Autor Tema: spustanje auta grejanjem opruga  (Pročitano 19771 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže RUS

  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 7970
  • Age: 55
  • Lokacija: Boleč-Ivanjica-Moskva
  • Karma: +171/-75
  • Pol: Muškarac
  • Boban-Rus
  • Auto: GOLF 5 1.9 TDI-DSG
Odg: spustanje auta
« Odgovor #20 poslato: Decembar 14, 2011, 12:20:35 pre podne »
Ja hocu da vam kazem samo da su opruge fabricki okaljene isto i imaju istu tvrdocu i elasticnost. Svako samostalno zagrevanje brenerom i slicne stvari narusavaju tu identicnost i nikada nece biti iste tvrdoce i elasticnosti posle toga. Neka ce biti tvrdja i kruca a neka kontra.
Boban-Rus

Van mreže Crni990

  • VW Početnik
  • Poruke: 4
  • Age: 34
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Mk 4
Odg: spustanje auta
« Odgovor #21 poslato: Decembar 14, 2011, 03:07:20 posle podne »
Auto o kom je dacha pricao da je video sa grejanim oprugama je moj stari auto u pitanju Fiat Brava gde sam ja grejao opruge i spustio za nekih 4 cm jer kad sam mu bio stavio 17-ice izgledao je kao traktor ... Ja problema nisam imao cak sam sa od oko 100 km/h proklizao i udario vozacevim prednjim tockom u ivicnjak koji me je i zaustavi jako blizu od bandere ... auto je bio poprilicno havarisan mehanicki ( pukli srafovi donjih nosaca motora, viljuska, stabilizator, homokineticki zglob, servo letva volana naprsla, osovina ispala iz menjaca, iskrivio amortizer ... ) Ali opruga je ostala ne deformisana i nije pukla. To je sad neko moje iskustvo neko mozda ima drugacije. Ako nekog zanima kako sam uradio spustanje a da je svuda bio jednako spusten recite pa cu napisati ovde ili da otvorimo temu u uradi sam. pozz
R...1...3...5
└─┼─┼─┘
.....2...4

Van mreže ortodox09

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1231
  • Age: 33
  • Lokacija: Doboj - Novi Sad
  • Karma: +32/-8
  • Pol: Muškarac
  • Ja ♥ mog čađu
  • Auto: Passat b5
Odg: spustanje auta
« Odgovor #22 poslato: Decembar 14, 2011, 06:15:18 posle podne »
Imam negde kući opruge od golfa trojke koji je bio spusten kada smo ga uzeli, ali je stari vratio 'normalne' opruge pošto je bio izuzetno neudoban.
Moje pitanje je: da li ih mogu nabaciti na pasata b5,tj. da li će one moći da ga 'nose'?

Van mreže Alexa

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1842
  • Age: 31
  • Lokacija: Beograd-Surčin
  • Karma: +30/-44
  • Pol: Muškarac
  • OEM+
  • Auto: Passat B5 TDI , Jetta Mk2 TDI
Odg: spustanje auta
« Odgovor #23 poslato: Decembar 14, 2011, 08:20:43 posle podne »
Ja sam prosle godine imao MK2 sa kracenim oprugama i prilikom ostrijeg ulaska u krivinu je pukla i auto je stajao nagnut na jednu stranu...
To je moje iskustvo ja ih nisam sekao nego prethodni vlasnik...
Dok sam na MK1 spustao kod Gorana u Bataji i sve je bilo extra jeste bio tvrd kao kamen ali bukvalno ...  ulazio je u krivine bas lepo...
Tdi

Van mreže Miro MNE

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2313
  • Lokacija: Podgorica, Crna Gora
  • Karma: +56/-31
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ŠKODA FAVORIT 135L
Odg: spustanje auta
« Odgovor #24 poslato: Decembar 14, 2011, 08:56:17 posle podne »
Imam negde kući opruge od golfa trojke koji je bio spusten kada smo ga uzeli, ali je stari vratio 'normalne' opruge pošto je bio izuzetno neudoban.
Moje pitanje je: da li ih mogu nabaciti na pasata b5,tj. da li će one moći da ga 'nose'?

sa golfa mk3 na B5 nema sanse ;)

inace ko vec oce/voli spustanje a samim tim i ogranicavanje automobila :D preporucujem da se kupe gotove opruge pa makar i polovne, opet je to sigurnije nego narusavat fabricku oprugu koja je jednom prosla sve te tretmane kako grejne tako i mehanicke - niko me ne moze ubijediti da opruga pogotovo polovna koja je dosta toga vec istrpjela moze u 100% bezbjednom stanju podnijet grijanje, ima clanova sa pozitivnim iskustvom postujem to, ali zasto vagati kad vec za 50-80e imate polovne ocuvane vec iz fabrike spustene opruge ili za nekih 120-150e imate nove sa garancijom i znate sta ste uzeli ;)

Van mreže ortodox09

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1231
  • Age: 33
  • Lokacija: Doboj - Novi Sad
  • Karma: +32/-8
  • Pol: Muškarac
  • Ja ♥ mog čađu
  • Auto: Passat b5
Odg: spustanje auta
« Odgovor #25 poslato: Decembar 14, 2011, 10:33:37 posle podne »
Hvala ti na brzom odgovoru cheers

Van mreže YUgisa

  • VW Početnik
  • Poruke: 31
  • Age: 34
  • Lokacija: Subotica
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Merna jedinica za tvrdocu opruga: Kg/cm
  • Auto: Yugo 1.1EFI
Odg: spustanje auta
« Odgovor #26 poslato: Decembar 28, 2011, 02:37:00 posle podne »
       Na VR-u sam imao skracene opruge, na mk2 grejane i spustene na licu mesta i nikad nikakvih problema. Sa spustenom sam cak zveknuo u rupetinu, s.ebao solju, amortizer procurio na licu mesta ali opruga nije pukla. Za stabilnost auta je bitniji amortizer nego opruga. Tvrdi dvosmerni amortizeri smiruju i fabricke opruge.

Zavisi sta se podrazumeva pod stabilnost... Ukoliko se posmatra stabilnost u smislu kako se po neravninama ponasa auto, da tu amortizer ima glavnu ulogu... Ako se posmatra stabilnost kao postizanje sto vece brzine kroz krivine, tu opruga ima glavnu ulogu...

Funkcija opruge je da drzi vozilo na odredjenoj visini, bilo dok stoji u mestu, krece se pravo ili skrece.
Funkcija amortizera je da upija oscijaclije opruge.

Iz ovoga proizilazi da opruga ima manji uticaj na neudobnost vozila od uticaja amortizera.

Sto se tice price oko sabijanja i secenja opruge, pre svega je bitno reci da bilo koje da uradite nepoboljsava performanse vozila nesto preterano, poboljsanje zbog nizeg tezista nije nesto osetno pogotovo sto ni ne moze mnogo da se spusti vozilo sa koriscenjem kracih opruga fabricke tvrdoce a da se zadrzi normalno funkcionisanje trapa. Druga bitna stvar je ta prica o bezbednosti, bolje je vec ako se insistira na koriscenju fabrickih opruga, odseci je, jer time se izbegava eventualno slabljenje i menjanje stukture kao kod sabijanja... Ali postoji jedna bitna stavka tu, a to je dizajn opruge i platforme na kojoj ona lezi, kao i odnos duzine opruge i amortizera. Neka vozila imaju opruge sa velikim razmacima izmedju dva kruga i amortizere sa dugackim hodom i tu se stvara mogucnost da opruga ispadne iz lezista sto ne bi bilo dobro...

Ako se trazi poboljsano lezanje kroz krivine, kako god da se okrene, moracu se montirati tvrdje opruge od fabrickih...

Inace kod nas je velika izrazenost koriscenja fabrickih opruga koje se krate i koriscenje kracenih amortizera koji se pune sa guscim uljem pa neki toliko preteruju u tome da auto postane zaista toliko ukrucen da nece da se naginje ali to moze da stvori samo probleme... Najmanje sto moze da se desi je da probije solja a krajnji rezultat je pucanje karoserije... Ja necu ulaziti u to da li je tako nesto ispravno ili ne, ali jedini primer kada sam ja primetio da je tako nesto moguce, da se auto ne naginje uopste iako koristi fabricke tvrdoce opruge je bilo kada je mom drugu zapekao amortizer...

pekar

  • Gost
Odg: spustanje auta
« Odgovor #27 poslato: Decembar 28, 2011, 04:13:09 posle podne »
zato lepo kupis krace opruge ili u setu opruge krace sa gasnim amortizerima i u krivinama lezi kao pegla  ;)

Van mreže YUgisa

  • VW Početnik
  • Poruke: 31
  • Age: 34
  • Lokacija: Subotica
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Merna jedinica za tvrdocu opruga: Kg/cm
  • Auto: Yugo 1.1EFI
Odg: spustanje auta
« Odgovor #28 poslato: Decembar 28, 2011, 04:52:56 posle podne »
Tako je  ;) Jos ako je opruga sa 50+kg/cm  driving

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13073
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: spustanje auta
« Odgovor #29 poslato: Decembar 29, 2011, 12:45:33 posle podne »
Nije mi samo jasno ovo za pucanje karoserije, tj. zasto mislis da je veca sansa za to ukoliko se amort puni guscim uljem? Ako postignes istu tvrdocu koju bi dobio gasnim amortima i kracim oprugama, onda je tu bitnije u kakvom je stanju karoserija.
« Poslednja izmena: Decembar 29, 2011, 06:26:29 posle podne od strane Madison »

pekar

  • Gost
Odg: spustanje auta
« Odgovor #30 poslato: Decembar 29, 2011, 01:19:26 posle podne »
samo da napomenem,sportske opruge u opste nisu tvrdje od fabrickih,licno provereno,jer dosta sam ih menjao tj. svaki moj predhodni auto sam spustao,i konijeve opruge sportske crvene, su mekse od fabrickih opruga ;)

Van mreže YUgisa

  • VW Početnik
  • Poruke: 31
  • Age: 34
  • Lokacija: Subotica
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Merna jedinica za tvrdocu opruga: Kg/cm
  • Auto: Yugo 1.1EFI
Odg: spustanje auta
« Odgovor #31 poslato: Decembar 29, 2011, 01:45:30 posle podne »
Nije mi samo jasno ovo za pucanje karoserije, tj. zasto mislis da je veca sansa za to ukoliko se amort puni guscim uljem? Ako postignes istu tvrdocu koju bi dobio gasnim amortima i tvrdijim oprugama, onda je tu bitnije u kakvom je stanju karoserija.

Zato sto toliko tvrd amortizer koji moze da odgovara radu nekog sportskog amortizera sa tvrdjim oprugama nema odgovarajuci hod i ne moze da upija ni sitne neravnine... U svakom slucaju, ono sto sam hteo reci je da verovatno ce solja da propadne pre nego sto ce karoserija puknuti, ali nije iskljuceno da se to mozda nece desiti, znam za takve slucajeve...

samo da napomenem,sportske opruge u opste nisu tvrdje od fabrickih,licno provereno,jer dosta sam ih menjao tj. svaki moj predhodni auto sam spustao,i konijeve opruge sportske crvene, su mekse od fabrickih opruga ;)

Kako si utvrdio da su mekse? Nisam imao licno iskustva sa tim oprugama ali ono sto sam ja vidjao po netu odprilike racunica za tvrdocu je bila, da ako je opruga recimo 10% kraca od fabricke, onda je oko 20% tvrdja od nje... Ovo govorim za ove opruge koje se stavljaju na fabricke amortizere, a za stelujuce amortizere ide barem 2-3 puta tvrdje... Naravno postoje izuzetci...

Van mreže blackwood91

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 724
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +11/-6
  • Pol: Muškarac
  • No replacement 4 good displacement
  • Auto: VW Bora TDI
Odg: spustanje auta
« Odgovor #32 poslato: Decembar 29, 2011, 06:18:42 posle podne »
Ne mora da bude pravilo da su krace opruge tvrdje od fabrickih. Ja imam fabricke opruge ali skracene i jesu tvrdje ali zato sto ih tako krace sama karoserija vise sabija nego inace. Onda kad se naidje na neravninu i kad moraju da amortizuju udarac (da se opruga sama sabije) nemaju neku veliku toleranciju jer su vec dosta sabijene tezinom auta...

wagenman

  • Gost
Odg: spustanje auta
« Odgovor #33 poslato: Decembar 29, 2011, 07:04:01 posle podne »
         @YUgisa     Svaka cast svemu sto si procitao ali dosta toga sto pises u praksi ne pije vodu.

         Fabricke opruge, recimo na mk2 GTI su "nize i mekse" nego kod standardnih mk2 ali su amortizeri tvrdji. Mislim da je to vec nekoliko puta podvrdjeno ovde na forumu.
         Kada sam na moj auto stavio krace opruge sa istim amortizerima koji su bili na fabrickim oprugama naginjanje karoserije u krivinama je ostalo isto. Ne mislim na klasicne krivine na putu nego na nekoliko konkretnih sa cudnim nagibima na kojima sam uvek proveravao kako auto ponasa posle promena na vesanju. U nekoliko krivina su mi i sa fabrickim i kratkim oprugama gume kacile o prednje rubove. Posle zamene amortizera to se vise ne desava.
         Svi amortizeri se drugacije ponasaju, uljni, uljno gasni, gasni i dvosmerni. Zavisi sta ti treba i sa kakvim ih opruga kombinujes.

Van mreže YUgisa

  • VW Početnik
  • Poruke: 31
  • Age: 34
  • Lokacija: Subotica
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Merna jedinica za tvrdocu opruga: Kg/cm
  • Auto: Yugo 1.1EFI
Odg: spustanje auta
« Odgovor #34 poslato: Decembar 29, 2011, 08:07:05 posle podne »
Ne mora da bude pravilo da su krace opruge tvrdje od fabrickih. Ja imam fabricke opruge ali skracene i jesu tvrdje ali zato sto ih tako krace sama karoserija vise sabija nego inace. Onda kad se naidje na neravninu i kad moraju da amortizuju udarac (da se opruga sama sabije) nemaju neku veliku toleranciju jer su vec dosta sabijene tezinom auta...

Po ovome sto si napisao zakljucujem da tebi auto stosuje sto nikako nije dobro... A posto vidim da vozis G2, ne bi me cudilo da je to zaista slucaj, ima mi drug G2 i on me cima da mu spustim golfa ali tamo jednostavno nema prostora za tako nesto a meni ne izgleda da je nizi nego fabricki...

U svakom slucaju, ne znam ko je proizvodjac gofovih opruga i kakvo je stanje sa tim fabrickim, ali mene interesuje da li je neko probao Eibach, Sparco, OMP?

Ako je zaista istina da za VW prave krace opruge koje su mekse od fabrickih, onda su ti proizvodjaci totalne budale  lollol

pekar

  • Gost
Odg: spustanje auta
« Odgovor #35 poslato: Decembar 29, 2011, 09:21:07 posle podne »
uznes brate lepo stavis fabricku oprugu pored sportske opruge i onda rucno probas da pritisnes jednu i drugu oprugu,i videces da je sportska puno meksa i da je rucno mozes vise sabiti od fabricke opruge,do sad jos nisam naiso da je sportska tvrdja od fabricke opruge ;)

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13073
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: spustanje auta
« Odgovor #36 poslato: Decembar 29, 2011, 09:22:01 posle podne »
@Yugisa
Mozda tebi jeste smesno, ali ja sam imao Koni opruge (koje mogu da se uporede sa Eibachom i Sparcom koje si pomenuo) i stvarno su bile mekse nego moje fabricke. Valja napomenuti da su te opruge bile u kompletu sa Koni amortizerima. Bilo je i meni cudno, 3cm su bile krace i kad smo ih menjali, probali smo rucno da ih sabijamo i ja i drugar, obojica smo osetili da su Koni mekse i to vrlo osetno.

Van mreže YUgisa

  • VW Početnik
  • Poruke: 31
  • Age: 34
  • Lokacija: Subotica
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Merna jedinica za tvrdocu opruga: Kg/cm
  • Auto: Yugo 1.1EFI
Odg: spustanje auta
« Odgovor #37 poslato: Decembar 29, 2011, 09:37:22 posle podne »
Pa ako tako rade na VW onda bolje da secete i sabijate fabricke opruge nego da kupjete sportske  boodala. Da bi amortizer mogao normalno da funkcionise (pod uslovom da se ne stavlja kraci), opruga mora da bude tvrdja ako se spusta auto... Em sto spustanjem smanjujete hod amortizera, stavljanjem meksih opruga se jos povecava mogucnost sabijanja amortizera do kraja i to je sve sem dobro...  boodala Znam brdo ljudi sto licno sto sa interneta koji su na drugim markama stavljali "markirane" opruge i jos nigde nisam naisao na to da je kraca opruga jos i meksa  lollol Takodje sam gledao i neke specifikacije od nekih proizvodjaca i ni tamo nisam video tako nesto. Drug ima fabricke opruge i to je nevidjeno mekano, ja ne mogu da zamislim jos mekse opruge od tih... Sledeci put kad mi se javi drug odmah cu da mu kazem da mu pravim gewinde, nema vajde od nekih opruga  biggrin

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: spustanje auta
« Odgovor #38 poslato: Decembar 29, 2011, 09:45:38 posle podne »
Pa ako tako rade na VW onda bolje da secete i sabijate fabricke opruge nego da kupjete sportske  boodala. Da bi amortizer mogao normalno da funkcionise (pod uslovom da se ne stavlja kraci), opruga mora da bude tvrdja

salis li se ti jugisa?

Van mreže YUgisa

  • VW Početnik
  • Poruke: 31
  • Age: 34
  • Lokacija: Subotica
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Merna jedinica za tvrdocu opruga: Kg/cm
  • Auto: Yugo 1.1EFI
Odg: spustanje auta
« Odgovor #39 poslato: Decembar 29, 2011, 09:57:52 posle podne »
Ne... Golf ima smesne po tvrdoci opruge (ko i vecina serijskih automobila) i stavljanje jos meksih opruga moze samo da bude pogorsavanje performansi... Jel uopste neko zna koliko su fabricke opruge kg/cm? I neke od tih "sportskih"? Ja se nadam da mi niko nece zameriti sto se ja smejem, ali ovo odkrice da to tako funkcinose kod VW izaziva takvu reakciju kod mene  :rolleyes: Jel neko uopste merio koliki je prostor od vrha kucista amortizera do stos gume na fabrickom autu i koliko je kad se spusti? Kod druga je 4cm napredi 5cm pozadi sto znaci da ako spusti auto za 5cm amortizeri ne bi ni funkcionisali vise...