Na VR-u sam imao skracene opruge, na mk2 grejane i spustene na licu mesta i nikad nikakvih problema. Sa spustenom sam cak zveknuo u rupetinu, s.ebao solju, amortizer procurio na licu mesta ali opruga nije pukla. Za stabilnost auta je bitniji amortizer nego opruga. Tvrdi dvosmerni amortizeri smiruju i fabricke opruge.
Zavisi sta se podrazumeva pod stabilnost... Ukoliko se posmatra stabilnost u smislu kako se po neravninama ponasa auto, da tu amortizer ima glavnu ulogu... Ako se posmatra stabilnost kao postizanje sto vece brzine kroz krivine, tu opruga ima glavnu ulogu...
Funkcija opruge je da drzi vozilo na odredjenoj visini, bilo dok stoji u mestu, krece se pravo ili skrece.
Funkcija amortizera je da upija oscijaclije opruge.
Iz ovoga proizilazi da opruga ima manji uticaj na neudobnost vozila od uticaja amortizera.
Sto se tice price oko sabijanja i secenja opruge, pre svega je bitno reci da bilo koje da uradite nepoboljsava performanse vozila nesto preterano, poboljsanje zbog nizeg tezista nije nesto osetno pogotovo sto ni ne moze mnogo da se spusti vozilo sa koriscenjem kracih opruga fabricke tvrdoce a da se zadrzi normalno funkcionisanje trapa. Druga bitna stvar je ta prica o bezbednosti, bolje je vec ako se insistira na koriscenju fabrickih opruga, odseci je, jer time se izbegava eventualno slabljenje i menjanje stukture kao kod sabijanja... Ali postoji jedna bitna stavka tu, a to je dizajn opruge i platforme na kojoj ona lezi, kao i odnos duzine opruge i amortizera. Neka vozila imaju opruge sa velikim razmacima izmedju dva kruga i amortizere sa dugackim hodom i tu se stvara mogucnost da opruga ispadne iz lezista sto ne bi bilo dobro...
Ako se trazi poboljsano lezanje kroz krivine, kako god da se okrene, moracu se montirati tvrdje opruge od fabrickih...
Inace kod nas je velika izrazenost koriscenja fabrickih opruga koje se krate i koriscenje kracenih amortizera koji se pune sa guscim uljem pa neki toliko preteruju u tome da auto postane zaista toliko ukrucen da nece da se naginje ali to moze da stvori samo probleme... Najmanje sto moze da se desi je da probije solja a krajnji rezultat je pucanje karoserije... Ja necu ulaziti u to da li je tako nesto ispravno ili ne, ali jedini primer kada sam ja primetio da je tako nesto moguce, da se auto ne naginje uopste iako koristi fabricke tvrdoce opruge je bilo kada je mom drugu zapekao amortizer...