Autor Tema: Remont plinskog isparivaca LANDI LSE 98  (Pročitano 2748 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže shtex

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 208
  • Age: 35
  • Lokacija: Priboj
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Fiat Evo 1.4 16V
Remont plinskog isparivaca LANDI LSE 98
« poslato: Septembar 20, 2014, 03:49:03 pre podne »
Pozzz.
Nakanio sam se da uradim "mali" remont isparivača. U pitanju je LANDI LSE 89, koji se ugradjuje u vozila sa direktnim ubrizgavanjem, ali od prilike sličan je princip zamene membrana i kod ostalih isparivača. Pod mali remont, kako ga ja zovem, podrazumeva se zamena membrana , dihtunga  i čišćenje.
Moj automobil se startuje i vozi isključivo na gas i zbog toga membrane menjam češće nego što bi trebalo, od prilike na 2 godine. Kada se auto zimi pali na gas, membrane se bukvalno zalede i brže gube svoju elastičnost, što dovodi do povećanja potrošnje i lošijih performansi vozila. U mom slučaju glavni problem je bio nemogućnost rada na leru kada je motor hladan.

Možda će me mnogi osuditi što sam čačkam oko plina, ali ja od kako sam lično počeo da štelujem isparivač, dobio sam performanse koje sam želeo. Posle svakog štelovanja kod majstora auto je bio katastrofalno trom, što mi se ni malo nije sviđalo s obzirom da je motor od 1800 kubika (bio nekad GTI).

Voleo bi da napomenema, da ako ste laik za mehaniku ovo ne radite sami, tutorijal sam napravio za ljude koji se razumeju u mehaniku i rad automobila. Zbog Vaše bezbednosti. :28 :28 :28


1.
Membrane bugarske, Memteks. Kvalitet srednji ali bolje nisam moga oda nadjem za ovaj uredjaj, cena oko 1000 dinara, na Limundu.


Pre nego što počnete da skidate isparivač, NARAVNO prvo zavrnete ventil za plin na boci.

Skinete creva za vodu, crevo za plin, raskačite buksne za struju. Onda odvijate bakarnu cev za dotok plina. Pazite kad je odvijate, prvo je malo pupustite da izadje višak plina, pa tek kad prestane da šišti nastavite odvijanje. Čuvajte prste dok izlazi plin, može da ih zaledi, boli jako. Kad raskačite sve, uređaj izvadite iz vozila. Potrudite se da imate zapaljenu cigaru dok to radite, nekako je uzbudljivije (ŠALA !)


2.
Zamena membrane visokog pritiska.
Odvijte 4 vijka na poklopcu i skinite ga.


Ispod poklopca je jaka opruga i gumena membrana sa kartonskim dihtungom. Membranu odvojite od kucista i okrenite za 90 stepeni da bi ste je odvojili od mehanizma.




Kada se membrana oslobodi  ispod nje je metalni poklopac koji skidate. Ispod njega je filcani filter, koji takodje skidate.




Kada skinete filc nailazite na prvu klackalicu. Skinite je odvijajući vijak koji sam obeležio, da bi ste zamenili njenu gumicu. Ispod klackalice mi se nakupio parafin koji sam očistio krpom. Možda bi još bolje bilo malo prebrisati naftom ili benzinom.


Iz klackalice izvadite staru gumicu odvijačem,šilom.... i u čauru ubacite novu gumicu iz kompleta. Ja sam imao problem pri izbijanju gumice jer je bila kao kamen. Slomio sam nitnu na klackalici pa smo morali ponovo da zanitujemo.

Nova nitna


Gumica ubačena


Klackalicu vratite na svoje mesto i stavite novi filc iz kompleta.


Preko filca vracate poklopac i novu membranu. Obratite pažnju, kroz žleb pritisnite klackalicu da bi se podigla i uvucite u nju osovinu nove membrane, okrenite je za 90 stepeni da bi se zakačila.


Stavite novi kartonski dihtung. Vratite veliku oprgu, poklopac i sve stegnite sa 4 vijka, obrnutim redosledom kao kad ste rasklapali. Ta strana je završena.

« Poslednja izmena: Septembar 20, 2014, 04:16:40 pre podne od strane shtex »

Van mreže shtex

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 208
  • Age: 35
  • Lokacija: Priboj
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Fiat Evo 1.4 16V
Odg: Remont plinskog isparivaca LANDI LSE 98
« Odgovor #1 poslato: Septembar 20, 2014, 04:11:21 pre podne »
Zamena membrane niskog pritiska.

Sa zadnje strane isparivača odvrnite 4 vijaka i skinite poklopac.


Izvadite vijke i membranu okrenite za 90 stepeni da bi ste je odvojili od klackalice( kao i za prvu membranu)


Kada skinete membranu doćićete do još jedne klackalice koju skidate da bi ste zamenili njenu gumicu. Sličan princip kao i kod prve klackalice, samo što se gumica lakše menja. Pazite da ne izugibe malu oprugicu koja je ispod klackalice. Očistite tečni parafin koji se nakupio u kućištu suvom krpom.



Kada zamenite gumicu na klackalici, vratite je na mesto. Postavite jedan kartonski dihtung, namonirajte novu membranu, na isti princip kao i prvu. Osovinu ubacite u klackalicu i okrenite je za 90 stepeni da bi se zakačila. Preko nje stavite drugi kartonski dihtung, vratite vijke i poklopac i  isparivač je sklopljen. remont završen.

Vratite isparivač u automobil, povežite kablove, struju i creva. Pre nego što startujete motor, dajte kontakt i proverite da li plin negde curi za svaki slučaj. Čuće se šištanje.

Startujte motor i kada se ugreje naštelujte smesu. To pronadjite u nekoj drugoj temi, moj princip štelovanja je teško opisati.

Srećan put :)