Autor Tema: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013  (Pročitano 140399 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Rocky

  • Uprava Kluba
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4384
  • Age: 46
  • Lokacija: Zvezdara, Beograd
  • Karma: +54/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A4 Avant
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #380 poslato: Decembar 10, 2014, 09:05:06 pre podne »
Stoske - ako su felne predimenzionirane moras i njih da skines i stavis fabricke dimenzije :)

Van mreže GOLF77

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 647
  • Lokacija: K.Mitrovica
  • Karma: +9/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 1
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #381 poslato: Decembar 10, 2014, 12:54:58 posle podne »
Meni nikad nije bilo jasno sto ljudi lazu oko potrosnje, isto tako i da li i koliko im se auto kvari!
Ispade da svi automobili sveta trose 3l na 100km i pouzdani su kao Toyota kad izadje iz salona!
Moj golf ima zastavin karburator, auto je star 38 god sad sa 117000km, ima 4 brzine, cim predje 80km vice i trosi, u fabrickoj knjizici mu je pisalo da mu je prosecna potrosnja 8,3L benzina, tezak je 750kg plus boca od 35L.
Ispod 8,5l gasa na otvorenom nikad nije bio, mozda bi bio da ne prelazim 60-80km/h, a ja kad god mogu teram ga koliko moze da ide, a moze i 125km/h na gas ako zatreba, samo mi se tada cini da cu da uzletim i usput ce da mi otpadnu krila, hauba i svi tockovi.
Po gradu 10l leti, 11l zimi, plina!
I ja bi voleo da mi trosi 7L na otvorenom al nema sanse!
« Poslednja izmena: Decembar 10, 2014, 12:58:26 posle podne od strane GOLF77 »

Van mreže shtex

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 208
  • Age: 35
  • Lokacija: Priboj
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Fiat Evo 1.4 16V
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #382 poslato: Decembar 13, 2014, 03:22:03 posle podne »
Oce li od nove godine morati da se vadi ono odobrenje od ovlascenog predstavnika za prepravku vozila?

A kad pominjete potrosnju ja imam Golfa 1.8, sa ugradjenim karbom od 1.6 (skinuta K glava). Potrosnja na otvorenom od nesto ispod 8 do 9 L plina, normalne voznje ne preko 100 km/h. A u gradu oce da ode i na 15L. Potrosnja mi mnogo varira od pumpe. Kad sipam kod ovih lokalnih tajkuna oce da ode i preko 10 L na otvorenom, a recimo Nis, Omv ili te brentdirane pumpe mi drze ovo standardno do 9 L. Auto ide dobro s obzirom da je presao 300 000 na satu.

Van mreže Алал вера!

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 455
  • Age: 31
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-6
  • Pol: Muškarac
  • Поштуј друге да би други поштовали тебе.
  • Auto: Golf 2 GTI 1.8 8v '88
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #383 poslato: Decembar 13, 2014, 03:28:17 posle podne »
@NENAD PETAKOVIC
Sta bi Nenade jel prodje ti reatest?

Van mreže shtex

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 208
  • Age: 35
  • Lokacija: Priboj
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Fiat Evo 1.4 16V
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #384 poslato: Decembar 13, 2014, 03:44:15 posle podne »

@NENAD PETAKOVIC
Od kad ne moze da se reatestira tocak boca? Ja sam uradio reatest pre godinu dana tacno, ceo sistem je prosao reatest gotovo bez izmena. Covek koji mi je radio "pripremu " za reatest mi uzeo 2000 da mi zameni 40 cm creva, stavi dve selne i zalepi nalepnicu na multiventil. A na atestu mi samo islikali auto i nista. Da sam znao da je tako samo bi se pojavio na atest bez ikakve izmene, prosao bi garant.

Van mreže Nenad Petakovic

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2066
  • Age: 41
  • Lokacija: Neko tamo svrseno vreme.
  • Karma: +38/-25
  • Pol: Muškarac
  • Kad zasvira Ladina svirena,mnogi ostaju bez zena.
  • Auto: Old scula Cvaja 1.8
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #385 poslato: Decembar 13, 2014, 10:52:26 posle podne »
Evo mene,prosao reatest u petak,al sam bio u nekim obavezama ovih dana pa tek sad udjoh na forum.Dakle ovako,cena reatesta je 5500 rsd,radjen u amss u ue.Moja stara tocak boca kojoj je inace u cetv istekao atest je morala van.Na njeno mesto je dosla mala bojler boca od 30l,jel po novom zakonu toro boce se nemogu vise ugradjivati u g2(zbog nemogucnosti ventilacije...).To mi je potvrdjeno na reatestu i u nekoliko servisa za tng.Znaci nemoj da vas lazu i zavlace,g2 nijedan nece proci reatest sa toro bocom,hoce samo oni kojima boca jos nije istekla ali i oni dobijaju atest na god dana ili najkasnije do isteka te stare boce.Lik iz agencije za atestiranje je korektan bio,sliko covek auto,pogledao tng instalaciju,papire,br motora i sasije.Izdao mi uverenje o atestu i to je to.Nije me niko pitao za protocni lonac,momo volan(to se sve vidi na kolima a i cuje dobro).Pozz i ziveli :26
Dobar motor moja dvojka ima
Al sediste svako mu se klima!
Sedista mu rasklimale zene
Al on opet dobro slusa mene!
Dok je dvojke vozacu devojke!😀

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6696
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-172
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, Arti
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #386 poslato: Decembar 14, 2014, 01:42:42 pre podne »
nije toro vec TORUS to je geometrijski oblik kakav ima rezervoar od plina.
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!

Van mreže shtex

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 208
  • Age: 35
  • Lokacija: Priboj
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Fiat Evo 1.4 16V
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #387 poslato: Decembar 14, 2014, 02:45:59 pre podne »
ja sam prosle godine dobio reatest na 5 godina na torus bocu. Tj do tog datuma mi vazi boca. A ja ima mventilaciju jos od pre 6 godina. Rezervoar za benzin je spusten za 1cm, probusena rupa ispod boce i izvedena ventilacija.

Van mreže zex84

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 430
  • Lokacija: Valjevo
  • Karma: +13/-8
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf IV
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #388 poslato: Decembar 14, 2014, 10:43:14 pre podne »
lepo si rekao to je bilo prosle godine ove nije

Van mreže Алал вера!

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 455
  • Age: 31
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-6
  • Pol: Muškarac
  • Поштуј друге да би други поштовали тебе.
  • Auto: Golf 2 GTI 1.8 8v '88
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #389 poslato: Decembar 14, 2014, 11:26:39 pre podne »
Zanimljivo moram videti dokle mi vazi ta tocak boca. Pre je bilo sigurno da bude ugradjena a sada posle par godina nije. Koje su to price haoticne...

Van mreže shtex

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 208
  • Age: 35
  • Lokacija: Priboj
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Fiat Evo 1.4 16V
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #390 poslato: Decembar 14, 2014, 08:16:02 posle podne »
Zato sto nasi zakoni sluze da bi se zgrtale pare a ne da bi nesto stvarno bilo bolje. Zbog nemogucnosti ventilacije? Ja imam ventilaciju i znaci da je moguce

Van mreže mijatovic86

  • VW Početnik
  • Poruke: 93
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-3
  • Auto: VW Jetta 1.6 ben/gas 1988
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #391 poslato: Decembar 15, 2014, 12:36:02 pre podne »
Znaci ako hocu da cupam gas sad mora 20 000 ?

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 13677
  • Age: 44
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +218/-40
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Volkswagen Cross Touran 1T2
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #392 poslato: Decembar 15, 2014, 01:01:14 pre podne »
Kazu da ne bi trebalo da se to usvoji ali ovo je Srbija tako da je sve moguce....

Ako krenes u proceduru pre nove godine onda te to ne kaci.

Van mreže Алал вера!

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 455
  • Age: 31
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-6
  • Pol: Muškarac
  • Поштуј друге да би други поштовали тебе.
  • Auto: Golf 2 GTI 1.8 8v '88
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #393 poslato: Decembar 15, 2014, 09:16:33 pre podne »
@mijatovic86
Ko ce ga vise znati svako prica svoju pricu. Ja licno mislim da za vadjenje plina moras platiti atest da motorno vozilo ide samo na benzin i normalno novu saobracajnu u kojoj pise samo benzin. E sad sta ce biti i kako ce biti to ne zna ni Bog. Uglavnom obrni okreni kako god nesto ces platiti a sada sta to zavisi od lopova koji vode drzavu...

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 13677
  • Age: 44
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +218/-40
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Volkswagen Cross Touran 1T2
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #394 poslato: Decembar 15, 2014, 02:04:36 posle podne »
U svakom slucaju se radi atest da bi se auto vratio samo na benzin.
U tom slucaju ne smes da imas nista na auto sto nije islo fabricki na njega.

Van mreže shtex

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 208
  • Age: 35
  • Lokacija: Priboj
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Fiat Evo 1.4 16V
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #395 poslato: Decembar 15, 2014, 02:28:21 posle podne »
Teretski moj auto ne bi mogao nikad da se registruje, jer je spakovan iz vise golfova.  :D

Van mreže nesa-zeka

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 206
  • Age: 36
  • Lokacija: Svilajnac
  • Karma: +37/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 2.0 8v 4motion
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #396 poslato: Decembar 16, 2014, 11:31:59 posle podne »
U pravu je "IVAN"
Samo fabricki vrati kola i procices ako naletis na nekog normalnog koji ponistava atest plina,ili dzaba sve ....
U tri gradova sam bio i svi su mi rekli "skini volan,sedista,satice-cajgere,dvd-radio,komplet auspuh,alu felne itd"
Jer ne smes imati alu felne,a ni auspuh koji je bar malo zavaren na nastavku,nego selne na spojevima i fabricki zadnji lonac
28dana su mi kola bila neregistrovana zbog tih stvari i pokidao sve zivce,i na kraj uradim re-atest i prodjem bez problema sa sve od ovoga sto sam naveo,nista nisam skidao.
A kada sam uradio prvi atest pre 5godina sve sam ovo imao osim satice,i valjda je normalno samo njih da skinem a ne da nas maltretiraju za svaku sitnicu... 
2017 mi istice plin ponovo a tada ima da mi poniste kako znaju i umeju ili ima da zaglavim u zatvor,trece ne postoji....
brrrrRRRR-PSSSsss-brrrrRRRR

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6696
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-172
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, Arti
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #397 poslato: Decembar 29, 2014, 01:40:14 posle podne »
Elem pricao sam sa Rasicem prosle sedmice i osnovali su grupu sa kojom pregovaraju sa vlastima oko atestiranja i akciza na plin. Kaze Ivan da izgleda da se stvari krecu na bolje. Potrosnja plina u drzavi je opala za 40% (mislim da sam tako cuo) u godinu dana zbog nameta koji su najveci u Evropi i doveli u pitanje na stotine servisa koji rade u Srbiji. Sad ta grupa ih pritiska da usaglase sa evropskim zakonima i da smanje akcize na plin. Zbog velikih akciza normalno da je opala prodaja plina, tako da drzava podizanjem nameta jos vise gubi iz budzeta, umesto da planirano zaradjuje.
Interesantno kako se sad agencija za bebednost saobracaja ne poziva na evropske zakone kad moraju da smanje akcize. Svaki put kad su donosili neke odluke opravdanje je bilo usaglasavanje sa evropskim zakonima, ali sada to ne vide. Klosari i jajare.
Isto tako trebalo bi da servisi dobijaju sertifikat i da oni garantuju za ugradjenu opremu. Ovo je svima jasno i logicno, samo ne agenciji za navodnu bezbednost saobracaja, a u stvari agencija za otimanje para ljudima pod okriljem drzave. To im je pravi naziv. Ne volim da se ponavljam, ali ovi to zasluzuju. KLOSARI I JAJARE.
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!

Na mreži Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13073
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #398 poslato: Januar 09, 2015, 05:16:28 posle podne »
Pišem ovu poruku za sve one koji hoće da izvrše IZGRADNJU TNG uređaja, tj. prostonarodno rečeno da izbace plin koji je upisan u saobraćajnu dozvolu.
Ja sam konkretno radio u Kruševcu, ali ne bi trebalo da se razlikuje proces i u ostalim gradovima.

Procedura je sledeća:
Prvo vam je potrebno uverenje overenog plindžije da je TNG uređaj izgradilo stručno lice. Ovo su najpoštenije pare koje ćete dati u celoj zavrzlami, jer dotični majstor makar zaprlja ruke - izvrši izgradnju i izda Uverenje po ceni od 20e. Ova cena se razlikuje od servisa do servisa, ja sam toliko platio u Kruševcu i realno toliko vredi taj poduhvat + što je ovlašćen servis, plaća porez itd.

Onda u AMSS zakazujete termin za reatest. Tada vam neko iz AMSS pogleda auto i obavi nekoliko amaterskih fotki, kaže vam ako nešto treba da zamenite po njegovom mišljenju. Plaćate 4900 din. (3000 zahtev Agenciji za bezbednost saobracaja, 1500 obrada podataka, kusur je neka državna taksa).

Na zakazanom terminu dolazi ekipa, u mom slučaju iz Kragujevca, da odradi slikanje. Plaćate 5000 din. taj njihov poduhvat baratanja fotoaparatom sa manje megapiksela od moje Nokije stare 5 godina. Po uspešno izvršenom slikanju, radite vanredan tehnički pregled, kad ide šire, nek ide i uže, još jedna crvena, tj. 1000 din. u AMSS.

Ako Vam u Agenciji za bezbednost ne pronađu neku "manu" na autu, za nedelju-dve vam stiže uverenje, koje ja iskreno još nisam video, brat je išao da ga preuzme, jer ja nisam kući. Sa njime idete u policiju da vam izrade novu saobraćajnu dozvolu (to me tek čeka) i time se završava priča.

Znači, prvo da sumiram novčano u dinarima:
Izgradnja i Uverenje ovlašćenog plindžije -  2400 (20e)
Zahtev + obrada podataka                        -  4900
Slikanje, izlaženje na teren ili šta već        -  5000
Tehnički pregled                                         - 1000
Nova saobraćajna dozvola                         - 1500  (Za ovo nisam siguran, valjda je tu negde, neka neko ispravi ako zna)
Suma sumarum                                           - 14 800, da zaokružim na 15 000 din. "Dala baba dinar da uđe u kolo, dva da izađe."


E sad, ono što su me mnogi pitali, šta gledaju i kako da uopšte prođete, kad ste već izdvojili za danak.
Osnovno, auto mora da se vrati u fabričko stanje. Nisam siguran ni ja šta to znači, evo šta su kod mene sve slikali:

*Ceo auto spolja iz nekoliko uglova.
*Enterijer komplet - sedista, instrument tablu sa volanom, pojaseve. Jako bitno: slikaju se svi pojasevi ukopčani, ja sam konkretno imao pozadi samo 2 pojasa (tako je izašao iz fabrike i nemam naslone za glavu pozadi) i auto će mi od sada biti registrovan za 4 osobe, tako su mi makar rekli. Navodno u katalogu piše da je kabrio za 4 osobe. Znam da su nekima tražili peti pojas za golfa dvojku, tako da je bolje da imate.
*Felne i gume - dimenzije guma i felni moraju da budu u fabričkoj granici, u mom slučaju i zimske jer je bio decembar, čak su i model guma upisali.
*Auspuh - svi lonci moraju da budu spojeni šelnama, ne smeju da budu samo zavareni. Za zadnji lonac sam čuo da prave problem ako je dvocevka, meni nisu ništa rekli, iako nije fabrički, mislim da je fi80 na izlazu.
*Motor, tj. motorni prostor - broj. šasije, fabričku pločicu ispod haube. Meni konkretno nisu slikali br. motora, što me je jako začudilo, pošto to uvek slikaju, tako da morate da budete spremni na to. Kutiju za filter vazduha sam stavio fabričku, verovatno bi pravili problem da je bila pečurka filter.
Što se samog motora tiče, u mom slučaju konkretno je bilo izmena, stavljena je 16v glava na moj blok - ostao je isti broj u saobraćajnoj, ali nisu pravili nikakav problem. Verovatno zbog crvene usisne grane protiv uroka.  :53

Pretpostavljam da gledaju i da li su branici fabrički, svetlosna grupa itd. Šoferka ne sme da ima nikakvo naprsnuće, kuka mora da bude atestirana ili šta već ako je imate.
Da napomenem, meni nisu ništa zamerili ni prvog puta, tj. sam sam odradio ove "izmene" na autu, po nekoj pretpostavci, možda bih prošao i sa crvenim štopovima koje inače imam na autu itd, ali nisam hteo da rizikujem.
Ako sam nešto zaboravio, napisaću, uglavnom, auto je u ovakvom stanju otišao na slikanje, pa da imate za upoređenje kad se spremate:




Nadam se da će tekst da pomogne nekom, šta da vam kažem, skupa rabota kao što vidite. Da se radi po nekoj logici, sve što bi bilo potrebno je ona prva stavka - Uverenje ovlašćenog plindžije o izgradnji, jer ovako to gubi smisao, zašto je on uopšte ovlašćen kad neko posle na osnovu slika dodatno proverava njegovu stručnost?! Ali što jednostavno, kad može komplikovano i još bitnije po džepu vozača.
Plin sam izvadio jer mi nije neophodan, iskreno nemam ništa protiv vožnje na isti, ali nakon ovog iskustva, ne znam da li bih se ponovo upuštao u slične procedure, pogotovu kao neko ko voli da dorađuje auto.
Ko šta ima neka pita, potrudio sam se da objasnim detaljno i po redu, pa srećno kolege!  :26
« Poslednja izmena: Januar 09, 2015, 05:21:25 posle podne od strane Madison »

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6696
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-172
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, Arti
Odg: Atestiranje ugradnje po novom pravilniku od 12.02.2013
« Odgovor #399 poslato: Januar 09, 2015, 09:02:06 posle podne »
Citam ovo i javlja mi se nagon da prebijem nekoga....
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!