70l je kutija rezervoara, zasto je bitno u dl koliko staje?
Veoma je bitno zbog lopovske bagre, kad sipas gorivo pa ti stane 67 litara iako se jos nije upalila lampica za rezervu, pa se pitas koliko su te pokrali, da znas da vise tu ne svracas...
Ako je rezerva 8 litara, je li to ono crveno podrucje na kraju ili se na 8 litara pali lampica?
ovako.. 70l je rezervoar u sta se racuna sama "kutija" koja ide na dnu kola. i to je mereno pri nekim uslovima, temperatura goriva, kvalitet itd.. u praksi kapiram da moze da ide par dl gore-dole.
dodaj na to cev za sipanje gde staje litar-dva.. zavisi od auta, to jedino neko ko je skidao moze odokativno da ti kaze, ne verujem da je iko merio.
rezerva je ono crveno na kraju.. kod novijih kola ti lampicu upali u zavisnosti od prosecne potrosnje, ne koliko je goriva ostalo, sto pokazuje kazaljka.. ako je fabricki prosek 8l/100km a tebi trosi 16l/100km ce upaliti kad ti ostane 16l goriva. koliko se secam kod svih je standard da ti upali lampicu kad ostane za 100ak kilometara. isto vazi i obrnuto, ako se ne varam.
nisam 100% siguran da li jos uvek vazi, ali dok sam jos bio dole je svo gorivo bilo iz NIS-a, tako da su samo drugaciji aditivi. iz neke moje prakse zavisi od pumpe do pumpe pre nego od firme do firme..
i opet iz prakse svuda je sranje.. meni je auto prelazio 100km vise na pun rezervoar kad sipam 95 u sloveniji za put nazad nego kad sipam isti 95 u srbiji ka ljubljani.. isto vozim u oba pravca.
matori je u vojsci i kad god vrse nabavku goriva mora da ide na testiranje.. bio dizel ili benzin .. i kaze da u 50% slucajeva oznace kao "neupotrebljivo" , 20% "na donjoj granici" i 30% da je ok...ish..