Kolege Wagenovci i svi ostali koji vozite moram sa vama da podelim saznanja ne zbog reklame, već iz dva razloga:
1. da niko ne nasedne na šatro-majstorske prevare i tako kvarove od par stotina evra plati par hiljada istih.
2. da pomenuti majstori izgube i ono malo naivnih mušterija, kako bi korektni ljudi imali poštenu šansu.
Naime, prošlog vikenda iskusio sam trzanje u rikverscu kod mog Passata 1.9 TDI automatik. Potražim odmah stručnu pomoć i evo šta se izdešava. Pozovem Draška iz Zemun Polja, opišem kvar, i čovek lepo kaže: to nema veze sa elektronikom. Svaka čast! Nadri-majstor bi rekao: dodji na dijagnostiku pa da vidimo i uzeo bi bar 10e za to. Dakle, 3 bambija za Draška. Na ovom forumu sam ga i pronašao, i toplo ga preporučujem svakome.
Zatim kontaktiram AMC u Sopotu i opišem detaljno ponašanje auta, i majstor kaže: doteraj ga ovde, nakačimo ga na dijagnostiku i vidiš da li fali ulja ili je neki kvar. Ne budem lenj, upalim auto i odem do Sopota. Sve super, radionice, oprema, plac, kancelarija, modeli, skupi auti ispred, alat, oprema... Ali budem upozoren dan ranije od kolege koji je iskusio da ih bije glas da je preko telefona sve cile-mile dok ne dođeš a onda kreće druga priča. Otvore ti menjač, traže brdo delova i zaračunaju od 1000e do preko 2k... ... i stignem ja u Sopot, alfa-majstor dolazi, seda u auto, upali, ubaci u rikverc i kaže: ovo nema šta da se radi dijagnostika; on je nešto polomio u menjaču, mora da se otvara; rad 200e +delovi; dođite u kancelariju da malo porazgovaramo. Pruža mi list A4 na kome pišu uslovi prijema vozila na servis:
1. Menjač se otvori, konstatuju se kvarovi i izloži cena, ako ti se dopada radimo, ako ti se ne dopada, možeš da doneseš i svoje delove.
2. Ako ti se nedaj-bože ne dopada ni to plati defektažu 12000 din i uzmi auto sa rasklopljenim menjačem i nosi ga doslovce.
3. Garancija važi 6 meseci i to pod uslovom da nijedan kompjuter ne pokaže nikakvu grešku, da je sve održavano na vreme i da uradiš 2 naknadna servisa kod njih: 1 na 1000 i 1 na 5000 km, sa svojim materijalom, a ruke kao gratis.
4. Ne rade i ne odgovaraju za elektroniku: senzore, solenoide, šaltere, kablove, kompjuter i ostalo.
Ovako zaključujem:
1. Preko telefona obećava dijagnostiku koju nema šta da radi kad se elektronikom ne bavi, a i da se bavi ne bi mogao da vidi mehaničke kvarove (znači prevaranti),
2. Čim sam došao mečki na rupu, odmah predlaže otvaranje menjača, jer kad otvori onda može da bira sam kvar (znači prevaranti)
3. Ako ti se ne sviđa cena, platiš 12000din i dobiješ ga rasturenog čime te dovodi pred svršen čin da nisi u mogućnosti da odustaneš od posla sa njima (znači prevaranti)
4. Kakvi bre servisi na 1000 i 5000 km? Ko to radi i zašto, i kakve veze ima kompjuter centralnog zaključavanja sa njegovom garancijom na primer? (znači šta...)
Ovako mogu i ja da budem majstor, samo da mi neko objasni kako da naštelujem i koliko da zategnem šrafove.
Pošto sam od komšije dobio kontakt telefon majstora iz Kumodraža koji radi automatike i navodno hoće lepo da objasni i kvar, i lepo da popravi, pozovem iz Sopota majstora Racu da pitam i proverim navode. Kaže čovek ovako: dovezi da pogledamo, ja dijagnostiku ne naplaćujem, pa ćemo videti.
Kad sam došao, čovek lepo seo u auto, provozao ga 20m napred i nazad i kaže odmah: najverovatnije je hidroblok. Popravka je 80e, ne mora da se vadi menjač, preporuka da se zameni ulje i filter. Jedino još ostaje da se proveri kad se otvori karter da li ima opiljaka i komada. Ako nema, to je sve. To je bilo juče. Evo danas preuzeo sam auto ispravan. Popravka cca 250eur. Da sam radio u Sopotu bilo bi 1000+250+...
Od šišanja i zavrtanja ušiju spasila me opreznost, ili luda sreća da oko sebe imam ljude koji su spremni da mi savetom pomognu. Ako ovo čitate, imate i vi sreće. Nikad se ne zna, možda vam zatreba. Ako nekom zatreba kontakt korektnog majstora za automatike mogu okačiti broj telefona u odgovoru ako je to po pravilima foruma. Majstor je Raca a servis HI-TECH u Kumodražu. Za sada sam zadovoljan, a kako će ići napisaću za koji mesec