Svi proizvodjaci automobila, pa i nas VW preporucuje zamenu kocione tecnosti svake dve do tri godine i bez razlike koliko je koji auto presao u tom periodu.
Na Miletov (Milepn) zahtev zelim da podelim svoja iskustva sa svima ovde.
Necu da ispadne da sam ja jedini pametan ovde u vezi kocnica, ali samo hocu da predocim da je zamena kocione tecnosti i ispiranje celog sistema jedan posao koji mozete odraditi uz pomoc jos jedne osobe.
Na Malti je moguce kupiti u bilo kojoj prodavnici auto delova kompletic (Self bleeding kit) za ispustanje vazduha iz kocnica, zaista neznam ima li tako nesto kod nas da se nabavi.
A i ako nema nije nikakav problem, jer se sastoji od jednog oveceg sprica, kantice (poput one od UKA tecnosti) i par creva (poput onih za infuziju) i uputstva
NAPOMENA: Ovo je procedura za vozila
BEZ ABS-a . . . Za vozila sa ABS kocinom sistemom cu napraviti posebnu temu
Pa da pocnemo: Preporucljivo je da dan pre planirane akcije, naprskate malo WD-40 (ili neki drugi sprej) na sve cetiri mlaznice na tockovima, kao i holendere (krajeve cevi) usafljene u glavni kocioni.
Uvek korisititi
NEOTVORENU bocicu sa kocionom tecnoscu, verovali ili ne to je kvarljiva roba, ukoliko vam ostane viska tecnosti pre zatvaranja kantice, obavezno isterati sav vazduh iz nje (dok nepocne da preliva) pa onda stegnuti cep muski.
Mozda ce se neko zapitati
ZASTO?
ZATO sto je kociona tecnost hidroskopicna, tj pije (veze) vlagu iz vazduha. Prilikom normalnog, a posebno naglog i cestog kocenja, tecnost se zagreje na ekstremne temperature, nemoram vam pominjati na koliko stepeni kljuca voda i sta se s njom desi kad prokljuca. Takodje svi znaju koliko je voda korozivna i samim tim je ima poguban uticaj na sve delove kocionog sistema
.
Vrste kocione tecnosti nose oznake DOT i razlikuju se u temperaturi tacke kljucanja.
DOT 3 min tacka kljucanja 205 stepeni Celzijusa,
DOT 4 min tacka kljucanja 235 stepeni Celzijusa,
DOT 5 i 5.1 min tacka kljucanja 260 stepeni Celzijusa, ove tecnosti su na silikonskoj bazi i koriste se samo za trkacke aplikacije.
Za popustanje mlaznice koristiti okasti kljuc ili duboku gedoru (po mogucstvu sestougaonu), sa viljuskastim kljucem ili smrt klestima cete shebati sesticu
...
Preporucljivo je imati nove mlaznice i gumene kapice za sva cetiri tocka, a ukoliko se koriste stare, dobro ih ocistiti i po mogucstvu ih izduvati vazduhom (pod pritiskom).
Preporucljivo je dici auto, osigurati ga i skinuti sve tockove.
Ocistiti posudu za tecnost i holendere (na glavnom kocionom) otvoriti je i izvuci staru tecnost uz pomoc sprica. Ukoliko ima puno taloga, ocistiti krpom, ili ga skinuti i oprati benzinom.
Dosuti novu tecnost do vrha
Popustiti prvu mlaznicu, nebitno na kom tocku, ukoliko se koriste nove, staru izvaditi u usrafiti novu, a ako se koristi stara, izvaditi i ocistiti, pa je vratiti.
Na popustenu mlaznicu navuci crevo (od infuzije) i sprovesti ga u neku staru posudu (samo da se nepravi haos i barice od tecnosti)
Evo kako:
Sad navatani pomocnik
stupa u akciju, on (ona) da pritisne kocnicu do kraja i tu je zadrzi dok vi ne privijete mlaznicu, pa tek onda da pusti kocnicu. Ovo ponavljati sve dok nova tecnost nepocne da izlazi. Ponoviti sve ovo na svakom tocku i voditi racuna da je u posudi na kocionom uvek ima tecnosti
...
Za slucaj da u sistem udje vazduh, mozete ga se resiti ovako :
Pre pocetka je neophodno nasuti malo tecnosti u posudu i drzati crevo non stop potopljeno. Kad vazduh prestane da izlazi, stvar je gotova.
Nadam se da ce ovo nekom biti od pomoci, a sve sugestije
, predlozi
i kritike
su pozeljne...