Autor Tema: DSG mjenjac  (Pročitano 58457 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže GT267

  • BBS Fanatic
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4835
  • Age: 36
  • Lokacija: Bar, Crna Gora
  • Karma: +166/-42
  • Pol: Muškarac
  • Danke Herr Benz
  • Auto: Mk3 GT 74 kw, MB W201E 9O kw
DSG mjenjac
« poslato: Februar 22, 2011, 02:12:00 posle podne »
DSG objedinjuje prednosti automatskog mjenjaca, kao sto je kotinualna promjena stepena prenosa bez prekidanja vucne sile, sa dobrim stepenom korisnog dejstva manuelnog mjenjaca. Pored Porsea i Audija koji su ovakve mjenjace koristili u auto sportu, Folskvagen je prvi koji je DSG uveo u serijsku proizvodnju i to prvi put u golfu R32.
Princip rada je zapanjujuce jadnostavan. Umjesto sestostepenog manuelnog mjenjaca sa jednom spojnicom, Folksvagen koristi dva trostepena mjenjaca i dvije spojnice u zajednickom kucistu. Jedan mjenjac je zaduzen za stepene prenosa 1, 3 i 5, dok je drugi mjenjac zaduzen za stepene 2, 4 i 6.
Trik je u sledecem, uvijek su istovremeno uparena dva stepena prenosa, u svakom od mjenjaca po jedan. Ono sto bi kod obicnih mjenjaca prouzrokovalo trenutnu blokadu, kod DSG mjenjaca sprecava dvostruka spojnica, naime za vrijeme voznje snagu prenosi samo jedna spojnica a druga je otvorena ciji se zupcanici slobodno okrecu.
Prilikom promjene prenosa snage sa jedne spojnice na drugu dolazi do proklizavanja. Zbog toga VW primjenjuje tzv. mokre spojnice koje se okrecu u ulju i koje nastalu toplotu brzo prenose na ulje.
Samo ukljucivanje stepena prenosa obavlja se veoma brzo. DSG-u je za ukljucivanje potrebno svega 0,14 sek.
Promjena stepena prenosa se obavlja hidraulicki sa elektronskim upravljanjem po veoma jednostavnoj logici: kod ubrzanja je sledeci visi stepen prenosa unaprijed odabran, dok je kod kocenja onaj nizi. Primjer: posle polaska cemu i spojnica sluzi, automobil ubrzava u 1. stepenu prenosa, u istom trenutku je spreman i 2. stepen, ali je druga spojnica jos otvorena. Kada se dostigne trenutak za promjenu stepena prenosa ona se zatvara a prva spojnica se otvara nakon cega se ukljucuje 3. stepen. Ukoliko je on aktivan, druga spojnica se otvara i 4. stepen prenosa je unaprijed pripremljen. To se ponavlja sve do 6. stepena.
Nedavno je u VW razvijen DSG sa sedam stepeni prenosa. . .




I da li ste znali da su osnovu raznih formula od kojih boli glava dobijeni veoma zanimljivi podaci o tome koliko se brzo okrecu pojedini djelovi motora.
Pri obrtajima radilice od 6000 o/min, ventili se otvore i zatvore cak 3000 puta u minuti, ako je hod klipa npr. 75mm, to znaci da on predje put o od 450m za minut, a maksimalna brzina kretanja klipa je inace 20 met u sek, odnosno 1200 metara u minuti. . .

Van mreže martini_u_kuci

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4799
  • Age: 38
  • Lokacija: Stari Košutnjak, BGD
  • Karma: +46/-29
  • Auto: 2003 Golf mk4 TDI GTI
Odg: DSG mjenjac
« Odgovor #1 poslato: Februar 22, 2011, 03:15:42 posle podne »
odlican tekst...stavio sam da bude lepljiva...

Van mreže fanatic012

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 387
  • Age: 35
  • Lokacija: Požarevac
  • Karma: +4/-4
  • Pol: Muškarac
    • Machella
  • Auto: Wide Golf MK3
Odg: DSG mjenjac
« Odgovor #2 poslato: Februar 22, 2011, 03:26:16 posle podne »
Najbolje objasnjenje do sada! Sa ovakvim znanjem se ide u kafanu  clap driving
Citat: gedora

4. kad padne mrak samo me vagina odnosno sladoled interesuje 
:D

Van mreže Rocky

  • Uprava Kluba
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4384
  • Age: 46
  • Lokacija: Zvezdara, Beograd
  • Karma: +54/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A4 Avant
Odg: DSG mjenjac
« Odgovor #3 poslato: Maj 11, 2011, 03:22:45 posle podne »

Van mreže pimbe

  • Rig Pig
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4472
  • Age: 55
  • Lokacija: Gzira <-> Uzice
  • Karma: +127/-76
  • Pol: Muškarac
  • VW MALTA
  • Auto: Tiguan 2.0TDI A3 1.6TDI Cabrio
Odg: DSG mjenjac
« Odgovor #4 poslato: Maj 16, 2011, 09:10:59 posle podne »
Tiguan 2.0 TDI
  AUDI A3 1.6 TDI Cabrio

Mihajlo Stankovic

  • Gost
Odg: DSG mjenjac
« Odgovor #5 poslato: Maj 16, 2011, 09:56:53 posle podne »
 tapsac tapsac tapsac 5+
Pitanje: To je menjač sa duplim kvačilom???
 mahac

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: DSG mjenjac
« Odgovor #6 poslato: Maj 16, 2011, 10:06:35 posle podne »
da
lollol

Van mreže Rocky

  • Uprava Kluba
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4384
  • Age: 46
  • Lokacija: Zvezdara, Beograd
  • Karma: +54/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A4 Avant
Odg: DSG mjenjac
« Odgovor #7 poslato: Maj 17, 2011, 09:31:59 pre podne »
I sada je nova verzija sa 8 brzina  wub

Van mreže sjovica

  • VW Početnik
  • Poruke: 12
  • Age: 61
  • Lokacija: nis
  • Karma: +1/-4
  • Pol: Muškarac
  • sve sto vise vozim, sve sporije vozim
  • Auto: passat b6 varijant
Odg: DSG mjenjac
« Odgovor #8 poslato: Avgust 25, 2012, 10:11:22 pre podne »
Odlicno objasnjene tapsac
Imam passata sa 170 ks, DSG menjac fenomenalan
Pitao bih osnivaca na forumu da li kod passata 170 ks , 2007 god radi kick down, neki put mi se cini da ukljucuje neki put ne/
inace voznja u sport modu ovog vozila na brdskim putevima je uzivanje, na autoputu u normal drive je ok ali po gradu ovako jak automobil samo skace i sve mislim da cu ga iskidati.
Kada su potrebni servisi i koji servisi su ovlasceni sza DSG menjace/
Pozdrav

Van mreže im6987

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 730
  • Age: 50
  • Lokacija: Knjaževac
  • Karma: +8/-4
  • Pol: Muškarac
  • VW
Odg: DSG mjenjac
« Odgovor #9 poslato: Avgust 25, 2012, 10:15:01 pre podne »
svaka cast za tekst tapsac
VW champ1

Van mreže deki-pa

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 809
  • Lokacija: Pancevo
  • Karma: +10/-18
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat 35i 2.0 I
Odg: DSG mjenjac
« Odgovor #10 poslato: April 06, 2013, 11:31:22 pre podne »
@Sjovica 
uvek radi kick down DSG, nemam passata sa DSG menjacem ali sam ga vozio mnogo puta i ima jednu caku :)
ako 5 brzinom ides 70 km h i kad stisnes pun gas on smanji jednu brzinu i onda posle nekog vremena povuce dobro..probaj kad tako ides, pusti gas na par sekundi i onda mu pukni pun gas, mora potegnuti kao ne vreme :)
pozdrav

Van mreže manja

  • VW Početnik
  • Poruke: 58
  • Age: 49
  • Lokacija: Regensburg,Germany
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: DSG mjenjac
« Odgovor #11 poslato: Maj 30, 2014, 10:28:31 posle podne »
Sve sto treba da se zna o sestostepenom DSG menjacu, u PDF-u na nemackom jeziku.


http://www.sendspace.com/file/vnj8l6

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6693
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-172
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, B7
Odg: DSG mjenjac
« Odgovor #12 poslato: Januar 15, 2015, 04:09:35 posle podne »
iz jednog lokalnog oglasa za Golf5 sa DSG i navodnih 140kkm
"Nedavno je uradjen kompletan menjač u Auto Komercu - faktura plaćena 280.000 din"

 bonk
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!

Van mreže Dejan91

  • VW Početnik
  • Poruke: 73
  • Lokacija: Zrenjanin
  • Karma: +6/-2
  • Pol: Muškarac
  • Auto: 2012 VolksWagen CC
Misljenje i iskustva o DSG menjacu
« Odgovor #13 poslato: Septembar 23, 2015, 04:44:28 pre podne »
Pozdrav svima.. Resih da se ponovim i da uzmem VW CC, 2013 god, 2.0TDI, 170ks.. Posto gledam da auto ima bukvalno brdo opreme, od panorame, koze, hladjenja i grejanja sedista itd, uglavnom su to primerci sa DSG menjacem.. Sve u svemu, to mi se i svidja, pogotovo brzina kojom DSG salta brzine.. Moze li mi neko iz prve ruke reci iskustva sa ovim menjacem, njegove mane i prednosti, cene odrzavanja.. Zahvaljujem se unapred!

Van mreže cicero

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3002
  • Lokacija: munze
  • Karma: +75/-55
  • Pol: Muškarac
  • Auto: BLACK RR_LINE
Odg: Misljenje i iskustva o DSG menjacu
« Odgovor #14 poslato: Septembar 23, 2015, 05:37:26 pre podne »
Dsg je extra i auta koja su sa boljom opremom  su pretezno dsg
NEMCI KAD NAPRAVE AUTO I RAT NAPRAVE DA BUDE SVETSKI

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9764
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: Misljenje i iskustva o DSG menjacu
« Odgovor #15 poslato: Septembar 23, 2015, 10:36:46 pre podne »
Što jednostavno, kad može komplikovano?

Van mreže Dejan91

  • VW Početnik
  • Poruke: 73
  • Lokacija: Zrenjanin
  • Karma: +6/-2
  • Pol: Muškarac
  • Auto: 2012 VolksWagen CC
Odg: Misljenje i iskustva o DSG menjacu
« Odgovor #16 poslato: Septembar 23, 2015, 12:56:18 posle podne »
Hvala Igore! Citao sam da jedina stvar koja crkava, tj crkava u 90% kvarova je mehatronik ploca.. Koliko ona kosta i gde se u Srb moze zameniti?

Van mreže Dejan91

  • VW Početnik
  • Poruke: 73
  • Lokacija: Zrenjanin
  • Karma: +6/-2
  • Pol: Muškarac
  • Auto: 2012 VolksWagen CC
Odg: Misljenje i iskustva o DSG menjacu
« Odgovor #17 poslato: Septembar 24, 2015, 04:10:09 pre podne »
Ma kakav polovan deo, ne bih stavio polovan deo u zivotu! Ne bih da placan nesto 2000e u ovlascenom ako moze negde drugde za manje..

Zrnojed

  • Gost
Odg: Misljenje i iskustva o DSG menjacu
« Odgovor #18 poslato: Septembar 24, 2015, 08:12:48 pre podne »
Sve je stvar održavanja. Ako je redovno mijenjano ulje u menjaču,ne bi trebalo da ima problema ;)

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6693
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-172
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, B7
Odg: Misljenje i iskustva o DSG menjacu
« Odgovor #19 poslato: Oktobar 05, 2015, 01:18:08 pre podne »
Kad sam procitao u oglasima za 5icu GTI da servis DSGa ga kostao 115.000din (a auto presao 100.000) odma sam se oladio od istog :)
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!