VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: Wele Februar 26, 2010, 07:20:09 posle podne
-
Preporuka za kupovinu kablova , svecica , kape , ruke....
-
NGK
-
Jedan majstor za plin (moma kod tare -borcha)mi je izvadio knjigu od boschovih svecica i kataloski mi je nasao koje svecice idu na moja kola ,a to su bosch za kola koja se voze na plin, imaju bez lpg-a i sa lpg-om svecice.Mada ja sad imam NGK i ok su, a sledeci put cu te da probam.
-
Da ali jednokrake, zbog plina bleh Ne pitaj zasto, samo tako uzmi. Trokrake se ne preporucuju za plin. ;)
-
Ja sam na mom golfu stavio NGK.A kupio sam,uz dosta preporuka,u ,,Mass company''
Pozz
-
svecice ngk ili beru, kablove beru
-
NGK je proizvodjac i za tvoj auto ima po kataloskom broju odgovarajuce svecice.
-
A mene bas zanima ZASTO ne trokrake svecice za plin???
NGK su pravi izbor za VW. I to najbolje V LINE.
Samo stavi svecice kako pise u katalogu i ne brini se nista... ;)
Za taj motor 1.6 ABU idu V-line 1
-
jednokrake trokrake desetokrake..... je jedno te isto, nema veze s vezom koliko svecica lma krakova na elektrodi, bitna je toplotna verednost koju propisuje proizvodjac auta. formula vw ima 2000ccm i 304ks i nosi jednokrake svecice... doduse nema ugradjen plin
-
doduse nema ugradjen plin
otkud to? lollol lollol lollol lollol
-
ili ga kriju mozda nije atestiran
-
ili ga kriju mozda nije atestiran
lollol lollol lollol lollol ti si kralj lollol lollol lollol lollol lollol
-
ja sam skoro kupio nove svecice za moju 3-ku mada ih jos nisam stavio a narucio sam ih iz VW servisa iz Cacka, naravno trazili su broj motoa da bi znali sta je u pitanju. Na svecici samo ima znak VW-Audi i pise NGK i ima 3 pipka. Jos neznam kako ce auto da se ponasa ali za 720 din po svecici bolje bi mu bilo da su dobre....
Evo ovako izgleda kutija i svecice
(http://s2.directupload.net/images/100129/temp/qo7aoocs.jpg) (http://s2.directupload.net/file/d/2054/qo7aoocs_jpg.htm)
(http://s3.directupload.net/images/100129/temp/poa2zd7q.jpg) (http://s3.directupload.net/file/d/2054/poa2zd7q_jpg.htm)
(http://s5.directupload.net/images/100129/temp/zvdfz4iw.jpg) (http://s5.directupload.net/file/d/2054/zvdfz4iw_jpg.htm)
-
posle mesec dana koriscenja ngk trokrakih svecica na plin, 2 su crkle. Uzmem povadim ta sra@a, vratim obicne bosch i evo rade savrseno.
-
s duznim postovanjem... mislim da si ti prvi koji je rekao za ngk da je sranje. radim mehaniku 19god i imam samo reci hvale za svecice ngk, beru i brisk, nemam nikakav ugovor ni dogovor s njima nego ih hvalim sto su mi se kroz rad na putnickim i trkackim motorima pokazale extra. nemoj tako, auto ti ima dobrih godina verovatno i predjenih kilometara... kakva su ti sedista ventila, kako ti je ufazen zupcasti kais, kakav ti je ugao paljenja....? nemoj tako druze, nisi u pravu sto posto.
-
Ja vozam NGK V-LINE BUR5ET-10, i imam odlucna iskustva sa njima. Pre njih sam vozio BOSCH svecice sa cetiri pipka i sluzile me super i one. I dalje ih posedujem, samo je jedna probila i zeza. Ove NGK sam narucio iz Mass company, navodno su o big_bossriginal. Za moj auto od 75 konja idu ove koje sam napisao, ti vidi.
(http://i487.photobucket.com/albums/rr233/potaman/DSC00264.jpg)
-
I za moj auto pise da koristi ove NGK BUR5ET-10 (V?Line 21) .
-
Moze li mi neko reci koje svecice idu na g 3 2.0 8v?
-
jednokrake trokrake desetokrake..... je jedno te isto, nema veze s vezom koliko svecica lma krakova na elektrodi, bitna je toplotna verednost koju propisuje proizvodjac auta. formula vw ima 2000ccm i 304ks i nosi jednokrake svecice... doduse nema ugradjen plin
Upravo tako, dodatni kraci sluze samo da produze vek svecice...
-
Moze li mi neko reci koje svecice idu na g 3 2.0 8v?
NGK V-line 1
-
Po mom dosadasnjem iskustvu ima veze kolko koja svecica ima krakova na sebi beer
-
hajde malo objasni svoja iskustva ako nije neki problem
-
Razlika postoji u varnici,bolju varnicu i bolje paljenje smese daju svecice sa vise krakova sem ako je svecica sa dijamantskim vrhom onda je dobra i sa jednim krakom
-
perice....da neidemo u off sa temom, stavi sutra jednu trokraku svecicu u kabal i stavi na masu, nek ti neko u kabini zavergla motor i dobro obrati paznju kad svecica baci varnicu baci li je istovremeno na sva tri kraka ili samo na jedan. pa se posle toga vrati na forum i napisi sta si video i napisi kako si se zajebao u nekim tvrdnjama i dosadasnjim iskustvima.
-
Sto se tice varnice nebacaju sva tri kraka samo se dobija bolja varnica,kada stavis svecicu sa jednim krakom umesto sa dva ili tri na vozilo GOLF R32 momentalno na displeju upali cek lampu,na dijagnostici VAS5052 ispise gresku''uocen isprekidan rad'' i za nijansu se primeti malo losiji rad motora i to mi se desavalo vise puta
-
To sa vise krakova zavisi od auta do auta! Meni na G60 idu Bosch W6DPO ili zamenska NGK BPR6EIX ( iridium ), A ja na nagovor proslog majstora stavim neke Beru sa tri kraka kao zbog plina!!! Znaci krs krseva , treba da skupim pare i kupim NGK (oko 50 eura 4 komada) jer je kod nas nemoguce naci original bosch
-
boga ti jesi li to silazio do garaze da vidis da li je ono sto ti napisah istina? jeste brate sve sto se napise javno je i moze se proveriti... dalje, na r32 motoru imas li klasicne kablove ili ti je na svakoj svecici direktna bobina kao na 1,8t 20v? i koju svecicu s jednim krakom si stavljao na tog r32? izvinjavam se moderatorima za off i skretanje s glavne teme ali mozda nekom posluzi ovaj virtualni cas o cetvrtom taktu motora zvanom paljenje smese.
-
Stvarno se izvinjavam sto smo malo skrenuli sa teme,samo sam dao primer za razliku u krakovima svecica i nisam bio u servisu posto nedeljom ne radim samo pricam iz iskustva i to zelim da podelim sa nekim ko se slaze B)
-
;)
-
Treba mi mala pomoc ! Treba da pazarim
Kablove
Svecice (jednokrake , da li bosh ili neke druge (rekli su jednokrake zbog plina))
Kapu
Ruku
E sad me zanima da li da uzmem jos nesto sto bi moglo da poboljsa rad struje?
I da mi date preporuku koje marke ovih delova kupiti i gde (naravno da su sto boljeg kvaliteta ) ...
Da li u prodaji postoje jos neki delovi koje bi mogao da zamenim oko struje i paljenja?
-
Kablovi: Beru, Bremi
Svecice: NGK, ako ces za plin uzmi BOSCH LPG seriju (sa jednim su "pipkom), jeftine su, ali im je zivotni vek kratak (15000km)
Kapu, ruku: Bremi
-
U kojoj radnji , i da li uzeti jos nesto ? pa da kompletiram kupovinu....
-
Drugar, ja nisam iz BG-a, javice se valjda neko ko ce ti dati neki info o tome, znam da NGK imas u Mass Company-ju, proGooglaj malo i potrazi ;)
-
i ja trebam isto da menjam i cuo sam da su NGK dobre pa cu njih da uzimam,a moracu i kablove
-
Ova tema je vec bila, i to skoro, evo i linka
http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=8881.0
Preporucio bih vam savete koje je dao VW majstor GEDORA
-
Za svecice i kablove otprilike znam sta cu uzeti ... Ali me vise zanima kapa i ruka ,i da li moze jos nesto da se zameni na paljenju??
-
Za svecice i kablove otprilike znam sta cu uzeti ... Ali me vise zanima kapa i ruka ,i da li moze jos nesto da se zameni na paljenju??
imas jos komutator i bobinu ali nema potrebe da ih menjas dok su u ispravnom stanju.
-
sve to radim ne bi li spustio potrosnju , pa se iz ocaja nadam da je to u pitanju ..... ako nije ima da se javno spalim psujem1 ... Nikako da ustelujem potrosnju , ako ide kako treba 17-22 plina , a ako je kao les 15-17 l plina ..... Ne znam vise sta da mu radim
-
na autu ti je weber 20-32?
-
zastavin jednogrli weber, a motor 1.8 na kom je bila k glava...
-
prekontrolisi kako ti je postavljen zupcasti kais i podesen ugao paljenja. 2. dok neskines taj karb. nikad neces resiti problem potrosnje. stavi usisnu granu od dvojke 1,6 ili 1,8 i nadji dvojkin karburator i nanovo nek ti majstor plinadzija postavi odgovarajuci adapter za plin. 4. jedino tako ces potrosnju plina dovesti na10l + - 1l sto se smatra prihvatljivim. nikakve prepravke fiatovih renoovih ili bilo cijih drugih karburatora na 1,8 vw ne dolaze u obzir jer je to rupa bez dna ili nemoguca misija, samo bacas pare ides od majstora do majstora svi ti pricaju razlicite price a niko da ga napravi, a auto ne da trosi nego guta.
-
motor i jeste dvojkin '88, a grana ima otvor za dvogrli karburator . Da li da trazim dvogrli ili jednogrli karburator i neko mi rece ako je dvogrli da trazim model koji otvara drugo grlo preko poluge mehanicki a ne preko vakuma (valjda tako , jbm li ga) . Koji karburator 1.6 , 1.8 ?
-
sasvim svejedno, skini tu medjuplocu i taj karburator sto imas, montiraj gumeni nosac dvojkinog karburatora i karburator i pravo u karburator servis da se taj novi precisti i podesi. tek tad kad auto bude radio dobro ides na montiranje adekvatnog adaptera posto ti taj od fiata nece odgovarati. tad si resio problem drug
-
Hvala na savetima clap daj neku preporuku koji karburator da ispazarim ? I ako imas neki pri ruci ili znas ko ima daj na pm neki kontakt ili ponudu....
-
nemam druze nijedan, odvoj jedan dan pa na auto otpade od surcina do borce, na tom potezu se od delova moze sastaviti onaj nevidljivi avion, a ne da nenadjes karburator od dvojke beer
-
Imali smo i mi jednog pacijenta skinuo k-glavu i stavio jednogrli karburator od zastave da mu auto manje trosi......i na kraju brzi BMX od njega.Stavi ono sto je VW rekao big_bossi nemas problema.
-
Ne bih bilo koga da omalovazavam.... pogotovo ne Gedoru (svaka cas coveku na znanju i pruzanju nama krajnje neophodne pomoci alealeee)...ali bio sam u prilici da vidim sta ljudi rade ..i to u ovlascenom servisu za ugradnju LOVATO plinskih uredjaja....LADNO UGRADJUJU LADINE DVOGRLE KARBURATORE!!!!!!!! Cak je i jedan moj kolega pristao na to, i ugradio Ladin karburator na BMW....sad ide ko opicen a potrosnja mu je oko 9l/100km
-
moze na bmw, ja sam ga ugradjivao i na mb 190 i odlicno se ponasao bas taj ladin. tacno je to. ali nemoze na vw brate, mislim teoretski se moze postaviti kao i ovaj fiatov ali decku nece pruziti ono sto on trazi.
-
Ljudi...moje znanje se svodi samo na zamenu svecica...a i tu nekad zajebem lollol lollol lollol lollol...samo kazem ono sto sam video svojim ocima PRAKTICNO NA VW MK2...e saad dal je vlasniku pruzilo ono sto treba ili nije.... misli1
-
da su mi svi rekli ne moze to tako i da , mi lik sa istim motorom u kabriju i sa istim karburatorom ne tvrdi da mu trosi 10-12 (isto skinuta k glava) , ja bi ga bacio odavno , i jurio golfov , ali ovako sam na pola , i sve kao mislim nije do karba , a nadam se da je on i da cu resiti potrosnju ..... ali svakako mislim da uzmem kablove i svecice , i kapu i ruku (ako je potrebno uopste jbem li ga , kakvi su delovi na trzistu ne bi me cudilo da ta kapa bude losija od moje...)
-
a za to si u pravu, zavisi sta vlasnika zadovoljava sto je sirok pojam. mada je moje licno misljenje da nema srece s ladinim karbom.
-
ma meni treba sledece : Da pri normalnoj voznji (gradskoj) trosi 11-13 ,14 ... na otvorenom 10 .... a jbg kad ga stisnem nek trosi koliko mora .... a ne ovako penzija voznja bez zurbe , i 15 16 ...
-
a za to si u pravu, zavisi sta vlasnika zadovoljava sto je sirok pojam. mada je moje licno misljenje da nema srece s ladinim karbom.
....zato sam se ja ukenjao trazeci 2 meseca jebenog PIZBURGA badmood
-
boga ti jesi li to silazio do garaze da vidis da li je ono sto ti napisah istina? jeste brate sve sto se napise javno je i moze se proveriti... dalje, na r32 motoru imas li klasicne kablove ili ti je na svakoj svecici direktna bobina kao na 1,8t 20v? i koju svecicu s jednim krakom si stavljao na tog r32? izvinjavam se moderatorima za off i skretanje s glavne teme ali mozda nekom posluzi ovaj virtualni cas o cetvrtom taktu motora zvanom paljenje smese.
Sad se ja malo izvinjavam za off,ali druze,zar nije paljenje treci takt? ;)
Salu na stranu,na plin sam za 3 godine presao oko 100000 km,a za to vreme sam imao BOSNA,BOSCH (provereno nije original), i sad NGK.Ove poslednje sam,prema NGK katalogu za DS motor, kupio u euroautu u Zemunu i prilicno sam ih dobro platio. Nisam primetio bitnije razlike u performansama,jedino su trokrake fals Bosch brzo ostale kratkih krakova.
-
platio si ih dobro jer ta radnja klepa po usima
meni su za V-line1 trazili 2600din (4kom), a drugar mi je nasao u centru za oko 1200din
-
Ajde i mi malo da se ukljucimo.
Prvo malo o plinu:
Mnoga naucna istrazivanja pokazala su da je upotreba TNG-a (tecni naftni gas, nama jos poznat kao plin), za motore sa unutrasnjim sagorevanjem, povoljna iz vise razloga. Prvo, nema sumnje da upotreba gasa donosi nize troskove.
Motori koji koriste gas, pri sagorevanju oslobadjaju gasove koji su pogodniji za zivotnu sredinu nego oni iz motora koji koriste benzin kao gorivo. Kolicina ugljen-monoksida koja nastane pri sagorevanju gasa je niza za 10 do 25 % nego pri sagorevanju benzina (ugljen monoksid znacajno doprinosi globalnom zagrevanju). Ljudi sirom sveta shvataju vaznost zastite zivotne sredine. Sagorevanje gasa je jedan od nacina da se izbegne pogorsavanje postojeceg stanja zivotne sredine.
Pored gasova koji se pojave pri sagorevanju benzina kao goriva manje je poznato pitanje o oslobadjanju benzinske pare u vazduhu.
Specificni problemi kod sagorevanja gasa su:
- potreban visi napon za paljenje smese
- visa temperatura u komori za sagorevanje
- losija startna sposobnost na niskim temperaturama
A sad i malo o svecicama:
Svecice BRISK SILVER dizajnirane su za paljenje gasa u motorima i pomoci ce da se eliminisu ovi problemi. Takodje napon koji se isporucuje iz sistema za paljenje je znatno smanjen upotrebom specijalno dizajnirane srebrne centralne elektrode malog precnika i smanjenim zazorom izmedju centralne i bocne elektrode (0,55 , 0,7 i 0,9 mm). Takodje, srebro ima bolju provodnost i onemogucava stvaranje korozije na elektrodi, koju stvara vodonik koji se dobija kao nus proizvod sagorevanje gasa, a samim tim i bolji kvalitet varnice od pocetka eksplatacije svecice pa do kraja njenog zivotnog veka.
Dalje, posto sam primetio da se raspravljate sta je bolje za plin, da li svecice sa jednim ili vise krakova i sledeci put cu Vam objasniti koje su svecice bolje, a za sad cu okaciti snimke da vidite kako izgleda varnica na svecicama sa jednim, sa vise i bez krakova (sto mnogima nece znaciti mnogo, jer izgled varnice nema veze i sa kvalitetom) :)
http://www.youtube.com/watch?v=NjQGTkP33qY
http://www.youtube.com/watch?v=yBWjzo2Zfw4
http://www.youtube.com/watch?v=DZ_cR5xCfnw
-
Jos malo korisnih informacija.
Fabrike automobila polako pocinju da se vracaju na svecice sa jednim krakom. Razlog toga je lose paljenje smese. Sto vise krakova ima svecica to je centralna elektroda vise zaklonjena i gas ima losiji pristup samoj varnici. Kada je samojedan krak onda gas ima pristup varnici sa svih strana, dok sama varnica ima probijanje napred i pali smesu mnogo bolje. Postoje cak i racing svecice koje nemaju bocnu elektrodu, vec je centralna smestena dublje u komoru za sagorevanje i varnica iskace direktno u smesu i vraca se niz centralnu elektrodu u izolator (slicno je i kod racing svecica sa cetiri kraka, jer su krakovi povuceni unazad a centralna elektroda isturena).
Sto se tice svecica namenjenih za plin stvar je jako prosta. Fabrika automobila je dizajnirala auto tako da radi na benzinu savrseno. Godine rada i truda je ulozeno u samo istrazivanje i kada je sve gotovo oni puste automobil u prodaju i daju preporuku sta je za njega najbolje. Ali, o plinskom sistemu niko nije razmisljao niti ga je preporucio!
Dakle, plin ugradjujemo naknadno na vozilo. Taj sistem je dizajnirala neka druga fabrika koja je ulozila vreme, trud i novac u istrazivanje koje ce omoguciti da se na benzinskom motoru primenjuje plin. Kada se taj sistem ugradi, taj motor menja svoje karakteristike, koristi drugaciju smesu, potrebna su razna stelovanja i naravno druge svecice koje su otporne na tu vrstu goriva, odnosno smese.
Toplotna vrednost i zazor su samo jedna od stvari po kojima se ove svecice razlikuju od benzinskih. Najbitnija je sama konstrukcija svecice i materijali od kojih je napravljena. Neki materijali jednostavno ne trpe plinsku smesu. I kod plinskih svecica moze da dodje do topljenja centralne elektrode ukoliko je smesa siromasna, sto opet govori da ne mozemo samo da stavimo svecicu i vozimo.
Kada se obicne svecice koriste za plin mogu da predju 30000km ili vise, ali nije sve u tome. U trenutku kada ih stavite njihov radni napon je oko 13000 volti (25000 volti je za platinu i iridijum). Na plinu se taj radni napon rapidno povecava jer centralna elektroda erodira i propada mnogo brze. Sa predjenih 10000km radni napon te svecice je verovatno 20000 volti (30000 do 35000 volti za platinu ili iridijum). Sistem za paljenje je sve vise opterecen i moze doci do probijanja kablova ili bobine, brzeg crkavanja... Ali nema veze, auto i dalje ide, bobina gura i dalje, kablovi se usijavaju, u nekim slucajevima je potrebno i sve ucestalije stelovanje plina. Nekome crkne bobina i dodje do detonacije...
Ne bih da sirim dalje pricu jer mislim da sam dovoljno objasnio :)
-
ja sam skoro kupio nove svecice za moju 3-ku mada ih jos nisam stavio a narucio sam ih iz VW servisa iz Cacka, naravno trazili su broj motoa da bi znali sta je u pitanju. Na svecici samo ima znak VW-Audi i pise NGK i ima 3 pipka. Jos neznam kako ce auto da se ponasa ali za 720 din po svecici bolje bi mu bilo da su dobre....
Evo ovako izgleda kutija i svecice
(http://s2.directupload.net/images/100129/temp/qo7aoocs.jpg) (http://s2.directupload.net/file/d/2054/qo7aoocs_jpg.htm)
(http://s3.directupload.net/images/100129/temp/poa2zd7q.jpg) (http://s3.directupload.net/file/d/2054/poa2zd7q_jpg.htm)
(http://s5.directupload.net/images/100129/temp/zvdfz4iw.jpg) (http://s5.directupload.net/file/d/2054/zvdfz4iw_jpg.htm)
Ne bih da zanovetam ali to je NGK svecica zapakovana za direktnu prodaju proizvodjacu,po narudzbini u ovom slucaju VW--rade se takve oznake,kako na svecici tako i na pakovanju,a zatim i sam VW prodaje te svecice kao rezervni deo---Zasto bi to NGK radio--neko se sad verovatno pita---pa poenta je PRODAJA,znaci imaju ugovor sa tom firmom i cilj im je da prodaju svoje proizvode