Autor Tema: PCV i dizna  (Pročitano 6491 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Bolecanac

  • VW Početnik
  • Poruke: 17
  • Lokacija: Grocka - Bolec
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 1.6 16v
PCV i dizna
« poslato: April 09, 2020, 12:20:05 posle podne »
U napred se izvinjavam sto cu u jednoj temi obuhvatiti dva problema...pa,ako to nije dozvoljeno,recite...brisite,ili sta vec... :76!?

Moram odmah da kazem da mi je vise...*** *****(da se ne izrazavam),majstora kod kojih odes,izlozis problem,
a on kaze :"...pa sta znam,zameni svecice,pa dodji da vidimo..."!!! :13

I onda,covek je prinudjen da problem resava na Google-u,i eto,npr. ovde.

O cemu se radi...:
BCB motor je u pitanju,i od kad sam ga uzeo,ima problem neravnomernog rada.
Nikakvu gresku ne pali,na dijagnostici ne prijavljuje gresku,ALI NE RADI KAKO TREBA  bonk!

Da skratim...svecice su nove,filter za vazduh nov,ulje novo,3 bobine zamenjene,ociscene sve 4 dizne,ociscena klapna (i kalibrisana),i od kad sam to uradio,dobio sam samo drasticno manju potrosnju.
 
Sta sam primetio :
* drugi cilindar ima problem sa radom (prostim sistemom eliminacije,kad skinem dzek sa dizne na svim,osim na drugom cilindru,menja zvuk rada,i ta svecica je uvek crna kad je skinem).
* kad otkacim crevo od PCV ventila koje dolazi ispod klapne i zapusim rupu prstom,kao da bolje radi motor (mozda se i tripujem).

Moje pitanje je : Kako da proverim instalaciju (sta da pogledam) dizne,jer mi je jos to ostalo sto se nje tice,i da li moze PCV ventil da utice na neravnomeran rad,da recimo tu vuce vazduh,ili sta vec???

Svaka pomoc dobro dosla... :54

Van mreže Bolecanac

  • VW Početnik
  • Poruke: 17
  • Lokacija: Grocka - Bolec
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 1.6 16v
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #1 poslato: April 09, 2020, 02:00:34 posle podne »
....Neko....???....Iko.....??? :56

Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #2 poslato: April 11, 2020, 02:26:29 pre podne »
I kod mene je Bcb motor pa mozda mogu da pomognem.Prvo sto treba da proveris su trimovi na leru znaci jel radi na siromasnoj ili bogatoj smesi.Zatim ako npr pokazuje siromasnu smesu onda treba da proveris jel imas negde fals vazduh.Najbolji nacin je dimom da ispitas ima dosta tuturijala na yt kako mozes da napravis alat za proveru.Takodje fals mozes da imas ako Egr ne zatvara potpuno posto na leru egr bi trebalo da je potpuno zatvoren.Sto se tice pcv ventila poput onog na cepu od ulja mora da pusta vazduh npr kada duvas u njega samo sa jedne strane ako je prohodan sa obe ne valja.Takodje proveri crevo koje ide sa usisne grane na servo od kocnica hoce da ispuca vremenom i tu da pravi fals.Trimovi STFT bi trebao da varira izmedju -1 do +1 ali nikako vise od 5% takodje LTFT bi trebalo da je ispod 5% bilo to u plusu ili minusu.Trimove proveravas tako sto motor mora da bude u radnoj temperaturi da lambda sonda krene da salje informacije i komp iz OL predje u CL kada cita te info koje salje sonda.Obicno dugorocni trim ne pokaze odmah vec motor mora da radi par minuta na leru da bi se trim pokazao.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
« Poslednja izmena: April 11, 2020, 02:34:57 pre podne od strane canibal86 »

Van mreže Bolecanac

  • VW Početnik
  • Poruke: 17
  • Lokacija: Grocka - Bolec
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 1.6 16v
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #3 poslato: April 11, 2020, 12:22:51 posle podne »
Znas kako...trenutno se sluzim onom malom dijagnostikom (ELM 327),i ona nema recimo zadate vrednosti (koliko bi trebalo da budu),pa ne mogu sve to da ocitam.

Nisam neki vrsni poznavalac tih svih pojmova koje si nabrojao,ali,iz tvog teksta vidim da sam pogresio sto se tice PCV ventila...- zar nije PCV ventil onaj djavo sto sakuplja uljne pare (na zadnjoj strani motora!?
Ja sam na to mislio,a vidim da ti izgleda pises o onom malom "djavolcicu" na kucista cepa od ulja,iz kojeg  crevo ide u kuciste filtera za vazduh!?

Ali,i dalje dizna ostaje kao misterija....zasto bas druga???
Po autodati sam gledao,proverio otpor na dizni,ima 15,2 oma,treba da bude 14-17,struja na dzeku je ok,dizna se cuje da klikce (stavio dugacki srafciger na nju,i prislonio na uvo),bobina baca struju (kad skinem bobinu u radu motora puca kao Sv. Ilija)....ali i dalje ta svecica crna kad je skinem,i samo taj cilindar  :55!

Nisam pametan...
« Poslednja izmena: April 11, 2020, 12:30:36 posle podne od strane Bolecanac »

Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #4 poslato: April 11, 2020, 12:29:26 posle podne »
Jeste ti si mislio na separator uljnih para a ja na ovaj mali ventil na cepu koji je takodje jednostrano prohodan.Sa ELM mozes da vidis trimove trazi u podesavanjima Stft i ltft ili ako mozes okaci sliku sta imas od podesavanja na elm-u pa ti mogu reci koj3 da pratis parametre i koliko treba da budu.
Torque aplikaciju mozes da instaliras na fon pa pratis vrednosti
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
« Poslednja izmena: April 11, 2020, 12:32:42 posle podne od strane canibal86 »

Van mreže Bolecanac

  • VW Početnik
  • Poruke: 17
  • Lokacija: Grocka - Bolec
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 1.6 16v
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #5 poslato: April 11, 2020, 12:35:17 posle podne »
Ok,prepisacu ti ovde sta je ocitalo,evo za 10-ak min....

Van mreže Bolecanac

  • VW Početnik
  • Poruke: 17
  • Lokacija: Grocka - Bolec
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 1.6 16v
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #6 poslato: April 11, 2020, 12:57:53 posle podne »
Jeste ti si mislio na separator uljnih para a ja na ovaj mali ventil na cepu koji je takodje jednostrano prohodan.Sa ELM mozes da vidis trimove trazi u podesavanjima Stft i ltft ili ako mozes okaci sliku sta imas od podesavanja na elm-u pa ti mogu reci koj3 da pratis parametre i koliko treba da budu.
Torque aplikaciju mozes da instaliras na fon pa pratis vrednosti
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Evo...ovo su neka ocitavanja...:






Da napomenem da se u radu motora stalno cuje kao neko ...kako bih ga nazvao...puckanje iz auspuha,kao kad paljenje nije dobro...!?!
« Poslednja izmena: April 11, 2020, 01:00:24 posle podne od strane Bolecanac »

Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #7 poslato: April 11, 2020, 01:30:56 posle podne »
Long term fuel trim ti pokazuje da motor dodaje gorivo preko injektora pokusava da kompenzuje visak vazduha tacnije radi na siromasnoj smesi.Kad doteras kao sto sam ti vec rekao Long term fuel trim i Short term fuel trim na vrednosi ispod 5% bilo u pozitivno ili negativno.Znaci kad ti pokazuje pozitivan broj na trimu siromasna je smesa kad pokazuje negativan broj na trimu bogata je zato sto oduzima gorivo smanjuje vreme otvorenosti injektora.Znaci prvo sto trebas da trazis je da li imas negde fals vazduh usisna grana,vakum creva.Pocni tako sto ces creva iza klapne da skines i blokiras rupe da nemas falsa i pratis vrednosti trimova zatim proveri map senzor tj ono malo vakum crevo na njemu.Koliko vidim i vakum koji cita map na leru je nesto nizi nego sto bi trebalo da bude zato sto verovatno imas negde fals vrednosti su na map senzoru oko 25kPa kad je sve ok.

Na ovom klipu imas kako mozes da napravis alat za proveru fals vazduha jeftino i efikasno samo mesto staklene tegle iskoristi onu limenu od farbe i ako vazaduh ubacujes pomocu kompresora namesti na sasvim mali pritisak cisto da ima protok vazduha
https://www.youtube.com/watch?v=GAqHqKq09CA
« Poslednja izmena: April 11, 2020, 01:40:39 posle podne od strane canibal86 »

Van mreže Bolecanac

  • VW Početnik
  • Poruke: 17
  • Lokacija: Grocka - Bolec
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 1.6 16v
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #8 poslato: April 11, 2020, 02:15:14 posle podne »
Dobro,imas li neku ideju sta da radim sa ovom diznom i separatorom ulja?
Sto se tice separatora,sad kad skinem cep od ulja,pocinju da variraju obrtaji,i pali EPC lampu.
Kad otkacim rebrasto crevo ispod klapne (od separatora),i ulaz zapusim prstom,skinem cep od ulja,motor uopste ne menja zvuk (obrtaji ne variraju).

Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #9 poslato: April 11, 2020, 02:20:56 posle podne »
Sto se tice dizne kad si cistio sve 4 jel su izmerene posle ciscenja koliko bacaju i jel jednako tj ista kolicina.Jos vezano za diznu da imas problem na tom cilindru izostanak palenja smese svakako bi prijavio gresku.Fokusiraj se prvo na proveru vakuma tj jel imas fals negde.Ako je sve zadihtovano dobro i ne primetis nigde dim onda proveri egr skini i ocisti ga.Jos jedna dobra stvar jeste da skines kleme sa kola i ostavis jedno pola sata da se ecu resetuje pa onda kad to sve isproveravas prati trimove preko dijagnostike.
 
Da samo napomenem kad skines klemu moras posle da odradis adaptaciju klapne gasa i egr ventila.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
« Poslednja izmena: April 11, 2020, 02:24:50 posle podne od strane canibal86 »

Van mreže Bolecanac

  • VW Početnik
  • Poruke: 17
  • Lokacija: Grocka - Bolec
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 1.6 16v
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #10 poslato: April 11, 2020, 02:30:49 posle podne »
Dizne sam cistio sam,u kucnoj radinosti...ociscene su do bacanja potpune magle,to je sto mogu da kazem.
Zamenio sve gumice,vratio,i NAMERNO zamenio mesta diznama.

Nikako da mi kazes za ovaj separator...vidim da on prouzrokuje neku dozu vazduha,koja je po svoj prilici nepovoljna po rad motora!?!

Jos jedna bitna stvar...:
Kad u radu motora,redom skidam dzekove sa dizni,za sve osim za drugi cilindar se upali "check engine" lampa  lost006!

P.S. Skidanje kleme odpada,jer adaptaciju klapne i EGR-a ne mogu da uradim sa ELM 327.
« Poslednja izmena: April 11, 2020, 02:33:06 posle podne od strane Bolecanac »

Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #11 poslato: April 11, 2020, 04:48:16 posle podne »
Ne mogu da tvrdim za separator al msm da isto ima ventil u sebi mozda od tud imas problem.Ma da kazem ti iskopcaj ga i dobro zadihtuj na usisnoj grani i prati jel padaju vrednosti na ltft.Ako padaju onda je on problem.Ovo sto kazes da ne pali gresku kad skines dzek je cudno trebalo bi to stvarno ne znam sto ne upali kao na ostalima.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Van mreže AcoVW

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1695
  • Age: 36
  • Lokacija: Čačak
  • Karma: +61/-15
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan, Golf 6, Golf 2
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #12 poslato: April 11, 2020, 05:35:19 posle podne »
@canibal86, sve si lepo rekao, samo obicno ne mora da se kalibriste klapna, 100 puta sam skidao kleme i nikad nisam kalibrisao, ni na jednom autu do sada.
A kalibracija egr-a, kako se to uopste radi (vcds? kako?) Nisam cuo za to iskreno.

@Bolecanac, koja ti je to aplikacija sto si postavljao screenshot-ove?

I da, mozda si trebao da odneses dizne da se ultrazvucno ociste, nije to skupo (bar ne u Cacku).
Trosi li ulje??
« Poslednja izmena: April 11, 2020, 05:39:35 posle podne od strane AcoVW »

Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #13 poslato: April 11, 2020, 06:40:41 posle podne »
Ja koristim delphi ds150e za kalibraciju ma da moze i sa vcds da se radi.I ja sam cuo da on sam odradi vremenom kalibraciju klapne al uvek odradim sam da ne moram da mislim.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Van mreže Bolecanac

  • VW Početnik
  • Poruke: 17
  • Lokacija: Grocka - Bolec
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 1.6 16v
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #14 poslato: April 11, 2020, 07:15:21 posle podne »
@canibal86, sve si lepo rekao, samo obicno ne mora da se kalibriste klapna, 100 puta sam skidao kleme i nikad nisam kalibrisao, ni na jednom autu do sada.
A kalibracija egr-a, kako se to uopste radi (vcds? kako?) Nisam cuo za to iskreno.

@Bolecanac, koja ti je to aplikacija sto si postavljao screenshot-ove?


Trosi li ulje??

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.motordata.obd&hl=sr

Ovo ti je aplikacija,nije losa,mada je to sve isto.

Sto se tice motora,kao grom je,ne trosi ni ulje ni vodu,niti bilo koju tecnost.
Pali na pola kljuca,vruc,hladan,vuce lepo,nema gram dima...ali eto...ne radi kako treba!
Izludeh vise,a najgore od svega je to sto imam utisak da je neka glupost...

Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #15 poslato: April 11, 2020, 07:30:09 posle podne »
Svakako ti nije dobro tako da ga vozis na siromasnoj smesi veca je temp sagorevanja mogu da stradaju ventili.Proveri onim redosledom kako sam ti rekao i ako ne nadjes fals nigde sl proveri egr ocisti ga ima dobrih preparata za skidanje karbona.Ako i dalje bude isto trazi problem u sistemu ubrizgavanja smesa moze biti siromasna i ako fali benzina oslabila pumpa los regulator pritiska dizne filter goriva otezava protok istog.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Van mreže Bolecanac

  • VW Početnik
  • Poruke: 17
  • Lokacija: Grocka - Bolec
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 1.6 16v
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #16 poslato: April 11, 2020, 07:42:21 posle podne »
Ako sam dobro video,postoje 3 creva ispod klapne:

* separator ulja
* servo od kocnica i
* crevo od onog ventila za benzin ili kako se vec zove (kod posude za servo ulje,sto cvakce)!?!

Probacu da skidam jedno po jedno...nego,ima li neka tabela vrednosti koje treba da dobijem (mislim na ove trimove)?


Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #17 poslato: April 11, 2020, 07:46:56 posle podne »
Tako je taj treci se zove Evap ventil za benzinske pare.Naveo sam ti vec neke dobre vrednosti su ispod 5% bilo u plusu ili minusu.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Van mreže petarp031

  • VW Početnik
  • Poruke: 84
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #18 poslato: April 12, 2020, 08:07:29 pre podne »

.
A kalibracija egr-a, kako se to uopste radi (vcds? kako?) Nisam cuo za to iskreno.



Aco, na 1.6 azd i bcb ima kalibracija EGR u kanalu 74 na vcds.
Sto se tice problema, prvo bih se fokusirao na cilindar br2. Tu se nesto zbiva, promeniti mesta diznama, mada pise da su promenjena mesta nakon ciscenja, ako je problem na istom cilindru, potrebno je izmeriti kompresiju i ako postoji alat za merenje zatvaranja ventila. Znaju ti motori da imaju proble sa ventilom, ne dihtuje dobro zbog naslaga ili je nagoreo i zbog toga taj cilindar ne radi kako treba, a na auspuhu imas trokeljanje, preskok varnice.
Ako je kompresija ok, propusnost cilindara ok, problem pravi racunar ili ozicenje ka dizni, bobini, to sve mora isproveravati neko ko ima alata, volje i struke.
Nadam se da ces resiti problem.
Pozdrav

Sent from my EML-L29 using Tapatalk


Van mreže Bolecanac

  • VW Početnik
  • Poruke: 17
  • Lokacija: Grocka - Bolec
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 1.6 16v
Odg: PCV i dizna
« Odgovor #19 poslato: April 12, 2020, 08:29:07 pre podne »
Ma nikako da mi stigne VCDS (preko Aliexspresa),valjda zbog ovog stanja.
Da probam prvo da odradim kalibracije,i ovo sto moze "pomocu stapa i kanapa" da se odradi,ali...meni ovo mirise na neki ventil,ili mozda cak i uzubljenje motora.

Mogu li ovi simptomi ili slicni da se pojave, recimo ako je zupcasti "pobegao" za zub???
Zna li neko...?