zabavlja sa ovim. Nova igracka za koji dan kod mene  driving
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1788
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #53 poslato: Februar 25, 2023, 09:01:22 posle podne »
Lepo si napisao da nema uslova za vožnju trotineta i da svaka rupica, kamenćić ,šahta i ostalo može da dovede do katastrofe. Sad dok ne naprave vrli novi svet bitno je da postoji zakon koji te oslobađa odgovornosti kad ti neko sa trotinetom podleti pod točkove, ništa više.

Ja sam malo zastareo pa i dalje mislim da su trotineti napravljeni da se deca spuštaju po padinama, da deru kolena i laktove, ali izgleda da se vremenom fizika promenila i da su sad trotineti master mašine što se tiče upravljivosti i stabilnosti.

Možeš li da mi napišeš nešto o tome i da uporediš trotinete sa biciklom, mopedom ili motociklom, da zanemarimo da li su na elektro ili neki drugi pogon.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6696
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-172
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, Arti
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #54 poslato: Februar 26, 2023, 02:35:13 pre podne »
Evo kako ja vidim celu ovu situaciju, pa ces verovatno naci odgovor tu.
Prvo, moramo da konstatujemo da trotineti postoje i da se koriste.
Po klasi (funkcionalnosti) ja bi ih svrstao izmedju bicikla i motora.
Imamo dve opcije. Zabraniti ih ili ih regulisati zakonom. Veoma tesko je verovati da ce se zabraniti u jeku promocije ekologije i jer se tu vrti dosta novca, ali opet neke zemlje kao npr Holandija su ih zabranili. Ako se zabrane trotineti, onda to znaci kraj i za elektricne bicikle i zato mislim da su veoma male sanse da se to u Srbiji zabrani.
Ako se budu registrovali onda je to opet udarac na ekoloski vid transporta, ali mislim da ce se desiti vremenom jer snaga elektro motora se neverovatno povecava i sve je jeftinija.

Mesta u postojecoj infrastrukturi za novi vid prevoza nema. Dok trotineti ne pocnu da lete, morace da se snadju u dve dimenzije sa ostalim ucesnicima u saobracaju. Znam da je vecini ljudi tesko prihvatiti promene, ali tako je. Kaze jedna zena "Ovi trotineti su posast, svuda ih ima", ali joj ni najmanje ne smeta 2.5 miliona automobila u Srbiji. U Parizu su po centru neke trake dodelili biciklistima i trotinetima, samo to kod nas ne verujem da ce da se desi jer kod nas ne znaju da uklone automobile ni sa trotoara, tako da ne ocekujem da ce ovaj drzavni sistem nesto pametno da primeni skoro.

Ovi mali Shaomi trotineti mi deluju veoma opasno, ali opet njihova relativno mala brzina da kazemo je koliko toliko olaksavajuca okolnost. Znam ljude da su se ozbiljno povredjivali sa njima.
Ja vozim trotinet za odrasle. Ima vesanje, debele gume, masu i ne smetaju mu sahte, rupe, kamichci... ja sa ovim skacem niz stepenice :). Ja sam iskusan vozac, a greske se ovde ne prastaju, kao ni na motoru pretpostavljam. Ja mislim da su trotineti za odrasle najblizi motorima, a anglosaksonci ih i nazivaju skuterima.
Drugar kaze "Uh koliko kosta trotinet, pa za te novce mozes da kupis auto". Ja ga pitam po cemu je bolji auto od ovog trotineta, ali nema dobar odgovor. 90% vremena putujes sam na posao od tacke A do tacke B i nazad. Jednostavno ljudi nemaju ni najmanju ideju o alternativi za automobil. Auto je pocetak i kraj u glavama mnogih ljudi. Mnogo ljudi mi je reklo da nikad ne bi vozili trotinet i ja to postujem i razumem. Ja kad sam prvi put stao na ovo mislio sam da je nemoguce voziti, ali vremenom smo postali jedno.
Za motor i auto placas gorivo i kazne, kamere te snimaju, maksimalna brzina ti je brzina saobracaja. Muka oko parkinga. U toku putanje ti prosecno 5x pomenu majku ili obrnuto.
Sa ovim trotom nemas nista od toga. Samo osmeh na lice i reset od briga i obaveza. Guzve na putu me ne interesuju.
Auto ima prednost kada je kisa ili ispod 5 stepeni ili nesto prevozis. U tom slucaju koristim auto. I jedno i drugo ima svoje prednosti i mane i shodno tome koristim oba, ali statistika kaze da sam u prosloj godini mnogo vise km do posla presao na trotu. Nekom matematikom od 3000km godisnje (sto se lagano predje), trot isplati sebe samo na gorivu kroz 4 godine koristenja sve uracunatom zamenom para guma i redovnom zamenom plocica.
Ono sto motori nemaju jeste instant ubrzanje. Kod trota se bukvalno uhvatis ko mache za zavesu kada kreces iz mesta ako dodas jace gas. Za pocetnike je problem sto te jaci gas gura unazad i sto ti jace hoces da se privuces volanu to instiktivno pritiskas gas koji te jos jace gura unazad. Prvi put kad mi se to desilo sam se osecao kao da viorim ko zastava na volanu. Moja zena ne sme da vozi sa oba motora ukljucena jer joj je strasno.
Motor ne mozes da ubacis u kola, taxi, voz. Trot mozes. U garazi/podrumu/tavanu/stanu zauzima veoma malo mesta. Trot stane u Lupa. Ostavim Lupa da mu presvuku volan, izvadim trot, odem na posao, posle se vratim se po auto. Trot u auto i vozim kuci. Idemo u NLB banku kod Politike u 17h. Kolima bi putovali 45 minuta u spicu i trazili parking jos pola sata. Sa trotovima stigli za 20 minuta, vezali ih ispred banke. Idemo da vidimo neke kuce na Avali? Moze. Kombinacija koliko hoces.
Sa zenom sam prosle godine obisao nekoliko gradova u Srbiji, a ove godine idemo u planine da isprobamo offroad mogucnosti. Planiramo Rajac, Taorska vrela, Gradac pored Valjeva... Letos smo bili u Nis, vise puta sam prolazio ranije, a sad sam prvi put uspeo da obidjem ceo Nis i okolinu. Ocas posla. Nis predivan. Za sad mi je to najlepsi grad u Srbiji. Toliko dobrih ljudi i lepih mesta NIKAD ne bih nasao da sam isao kolima ili pesice. Za 3 dana nekih 80km smo napravili okolo. Spustamo se sa Chegra moje lepsa polovina i ja, ulazimo u Nis, a policija nas zbunjeno meri radarom (isao sam oko 70) i samo smo se odpozdravili klimanjem glava  :)

Mislim da zakon koji budu sada usvajali ce biti nistavan za godinu dve jer el. trotineti poboljsavaju performanse neverovatnom brzinom. Moja igracka u dolasku ide max 120km/h, a max domet 125km.
« Poslednja izmena: Februar 26, 2023, 02:38:06 pre podne od strane Wele »
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!

Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1228
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #55 poslato: Februar 26, 2023, 08:59:35 pre podne »
"Mache za zavesu" lollol lollol lollol  kad stigne masina, obavezno izbaci odje, a mozda i neki snimak ubrzanja ako uspijes :rolleyes:

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1788
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #56 poslato: Februar 26, 2023, 11:42:13 pre podne »
što se tiče upravljivosti i stabilnosti.

Slabo si ti šta napisao konkretno o ovome što sam pitao. Moram da se potrudim da izvučem delove iz citata. Ali pre nego krenemo o upravljivosti i stabilnosti da se osvrnem na ekologiju.

Veoma tesko je verovati da ce se zabraniti u jeku promocije ekologije i jer se tu vrti dosta novca

Konkretno se za sirovine za proizvodnju baterija radi o cifri 300-500 hiljada milijardi dolara, koje će biti investirane u iskopavanje u narednih desetak godina. Trenutne količine na postojećim iskopima su dovoljne za još par godina. Vidim da se tu apsolutno slažemo, da je priča o električnim vozilima i ekologiji jedna obična prevara za budale i da je jedina suština cele priče novac. Jedino mi nisu jasni oni koji promovišu "ekološku svest", a bez da znaju da objasne makar jednu činjenicu koja ide u prilog ekologiji. O kakvim se tu kompleksima radi nisam siguran, možda su kao deca ispušteni na glavu. Verovatno se osećaju uzvišeno jer su "civilizovani", "moderni", "spašavaju planetu"... ali to je domen psihologije više.

Kod trota se bukvalno uhvatis ko mache za zavesu kada kreces iz mesta ako dodas jace gas.

I tu se bukvalno slažemo, vozača trotineta možemo da uporedimo kao mače što se zakačilo za zavesu, vozi dalje pa "kako mu Bog da", da li će se zabiti u zid, polomiti nekog pešaka ili se podvući pod točkove manje je bitno.

Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6696
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-172
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, Arti
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #57 poslato: Februar 26, 2023, 01:40:44 posle podne »
Izvini, nije mi mozak to registrovao.
Od kako imam trotinete, bajsovi mi skupljaju paucinu. Pisao sam ranije. Ne moze da se poredi bajs i trot. Ovo je znacajno dinamicnije i uzbudljivije. Ne moze da se poredi upravljanje, ne znam gde su slicni. Moja zena jednom naletela na zmiju u Zemunu dok je vozila bajs, pa je podigla noge i vristala. Na Chegru smo isto prosli pored zmije, nije mogla da podigne noge na trotinetu, samo sam primetio da je jace vristala.  lollol Tu je mozda bolji bajs ako nju pitas.
Ja nisam bajker, nikad me nisu privlacili motori, ne znam kako da uradim poredjenje, ali ovaj trot je vozio moj kolega bajker i rekao je da je jedno veoma cudno iskustvo. On je navikao na motoru da stoji u polozaju fetusa skupljen na rezervoar motora, a na trotinetu stoji uspravno kao fosna. On preoznaje na trotinetu delove sa motora i naucio me cemu sta sluzi. Do pre godinu i po dana sam mislio samo budale da voze ove trotinete i vrlo moguce da sam i dalje u pravu   :37
Trot ima stabilizator volana koji se podesava po zelji. Skoro 50kg masu i veliku bateriju nisko sto mu daje nisku tacku tezista i veliku stabilnost. Dva amortizera napred, jedan pozadi. Hidraulicne kocnice na oba tocka koje su dosta dobre, ali pri velikim brzinama nijedna kocnica ti nece pomoci da stanes u metar. Vidim da neki novi modeli imaju po dva diska na zadnjem tocku i mislim da je to bas dobra stvar. Moj neki rezon je da sam uvek spreman da kocim tj da se spustim dupetom nisko i unazad. Prvi put kad me isekao taksista (skrenuo levo bez zmigavca) to nisam znao i zamalo sam preleteo i trot i haubu. Nabio sam se na volan. Drugi nivo je da izbegnem prepreku, a treci nivo je iskakanje sa trotineta sto se jos fala Bogu nije desilo :)
Sto se manevrisanja tice vozi se telom i to je problem ako mene pitas jer nije kao kod kola samo okrenes volan i ides tamo. Ne, moras PRETHODNO da se pozicioniras telom kako bi fizika te primila da uradis neki manevar i zato je nemoguce brzo manevrisati i iznenadno. Moras da vidis stvari unapred kao Nikola Jokic. Za dobro manevrisanje ti treba oko 2 sekunde da se pozicioniras i to ne valja u iznenadnim situacijama. Cesto ljudi zamisljaju da trotinetasi nista ne rade, samo stoje uspravno, ali nije tako. Ja se ozbiljno razgibam na putu kuca-posao i na poslu uvek imam presvlaku i dodatna higijenska sredstva. Jedna koleginica kad mi je videla sta sve imam u fiokama je mislila da ja nesto privodim posle radnog vremena  :73. Fioke kao gepek kod Pufte.
Stav na trotu je veoma bitan. Mora da se stane kao karate stav. To je stav kao surfera na dasci. Zato gledam da svaki sledeci trot ima sto duzi gazni deo i izdignut deo za odmaranje zadnje noge. Ko stane sa skupljenim stopalima i doda gas, gotov je. Pada na dupe. Svaki gas moras da se nagnes napred, svako kocenje se naginjes unazad i dole.

Pokusao sam da vozim na raznim podlogama jer ima offroad gume, ali nije svuda izvodljivo. Jednostavno nije dovoljno velik tocak i nisko je teziste da bi se izborio sa tolikim trenjem. Pokusao sam na mekom pesku i seoskom blatu - ne moze. Zabod. Po kisi (mokrom) je veoma opasno. Kliza na kocenje samo tako. Mokra sahta i mokar pesacki prelaz su kao led. Shodno prethodnom, na sneg mi nije padalo na pamet da probam :62

Ovaj trotinet je opasan za pesake jer samnom i opremom ima masu skoro 170kg (novi 190kg). Pored ljudi vozim polako, pogotovu pored dece da roditelji budu mirni, ali na zalost bici staze su okupirane ljudima sa slusalicama u usima i penzionerima koji su zalutali. Ti kada stanes iza njih vidis da nisu ni najmanje svesni da su na stazi. Tu pomoci nema. Ima i veliki broj onih koji se uvrede sto su shvatili da su na stazi i namerno se ne pomeraju. Kao i obicno beobzirnost se pokusava sakriti nekulturom. Kultura postovanja bici staze je veoma slaba kod nas i ne vidim da niko vodi kampanju kaznjavanja pesaka koji setaju po bici stazi koji uveliko ugrozavaju sebe i druge.

Kada vidim psa tu se odmah koci jer postoji stereotip u NBG. Vlasnik psa gleda u nebo dok telefonira (ne cuje te ne vidi te), psa drzi na povodcu od 10 metara, a pas otisao na zelenu povrsinu da prazni besiku. Pri toj brzini i udaljenosti mozete samo da nagadjate da nalecete na povodac. Tako da pas u blizini je prvi signal da treba da se koci. A ni njihov super sluh ne pomaze jer ne cuju trot koji stize.
Zato mi je brze i lakse da vozim kolovozom. Procentualno, vozaci su obazriviji nego pesaci samo sam na kolovozu ja lovina  :huh:

Sto se ekologije tice, ja ovo vidim kao medjukorak ka necem novom. Nisam strucan, ali tehnologiju akumulacije energije kakva je sada smatram neodrzivom tj privremenom i mislim da ce nove baterije resiti glavne probleme jer citam dosta o tome. Cena, masa, odrzivost, domet/punjivost. Na tom polju najvece svetske kompanije biju ljutu bitku i nesto ce nastati od toga.



Kod trota se bukvalno uhvatis ko mache za zavesu kada kreces iz mesta ako dodas jace gas.

I tu se bukvalno slažemo, vozača trotineta možemo da uporedimo kao mače što se zakačilo za zavesu, vozi dalje pa "kako mu Bog da", da li će se zabiti u zid, polomiti nekog pešaka ili se podvući pod točkove manje je bitno.


Pa gotovo isto kao kada mlada osoba polozi A/B kategoriju samo daleko daleko manje opasno. Ovde trotinetas posle prvog straha nauci lekciju, za volanom omladina tek kad pokosi nekoga. Trotinetas stavlja svoju glavu u torbu, za volanom vozaci stavljaju tudju. Psihologija oklopa. Pogledaj zene vozace. Kada su u metalnom oklopu plase se samo autobusa i kamiona.

PS: Specifican trot zasluzuje specificni headgear


PS2: U Nish dosta ljudi nam prilazilo i postavljalo pitanja za trotinete. Jedina osoba u Nish koja nas je kritikovala zbog trotineta (i to dok sedimo u "Mehani") jeste covek sa Vozdovca  lollol Mi smo ga samo slusali da mu bude lakse, a i vec smo potegli po dunju, pa nam je bilo smesno. Kad je cuo da smo iz Zemuna, krenuli smo normalno da razgovaramo  :26
« Poslednja izmena: Februar 26, 2023, 02:27:32 posle podne od strane Wele »
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1788
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #58 poslato: Februar 26, 2023, 02:44:40 posle podne »
nemoguce brzo manevrisati i iznenadno

Ovo je suština zbog čega sam protiv trotineta u javnom saobraćaju, o svemu ostalom možemo raspravljati. A nemogućnost brzog i iznenadnog manevrisanja sa trotinetom je upravo zbog nemogućnosti kontrole centra mase, što nije slučaj kod ostalih dvotočkaša kao što su bicikli i motocikli. Ti si provalio da naginjanjem tela u nazad i čučanjem možeš da poboljšaš stabilnost kod pravolinijskog kočenja, ali ajde reci mi za neke druge situacije šta ti ostaje od mogućnosti osim da zažmuriš ili što kažeš da skačeš u stranu. Zamisli da se zaleti auto ka tebi, a da vozač iskoči kroz prozor  :)

A za automobile nisi u pravu da je to samo okretanje volana, raspodela mase po točkovima igra jako bitnu ulogu kod vožnje. To najbolje mogu da ti potvrde vozači što voze Sava gume, oni su tehniku doveli do savršenstva jer tu nema tolerancije ni za najmanju grešku.  lollol
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6696
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-172
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, Arti
Odg: Električni trotineti i skuteri
« Odgovor #59 poslato: Februar 26, 2023, 03:27:12 posle podne »
Isto je za sve dvotockase kod iznenadnih situacija. Predstavljas stvari u najgorem scenariju, ali ne pridodajes ni najmanju odgovornost pesacima koji ne jebu nista i hodaju biciklistickom stazom. Zamisli situaciju da pesak hoda kolovozom u pravcu saobracaja, drzi slusalice na glavi i psuje vozace sto voze tuda. Zar nije ista situacija? Ko je tu lud?
Ako provedes 10 minuta na kruznom toku NBG videces jasnu statistiku. Taksisti koji se parkiraju preko staze, pesaci koji idu biciklistickom stazom, pesaci koji prelaze ulicu biciklistickom stazom. I videces da 99% posto biciklista vozi po propisu i izbegava takve pesake. Odakle tebi te price da trotinetasi gaze ljude, ja stvarno ne znam. Nijedno nisam video, a evo 2400km sam na trotinetu. Da li ti imas neka takva iskustva?

Kod automobila mozes da izvedes test severnog losa (iznenadno manevrisanje). Kod dvotockasa ne mozes. Za dvotockase ne postoji jer nema smisla koliko ja znam. Verujem da ima bajkera na forumu, pa neka daju svoje iskustvo.
Ja vidim da bi ti ukinuo sve, tako razmislja vecina ljudi. "Samo ja i samo ja. Sve sto nisam ja, to ne valja", ali drustvo ne funkcionise tako.. sem ako nisi diktator. Treba ukljuciti toleranciju i razumevanje.
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!