Autor Tema: Problem sa step motorom ili nesto drugo...  (Pročitano 9715 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže boza

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 44
  • Karma: +0/-0
Problem sa step motorom ili nesto drugo...
« poslato: Mart 05, 2012, 09:14:12 pre podne »
 Molio bih za pomoc vezano za sledeci problem...
Imam passat 35i, motor 1.8 sa monopoint sistemom ubrizgavanja, ugradjen autogas (verovatno nekih 12god.), do prosle godine nikada nisam imao problem sa radom motora na leru, a ovaj auto vozim 6,7 godina, obrtaji na leru su prvo poceli da glave na oko 2000rpm, da bi u nekim slucajevima pali i drzali na oko 20rpm, tek toliko da se ne ugasi auto, zamenjen je step motor i kupljen navodno original bosch, koji je bio oko 12.000,00 dinara, neko vreme je bilo ok ali je ponovo pocelo isto da se desava, ovog puta sledece, ukoliko auto grejem od hladnog starta oko 10min obrtaji su bili oko 900rpm, ali u voznji je jako sporo obarao i cesto glavio na 2000rpm, u slucaju da se auto greje od hladnog starta oko 2,3min, a zatim krece obrtaji su bili negde oko 20rpm, prilicno nisko, ali se auto nije gasio, isto se desavalo i kada se auto ugasi, recimo za vreme sipanja goriva, nakon ponovnog starta sve radi ok kratko vreme i onda opet probelm. Kupio sam ponovo nov step motor, ovog puta na drugom mestu i nesto jeftinije i radilo je ok nekih 100km, nisam mogao da procenim jer je to bio otvoren put, na prvom semaforu opet isto, mali obrtaji, zatim je zamenjen i taj sa novim, gde su mi u radnji rekli da to definitivno nije step motor, da trazim drugi kvar, a pritom su mi jedva zamenili motor i naravno opet ista prica! Auto je bio na dijagnostici, vremenom je nakupio nekih gresaka, ali to nije bilo nista strasno, reduktor autogasa je komplet servisiran, misleci da i to moze da bude uzrocnik problema, ali isto se desavalo i na benzinu, na kome ga povremeno i vozim, dakle sve mogucnosti sam iscrpeo vezano za otklanjanje kvara koji uzasno nervira, ukoliko neko od vas ima neki predlog rado bih vas saslusao i probao sa resenjem.
PS. guma koji stoji na usisnoj grani je takodje menjana, iako je stara bila ok, svako crevce za vakum je provereno, sve moguce. Hvala unapred ostalim clanovima.
[size=]BOZA ( 1.8 VARIANT )[/size]

klliker

  • Gost
Odg: Problem sa step motorom ili nesto drugo...
« Odgovor #1 poslato: Mart 06, 2012, 03:53:36 pre podne »
Ja se borim sa istim problemom vec dva meseca.  wacko Prvo sto si trebao uraditi je zamena termodavaca temperature pa tek onda krenuti na step motor. Moguce da ti je on otkazao i da je to resenje tvog problema ali nije uslov. E sada, tesko ces naci po nasim prodavnicama ispravan, mislim onaj koji ce da traje. Bolje bi bilo naleteti na polovan originalni.  Ja sam skidao ceo monopoint i cistio do u detalje, zamenio dva termodavaca (  :angry:  muka me uhvatila oba puta samo kada sam ih pogledao u prodavnici kako izgledaju  :angry:  ) ali jos nisam menjao step motor. Merkam nekakav polovan ali nisam jos siguran da li je do njega. Juce sam ceo dan proveo resavajuci taj problem. Otvarao sam i cistio step motor ali opet nista. Toliko sam pop... da sam na kraju skinuo step motor i da sada vozim bez njega. Sada mi passat radi kao nov, gotovo da se ne cuje motor na leru kako na benzinu tako i na plinu. Vuce kao da ima motor od 2.5l a ne 1.8. E sad, kako ce se ponasati za sat dva kada krenem na posao, bumo videli.  tapsac  Ukoliko bude upalio jutros bez problema i ne budem morao drzati nogu na gasu dok se ne zagreje motor ima svu lovu namenjenu za nov step motor da stucam na  beer . Nece mi step u masinu, bar do sledece zime.   lollol

klliker

  • Gost
Odg: Problem sa step motorom ili nesto drugo...
« Odgovor #2 poslato: Mart 06, 2012, 07:36:53 pre podne »
 big_boss Upalio jutros bez problema.  ;) Malo ( oko minut ) drzao papucicu gasa i vozi Misko.  alealeee

Van mreže boza

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 44
  • Karma: +0/-0
Odg: Problem sa step motorom ili nesto drugo...
« Odgovor #3 poslato: Mart 06, 2012, 10:30:03 pre podne »
Ja sam stari step motor otvorio tj.onu plastiku, a unutra mali motoric, sa zupcanikom, ne znam sta tu ima da se ocisti, a probao sam i ja bez njega, ali kada skinem kabal koji ide na step motor auto se gasi na leru, jednostavno nema mogucnosti da radi, sad ti meni reci sledece, da li si samo raskacio kabal, a step ostavio na mestu ili si ga totalno skinuo, to jos nisam probao, cak sam i ceo monopoint menjao, jednostavno nema pojma, a da...na benzinu radi ok, jutros sam ga probao i radio je  ok, ali na plinu nema pojma, samo na 20rpm i to je to. Kada stignes javi da znam sta da probam. Hvala za ovo gore.
[size=]BOZA ( 1.8 VARIANT )[/size]

klliker

  • Gost
Odg: Problem sa step motorom ili nesto drugo...
« Odgovor #4 poslato: Mart 06, 2012, 02:07:24 posle podne »
Malo sam zadremao na poslu  wacko pa ajd sada da uz kaficu obrazlozim. Skinuo sam step i njegov kabal sada visi u bezvazdusnom prostoru  lollol. E sada, tebi radi na benzinu sto znaci da ti je leptir na monopointu , uslovno receno, dobro podesen, ukoliko nije koriguj to na onom malom srafu za podesavanje ( ne onaj sto naleze na step motor). To sto ti nikako ne radi na plinu nije vise do monopointa vec isklucivo do rasplinjaca. Ocito da ti smesa nije podesena kako treba. Imas onaj plasticni zavrtanj na rasplinjacu pa probaj da ga odvrces u levo. Postoji i ona racva za podesavanje na crevima koja idu iz rasplinjaca pa probaj i sa njima. Ukoliko tu nemas rezultata verovatno trebas menjati membranu neku od gumica ili samo ocistiti kompletno rasplinjac. Trebalo bi da radi bez problema jer ako radi na benzinu plin bi morao dati jos bolje rezultate.  ;)  Meni passat sada radi ama kao da je iz fabrike. Iskren da budem, mene problem i dalje muci jer volim da mi je auto fit i da je na njemu sve kako treba pa cu verovatno par dana odmoriti od problema a potom ponovo u motorni prostor. Mislim da ima mnogo uzrocnika koji dovode do ovog problema. Nije to samo step ili termodavac. Moguc je problem i sa kompjuterom, lambda sondom ( ukoliko je imas ) te sa crevima od vazduha. Takodje moze biti i do struje da negde napon varira.  Jedino sto znam je da ti ni jedan majstor nece biti u stanju resiti problem tek tako. Puno je stavki u pitanju i ako se iole razumes u problematiku najbolje da polako eliminises jednu po jednu stavku. Bez obzira na ulaganje izaci ce te jeftinije nego da trcis od jednog do drugog servisa. E sada, naravno da postoje i oni iskusniji koji su se cesce susretali sa ovim problemom te da su u stanju efikasno resiti problem u jednom servisu.  Kapa svima ali ovde na forumu i forumima njih nema. Mozda ih i ima ali problematiku nece javno izloziti. Znaci, u se i u svoje kljuse.  biggrin Naravno, javicu se ukoliko uspem da resim ovu problematiku jer dosta je onih koji imaju ovaj kvar. Znam ljude koji godinama voze auto bez da su ovo resili. Kazu, naviknes se.  coilleo2tj Ja na zalost ne mogu spavati od problema a da se naviknem, nikako.  bonk

klliker

  • Gost
Odg: Problem sa step motorom ili nesto drugo...
« Odgovor #5 poslato: Mart 06, 2012, 02:11:51 posle podne »
@krckalica
Nisi citao covekov prvi post. Ima problema i sa benzinom kada je step motor prisutan. Da li si u pravu za ovo drugo ne znam. Ja mogu dodati da to sto tvrdis nije tacno, bar ne kod mene. Ugasio sam na benzinu sinoc i nemam problema sa lerom. Odlicno radi ( bar za sada ). Probao sam ovde na poslu u vise navrata gasenje sa turazom, zapravo malo sam ga gnjavio ali za sada sve OK.   ;)

klliker

  • Gost
Odg: Problem sa step motorom ili nesto drugo...
« Odgovor #6 poslato: Mart 06, 2012, 02:20:48 posle podne »
Na brzinu sam i ja citao. Kako to mislis raskacivanjem. Nema raskacivanje nego "SKIDANJE". Step regulise otvaranje leptira, u zavisnosti kakve mu informacije salje termodavac. Ukoliko ga nema prisutnog znaci da nema ni uticaja na leptir. Ja sam jutros prilikom palenja dodao malo gas kako bih otvorio neznatno leptir i upalio bez problema. Opisao sam vec. Znam da ce biti problema sa hladnim startom ali idu topliji dani i ako je motor ok step mu i ne treba.  tapsac

Van mreže boza

  • VW Početnik
  • Poruke: 18
  • Age: 44
  • Karma: +0/-0
Odg: Problem sa step motorom ili nesto drugo...
« Odgovor #7 poslato: Mart 06, 2012, 04:44:38 posle podne »
Samo je jutros radio na benzinu ok, doduse oko 1100rpm, nekih pola sata, kada ga prebacim na gas nije u redu, sto se tice gasnog uredjaja, kompletan sam servis odradio, cevi su kompletne zamenjene na vozilu, pocevsi od boce do reduktora, kako ga zovu serviseri gasnih uredjaja, ceo reduktor je uradjen, membrane, filteri, sve, e sad, ventil koji regulise smesu gas vazduh je poprilicno zavrnut, ali ukoliko se odvrne auto se gasi na leru, taj problem nije serviser uspeo da otkloni, ali i sa takvom smesom trosi u razumnim granicama, oko 10l, sto je po meni fenomenalno, jer je jedno vreme trosio oko 20l, ali da ne idem mnogo daleko od ovog problema. Kada je u pitanju vazduh, na crevu koje ide od kutije za filter prema monopoint-u, na samom zavrsetku creva, u samom crevu, ubacen je reduktor tj plasticna redukcija sa promera debljine creva na nekih recimo 28mm (ne znam tacno), kako bi se regulisao protok vazduha, dalo je rezultat samo za potrosnju, smanjio je sa prethodnih 20 na 10l. Nisam samo zamenio taj senzor koji stoji na plasticnoj grani na glavi motora, gde se racvaju ostala creva, imam jedan originalni sa nekog stranca, nije mi palo na pamet to da probam, videcu u toku dana ukoliko stignem, a nisam vam jos napomenuo da prilikom prvog paljenja radi na 900rpm kao sat, sa prvim kretanjem problem, jutros sam ga vozio i evo malo pre resih da ga pomerim na lepse mesto, upalio je na gas i drzao obrtaje na 900rpm, ne znam vise ni sam sta da radim i pokusam, imam neki stariji monopoint, na njemu nije nesto radio na benzinu, zato sam ga i zamenio, ne znam da li da pokusam da stavim njega pa da vidim sta ce se desavati, ali ovaj koji je sada na vozilu je u odlicnom stanju, na benz vuce odlicno, isto i na gasu, mada kako su mi objasnjavali gas kroz njega samo prolazi, tako da, mozda gresim, ali mislim da ne bi trebalo da ima neku ulogu ukoliko ga zamenim i vozim na gas.
[size=]BOZA ( 1.8 VARIANT )[/size]

klliker

  • Gost
Odg: Problem sa step motorom ili nesto drugo...
« Odgovor #8 poslato: Mart 06, 2012, 05:09:09 posle podne »
@krckalica
Nisi citao covekov prvi post. Ima problema i sa benzinom kada je step motor prisutan. Da li si u pravu za ovo drugo ne znam. Ja mogu dodati da to sto tvrdis nije tacno, bar ne kod mene. Ugasio sam na benzinu sinoc i nemam problema sa lerom. Odlicno radi ( bar za sada ). Probao sam ovde na poslu u vise navrata gasenje sa turazom, zapravo malo sam ga gnjavio ali za sada sve OK.   ;)
Na brzinu sam i ja citao. Kako to mislis raskacivanjem. Nema raskacivanje nego "SKIDANJE". Step regulise otvaranje leptira, u zavisnosti kakve mu informacije salje termodavac. Ukoliko ga nema prisutnog znaci da nema ni uticaja na leptir. Ja sam jutros prilikom palenja dodao malo gas kako bih otvorio neznatno leptir i upalio bez problema. Opisao sam vec. Znam da ce biti problema sa hladnim startom ali idu topliji dani i ako je motor ok step mu i ne treba.  tapsac
druze, a da se ti rasanis malo posle dremke pa da onda bolje shvatis ono o cemu pisem?
da skratim-moja misao je bila da coveku objasnim, da  ne resava raskacinjanje (ponavljam-raskacinjanje, iskljucivanje) step motora njegov problem ( a i nije u step motoru problem)
-zasto skidati step motor, kad je dovoljno otkaciti utikac-dzek sa njega(naravno na zagrejan motor kad uvuce onu polugicu sto vise i doterati ler gas rucno).. pa videti sta se desava
-uvek da ce ga zezati prvo paljenje (pogotovu kad je hladnije) bez step motora, i morace svaki put jedno par minuta da drzi nogu na gasu dok motor iole ne pocne da se zagreva
pozzzzz
Ma kakvi, nema potrebe da se rasanim. Ocigledno ti je zelja da se prepucavas ovde dok meni nije. Bolje da spavam.

Van mreže enkob

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 342
  • Age: 43
  • Lokacija: Sjenica
  • Karma: +19/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: vw mk4 1.9 TDI
Odg: Problem sa step motorom ili nesto drugo...
« Odgovor #9 poslato: Mart 06, 2012, 09:41:50 posle podne »
Ah taj monopoint, dok radi milina ga vozit, a kad počne zezat  samo muke. Step motor samo reguliše ler gas tj br. obrtaja, kada je gas pušten. On to radi na osnovu informacija koje dobije od samog ECM-a. Najčešći kvar je senzor pozicije leptira gasa, senzor temperature rashladne tečnosti, lambda sonda i sam ECM. Od ovih senzora kompijuter ECM dobija informacije i na osnovu njih daje povratni signal step motoru. 

Isključivanjem senzora za poziciju leptira gasa, obrtaji bi trebali da padnu 900 rpm. za plin je to odlično ali kada je motor na radnoj temperaturi kada je hladan neće startovat dok se ne dozira malo papučica gasa i dok je motor nezagrijan gasit će se, ali kad se zagreje normalno pali i normalno drži obrtaje. Ako neće tako zagrejan motor radit na plin u leru 850-900 rpm onda sam isparivač nije ispravan ili nije podešen.

Oni koji bi da auto radi i na plin i na benzin, terajte auto kod majstora koji ima adekvatnu dijagnostiku i znanje, jer se svi ovi elementi moraju ispitati  čak i zameniti pa testirati da bi se ispitalo ponašanje samog ECM-a. Ništa se nerešava čitanjem i brisanjem greški iz ECM-a.
Nema zanata bez alata

klliker

  • Gost
Odg: Problem sa step motorom ili nesto drugo...
« Odgovor #10 poslato: Mart 07, 2012, 08:12:34 pre podne »
Svi mi znamo teoriju i moguci uzrocnik problema. Medjutim, kada se trazi pomoc, obicno krecu pametovanja, pa tako, neki su skloni i jedva cekaju da oni budu prvi koji cer reci "popuni prvo lokaciju" ...
Covek je bio i na dijagnostici i to je lepo napisao. Sada treba da mu pomognemo time sto cemo mu reci da Pera nije dobar dijagnosticar i da tera auto kod Marka a jos bolje kod Gedore.   lollol  Naravno, nisam mu ni ja resio problem ali sam predlozio da uradi ono sto moze uraditi ukoliko nije u mogucnosti da ga  trenutno resi.
@boza
Vecina problema vezanih za los rad auta na gas je vezana sa povecanim dotokom vazduha koji uzrokuje losu smesu. Pokusaj ( ukoliko nije vec uradjeno ) da usisno crevo vazduha, ono sto ide iz kucista maske i ulazi u filter, otpojis sa dela maske. Znaci izvuci ga iz kucista i pomeri prema delu motora tek toliko da mu ne dotice vazduh sa maske. Ukoliko ovo nije uradjeno najverovatnije da ces postici dobar rad na plinu te da se auto vise nece gasiti a sigurno da ces uspeti podesiti i pravilniju smesu.  blabla
« Poslednja izmena: Mart 07, 2012, 08:16:25 pre podne od strane klliker »