VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: Wele Februar 26, 2010, 07:20:09 posle podne

Naslov: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: Wele Februar 26, 2010, 07:20:09 posle podne
Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: acakololec Februar 26, 2010, 07:22:48 posle podne
 NGK
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: nemanja7 Februar 26, 2010, 07:29:09 posle podne
Jedan majstor za plin (moma kod tare -borcha)mi je izvadio knjigu od boschovih svecica i kataloski mi je nasao koje svecice idu na moja kola ,a to su bosch za kola koja se voze na plin, imaju bez lpg-a i sa lpg-om svecice.Mada ja sad imam NGK i ok su, a sledeci put cu te da probam.
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: tasa Februar 26, 2010, 07:30:20 posle podne
Da ali jednokrake, zbog plina bleh  Ne pitaj zasto, samo tako uzmi. Trokrake se ne preporucuju za plin. ;)
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: SaleGolf3 Februar 26, 2010, 07:33:01 posle podne
Ja sam na mom golfu stavio NGK.A kupio sam,uz dosta preporuka,u ,,Mass company''
Pozz
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Februar 26, 2010, 07:33:13 posle podne
svecice ngk ili beru, kablove beru
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: Rogi Februar 26, 2010, 07:48:35 posle podne
NGK je proizvodjac i za tvoj auto ima po kataloskom broju odgovarajuce svecice.
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: ZOKI GTI Februar 26, 2010, 08:58:43 posle podne
A mene bas zanima ZASTO ne trokrake svecice za plin???
NGK su pravi izbor za VW. I to najbolje V LINE.
Samo stavi svecice kako pise u katalogu i ne brini se nista...  ;)
Za taj motor 1.6 ABU idu V-line 1
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Februar 26, 2010, 09:31:17 posle podne
jednokrake trokrake desetokrake..... je jedno te isto, nema veze s vezom koliko svecica lma krakova na elektrodi, bitna je toplotna verednost koju propisuje proizvodjac auta. formula vw ima 2000ccm i 304ks i nosi jednokrake svecice... doduse nema ugradjen plin
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: aleexis Februar 26, 2010, 09:36:09 posle podne
doduse nema ugradjen plin
otkud to?  lollol lollol lollol lollol
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Februar 26, 2010, 09:38:50 posle podne
ili ga kriju mozda nije atestiran
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: aleexis Februar 26, 2010, 09:40:20 posle podne
ili ga kriju mozda nije atestiran
lollol lollol lollol lollol ti si kralj  lollol lollol lollol lollol lollol
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: Ivke Februar 26, 2010, 09:52:04 posle podne
ja sam skoro kupio nove svecice za moju 3-ku mada ih jos nisam stavio a narucio sam ih iz VW servisa iz Cacka, naravno trazili su broj motoa da bi znali sta je u pitanju. Na svecici samo ima znak VW-Audi i pise NGK i ima 3 pipka. Jos neznam kako ce auto da se ponasa ali za 720 din po svecici bolje bi mu bilo da su dobre....

Evo ovako izgleda kutija i svecice

(http://s2.directupload.net/images/100129/temp/qo7aoocs.jpg) (http://s2.directupload.net/file/d/2054/qo7aoocs_jpg.htm)

(http://s3.directupload.net/images/100129/temp/poa2zd7q.jpg) (http://s3.directupload.net/file/d/2054/poa2zd7q_jpg.htm)

(http://s5.directupload.net/images/100129/temp/zvdfz4iw.jpg) (http://s5.directupload.net/file/d/2054/zvdfz4iw_jpg.htm)
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: marko.jovanovic Februar 27, 2010, 11:53:02 posle podne
posle mesec dana koriscenja ngk trokrakih svecica na plin, 2 su crkle. Uzmem povadim ta sra@a, vratim obicne bosch i evo rade savrseno.
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Februar 28, 2010, 12:01:03 pre podne
s duznim postovanjem... mislim da si ti prvi koji je rekao za ngk da je sranje. radim mehaniku 19god i imam samo reci hvale za svecice ngk, beru i brisk, nemam nikakav ugovor ni dogovor s njima nego ih hvalim sto su mi se kroz rad na putnickim i trkackim motorima pokazale extra. nemoj tako, auto ti ima dobrih godina verovatno i predjenih kilometara... kakva su ti sedista ventila, kako ti je ufazen zupcasti kais, kakav ti je ugao paljenja....? nemoj tako druze, nisi u pravu sto posto.
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: Potaman Februar 28, 2010, 11:38:52 pre podne
Ja vozam NGK V-LINE BUR5ET-10, i imam odlucna iskustva sa njima. Pre njih sam vozio BOSCH svecice sa cetiri pipka i sluzile me super i one. I dalje ih posedujem, samo je jedna probila i zeza. Ove NGK sam narucio iz Mass company, navodno su o big_bossriginal. Za moj auto od 75 konja idu ove koje sam napisao, ti vidi.
(http://i487.photobucket.com/albums/rr233/potaman/DSC00264.jpg)
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: acakololec Februar 28, 2010, 03:36:42 posle podne
I za moj auto pise da koristi ove NGK BUR5ET-10 (V?Line 21)   .
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: marko16 Februar 28, 2010, 04:35:09 posle podne
Moze li mi neko reci koje svecice idu na g 3 2.0 8v?
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: Djole DMC Februar 28, 2010, 04:41:42 posle podne
jednokrake trokrake desetokrake..... je jedno te isto, nema veze s vezom koliko svecica lma krakova na elektrodi, bitna je toplotna verednost koju propisuje proizvodjac auta. formula vw ima 2000ccm i 304ks i nosi jednokrake svecice... doduse nema ugradjen plin

Upravo tako, dodatni kraci sluze samo da produze vek svecice...

Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: ZOKI GTI Februar 28, 2010, 07:30:58 posle podne
Moze li mi neko reci koje svecice idu na g 3 2.0 8v?

NGK V-line 1
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: perica Februar 28, 2010, 08:09:13 posle podne
Po mom dosadasnjem iskustvu ima veze kolko koja svecica ima krakova na sebi beer
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Februar 28, 2010, 08:17:39 posle podne
hajde malo objasni svoja iskustva ako nije neki problem
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: perica Februar 28, 2010, 08:47:02 posle podne
Razlika postoji u varnici,bolju varnicu i bolje paljenje smese daju svecice sa vise krakova sem ako je svecica sa dijamantskim vrhom onda je dobra i sa jednim krakom
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Februar 28, 2010, 08:54:39 posle podne
perice....da neidemo u off sa temom,  stavi sutra jednu trokraku svecicu u kabal i stavi na masu, nek ti neko u kabini zavergla motor i dobro obrati paznju kad svecica baci varnicu baci li je istovremeno na sva tri kraka ili samo na jedan. pa se posle toga vrati na forum i napisi sta si video i napisi kako si se zajebao u nekim tvrdnjama i dosadasnjim iskustvima.
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: perica Februar 28, 2010, 09:20:52 posle podne
Sto se tice varnice nebacaju sva tri kraka samo se dobija bolja varnica,kada stavis svecicu sa jednim krakom umesto sa dva ili tri na vozilo GOLF R32 momentalno na displeju upali cek lampu,na dijagnostici VAS5052 ispise gresku''uocen isprekidan rad'' i za nijansu se primeti malo losiji rad motora i to mi se desavalo vise puta
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: jare Februar 28, 2010, 09:31:12 posle podne
To sa vise krakova zavisi od auta do auta! Meni na G60 idu Bosch W6DPO ili zamenska NGK BPR6EIX ( iridium ), A ja na nagovor proslog majstora stavim neke Beru sa tri kraka kao zbog plina!!! Znaci krs krseva , treba da skupim pare i kupim NGK (oko 50 eura 4 komada) jer je kod nas nemoguce naci original bosch
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Februar 28, 2010, 09:31:44 posle podne
boga ti jesi li to silazio do garaze da vidis da li je ono sto ti napisah istina? jeste brate sve sto se napise javno je i moze se proveriti... dalje, na r32 motoru imas li klasicne kablove ili ti je na svakoj svecici direktna bobina kao na 1,8t 20v? i koju svecicu s jednim krakom si stavljao na tog r32?   izvinjavam se moderatorima za off i skretanje s glavne teme ali mozda nekom posluzi ovaj virtualni cas o cetvrtom taktu motora zvanom paljenje smese.
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: perica Februar 28, 2010, 09:47:13 posle podne
Stvarno se izvinjavam sto smo malo skrenuli sa teme,samo sam dao primer za razliku u krakovima svecica i nisam bio u servisu posto nedeljom ne radim samo pricam iz iskustva i to zelim da podelim sa nekim ko se slaze B)
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Februar 28, 2010, 10:00:18 posle podne
 ;)
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: pirke12 Mart 08, 2010, 07:35:06 posle podne
Treba mi mala pomoc ! Treba da pazarim

Kablove
Svecice (jednokrake , da li bosh ili neke druge (rekli su jednokrake zbog plina))
Kapu
Ruku

E sad me zanima da li da uzmem jos nesto sto bi moglo da poboljsa rad struje?

I da mi date preporuku koje marke ovih delova kupiti i gde (naravno da su sto boljeg kvaliteta ) ...

Da li u prodaji postoje jos neki delovi koje bi mogao da zamenim oko struje i paljenja?
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: hektor Mart 08, 2010, 07:57:51 posle podne
Kablovi: Beru, Bremi
Svecice: NGK, ako ces za plin uzmi BOSCH LPG seriju (sa jednim su "pipkom), jeftine su, ali im je zivotni vek kratak (15000km)
Kapu, ruku: Bremi
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: pirke12 Mart 08, 2010, 07:59:57 posle podne
U kojoj radnji , i da li uzeti jos nesto ? pa da kompletiram kupovinu....
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: hektor Mart 08, 2010, 08:09:57 posle podne
Drugar, ja nisam iz BG-a, javice se valjda neko ko ce ti dati neki info o tome, znam da NGK imas u Mass Company-ju, proGooglaj malo i potrazi  ;)
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: sreckoas Mart 08, 2010, 08:15:07 posle podne
i ja trebam isto da menjam i cuo sam da su NGK dobre pa cu njih da uzimam,a moracu i kablove
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: acakololec Mart 08, 2010, 08:58:08 posle podne
Ova tema je vec bila, i to skoro, evo i linka

http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=8881.0

Preporucio bih vam savete koje je dao VW majstor GEDORA
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: pirke12 Mart 08, 2010, 09:44:16 posle podne
Za svecice i kablove otprilike znam sta cu uzeti ... Ali me vise zanima kapa i ruka ,i da li moze jos nesto da se zameni na paljenju??
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Mart 08, 2010, 09:50:28 posle podne
Za svecice i kablove otprilike znam sta cu uzeti ... Ali me vise zanima kapa i ruka ,i da li moze jos nesto da se zameni na paljenju??
   imas jos komutator i bobinu ali nema potrebe da ih menjas dok su u ispravnom stanju.
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: pirke12 Mart 08, 2010, 10:02:58 posle podne
sve to radim ne bi li spustio potrosnju , pa se iz ocaja nadam da je to u pitanju ..... ako nije ima da se javno spalim psujem1 ... Nikako da ustelujem potrosnju , ako ide kako treba 17-22 plina , a ako je kao les 15-17 l plina ..... Ne znam vise sta da mu radim
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Mart 08, 2010, 10:06:12 posle podne
na autu ti je weber 20-32?
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: pirke12 Mart 08, 2010, 10:11:15 posle podne
zastavin jednogrli weber, a motor 1.8 na kom je bila k glava... 
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Mart 08, 2010, 10:21:44 posle podne
prekontrolisi kako ti je postavljen zupcasti kais i podesen ugao paljenja. 2. dok neskines taj karb. nikad neces resiti problem potrosnje. stavi usisnu granu od dvojke 1,6 ili 1,8 i nadji dvojkin karburator i nanovo nek ti majstor plinadzija postavi odgovarajuci adapter za plin. 4. jedino tako ces potrosnju plina dovesti na10l + - 1l sto se smatra prihvatljivim. nikakve prepravke fiatovih renoovih ili bilo cijih drugih karburatora na 1,8 vw ne dolaze u obzir jer je to rupa bez dna ili nemoguca misija, samo bacas pare ides od majstora do majstora svi ti pricaju razlicite price a niko da ga napravi, a auto ne da trosi nego guta.
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: pirke12 Mart 08, 2010, 10:29:07 posle podne
motor i jeste dvojkin '88, a grana ima otvor za dvogrli karburator . Da li da trazim dvogrli ili jednogrli karburator i neko mi rece ako je dvogrli da trazim model koji otvara drugo grlo preko poluge mehanicki a ne preko vakuma (valjda tako , jbm li ga) . Koji karburator 1.6 , 1.8 ?
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Mart 08, 2010, 10:35:47 posle podne
sasvim svejedno, skini tu medjuplocu i taj karburator sto imas, montiraj gumeni nosac dvojkinog karburatora i karburator i pravo u karburator servis da se taj novi precisti i podesi. tek tad kad auto bude radio dobro ides na montiranje adekvatnog adaptera posto ti taj od fiata nece odgovarati. tad si resio problem drug
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: pirke12 Mart 08, 2010, 10:46:54 posle podne
Hvala na savetima clap daj  neku preporuku koji karburator da ispazarim ?  I ako imas neki pri ruci ili znas ko ima daj na pm neki kontakt ili ponudu....
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Mart 08, 2010, 10:52:43 posle podne
nemam druze nijedan, odvoj jedan dan pa na auto otpade od surcina do borce, na tom potezu se od delova moze sastaviti onaj nevidljivi avion, a ne da nenadjes karburator od dvojke beer
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: goran-ub Mart 08, 2010, 11:14:18 posle podne
Imali smo i mi jednog pacijenta skinuo k-glavu i stavio jednogrli karburator od zastave da mu auto manje trosi......i na kraju brzi BMX od njega.Stavi ono sto je VW rekao         big_bossi nemas problema.
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: Twister Mart 08, 2010, 11:21:03 posle podne
Ne bih bilo koga da omalovazavam.... pogotovo ne Gedoru (svaka cas coveku na znanju i pruzanju nama krajnje neophodne pomoci alealeee)...ali bio sam u prilici da vidim sta ljudi rade ..i to u ovlascenom servisu za ugradnju LOVATO plinskih uredjaja....LADNO UGRADJUJU LADINE DVOGRLE KARBURATORE!!!!!!!! Cak je i jedan moj kolega pristao na to, i ugradio Ladin karburator na BMW....sad ide ko opicen a potrosnja mu je oko 9l/100km
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Mart 08, 2010, 11:25:43 posle podne
moze na bmw, ja sam ga ugradjivao i na mb 190 i odlicno se ponasao bas taj ladin. tacno je to. ali nemoze na vw brate, mislim teoretski se moze postaviti kao i ovaj fiatov ali decku nece pruziti ono sto on trazi.
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: Twister Mart 08, 2010, 11:32:09 posle podne
Ljudi...moje znanje se svodi samo na zamenu svecica...a i tu nekad zajebem lollol lollol lollol lollol...samo kazem ono sto sam video svojim ocima PRAKTICNO NA VW MK2...e saad dal je vlasniku pruzilo ono sto treba ili nije.... misli1
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: pirke12 Mart 08, 2010, 11:34:09 posle podne
da su mi svi rekli ne moze to tako i da , mi lik sa istim motorom u kabriju i sa istim karburatorom ne tvrdi da mu trosi 10-12 (isto skinuta k glava) , ja bi ga bacio odavno , i jurio golfov , ali ovako sam na pola , i sve kao mislim nije do karba , a nadam se da je on i da cu resiti potrosnju ..... ali svakako mislim da uzmem kablove i svecice , i kapu i ruku (ako je potrebno uopste jbem li ga , kakvi su delovi na trzistu ne bi me cudilo da ta kapa bude losija od moje...)
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: gedora Mart 08, 2010, 11:35:52 posle podne
a za to si u pravu, zavisi sta vlasnika zadovoljava sto je sirok pojam. mada je moje licno misljenje da nema srece s ladinim karbom.
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: pirke12 Mart 08, 2010, 11:38:40 posle podne
ma meni treba sledece : Da pri normalnoj voznji (gradskoj) trosi 11-13 ,14 ... na otvorenom 10 .... a jbg kad ga stisnem nek trosi koliko mora .... a ne ovako penzija voznja bez zurbe , i 15 16 ...
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: Twister Mart 08, 2010, 11:38:52 posle podne
a za to si u pravu, zavisi sta vlasnika zadovoljava sto je sirok pojam. mada je moje licno misljenje da nema srece s ladinim karbom.

....zato sam se ja ukenjao trazeci 2 meseca jebenog PIZBURGA  badmood
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: starko Mart 25, 2010, 11:57:48 posle podne
boga ti jesi li to silazio do garaze da vidis da li je ono sto ti napisah istina? jeste brate sve sto se napise javno je i moze se proveriti... dalje, na r32 motoru imas li klasicne kablove ili ti je na svakoj svecici direktna bobina kao na 1,8t 20v? i koju svecicu s jednim krakom si stavljao na tog r32?   izvinjavam se moderatorima za off i skretanje s glavne teme ali mozda nekom posluzi ovaj virtualni cas o cetvrtom taktu motora zvanom paljenje smese.

Sad se ja malo izvinjavam za off,ali druze,zar nije paljenje treci takt? ;)
Salu na stranu,na plin sam za 3 godine presao oko 100000 km,a za to vreme sam imao BOSNA,BOSCH (provereno nije original), i sad NGK.Ove poslednje sam,prema NGK katalogu za DS motor, kupio u euroautu u Zemunu i prilicno sam ih dobro platio. Nisam primetio bitnije razlike u performansama,jedino su  trokrake fals Bosch brzo ostale kratkih krakova.
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: Wele Mart 29, 2010, 11:03:43 pre podne
platio si ih dobro jer ta radnja klepa po usima
meni su za V-line1 trazili 2600din (4kom), a drugar mi je nasao u centru za oko 1200din
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: dalibor brisk Januar 27, 2011, 03:48:00 posle podne
Ajde i mi malo da se ukljucimo.

Prvo malo o plinu:

Mnoga naucna istrazivanja pokazala su da je upotreba TNG-a (tecni naftni gas, nama jos poznat kao plin), za motore sa unutrasnjim sagorevanjem, povoljna iz vise razloga. Prvo, nema sumnje da upotreba gasa donosi nize troskove.

Motori koji koriste gas, pri sagorevanju oslobadjaju gasove koji su pogodniji za zivotnu sredinu nego oni iz motora koji koriste benzin kao gorivo. Kolicina ugljen-monoksida koja nastane pri sagorevanju gasa je niza za 10 do 25 % nego pri sagorevanju benzina (ugljen monoksid znacajno doprinosi globalnom zagrevanju). Ljudi sirom sveta shvataju vaznost zastite zivotne sredine. Sagorevanje gasa je jedan od nacina da se izbegne pogorsavanje postojeceg stanja zivotne sredine.

Pored gasova koji se pojave pri sagorevanju benzina kao goriva manje je poznato pitanje o oslobadjanju benzinske pare u vazduhu.

Specificni problemi kod sagorevanja gasa su:
-   potreban visi napon za paljenje smese
-   visa temperatura u komori za sagorevanje
-   losija startna sposobnost na niskim temperaturama

A sad i malo o svecicama:

Svecice BRISK SILVER dizajnirane su za paljenje gasa u motorima i pomoci ce da se eliminisu ovi problemi. Takodje napon koji se isporucuje iz sistema za paljenje je znatno smanjen upotrebom specijalno dizajnirane srebrne centralne elektrode malog precnika i smanjenim zazorom izmedju centralne i bocne elektrode (0,55 , 0,7 i 0,9 mm). Takodje, srebro ima bolju provodnost i onemogucava stvaranje korozije na elektrodi, koju stvara vodonik koji se dobija kao nus proizvod sagorevanje gasa, a samim tim i bolji kvalitet varnice od pocetka eksplatacije svecice pa do kraja njenog zivotnog veka.


Dalje, posto sam primetio da se raspravljate sta je bolje za plin, da li svecice sa jednim ili vise krakova i sledeci put cu Vam objasniti koje su svecice bolje, a za sad cu okaciti snimke da vidite kako izgleda varnica na svecicama sa jednim, sa vise i bez krakova (sto mnogima nece znaciti mnogo, jer izgled varnice nema veze i sa kvalitetom) :)


http://www.youtube.com/watch?v=NjQGTkP33qY

http://www.youtube.com/watch?v=yBWjzo2Zfw4

http://www.youtube.com/watch?v=DZ_cR5xCfnw
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: dalibor brisk Maj 26, 2011, 11:42:34 pre podne
Jos malo korisnih informacija.

Fabrike automobila polako pocinju da se vracaju na svecice sa jednim krakom. Razlog toga je lose paljenje smese. Sto vise krakova ima svecica to je centralna elektroda vise zaklonjena i gas ima losiji pristup samoj varnici. Kada je samojedan krak onda gas ima pristup varnici sa svih strana, dok sama varnica ima probijanje napred i pali smesu mnogo bolje. Postoje cak i racing svecice koje nemaju bocnu elektrodu, vec je centralna smestena dublje u komoru za sagorevanje i varnica iskace direktno u smesu i vraca se niz centralnu elektrodu u izolator (slicno je i kod racing svecica sa cetiri kraka, jer su krakovi povuceni unazad a centralna elektroda isturena).

Sto se tice svecica namenjenih za plin stvar je jako prosta. Fabrika automobila je dizajnirala auto tako da radi na benzinu savrseno. Godine rada i truda je ulozeno u samo istrazivanje i kada je sve gotovo oni puste automobil u prodaju i daju preporuku sta je za njega najbolje. Ali, o plinskom sistemu niko nije razmisljao niti ga je preporucio!
Dakle, plin ugradjujemo naknadno na vozilo. Taj sistem je dizajnirala neka druga fabrika koja je ulozila vreme, trud i novac u istrazivanje koje ce omoguciti da se na benzinskom motoru primenjuje plin. Kada se taj sistem ugradi, taj motor menja svoje karakteristike, koristi drugaciju smesu, potrebna su razna stelovanja i naravno druge svecice koje su otporne na tu vrstu goriva, odnosno smese.

Toplotna vrednost i zazor su samo jedna od stvari po kojima se ove svecice razlikuju od benzinskih. Najbitnija je sama konstrukcija svecice i materijali od kojih je napravljena. Neki materijali jednostavno ne trpe plinsku smesu. I kod plinskih svecica moze da dodje do topljenja centralne elektrode ukoliko je smesa siromasna, sto opet govori da ne mozemo samo da stavimo svecicu i vozimo.

Kada se obicne svecice koriste za plin mogu da predju 30000km ili vise, ali nije sve u tome. U trenutku kada ih stavite njihov radni napon je oko 13000 volti (25000 volti je za platinu i iridijum). Na plinu se taj radni napon rapidno povecava jer centralna elektroda erodira i propada mnogo brze. Sa predjenih 10000km radni napon te svecice je verovatno 20000 volti (30000 do 35000 volti za platinu ili iridijum). Sistem za paljenje je sve vise opterecen i moze doci do probijanja kablova ili bobine, brzeg crkavanja... Ali nema veze, auto i dalje ide, bobina gura i dalje, kablovi se usijavaju, u nekim slucajevima je potrebno i sve ucestalije stelovanje plina. Nekome crkne bobina i dodje do detonacije...

Ne bih da sirim dalje pricu jer mislim da sam dovoljno objasnio :)
Naslov: Odg: Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
Poruka od: banderash Jun 05, 2011, 02:28:10 posle podne
ja sam skoro kupio nove svecice za moju 3-ku mada ih jos nisam stavio a narucio sam ih iz VW servisa iz Cacka, naravno trazili su broj motoa da bi znali sta je u pitanju. Na svecici samo ima znak VW-Audi i pise NGK i ima 3 pipka. Jos neznam kako ce auto da se ponasa ali za 720 din po svecici bolje bi mu bilo da su dobre....

Evo ovako izgleda kutija i svecice

(http://s2.directupload.net/images/100129/temp/qo7aoocs.jpg) (http://s2.directupload.net/file/d/2054/qo7aoocs_jpg.htm)

(http://s3.directupload.net/images/100129/temp/poa2zd7q.jpg) (http://s3.directupload.net/file/d/2054/poa2zd7q_jpg.htm)

(http://s5.directupload.net/images/100129/temp/zvdfz4iw.jpg) (http://s5.directupload.net/file/d/2054/zvdfz4iw_jpg.htm)

Ne bih da zanovetam ali to je NGK svecica zapakovana za direktnu prodaju proizvodjacu,po narudzbini u ovom slucaju VW--rade se takve oznake,kako na svecici tako i na pakovanju,a zatim i sam VW prodaje te svecice kao rezervni deo---Zasto bi to NGK radio--neko se sad verovatno pita---pa poenta je PRODAJA,znaci imaju ugovor sa tom firmom i cilj im je da prodaju svoje proizvode