VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: pimbe April 14, 2009, 12:33:39 pre podne

Naslov: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: pimbe April 14, 2009, 12:33:39 pre podne
     Svi proizvodjaci automobila, pa i nas VW preporucuje zamenu kocione tecnosti svake dve do tri godine i bez razlike koliko je koji auto presao u tom periodu.
     Na Miletov (Milepn) zahtev zelim da podelim svoja iskustva sa svima ovde.
     Necu da ispadne da sam ja jedini pametan ovde u vezi kocnica, ali samo hocu da predocim da je zamena kocione tecnosti i ispiranje celog sistema jedan posao koji mozete odraditi uz pomoc jos jedne osobe. (http://www.idibegaj.com/Smileys/default/86connie_caveman-1.gif)

     Na Malti je moguce kupiti u bilo kojoj prodavnici auto delova kompletic (Self bleeding kit) za ispustanje vazduha iz kocnica, zaista neznam ima li tako nesto kod nas da se nabavi.
A i ako nema nije nikakav problem, jer se sastoji od jednog oveceg sprica, kantice (poput one od UKA tecnosti) i par creva (poput onih za infuziju) i uputstva  (http://www.idibegaj.com/Smileys/default/AHA.gif)
      NAPOMENA:  Ovo je procedura za vozila BEZ ABS-a . . . Za vozila sa ABS kocinom sistemom cu napraviti posebnu temu (http://www.idibegaj.com/Smileys/default/AHA.gif)

     Pa da pocnemo: Preporucljivo je da dan pre planirane akcije, naprskate malo WD-40 (ili neki drugi sprej) na sve cetiri mlaznice na tockovima, kao i holendere (krajeve cevi) usafljene u glavni kocioni.
     Uvek korisititi NEOTVORENU bocicu sa kocionom tecnoscu, verovali ili ne to je kvarljiva roba, ukoliko vam ostane viska tecnosti pre zatvaranja kantice, obavezno isterati sav vazduh iz nje (dok nepocne da preliva) pa onda stegnuti cep muski.  big_boss
     Mozda ce se neko zapitati ZASTO?
     ZATO sto je kociona tecnost hidroskopicna, tj pije (veze) vlagu iz vazduha. Prilikom normalnog, a posebno naglog i cestog kocenja, tecnost se zagreje na ekstremne temperature, nemoram vam pominjati na koliko stepeni kljuca voda i sta se s njom desi kad prokljuca. Takodje svi znaju koliko je voda korozivna i samim tim je ima poguban uticaj na sve delove kocionog sistema (http://www.idibegaj.com/Smileys/default/Smiley-IPB-341.gif).
      Vrste kocione tecnosti nose oznake DOT i razlikuju se u temperaturi tacke kljucanja.
      DOT 3 min tacka kljucanja 205 stepeni Celzijusa,
      DOT 4 min tacka kljucanja 235 stepeni Celzijusa,
      DOT 5 i 5.1 min tacka kljucanja 260 stepeni Celzijusa, ove tecnosti su na silikonskoj bazi i koriste se samo za trkacke aplikacije.

      Za popustanje mlaznice koristiti okasti kljuc ili duboku gedoru (po mogucstvu sestougaonu), sa viljuskastim kljucem ili smrt klestima cete shebati sesticu (http://www.idibegaj.com/Smileys/default/72udaram.gif) ...
      Preporucljivo je imati nove mlaznice i gumene kapice za sva cetiri tocka, a ukoliko se koriste stare, dobro ih ocistiti i po mogucstvu ih izduvati vazduhom (pod pritiskom).

      Preporucljivo je dici auto, osigurati ga i skinuti sve tockove.
      Ocistiti posudu za tecnost i holendere (na glavnom kocionom) otvoriti je i izvuci staru tecnost uz pomoc sprica. Ukoliko ima puno taloga, ocistiti krpom, ili ga skinuti i oprati benzinom.
      Dosuti novu tecnost do vrha (http://z.about.com/d/autorepair/1/0/v/B/80832764.gif)
      Popustiti prvu mlaznicu, nebitno na kom tocku, ukoliko se koriste nove, staru izvaditi u usrafiti novu, a ako se koristi stara, izvaditi i ocistiti, pa je vratiti.
      Na popustenu mlaznicu navuci crevo (od infuzije) i sprovesti ga u neku staru posudu (samo da se nepravi haos i barice od tecnosti) (http://www.ludnice.com/forum/Smileys/default/bljak.gif)
      Evo kako: (http://www.team-integra.net/images/BAEC1978-D3A7-4405-AB2D-2761DC15A96D/articles/maintenance/brake_bleed/bleed.jpg)
      Sad navatani pomocnik (http://www.ludnice.com/forum/Smileys/default/967439.gif) stupa u akciju, on (ona) da pritisne kocnicu do kraja i tu je zadrzi dok vi ne privijete mlaznicu, pa tek onda da pusti kocnicu. Ovo ponavljati sve dok nova tecnost nepocne da izlazi. Ponoviti sve ovo na svakom tocku i voditi racuna da je u posudi na kocionom uvek ima tecnosti  blink ...

     Za slucaj da u sistem udje vazduh, mozete ga se resiti ovako : (http://imgcash6.imageshack.us/Himg524/scaled.php?server=524&filename=tocak.gif&xsize=640&ysize=480)
     Pre pocetka je neophodno nasuti malo tecnosti u posudu i drzati crevo non stop potopljeno. Kad vazduh prestane da izlazi, stvar je gotova.

    Nadam se da ce ovo nekom biti od pomoci, a sve sugestije(http://www.idibegaj.com/Smileys/default/deda.gif), predlozi(http://www.idibegaj.com/Smileys/default/2mw5iio-1.gif) i kritike (http://www.idibegaj.com/Smileys/default/47zlo.gif) su pozeljne...


     (http://www.idibegaj.com/Smileys/default/141maaah.gif) (http://www.idibegaj.com/Smileys/default/53mahmah.gif) mahac


     
     
     
     

     
     
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: mkvb April 14, 2009, 08:54:23 pre podne
Druze ja sam juce hteo ovo da uradim ali je bilo poprilicno hladno i duvao je neki vetar pa sam odustao... samo ja sam mislio da skroz ispustim staru tecnost iz cevi, da poodvijam sve sisice da skroz istece stara tecnost pa tek onda da sipam novu i da odzracim, jel moze tako ili je bolje da stara ostane u cevima pa da se protera do nove?

I jos jedno pitanje, da li su iste sisice na golfu 1 i 2? Inace meni su celjusti napred od dvojke, trazio sam da kupim nove ali po prodavnicama ima samo od Zastave i Lade
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: VW-TECH April 14, 2009, 09:01:06 pre podne
super napisano. ja bih ako se slazes.. samo dodao da je redosled ozracivanja zadnji levi, zadnji desni, prednji levi, prednji desni. da bi ucinak bio 100% potrebno je ispustiti po 150 ml tecnosti po tocku. to je po vw-u, tj po njihovom uputstvu. svaka cast za ovo pimbe.. obicno ozvalavaim dok ljudima objasnim zasto je potrebno menjati kocionu tecnost svake dve godine!
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: milepn April 14, 2009, 09:09:29 pre podne
Svaka cast Pimbe  tapsac za ovakvo opsirno i jasno objasnjenje.Puno hvala u moje ime,jer meni laiku znaci puno,pogotovo zbog toga sto majstor koji mi odrzava auto "(A NECE VISE)" nije hteo da mi zameni kocionu tecnost,jer kaze da nije potrebno i da je to spor i nepotreban posao za koji on nema vreme. Srdacan pozdrav!!!  mahac
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: Turbo April 14, 2009, 11:24:40 pre podne
Svaka cast, veoma bitna tema.
Meni je bas skoro VW-TECH mijenjao ulje koje je bilo staro 10 godina i mogu reci da ima velike razlike u kocenju. Ranije sam morao da pritisnem pedalu kao sivonja da bi se zaustavio, a sad lagano je pipnem i hocu na nos da odletim. Narocito pri vecim brzinama.
Samo sto maestro Miki ima alatku koja sama gura ulje, bez drukanja pedale  B)
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: mkvb April 14, 2009, 11:50:26 pre podne
Jel dovoljna jedna kantica ulja za zamenu i odzracivanje?
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: VW-TECH April 14, 2009, 12:43:54 posle podne
jok! znaci kao sto rekoh ako hoces da uradis to pravilno matematika je jednostavna. 150 ml po tocku iznosi 600 ml plus u bocu na kocionom staje oko 300ml.
znaci treba ti litra kocionog ulja, tj dve boce.
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: mkvb April 14, 2009, 12:46:49 posle podne
ok, hvala, a jel su isti ventili (sisice) za keca i dvojku, skoknucu do otpada pa da znam
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: milepn April 15, 2009, 04:09:16 posle podne
jok! znaci kao sto rekoh ako hoces da uradis to pravilno matematika je jednostavna. 150 ml po tocku iznosi 600 ml plus u bocu na kocionom staje oko 300ml.
znaci treba ti litra kocionog ulja, tj dve boce.

Kod koga je kvacilo hidraulicno,morace da racuna 5 X 150 ml,t.j. ako zeli i odatle tecnost da ispusti i sipa novu.
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: mkvb April 15, 2009, 10:49:08 posle podne
Danas mi je sve islo naopako pa tako i ovaj poduhvat. Sve sam lepo pripremio, skinuo tockove, stavio kola na klocne i... prva sisica pukne, druga krene po malo a ove dve na prednjim celjustima nisam hteo da silim, pukle bi sigurno, zapekle su strasno. Nastavljao sam WD-a pa mozda popuste sutra

Dobra stvar u svemu je sto ta jedna koja je krenula je izgleda bila problematicna, tj u toj cevi je bilo vazduha. Sa caletom sam radio, ja drukao i cuje se lepo iz auta vazuh kako cvrci kad otpusti sisicu. Ispustili vazduh samo na tom tocku (zadnji desni) i sada je pedala idealna, ne propada, hvata na najmanji dodir i koci extra.
Iako nisam zamenio tecnost ipak sam uradio nesto, ovih dana cu da kupim oba cilindra nova pa cu da resim to kako treba, nervira me kada mi je nesto skarabudzeno na kolima.

Pimbe hvala jos jednom na tutorialu, pozdrav svima
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: banderash April 16, 2009, 12:04:03 pre podne
svaka cast za ovo detaljno uputstvo pogotovo sto je vezano za kocnice---svi menjaju delove plocice,diskove i td a kocione tecnosti se sete samo kad menjaju kocioni cilindar glavni ili kod tockova ---a svaka tecnost kod kola ima svoj vek trajanja pa i kociona tecnost.i da normalno da je kod zamene tecnosti idealna prilika da se zamene i svi oni delovi na koje sumnjamo da su vec dotrajali,cevi,creva,sisice i sve ostalo.sve komplet da se zameni kod mnogih automoblia kosta jako malo a sa druge strane dobijate MNOGO sigurnije kocnice a to je ono sto je najbitnije na kolima--ako nemozes da upalis auto sednes i slusas muziku boli te uvo,a ako nemozes da ukocis....... boodala angry2
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: Kosta April 16, 2009, 12:19:09 pre podne
Jedan savet i od mene!
Kada su sisice natopljene WD-om i spremate se da ih odvrnete kucnite ih prthodno cekicem blago par puta odozgo, lakse ce da popuste da nebi popucale. I savetujem ugradnju novih sisica jer je cena mizerija i sledeci put cete lakse odvrnuti nove coilleo2tj
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: s.radonjic April 16, 2009, 05:16:06 pre podne
Sta god da ne moze lako da se odvrne-lek je At ulje.Natopis dobro cetkicom i ostavis da odstoji 15-ak minuta.Kad odvrces,posle svakog napravljenog kruga,vrati za cetvrtinu da bi izbacio stroku i koroziju koji su se uhvatili u navoj.Tako ne bi smeo da pukne nijedan sraf ni sisica.
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: mkvb April 16, 2009, 09:27:29 pre podne
Ove su toliko stare i porozne da nikakvi trikovi ne pomazu, a ljudi obisao sam sve moguce prodavnice u Banji, zvao telefonom prodavnice u Kraljevu, bio u Trsteniku i pronasao samo od Zastave i Lade, za VW nema nigde! Na otpadu nece da daju samo sisice nego samo kompletne celjusti ili cilindre. Nego izgleda da sam imao srece pa je vazduh bio samo u onom crevu koje sam uspeo da odzracim, sada koci extra! Zao mi da izadjem iz auta!

(http://www.postimage.org/aV27UOaS.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=aV27UOaS)

(http://www.postimage.org/gx1aZ_Y9.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=gx1aZ_Y9)
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: pimbe April 16, 2009, 02:29:32 posle podne
Ove su toliko stare i porozne da nikakvi trikovi ne pomazu, a ljudi obisao sam sve moguce prodavnice u Banji, zvao telefonom prodavnice u Kraljevu, bio u Trsteniku i pronasao samo od Zastave i Lade, za VW nema nigde! Na otpadu nece da daju samo sisice nego samo kompletne celjusti ili cilindre. Nego izgleda da sam imao srece pa je vazduh bio samo u onom crevu koje sam uspeo da odzracim, sada koci extra! Zao mi da izadjem iz auta!

(http://www.postimage.org/aV27UOaS.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=aV27UOaS)

(http://www.postimage.org/gx1aZ_Y9.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=gx1aZ_Y9)
E pa MKVB drugi put nemoj da doruckujes pre posla  biggrin . . .  Na ovoj mlaznici se nevidi ni trunka spreja   boodala ...

Za vadjenje ovog zalomka ti treba malecki sekac, koji ces da naostris na konusni pravougaonik koji je na dnu tek dovoljno sirok da udje u rupu zalomka, pa ga lagano ukucas i pokusas da odsrafis . . . Naravno to kad nabavis nove...  I pre ubacivanja novih stavis malo masti na navoj . . .
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: mkvb April 16, 2009, 02:40:25 posle podne
Hehe, ja doruckujem tek kad normalni ljudi rucaju heheh!

Mnogo mi je manje cimanje da kupim dva nova cilindra i da ih zamenim jer i da nekim cudom uspem da odvijem puknuti deo nemam sta da zavijem jer nema nigde da se kupe samo sisice, samo zajedno sa cilindrima!
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: Kosta April 16, 2009, 10:50:49 posle podne
Pa ima svako ko je manjao na primer zadnji kocioni cilindar, iste su kao i napred. Pogledaj po mehanicarskim radnjama ima po coskovima sigurno ako vec nemozes da nadjes nove.
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: markoni April 18, 2009, 02:17:06 posle podne
kad ce biti nesto za vozila sa abs  pozdrav
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: nikgt Mart 17, 2011, 03:03:01 posle podne
Koja je razlika prilikom zamene ulja kod sistema sa abs-om
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: bobanjp Mart 17, 2011, 08:54:47 posle podne
svaka cas na strucnom savetu  tapsac tapsac tapsac
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: kristina990 Mart 17, 2011, 09:31:36 posle podne
...ne zajebavajte se sa kočnicama u kućnoj režiji,ako niste profesionalac vičan tome..
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: pimbe Mart 17, 2011, 10:45:09 posle podne
...ne zajebavajte se sa kočnicama u kućnoj režiji,ako niste profesionalac vičan tome..
Nije ni bilo pomena o kucnoj reziji, niisam pomenuo, al eo napominjem, posao se mora odraditi u garazi, ispred kutje ili na livadi... NIKAKO u kuci i kucnim rezijama...

 mahac
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: Stefan91 Mart 19, 2011, 12:02:16 pre podne
Tekst je odlican ;)

mala ispravka
Citat
DOT 5 i 5.1 min tacka kljucanja 260 stepeni Celzijusa, ove tecnosti su na silikonskoj bazi i koriste se samo za trkacke aplikacije.

DOT5.1 moze da se koristi kod "obicnih" vozila -mislim na ona sto koriste DOT3 i DOT4 kocione tecnosti jer ona nije na silikonskoj bazi ;)
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: Potaman Mart 19, 2011, 12:33:19 pre podne
Koliko sam informisan. Mislim da je redosled ispustanja starog ulja ili vazduha iz sistema radi na sledeci nacin.
Unakrsno, prednji levi, zadnji desni i prednji desni, zadnji levi.
Tako sam procitao negde, koliko se secam. Ako gresim oko redosleda neka me neko ispravi. Moguce je da se krece od zanjeg trapa ali opet unakrasno.
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: Turbo Mart 19, 2011, 12:34:48 pre podne
Ja sam u Elsi procitao da ide: zadnji desni, zadnji lijevi, prednji desni, prednji lijevi. To mi djeluje logicnije, jer se krece od najudaljenijeg.
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: Potaman Mart 20, 2011, 12:39:14 pre podne
OK. Meni se ucinilo da je ovakav redosled. Ali ako je to tacno kao sto si napisao, tako je.
Molim te samo potvrdi da je to tako kako je.
Hvala.
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: Turbo Mart 20, 2011, 12:11:59 posle podne
(http://img64.imageshack.us/img64/2824/capturedpt.jpg)
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: Potaman Mart 20, 2011, 07:27:24 posle podne
 tapsac
Bravo. Hvala.
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: branislav89 Februar 03, 2012, 02:10:42 posle podne
zasto ovo nije pod stavkom vazno?
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: pimbe Februar 03, 2012, 02:49:55 posle podne
Zato sto je ovo vaznije lollol

      
VW normativi za ulja  Ovo je OK a preporuke su cist visak i budalastina boodala

      
Gde kupiti delove?   Odgovori: U mesari, na buvljaku, na otpadu, u supermarketu cccc  lollol

      
PREPORUKA ZA VRSTU ULJA   Dijamant, Vital, Zejtin i td . . .  msm  angry2

      
Kako treba da izgleda sajt sa autodelovima.....  ??????  Znas koko me zabole kako treba d*izgleda, a verujem i ostale ovde, ipak ovo nije sajt za developere i HTML gekove, cenim da niko od nas nece praviti sajt za autodelove u zivotu, ali to mora da bude lepljivo! Logicno, zar ne? !!!! :(
   
      
VW tehnicka uputstva   tapsac

      
GREJACI DIZEL MOTORA   :rolleyes:
   
      
Specifikacije za sve automobile   tapsac
 
      
Podesavanje (poluge) menjaca na starijim vwagenima  boodala


I eto, ja tako . . . .
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: branislav89 Februar 03, 2012, 03:23:34 posle podne
moj predlog:

ulja: spisak modela vw game, to i to ulje ide i amin. nema vise da se tupi o tome.
delovi: navesti prodavnice gde su kupovali ljudi i zadovoljni. podela na beograd, novi sad, kraljevo... i slicno
sajt: ??? jedino ako se tamo nalaze kataloski brojevi, pa aj da se razume, radi lakseg trazenja...
vw tehnicka uputstva: elsa, etka, auto data. bolje od toga ne moze
specifikacije: carfolio koju sa naveli pola podataka ne valja, tako da ni od toga nema leba. autodata majka

Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: shvexoman Februar 03, 2012, 04:42:18 posle podne
Ma samo pumpa i nema problem
Naslov: Odg: Zamena kocione tecnosti
Poruka od: fiki Februar 03, 2012, 09:46:00 posle podne
i ja bi rado procitao redosled ispustanja kocionog ulja sa -abs-sistemom