VW Klub
VW - Forum => VW tehnički kutak => Temu započeo: Zrnojed Avgust 02, 2011, 04:38:09 posle podne
-
Volio bi da procitam vase komentare o ovom menjacu
-
http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=21438.0
-
Hvala,GT267,na iscrpnim informacijama,ali me interesuje sta ko misli o DSG-u.
-
GT267 me je prešao za koji minut,upotrebi opciju PRETRAGA,ima mnogo ovde priče o tome,zrnojed...mislim da pimbe ima dosta iskustva o tome...čekaj njega za pravi odgovor. biggrin
-
Sta ti kazes Moduse?
-
DSG nisam još imao,ali sam dosta čitao i kod nas o tome,ima priča da čitaš po celi dan...koliko sam čitao...nisu slabi.
-
Gdje god i na kojoj god auto emisiji sam gledao ili citao u novinama kazu da nema ljepseg osjecaja i zabave od dobro ustelovanog i preciznog manuelnog mjenjaca. . . , ja nisam imao priliku da vozim sa DSG- om, tako da ne mogu pricati iz svog ugla. . .
-
Ja ga nisam imao,ali sam vozio od dugara,auto mi je posudijo jednu subotu...Mk5 GTI DSG...nemam reči wub
-
vozio sam se i u golfu 5 GTI sa DSG menjacem i u golfu 5 GTI edition 30 sa manuelnim menjacem,mogu ti reci da je skoro isti osecaj,i da lepo i precizno menja brzine,bez nekih trzaja,e sad kakvi su,jel su izdrzljivi i ostalo to ne znam
-
Drugar ga ima već par godina,redovni servis...i nema zime ni za motor a ni za menjač.
-
UH meni je manuelno saltanje extra zabavno wub
-
Ma redovan servis je za sve zakon!
-
Znam naravno,a kad kupiš auto od nekog klinje batine što nije radijo nikad servise,samo ga cepo...e tu si povukao za deblji kraj.
-
U pravu si.
Meni je i na tiptroniku rucica uvijek bila u manuelnom modu.
-
DSG je keva... bolje ce da salta od bilo kog coveka a opet mozes i sam da spustas/dizes brzine kako tebi odgovara.. najbolje od oba sveta... da imam para ne bih se razmisljao uopste
evo ti najbolje pokazano http://www.youtube.com/watch?v=X4HpD5K6Qws ... ako je brze od ovog coveka i on kaze da je tako ... onda je to - to...
-
lollol DSG batine cak i kralja saltanja
-
Vrh, nema dalje, NIKAD vise manuelca netju tupiti. Golf je manuelac samo zato sto je klincu prvi auto, da nauci, a vec je poceo da kuka i pravi kombinacije da ga proda pa da kupi sa DSG...
Auto sa DSG menjacem je brzi (a tezi) od istog sa manuelnim biggrin
Dva menjaca u jednom ;)
Up-shift i down-shift 15 m Sec (mili sekundi) ...
Preporuka, treba steci naviku da se izbaci iz D u N pri svakom stajanju duzem od minut, tipa semafor, guzva i sl. Cuva lamele i manje se greje ;)
Servis je msm na 30k, mada ga ja jos nisam uradio (40k), cim budem imao priliku uradicu, pa cu okaciti slike . . . A i moram "alat" za sipanje ulja da narucim :rolleyes:
Fora: Menjac u S, kocnica na patos i gas preko pola, pustis kocnicu i osetis veeeeliko G wub
-
Pimbe,kakav je to ˝special tool˝,za sipanje ulja u DSG? Da nije VW lijevak? lollol
-
Nije levak vetj desnjak lollol
(http://www.blauparts.com/assets/vwvortex/VAS6262.gif)(http://www.blauparts.com/assets/VAS6262.jpg)
A treba ovo za full servis, onaj sto ga nikad niko ne radi . . .
DSG Vw Automatic Transmission Filter
DSG Vw Transmission Filter O-Ring Seal
2 Oil Pan Drain / Fill Plug Sealing Washers
6 Liters of DSG Fluid
Adequate quantity of fluid for filter change. Fluid meets Vw specifications and is equivalent to Vw part number G 052 182 A2 required for 6 Speed Direct Shift Gearbox Transmissions (aka dual clutch).
Nadam se da je sad jasnije i da nije smesno . . .
mahac
-
OK,mislio sam da se salis,ali sad vidim da nema zaEbancije.
A dje mu stane 6 litara,pobogu?
-
Pa jbga, gde stane...
Vecina je u karteru, zatim tu je kuciste filtera i filter, hladnjak za ulje i cevi do tamo i nazad, dosta je i u ostalim cevima, kanalima i cilindrima, DSG menjac radi kao i manuelni, s tim sto ima dva menjaca i dva kvacila u jednom kucistu.
Znaci da ima viljuske biraca, a sve te viljuske i oba kvacila imaju po svoj hidraulicni klip, koji treba napuniti uljem da bi to sve radilo odma po paljenju.
Takodje tu je i mechatronic, sklop elektro-ventila i elektronike (mozak DSG-a), i sve to radi na pritisak ulja, sto pak znaci da ima i pumpu koja stvara pogonski pritisak, sve to mora da bude puno ulja, UVEK ;)
Zato servis DSG-a NIJE tipa: odsrafis, ispustis, naspes i gotovo...
Ima caka poprilicno, tipa prospes ulje, pa upalis motor u bacis msm u D, pa u N, pa u R ili tako nekim redom, da bi se ceo sistem izpraznio i da bi kasnije dobio sveze ulje.
Takodje prilikom sipanja, sipa se VISE ulja, pa se odradjuju odredjene funkcije (cake) tipa D,N,R,N,P ili tako nesto, pa se tek onda ispusti VISAK ulja ;)
Zbog toga je potrebno 6 litara za servis, a mislim da mu je radna zapremina 5.5 ili tako nesto . . .
mahac
mahac
-
A tacno sam znao da se toliko zadovoljstvo placa,na odredjen nacin. ;)
-
Moje misljenje... ja inace nisam fan automatika... DSG je dobar , imao sam prilike da vozim passata b6 sa 2.0 TDI DSG , lepo vuce , ubrzava,anema trzanja... super je sve osim jedne stvari a to je da je za gradsku voznju i za nase puteve los, i imam zamerke sto je potrosnja velika ... sve ostalo je + B)
-
lollol
-
bonk bonk bonk
-
Gde ti nadje veliku potrosnju?
Maximalna razlika, tj vetja potrosnja od 0.6 litra je veliko :huh: i to vazi samo za dizele.. VW tvrdi da beMzinci sa DSG-om trose manje biggrin
Evo vidi:
http://www.volkswagen.co.uk/new/golf-vi/which-model/engines/fuel-consumption?scrollPg=0
-
lollol,to je nekad bilo druze,i desavalo se zbog velike kolicine vremena koja je bila potrebna za saltanje.
-
pa brate trosi 1-2 litre vise , zavisi koliko si ostar na gasu... batalite to sto pise , to je pri idealnim uslovima voznje... podaci se dosta razlikuju na putu i na papiru...
-
Kod mene je 2.0/140HP DSG sa 18". Potrosnja po gradu je 10l. Na otvorenom 7-8.
Sa 70l predjem oko 800km.
Par dana sam dao kevi auto ona je sa 35litra presla 600km biggrin
Tako da sve zavisi kako se vozi. Ali takav motor i menjac te prosto vuce...
Meni je otisao zamajac (500e) sve ostalo je dobro biggrin
Jednom automatik-uvek automatik B)
-
nema bolji automat od dsg
-
za mene je manuelni zakon,kakav automatik,kakav DSG.
-
Acca kad bi imao (možda i jesi) par dana DSG ili AUTOMATIC...brzo bi se predomislio...i ja sam isto tako govorio.
-
vozio sam automatika na poslu dosta puta i od drugara isto audija sam vozio i nije mi zanimljivo uopste,volim manuelni menjac i po meni je najbolji i najzahvalniji ;)
-
Znači voliš da voziš rally i da brzo menjaš biggrin...ja sam se ipak opredelio za DSG/AUTOMATIC...naravno svako ima svoje mišljenje,nema ništa bolje kad ruke odmaraju. :rolleyes:
-
Tako je Moduse,slazem se. beer
-
Ja kad sam imao Audija A6 2.4 Tiptronic,auto sam upalio u Ljubljani i stavio ruke na volan,i skinuo jih sa volana tek kod kuće u PRIJEDORU (RS) misli1 (malo šale) a i istina je,ja sam uvek bio za Automatika.
-
Ja imam 2 DSG i ne znam koji je bolji wub ja sam debelo za DSG ali i ne za svakog automatika alealeee
-
Ja sam vozio A6 2.5 tiptronic,drug ga imao,ali sam uijek "saltao rucno",i uzivao sam!
-
Ja dajem dva puta po jednom glas za DSG biggrin
-
ko promeni brze od dsg ja ga castim manuelnim menjacem biggrin
-
ma DSG mama mahac iskreno u tom autu se osecam kao u igrici samo gas i ono 200 odjednom lollol biggrin biggrin
http://www.youtube.com/watch?v=X4HpD5K6Qws&NR=1
-
dzalecar nije sve ubrzini,treba malo uživati i u sporijoj vožnji...!! mog ćaleta bog nebi naterao na automatika,ja sam još uvek za automatski menjač.
-
Taj tiptronic je generacija pre DSG, i nema dva kvacila, vec konvecionalni pretvarac sile . . .
-
nisam mislio samo na brzinu ;) nego kazem da je odlican ;) nemoj me pogresno shvatiti bonk
-
Taj tiptronic je generacija pre DSG, i nema dva kvacila, vec konvecionalni pretvarac sile . . .
biggrin znam,druze Pimbe,mislio sam na osjecaj u voznji. lollol
Nego,kako DSG zna ocu li ja u manju,ili u vecu?
Pretpostavljam da postoje neki parametri,ali bih da znam na koji nacin to funkcionise?
-
Pa kako mislis kako zna? mozes ga rucno saltati, a i sve zavisi kakav gas das pa on salta! biggrin
-
Taj tiptronic je generacija pre DSG, i nema dva kvacila, vec konvecionalni pretvarac sile . . .
biggrin znam,druze Pimbe,mislio sam na osjecaj u voznji. lollol
Nego,kako DSG zna ocu li ja u manju,ili u vecu?
Pretpostavljam da postoje neki parametri,ali bih da znam na koji nacin to funkcionise?
Vidi kako zna...
Zna koji su obrtaji motora, zna poziciju gasa, zna brzinu vozila, zna trenutnu potrebu za silom, a kroz razne senzore.
Posto su dva menjaca u jednom, prvi snop je sa 2,4,6om i rikvercom, a drugi 1,3,5,(7), a recimo u D uvek krece drugom, a u S prvom i salta kod crvenog.
Situacija polazis sa autom, drugom, i gas ti je na vrhu, 1.500 o/min, menjac je spremio trecu brzinu i u zavisnosti od pritiska na gas on ce ga presaltati u najpogodnijem momentu, ako nastavis sa laganom voznjom presaltace ga na 1.800 o/min, a ako zgazis gas na patos, na 4.200 o/min.
Druga situacija: ides 110 7om ili 6om, kocis lagano, menjac vec ima spremnu nizu, recimo padne do u 5u i ako nastavis da kocis on spremi nizu brzinu, a ako pocnes da ubrzavas, spremi vecu (visu) brzinu...
Ili recimo ides nizbrdo i kocis motorom recimo da je u trecoj, a zelis da ubrzas, samo se lagano pipne gas i on prebaci u cetvrtu...
Ili ides 90 6om ili 7om, krenes u preticanje, gas na patos i eto ga u cetvrtoj ili petoj sa najboljim obrtnim momentom . . .
mahac
-
E to je meni bila vazda dilema kako npr, situacija, idem 6om, krenem u preticanje, on spusti u 5u, u redu, ali auto iz suprotmog smjera mi se priblizava brze nego sto sam ocijenio, ja ocu jos manju brzinu. . . , e kako od zna, i oce li znati da meni treba niza a ne visa. . . ?
-
Pa vidi nema dileme, on ide u brzinu u kojoj je obrtni momenat najveci, ne mozes ga sasaltati u trecu sigurno, cak i ako je u tip-trpnic modu, a manuelca mozes i dobio bi iberturu i pokojni motor . . .
Ako secnes gas do pola, ide brzinu dole, nekad dve, a gas na patos iliti kick down onda ide u brzinu u kojoj je snaga na maximumu u datom momentu. . .
Kontas?
-
Znaci, pritiskanjem gasa do daske salta u brzinu sa najvecim obrtnim momentom. . . , tj. sasaltavanje kod manuelca je kao pun gas kod automatika. . . Ako je tako, shvatio.. . alealeee
-
tapsac tapsac tapsac
Reko sam ja da si ti dobar momak.
E ovo je objasnjenje,pravo,kvalitetno! ;)
Hvala Pimbe.
-
ja sam suzdrzhan shto se tiche DSG-a biggrin lollol
-
DSG u preseku, vide se oba kvacila
(http://img38.imageshack.us/img38/9544/vwdsgtransmissiondtmb.jpg)
Izvinjavam se zbog velike slike wacko
-
Po meni je DSG dobra, skupa igračka koja za razliku od običnog menjača traži više održavanja.
Lepo je to što ga ušalta brzo, al košta... i siguran sam da se kvari više od običnog menjača.
-
Desmo, shto se tiche para tu se slazhem, mozhda je to i promashena investicija, jer zabavnije je naravno shaltati manuelnom getribom biggrin a i automatic zahtijeva vishe odrzhavanja od klasichnog bicedobro
-
Po meni je DSG dobra, skupa igračka koja za razliku od običnog menjača traži više održavanja.
Lepo je to što ga ušalta brzo, al košta... i siguran sam da se kvari više od običnog menjača.
Pa jbg...vozice onaj ko to zeli i ko moze odrazavati ;) meni su super...i uopste se ne kvari samo redovan servis za njega i miran si ;)...i samo se neslazem sa pim betom da u D krece iz 2. brzine uvek...kod mene samo krece iz druge ako idem u 2. i taman kad bi ja nekad presaltao u prvu on samo izbalansira na gasu ali cim stanes u prvu roka bleh a za S da ne pricam wub
-
Aj sad lepo reci sta si hteo da nam kazes?
i samo se neslazem sa pim betom da u D krece iz 2. brzine uvek...kod mene samo krece iz druge ako idem u 2. i taman kad bi ja nekad presaltao u prvu on samo izbalansira na gasu ali cim stanes u prvu roka a za S da ne pricam
ako idem u 2.
:huh:
Ovo ne kontam...
I jel ti to nam prenosis iskustva sa golfa 2?
-
To sam i ja hteo da pitam, odakle golfu 2 DSG menjac? lollol
-
Nije ni on mislio na dvojku. Mislim da ima golf 5, tiguana ili tuarega i jos neki VW. ;)
-
imam 2 GOLF 5, jedan 1.9 118ks TDI DSG drugi 2.0 140ks TDI DSG..dobro tuareg nije dsg mahac pozdrav
imam i golfa 2 mog i cetvorku jednu bicedobro
-
Znaci,komrad Pimbe,da kupujem auto sa Direct schalt getrebe! B)
-
Kod Passata i Golfa kada se stavi u D krece iz prve a kod Tiguana iz druge ;)
-
Kod Passata i Golfa kada se stavi u D krece iz prve a kod Tiguana iz druge ;)
Hehe..jeli to stvarno istina ili se sprdas biggrin
-
Pimbe koliko ja znam , kod automatika nema kocenja motorom???
-
Pimbe koliko ja znam , kod automatika nema kocenja motorom???
Nemoj lupati...naravno da ima...po tebi on ume samo da se zaleti i onda u provaliju lollol lollol lollol lollol lollol
-
Po mom iskustvu sa tiptronic-om,itekako ima!
-
Pimbe koliko ja znam , kod automatika nema kocenja motorom???
Koko ja znam DSG NIJE automatik, vec Direct-Shift Gearbox (German: Direkt-Schalt-Getriebe)
Elem:
DSG, is an electronically controlled dual clutch multiple-shaft manual gearbox, without a conventional clutch pedal, and with full automatic, or semi-manual control. . . .
Sto bi na Srpskom zvucalo:
DSG, je elektronski kontrolisan MANUELNI menjac sa duplim kvacilom i sa vise snopova, bez konvencionalne pedale kvacila i sa punom automatskom ili polu-automatskom kontrolom...
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox ima na Slovenackom pa ako je Modus raspolozen da napravi bolji prevod...
Ali sve u svemu DSG nije AUTOMATIK big_boss
-
Pimbe koliko ja znam , kod automatika nema kocenja motorom???
Koko ja znam DSG NIJE automatik, vec Direct-Shift Gearbox (German: Direkt-Schalt-Getriebe)
Elem:
DSG, is an electronically controlled dual clutch multiple-shaft manual gearbox, without a conventional clutch pedal, and with full automatic, or semi-manual control. . . .
Sto bi na Srpskom zvucalo:
DSG, je elektronski kontrolisan MANUELNI menjac sa duplim kvacilom i sa vise snopova, bez konvencionalne pedale kvacila i sa punom automatskom ili polu-automatskom kontrolom...
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox ima na Slovenackom pa ako je Modus raspolozen da napravi bolji prevod...
Ali sve u svemu DSG nije AUTOMATIK big_boss
DSG jeste automatski menjac! DSG= Dual Shift Gearbox ili Direct Shift Gearbox
Slazem se ja da on nije automatik po pitanju klasicnog automatika sa onim kuglicama umenjacu i kvacilom koje radi na broj obrtaja itd...ali DSG je automatski cim ti nemas kontakta sa menjacem i drndanjem brzina! clap
-
klasicni automatik od pre 20 godina i dsg su nebo i zemlja... nemojte babe i zabe u isti lonac