VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: banderash Januar 03, 2009, 01:32:55 posle podne
-
alternator se odvaja od motora popustanjem srafa za zatezanje kaisa i odvrtanjem jednog srafa koji prolazi od pozadi .tom srafu se prilazi kroz masku koja ide preko zupcastog kaisa.sraf je na imbus 6 i malo je tezi pristup ali nije neka muka odvrnuti ga.maska od zupcsatog kaisa ima tu otvor pa se nemora skidati.posle se skida remenica i ventilator sa osovine alternatora.izmadju njih se nalazi jedna velika srafcina koji sam ja drzao papagajkama da bih odvrnuo sraf 22 koji doteze remenicu i ventilator.kad seovo odvoji mora da se povede racuna o onom malom parcetu metala koji uleze u osovinu da se ne izgubi i koji mora da se skine da bi moglo da se posle odvaja ono telo sa slika.kad se odvrnu srafovi koji prolaze kroz alternator,polako se kuckanjem u krug odvoji taj deo u kome se nalazi veci lezaj,inace kad krenete da odvajate taj deo od ostatka alternatora izaci ce zajedno sa rotorom i onim malim lezajem na kraju,malo sam se pomucio ali vec je to nekako izaslo.posle se skida mali lezaj i stavlja novi.veci lezaj se nalazi u onom delu koji ja zovem telo.kad se taj deo odvaja sa osovine radapcigerom ispasce vam kao neki osigurac koji drzi lezaj veci na svom mestu cvrsto.sa druge srtane se nalazi poklopac preko celog veceg lezaja koji se skida odvrtanjem dva srafa.da pre razmontiranja sam skinuo regler koji je zasrafljen sa dva srafa.prilikom vracanja lezajeve sam polako nabijao cekicem,ali sam se snasao da nekako ne ostetim lezajeve jer sam prvo stavio na njih male cevke i gledao sam da prilikom udaranja ne ostetim kosuljice lezaja a ni sam lezaj.tu vec mora covek sam da se snadje i ako niste vicni radu sa lezajevima ne preporucujem vam da se uopste upustate u ovaj posao.kolektor mi je bio bez fizickih ostecenja,tako da sam ga samo malo ismirglao i ocistio sa sprejom za ciscenje elektronskih kola-stari lezajevi su NTN a ne kao sto sam napisao na slikama .kod stavljanja novih imao sam izbor izmedju FAG i SKF. odlucio sam se sa FAG jer imaju gumene kosuljice pa sam mogao malo da dodam masti u njih.to vec nebih objasnjavao,ko se razume u to netreba mu objasnjenje zasto sam to radio.otprilike to je to ostalo me pitajte pa ako neznam ja odgovorice neko ko je tu strucniji od mene a ima ih dosta--npr ROGI
(http://i706.photobucket.com/albums/ww61/banderash/SLIKA1.jpg)
(http://i706.photobucket.com/albums/ww61/banderash/SLIKA2.jpg)
(http://i706.photobucket.com/albums/ww61/banderash/SLIKA3.jpg)
(http://i706.photobucket.com/albums/ww61/banderash/SLIKA4.jpg)
(http://i706.photobucket.com/albums/ww61/banderash/SLIKA5.jpg)
(http://i706.photobucket.com/albums/ww61/banderash/SLIKA6.jpg)
(http://i706.photobucket.com/albums/ww61/banderash/SLIKA7.jpg)
(http://i706.photobucket.com/albums/ww61/banderash/SLIKA8.jpg)
(http://i706.photobucket.com/albums/ww61/banderash/SLIKA9.jpg)
(http://i706.photobucket.com/albums/ww61/banderash/SLIKA10.jpg)
(http://i706.photobucket.com/albums/ww61/banderash/SLIKA11.jpg)
(http://i706.photobucket.com/albums/ww61/banderash/SLIKA12.jpg)
(http://i706.photobucket.com/albums/ww61/banderash/SLIKA13.jpg)
slike krecu od jedan pa prema 13 nego sam se pomucio da ih okacim jbg
-
Bravo kralju tapsac
-
Bravo kralju tapsac
pa rekaoo sam ti bre a ti baci slike pa baci slike,evo slike
-
Odli?no samo
-
Odli?no samo
-
nema opravdanja batine
-
nista onda cu na popravni kad budem menjao kvacilo biggrin biggrin biggrin biggrin
-
E svaka cast, bas mi ovo treba ovih dana tapsac
Samo mi reci gdje si uzeo te lezajeve i da li je na svakom Bosch alternatoru kombinacija 6203 i 6201, jer ih ima 1000 razlicitih.
-
Na fabricki ugradjenim BOSCH alternatorima u Golfa su takvi lezajevi standard.
Za ostale proizvodjace nemam informaciju.
Ono sa slike sto nisi znao je stator sa namotajima. Treba voditi racuna da se zica neosteti , da joj se negde neizguli lak prilikom rasklapanja i sklapanja ;)
-
Bravo majstore,aj kod mene na praksu biggrin
Ima par caka kako se to lakse i brze radi,ali dobro je...
-
Na fabricki ugradjenim BOSCH alternatorima u Golfa su takvi lezajevi standard.
Za ostale proizvodjace nemam informaciju.
Ono sa slike sto nisi znao je stator sa namotajima. Treba voditi racuna da se zica neosteti , da joj se negde neizguli lak prilikom rasklapanja i sklapanja ;)
za stator sam znao nego strelicu sam lose usmerio.mislio sam na diode i da objasnis kako se proveravaju,kod mene nema potrebe da ih proveravam ali cisto ako nekog zanima
-
Prvo moras da odvojis diodnu plocu, ali pazi da ti ne pukne faza od statora, znaci lagano. Diode proveravs sa unimerom tako sto ga stavis u polozaj za diode, jednu pipalicu unimera stavis na kraj gde se vezuje faza statora za diodnu plocu, a drugi na plusni, minusni ili pobudni kraj diodne ploce, pa onda pipalice okrenes kontra i ponovo proveris. Diode proveravas jednu po jednu. U jednom smeru moras da dobijes iste vrednosti iste grupe dioda ( +,- ili pobudne ), a u drugom ne smeju da imaju nista. Plusni kraj ploce ti je na onom srafu od 8 mm na ploci, minusni bilo gde na telu, a pobudni ti je na malom limu koji se dodiruje sa reglerom
-
Prvo moras da odvojis diodnu plocu, ali pazi da ti ne pukne faza od statora, znaci lagano. Diode proveravs sa unimerom tako sto ga stavis u polozaj za diode, jednu pipalicu unimera stavis na kraj gde se vezuje faza statora za diodnu plocu, a drugi na plusni, minusni ili pobudni kraj diodne ploce, pa onda pipalice okrenes kontra i ponovo proveris. Diode proveravas jednu po jednu. U jednom smeru moras da dobijes iste vrednosti iste grupe dioda ( +,- ili pobudne ), a u drugom ne smeju da imaju nista. Plusni kraj ploce ti je na onom srafu od 8 mm na ploci, minusni bilo gde na telu, a pobudni ti je na malom limu koji se dodiruje sa reglerom
eto to me zanimalo hvala lave-dopunio si topic sa pravom informacijom,mada kazem nisam imao tih problema.e sad jos da neko dopuni sta ako nisu iste vrednosti i ostalo clap clap
-
Recimo ako meris plusne diode i neka ti pozakze 242 necega (ne mogu da se setim koja je jedinica),a druge dve 550 znaci da je ta dioda crkla. Isto ti je i kod minusnih i kod pobudnih. Pobudne diode mogu da se menjaju, ali nije bas najjednostavnije, a ako su radne moj je savet druga ploca. Mi smo ih par puta budzili i nije uvek uspelo, odnosno crkne ubrzo, a cena je bila priblizna novoj ploci.
-
242necega je 242 milivolta(pad napona na diodi pri protoku struje) a normalno je izmedju 500 i 600 mV.
-
tapsac
U pravu si bez alata nema posla big_boss kao sto ni bez kamere nema dobre slike bleh
Prepravi temu, tj dodaj na kraj naslova: Golf 1 / 2 ...
Msm da je 10 mm mnogo za servisni limit . . . A ako se cetkice i poklopaju pre no sto crkne regler, onda se okace i nemaju kontakt sa kolektorom . . .
Lezaj nabijas cekicem lagano u kuciste ili po tvom crtezu telo, laganim kuckanjem u krug, naravno, ili da bi izbegli mlacenje cekicem po osovini, unutrasnje prstenove lagera ugrejati malim plinskim brenerom ili lemilicom, ako se ni to nema onda oba zagrejati u rerni na 100 C i rukavicom ih samo navuci na osovinu, a onda nabiti kuciste ;)
Takodje je preporucljivo dodati extra masti u lezajeve . . .
mahac
-
Tema je stara samo 2 godine ali nema veze biggrin
-
A zato su slike izbledele lollol
-
ja za to teram auto kod autoelektričara....