VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: malimali Novembar 12, 2014, 06:52:02 posle podne
-
Pošto sam nabavio ispravnu sirenu za svog golfa 2 ,interesuje me način na koji da povežem žice na relej koji bi tu stavio negde blizu akumulatora ,a takođe me zanima da li na prekidač(na volanu) dolazi + i - na ona dva kontakta ili kako to funkcioniše ako nije tako? I interesuje me gde se dole kod letve volana povezuje taj minus koji je na volanu(masa) . Ako sam slučajno pogrešio ,stavite ovu temu gde treba :)
-
imas dole u kutiji osiguraca mjesto fabricki ostavljeno za relej, stavis tu i nemas potrebe za dodatnim povezivanjem, na prekidac ti dolazi - on se kopca negdje na letvi volana (predpostavljam) nisam nikad gledao! + ti je stalni - ti je na volanu i to je to
-
A koje je to relejno mesto po redu ? Golf je 1987god 1.6d .
Ako je relejno mesto 6 ,meni tamo stoji kratkospojnik koji spaja dva kontakta.
Koji relej tu da stavim?
-
Skini to i stavi relej broj 53 na njegovo mesto.
-
Aha dobro .Meni je bio postavljen na prednji lim ispod haube limeni relej sa 3 kontakta ( na njega je bila povezana sirena ),ja sam ga bio pre skinuo da ga ispitam i da ga očistim i više ne znam gde mi je. Sada bi da stavim na njegovo mesto standardan relej sa 4 kontakta (30,85,86,87) pošto taj limeni niko nigde nema .Možete li mi reći gde koju žicu da vežem i sve to ,ili da mi neko nacrta šemu ?
Verovatno zbog tog limenog releja tamo u kabini nisam na relejnom mestu imao relej ,nego kratkospojnik? Hvala :)
-
Taj kratkospojnik je tu fabricki i sluzi kad se ima jedna sirena na autu.
Relej se stavlja kad auto ima dve sirene.
Samo ti nadji relej sa brojem 53 i stavi na fabricko mesto.
Fabricku instalaciju povezi na sirenu i to je to.
-
Znači stavim relej 53 na relejno mesto br 6 ,a one dve žice što dolaze iz kabine na ovaj bivši limeni relej kod prednje maske samo povežem na sirenu? :)
-
Upravo tako.
Jedno pitanje.
Jel tebi radila sirena sa tim starim relejom?
-
Znaš kako,ja sam auto kupio pre 2 god i nije mi radila . Mislio sam da je do volana ,tj do onog bakarnog prstena ,zamenio sam volan i stavio sa ispravnim prstenom,posle sam menjao i ručice (raketu),i posle sam odustao od daljeg rada zbog manjka vremena.
-
Znaci nije ti radila?
Ko ti je povezivao taj relej?
-
ne znm stvarno ,tako je bilo kad sam kupio kola.pokušaću na ovaj način povezati lepo pa ću videti šta će biti .
-
Relej sa tri pina je obicno za migavce.
Nisam do sada video neki sa tri pina a da je imao funkciju kao ovaj sa 4.
-
Ne znam šta da ti kažem ,ovaj limeni ima nosač koji se zašrafi za šasiju i verovatno mu je kućište kao masa ,odnosno 85,bar ja tako mislim.
Ima li neka zamena za relej 53 ako slučajno ne nađem baš njega?
-
Moze i drugi ali moras da pazis da mu je raspored kontakata isti kao na 53.
Odi do nekog otpada koji drzi G2/G3/B3 i naci ces sigurno.
-
Naravno,imam druga koji ima otpad ,hvala na odgovorima druže.
Nadjoh neki relej kući malopre ,piše 18 na njemu ,Hela,made in Germany ,za šta je on?
-
Ne moze 18,taj je sa sirokim buksnama. A postoje releji sa 3 buksne, upravo su za sirene namenjeni, kod njih je 86 unutra spojeno na 30 a posto je na vecini auta masa pobuda za sirenu ona se dovodi na 85 i onda relej propusti plus sa 30 na 87.
-
Jeste ,široki su mu kontakti ,a ja čisto pitao za šta on služi? :)
Znači ja na ovaj relej sa 3 kontakta mogu ovako rasporediti žice :
30 stalan +
85 pobuda (-minus)
87 sirena
-
Tako je, 87 je + za sirenu. A oznake ne moraju biti te, mogu i druge, zavisi za sta je pravljen.
18 je za sve potrosace koji idu preko kontakta.
-
ok,a gde je vezana masa što ide sa volana dole na letvi ?
-
Pa na sasiju, preko srafova se prenosi masa.
-
e dobro ,hvala druže ,sutra ću da vidim da to sve povežem:)
-
povezao sam sirenu ,na mesto br 6 sam ubacio relej i morao sam pri montiranju volana da omotam uvijenu licnastu žicu oko one opruge da bi dole dodirivala onaj bakarni krug oko ležaja koji je montiran na letvu volana. bez te žice ne provodi drugi kontakt na prekidač sirene .prvi kontakt je onaj bakarni limčić na raketi.da li možda ispod opruge ide nekakav prsten ili možda podloška,da ne ubacujem tu žicu?
-
odrađeno je sve ,sirena radi ,ide metalni šeširić (čaura) ,pa opruga pa reducir i volan -stavio sam volan od gti pa je to redosled,hvala :)
-
Pozz, vidim da je tema stara ali da postavim pitanje ovde... Uzeo sam na otpadu sirene od golfa 4 pa bih da ih stavim na dvojku, to su one dve A i B. Kod mene na dvojci je na mestu br 6 relej sa brojem 21 sa tri pina pa me zanima da li je on ok ili mora da se stavi drugi sa 4 pina?
(https://i.postimg.cc/ThqgstHn/20190315-202610.jpg) (https://postimg.cc/ThqgstHn)
(https://i.postimg.cc/crCCcTqx/20190315-202431.jpg) (https://postimg.cc/crCCcTqx)
(https://i.postimg.cc/N9NY9qj1/20190315-202516.jpg) (https://postimg.cc/N9NY9qj1)
(https://i.postimg.cc/68hP5V3Z/20190315-203343.jpg) (https://postimg.cc/68hP5V3Z)
-
Relej 21 je od zmigavaca i ne diraj ga. U donjem redu releja na mjestu broj 10 imas limeni most koji trebas izvaditi i staviti na to mjesto relej 53
-
Ok. A da li moze ovaj relej, dao mi davno drugar kada je skinuo sa lade rive, ima pinove 85, 86, 87 i 30
(https://i.postimg.cc/G4pBcSWY/20190315-205122.jpg) (https://postimg.cc/G4pBcSWY)
(https://i.postimg.cc/yD502HDW/20190315-205037.jpg) (https://postimg.cc/yD502HDW)
-
S obzirom na cenu i dostupnost releja 53 ne bi trebao ni da razmišljaš o tim lada relejima.
Pitanje je jesu li NC (Normalno zatvoren) ili kako treba NO (normalno otvoren). Druga bitna stavka je zaštita od pražnjenja kalema, tj. ima li je i kako je odrađena.
-
A kako da znam ove sto kupujem kakvi su, otvoreni, zatvoreni i kakva im je zastita...
-
Nabavi polovni original za par stotina dinara. Komplet kutije se svim relejima se prodaju za 1000din.
https://www.kupujemprodajem.com/Automobili-Delovi-i-alati/Auto-Elektrika/Golf-2-1-6b-1-8b-kutija-sa-osiguracima-i-relejima-73566591-oglas.htm (https://www.kupujemprodajem.com/Automobili-Delovi-i-alati/Auto-Elektrika/Golf-2-1-6b-1-8b-kutija-sa-osiguracima-i-relejima-73566591-oglas.htm)
-
Stavio relej od lade i radi odlicno, pozz i hvala!