Autor Tema: Karburatori (opšta diskusija i rešavanje problema)  (Pročitano 120886 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže dangubas

  • VW Početnik
  • Poruke: 186
  • Age: 61
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-9
  • Pol: Muškarac
  • 105-106 oktana
  • Auto: g3..1,4
Odg: Karburatori
« Odgovor #320 poslato: April 30, 2016, 11:47:46 posle podne »
ne znam moze li neko da sumnja na nesto u ovo klipu, ali ko moze neka pogleda, nije dugacak. (klip) :D

https://www.youtube.com/watch?v=FkPhg5G33cU

zamenio sam svecice juce, mada auto je imao ovakav problem i ranije. radi lepo neko vreme i onda pocne da umire, i na kraju se ugasi. nekada se desi da radi kao sat, bez trzanja, gasenja itd.

U pitanju je golf 1 1978 godiste, 1.1, solex karb sa elektricnim sauhom.

Ovo pitanjce je bas za dobrog nikolu..malo mi je nejasno zasto ti nije odgovorio.. :huh:
(★★★★)

Van mreže mteden

  • VW Početnik
  • Poruke: 20
  • Age: 34
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 1
Odg: Karburatori
« Odgovor #321 poslato: Maj 03, 2016, 12:11:17 pre podne »
jeste mi odgovrio :)

mada sam ja prodao auto tako da vise nije moj problem :D

Van mreže dangubas

  • VW Početnik
  • Poruke: 186
  • Age: 61
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-9
  • Pol: Muškarac
  • 105-106 oktana
  • Auto: g3..1,4
Odg: Karburatori
« Odgovor #322 poslato: Maj 04, 2016, 10:04:19 posle podne »
jbg, sto rece sekspir..prblm je ostao u karburatoru  :(
(★★★★)

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #323 poslato: Maj 28, 2016, 09:12:02 posle podne »
Nemam reci kako da iskritikujem plinadjije dragi moji forumasi. Evo oped specificnog slucajasa sa losim radom auta na benzinu i plinu.

U pitanju je skoda felicija 1,3 sa pierburg 2e karburatorom i vakumskim lovato plinskim isparivacem. Coveka nije mrzelo da iz Bgd-a dodje kod mene, jer je na tri mesta potrazio pomoc i nije zadovoljan. Na plinu auto lose radi, slabo prihvata turazu i dosta trosi plina. A na benzinu, cadjavi svecice i trokira.


Zao me je sto nisam slikao i postavio slike na forumu, pametne plinadjije sa crnom izolir trakom zatvorili ( skroz ) dovod vazduha koji ide ka izduvnoj grani. A ulazni deo hladnog vazduha zatvoren 90 - 95%. Mogu slobodno reci, kad bi auto radio pod punim sauhom imao bi vise vazduha.

Skinuo sam izlolir traku sa hladnog dela ulaska vazduha, a sa toplog dela ostavio sam jer su plinadjije izvadile usmerivac sa laktom. Rucno sam podesio sagorevanje plina kako bih dobio solidan rad motora na plinu.

Sa stroboskopom podeseno palje na sedam stepeni ( bilo je preko dvadeset ), doterani obrtaji na 880 - 900. A sa analizatorom izduvnih gasova plin podesen na 2,4 - 2,5% CO. Motor je vidno dobio miran rad i svoj specifican zvuk ( sto bi se reklo: " veselo se vrti " ) jedno recju, motor je progledao.

Prebacen je rad na benzin, mnogo bolja situacija jer se iz auspuha vise nevidi crni dim. Ostalo je da se krajem semptembra ili pocetkom oktobra detaljno pogleda karburator na benzin i nasteluju ventili.


 majstor1

Van mreže Ivan Gavrilko

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 254
  • Age: 32
  • Lokacija: Beograd, Avala
  • Karma: +9/-4
  • Pol: Muškarac
  • Samo polako i pun gas :)
  • Auto: Golf 2
Odg: Karburatori
« Odgovor #324 poslato: Jun 09, 2016, 05:52:30 posle podne »
Pozz dobri nikola reci mi koliko je to trajalo vremenski i koliko je to kostalo?

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #325 poslato: Jun 18, 2016, 08:32:27 posle podne »
Evo svezeg i interesantnog slucaja sa plinom koji je ugradjen u audiju 80  1,8l karburatorski sistem. Vlasnik se zali na povecanu potrosnju plina i benzina, konkretno za 2000,00 dinara sipa plina i sa predjenih 30 km otvorene voznje. Plina vise nema u boci, sreca sto uvek ima pola rezervoara benzina, pa je bez problema stigao do benzinske pumpe.

Hajde da pogledamo u cemu je stvar, pomislo sam da plin negde nekontrolisano izlazi. Sa napravljenom jakom penom, prekontrolisao sam sve spojeve. Hvala bogu curenja nema, hajde da pogledam zasto dosta trosi i benzin. Nisam mogao da verujem svojim ocima sta su coveku plinadjije uradili. A februara ove godine radio je reatest, u usisnom dovodu vazduha do filtera postavljen sundjer za pranje sudova. Medjutim ni to im nije bilo dovoljno, pa su sa parcetom lima i zavrtnjem. 50% smanjili otvor ulaska prljavog vazduha u kucistu filtera.

Posto mi je kuciste filtera skinuto kako bih lakse prisao karburatoru, skinuo sam lim i izvukao sudjer. Predlozim vlasniku da uz pomoc ispitne opreme podesim rad motora na benzin. A kasnije cu doterati i plin, vlasnik je prihvatio predlog i krnuo sam da odradim moto test motora.

Obrtaji na leru su bili720 -740, podigao sam ih na 960 O.min., ( fabricki je 950 +- 50 ).
Kad sam sa stroboskopom pogledao ugao predpaljenja, bilo mi je jasno zasto motor tromo radi i teze pali. Ugao paljenja je podesen na 2 stepena a, fabricki treba da je na 17 stepeni na 950 O/min.
Cim sam poceo da podizem ugao predpaljenja, srazmerno su poceli da se dizu obrtaji motora. Kad je dobiven ugao od 18 stepeni obraji motora su dostigli 1570 O/min. Vlasnik je celo vreme prisutan i posmatra sta se desava sa njegovim automobilom. Spustim obrtaje na 970 i prekontrolisem ugao paljenja, podesim paljenje na 17 stepeni predpaljenje kako fabrika nalaze. Prekontrolisem sagorevanje benzina na leru i turazi, sagorevanje korektno i nema potrebe bilo sta dalje da se radi ( nastavicu ).



 majstor1

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #326 poslato: Jun 19, 2016, 08:47:17 posle podne »
Vracam kuciste filtera ali, ovog puta u fabrickom stanju bez ikakvih dodataka sa novim uloskom filtera za vazduh. Kad je dovod vazduha kompletan zamolim vlasnika da prebaci prekidac u neutralni polozaj i da upali motor. Kako bi se iz lonceta karburatora potrosio benzin i na taj nacin motor spemio za prihvat gorivne smese plina i vazduha.

 Kad se preslo na paljenje plina, vidim da vlasnik sa ventilom prinudnog dodavanja plina, ubacuje u mesac plin. Pitam ga sta to radi kad je motor na radnoj temperaturi. Ja to uvek tako palim auto, jer na drugaciji nacin nemogu da ga upalim ( i jako je pre mesec dana isao na reatest plina ) kaze vlasnik.

 A, nece moci, moramo da resimo ovaj problem i nema da fali. Sa unimerom izmerim pad napona na glavnom elektro ventilu tecne faze. Jer su prilikom reatesta menjali bocu i el. ventil na boci, koji je povezan istim kablom sa el. ventilom tecne faze  na isparivacu. Posto je ostao stari el.ventil na isparivacu koji je star i pohaban i sa padom sruje, nije moguce da se podigne kotva u el. ventilu kad se da kontakt.

 Iskljucio sam komandu i posebnim kablom napravio most izmedju + kleme i el. ventila tecne faze na isparivacu. Jasno se culo da se kotva podigla i zamolim vlasnika da sad upali auto na plin. Auto je upalio i nemirno radio, uz pomoc analizatora izduvnih gasova podesim plin da na auspuhu imam 2 - 2,5% CO. Motor je progledao, mirno radi na svojih 970 - 980 O/min., podignem obrtaje na 3000 O/min., i podesim sagorevanje na 0,5 - 0,6% CO. Ponovo prekontrolisem sagorevanje na leru i zamolim vlasnika da ugasi motor.

Sad upalite motor a da pri tome ne dodajete gas ili prinudno dodajete plin. Tako je vlasnik uradio, auto je proradio na " pola kljuca". Pritom odmah je postigao zadate obrtaje i miran rad, zamolim vlasnika da ponovo ugasi motor i da ga oped upali. Tako je i uradjeno, motor je sa lakocom upalio i odlicno prima gas kada se dodaje. Zamolio sam ga da ode kod kolege i da proveri el. ventil na boci. Ocigledno nije postavljen adekvatan kad jako povlaci struju...

Dao sam predlog da se provozamo i to malo gradske i malo otvorene voznje. Vlasnik se odusevio kako mu auto odmah povlaci kod dodavanja gasa. Majstore nepamtim da mi je auto isao ovako, svaka cast za rad...


 majstor1

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #327 poslato: Jun 27, 2016, 08:54:46 posle podne »
Drugari hajde da Vas priupitam za savet, auto tesko upali na benzinu ili plinu bilo da je motor hladan ili topao. Ali kad upali radi ko sat, sta bi po Vama moglo biti i dali se takvo cudo desilo nekom?





 majstor1

Van mreže zorancile

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1259
  • Lokacija: Bašaid, VOJVODINA
  • Karma: +41/-35
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 2 gtd
Odg: Karburatori
« Odgovor #328 poslato: Jun 27, 2016, 11:17:46 posle podne »
Da li si gledao kako stoji zupčasti kajiš?

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #329 poslato: Jun 28, 2016, 07:29:26 pre podne »
A sto bi to gledao Zorane, kad auto fenomenalno radi kad ga upalis. Miran rad na leru, lepo prima turazu, izduvni gasovi sasvim korektni ( cak sta vise perfektni ).

Van mreže zorancile

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1259
  • Lokacija: Bašaid, VOJVODINA
  • Karma: +41/-35
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 2 gtd
Odg: Karburatori
« Odgovor #330 poslato: Jun 28, 2016, 06:24:32 posle podne »
Setio sam se jednog poznanika koji je promašio bregastu za jedan zub. Ne sećam se da li je imao ler. Odavno je bilo...

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #331 poslato: Jul 01, 2016, 10:23:23 posle podne »
Drugari doslo je vreme da zavrsimo ovo sportsko takmicenje. Pa da Vam otkrijem u cemu je bio kvar na golfu III 1,8l mada ovakav kvar moze da se desi kod svih sistema koji pored gorivne smese benzina i vazduha, koriste gorivnu smesu plina i vazduha.

Problem je bio u glavnom elektro ventilu tecne faze plina i samog isparivaca. Kad motor radi na benzinu ili plinu i ugasite ga, muka nastaje kad zelite ponovo da ga upalite. Morate 10 - 15 sekundi neprekidno verglati pod punim gasom jer je u usisnu granu neprekidno ulazila mala kolicina plina, ijako je motor predhodno normalno ugasen. Naime elektro ventil tecne faze nedihtuje i na taj nacin propusta plin u isparivac. A u isparivacu nedihtuje reducir ventil i plin polako i nekontrolisano ulazi u usisnu granu.

Kad zelite da upalite motor nemozete jer je u usisnoj grani toliko plina jos kad krene dotog benzina, motor jednostavno presisa na kvadrat.

Plin tecne faze zamenjen sa novim a isparivac skinut i otvoren ( zao me je sto Vam nisam slikao ). Nisam mogao da verujem sta je sve bilo i da li je moguce da toliko prljavstine moze biti u plinu. Zamislite da ste uzeli dvesta grama grafitne masti pomesane sa finom strugotinom. Povrh svega kao slag na torti jos i zapeceno od uticaja rashladne tecnosti, koja prolazi u vodenom delu isparivaca.

Isparivac sam grubo sastrugao i totalno rasturio u najsitnije delove. Telo isparivaca postavljen u veliku ultra zvucnu kadu koju koristim za pranje karburatora, sipana tecnost za pranje karburatora ( koja nije agresivna na obojene metale ) i ostavljeno petnaest minuta da se pere. Za to vreme ociscene membrane i proverene u kakvom su stanju, posto su solidne ostavljene su da se vrate na isparivacu ( nastavicu ).

Van mreže Dejan206

  • VW Početnik
  • Poruke: 12
  • Age: 26
  • Lokacija: Dren b.b, Leposavić
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 2
Odg: Karburatori
« Odgovor #332 poslato: Avgust 02, 2016, 06:14:38 posle podne »
Ljudi imam problem u u golfu 19E 91 godiste. Kada je izbacen 1.6 motor kome su otisle karike, postavljen je 1.8 GT, ali je ostalo i ubrizgavanje od 1.6 PIERSBURG 2E i menjac.
Problem je u tome sto na benzinu ne radi kako treba, kada je hladan nece da primi gas i obrtaji padaju ispod 800rpm dok se ne ugasi. Kada se ugreje stanje je malo drugacije, ali ga opet nesto gusi. Hvalaa  :64 :70

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #333 poslato: Avgust 20, 2016, 10:27:44 posle podne »
Da li si uspeo da resis problem Dejane206, ako nisi tu smo da ti pomognemo...




 majstor1

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori
« Odgovor #334 poslato: Novembar 05, 2016, 07:41:03 posle podne »
Sve i svasta sam video ali, da se izkombinuje telo pierburg 2E karburatora od golfa II 1,3l i poklopac pierburg 2E karburatora od golfa II 1,6l. Problem nastaje kod jutarnjeg paljenja, jer sa ovom kombinacijom nemogu da dobiju obrtaje hladnog starta. Prvo sam se iznenadio kako je nekom mogla na pamet da padne ta kombinacija. Vlasniku sam pokazao kako izgleda i radi sistem hladnog starta kod pierburg 2E karburatora za golfa II 1,3 a, kako za golfa II 1,6l.

 Kad se vlasnik licno uverio da njegov karburator nije pravilno sklopoljen, objasnijo sam sta treba da kupi ( poklopac od pierburg 2E 1,3l ili telo od pierburg 2E 1,6l ). Ako nemoze da nadje posebne delove morace da uzme kompletan karburator.


 majstor1
« Poslednja izmena: Novembar 05, 2016, 07:44:03 posle podne od strane dobri nikola »

Van mreže mrmatic

  • VW Početnik
  • Poruke: 4
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 2
Odg: Karburatori (opšta diskusija i rešavanje problema)
« Odgovor #335 poslato: Novembar 12, 2016, 11:23:18 posle podne »
Ima li neko iskustva sa resavanjem probea na karburatoru pierburg 2e,  na motoru 1.6 golf 2
Desava se da se zagusi samo kada otvori drugo grlo kada se naglo pritisne gas, 1do2 sekunde i posle prokine, i kad je hladan i kad je vruc,  kad otkacim vakum drugog grla auto radi savrseno, u drugom grlu bih rekao da je nekakav problem ali nisam siguran....

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori (opšta diskusija i rešavanje problema)
« Odgovor #336 poslato: Novembar 14, 2016, 08:27:19 posle podne »
Pomocicu ti da resis problem koji pominjes na tvom automobilu.



 majstor1

Van mreže mrmatic

  • VW Početnik
  • Poruke: 4
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 2
Odg: Karburatori (opšta diskusija i rešavanje problema)
« Odgovor #337 poslato: Novembar 16, 2016, 08:29:47 pre podne »
Ima li neko resenje, auto savrseno radi samo me zeza 1 do 2 sekunde kad naglo dodam das,  zgu si se toliko kao da u toku voznje naglo i naj jace pritisnete i odmah pustite kocnicu

Van mreže dobri nikola

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 272
  • Lokacija: Svugde
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ljuta mahina
Odg: Karburatori (opšta diskusija i rešavanje problema)
« Odgovor #338 poslato: Novembar 21, 2016, 04:15:17 posle podne »
Naravno da ga ima, problem se resava za pet do dest minuta...


 majstor1

Van mreže Neca1989

  • VW Početnik
  • Poruke: 40
  • Age: 34
  • Lokacija: Resnik
  • Karma: +3/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 2
Odg: Karburatori (opšta diskusija i rešavanje problema)
« Odgovor #339 poslato: Decembar 13, 2016, 12:31:44 pre podne »
 U pitanju je golf 2 1.3 karburator  e2 imam problem kad je hladan pali lepo ide lepo kad se motor zagreje gasi se ili radi normalno i naglo gubi obrtaje kad se ugasi dugo vergla da bi se upalio i na benzin i na plin  isparivac nov ,karburator servisiran,svecice ,ruka,kapa kablovi novi   na benzinu upali iz prve ali se odma ugasi