VW Klub

VW - Forum => VW tehnički kutak => Temu započeo: Filke Avgust 10, 2020, 06:40:16 posle podne

Naslov: Polo 9N3 1.4 TDI zujanje turbine
Poruka od: Filke Avgust 10, 2020, 06:40:16 posle podne
Pozdrav,

Probao sam juče jednog 1.4 TDI Pola iz 2008. godine i zanimljivo da motor radi perfektno - minimalno brujanje koje je inače svojstveno za ovaj 3-cilindrični motor, menjač, kvačilo odlični,
vuče fenomenalno za svojih 80ks, ali ono što me je zabrinulo je neka vrsta "šištanja" turbine preko 3000 obrtaja, dok ispod toga na manjim obrtajima ccca 2000-2500 nema nikakvih zvukova.
E sad kapiram da može da bude švašta od toga da je do interkulera, do toga da je na turbina na samrti, a možda nešto deseto, a možda i tako treba u šta najmanje sumnjam. Jer koliko sam imao iskustva sa 1.9 TDI motorom tih zvukova  nikad nije bilo. Elem kad sam povezao dijagnostiku (VCDS) pritisci turbine su bili gotovo idealni.

Ima li neko predstavu o čemu se radi?   
Naslov: Odg: Polo 9N3 1.4 TDI zujanje turbine
Poruka od: Madison Avgust 10, 2020, 08:12:18 posle podne
Ja mislim da je sve u redu, ne znam kako se konkretno cuje turbina na tom motoru fabricki, mozda je izbacen i katalizator ili nesto na auspuhu pa se zato glasnije cuje.
Naslov: Odg: Polo 9N3 1.4 TDI zujanje turbine
Poruka od: Filke Avgust 10, 2020, 11:48:18 posle podne
Ne znam ni ja kako se čuje kad je nova, pokušao sam da napravim paralelu sa zvukom turbine na 1.9 tdi motoru, ali ta dva motora nemaju veze. Čudno mi je što auto vuče dobro i do tih 3000 obrtaja dok se ne čuje turbina i nakon toga kada krene da kako da kažem "zviždi" turbina, ne primećuje se osim tog neprijatnog zvuka ništa drugo. Nema gubitaka u snazi ili nekog laga u primanju gasa, ili turbo rupe prilikom dodavanja gasa.
Elem ima još nešto što najverovatnije nema veze sa ovim ali mi je jako čudno. Iako motor ima DPF (pali se lampica kad dam kontakt) nikako preko VCDS-a nisam uspeo da u Adv. Meas. Values nadjem nikakav podatak (desni meni pa bi trebalo da ponudi nekoliko stavki vezano za DPF). Što me je navelo da pomislim da je DPF izvadjen,  ali mi je čudno kako se i dalje pali lampica za DPF na instrument tabli kad dam kontakt i uredno gasi sa ostalim lampicama nakon nekoliko sekundi...