Pišem ovu poruku za sve one koji hoće da izvrše
IZGRADNJU TNG uređaja, tj. prostonarodno rečeno da izbace plin koji je upisan u saobraćajnu dozvolu.
Ja sam konkretno radio u Kruševcu, ali ne bi trebalo da se razlikuje proces i u ostalim gradovima.
Procedura je sledeća:
Prvo vam je potrebno uverenje overenog plindžije da je TNG uređaj izgradilo stručno lice. Ovo su najpoštenije pare koje ćete dati u celoj zavrzlami, jer dotični majstor makar zaprlja ruke - izvrši izgradnju i izda Uverenje po ceni od 20e. Ova cena se razlikuje od servisa do servisa, ja sam toliko platio u Kruševcu i realno toliko vredi taj poduhvat + što je ovlašćen servis, plaća porez itd.
Onda u AMSS zakazujete termin za reatest. Tada vam neko iz AMSS pogleda auto i obavi nekoliko amaterskih fotki, kaže vam ako nešto treba da zamenite po njegovom mišljenju. Plaćate 4900 din. (3000 zahtev Agenciji za bezbednost saobracaja, 1500 obrada podataka, kusur je neka državna taksa).
Na zakazanom terminu dolazi ekipa, u mom slučaju iz Kragujevca, da odradi slikanje. Plaćate 5000 din. taj njihov poduhvat baratanja fotoaparatom sa manje megapiksela od moje Nokije stare 5 godina. Po uspešno izvršenom slikanju, radite vanredan tehnički pregled, kad ide šire, nek ide i uže, još jedna crvena, tj. 1000 din. u AMSS.
Ako Vam u Agenciji za bezbednost ne pronađu neku "manu" na autu, za nedelju-dve vam stiže uverenje, koje ja iskreno još nisam video, brat je išao da ga preuzme, jer ja nisam kući. Sa njime idete u policiju da vam izrade novu saobraćajnu dozvolu (to me tek čeka) i time se završava priča.
Znači, prvo da sumiram novčano u dinarima:
Izgradnja i Uverenje ovlašćenog plindžije - 2400 (20e)
Zahtev + obrada podataka - 4900
Slikanje, izlaženje na teren ili šta već - 5000
Tehnički pregled - 1000
Nova saobraćajna dozvola - 1500 (Za ovo nisam siguran, valjda je tu negde, neka neko ispravi ako zna)
Suma sumarum - 14 800, da zaokružim na 15 000 din. "Dala baba dinar da uđe u kolo, dva da izađe."
E sad, ono što su me mnogi pitali, šta gledaju i kako da uopšte prođete, kad ste već izdvojili za danak.
Osnovno, auto mora da se vrati u fabričko stanje. Nisam siguran ni ja šta to znači, evo šta su kod mene sve
slikali:
*Ceo auto spolja iz nekoliko uglova.
*Enterijer komplet - sedista, instrument tablu sa volanom, pojaseve. Jako bitno: slikaju se svi pojasevi ukopčani, ja sam konkretno imao pozadi samo 2 pojasa (tako je izašao iz fabrike i nemam naslone za glavu pozadi) i auto će mi od sada biti registrovan za 4 osobe, tako su mi makar rekli. Navodno u katalogu piše da je kabrio za 4 osobe. Znam da su nekima tražili peti pojas za golfa dvojku, tako da je bolje da imate.
*Felne i gume - dimenzije guma i felni moraju da budu u fabričkoj granici, u mom slučaju i zimske jer je bio decembar, čak su i model guma upisali.
*Auspuh - svi lonci moraju da budu spojeni šelnama, ne smeju da budu samo zavareni. Za zadnji lonac sam čuo da prave problem ako je dvocevka, meni nisu ništa rekli, iako nije fabrički, mislim da je fi80 na izlazu.
*Motor, tj. motorni prostor - broj. šasije, fabričku pločicu ispod haube. Meni konkretno nisu slikali br. motora, što me je jako začudilo, pošto to uvek slikaju, tako da morate da budete spremni na to. Kutiju za filter vazduha sam stavio fabričku, verovatno bi pravili problem da je bila pečurka filter.
Što se samog motora tiče, u mom slučaju konkretno je bilo izmena, stavljena je 16v glava na moj blok - ostao je isti broj u saobraćajnoj, ali nisu pravili nikakav problem. Verovatno zbog crvene usisne grane protiv uroka.
Pretpostavljam da gledaju i da li su branici fabrički, svetlosna grupa itd. Šoferka ne sme da ima nikakvo naprsnuće, kuka mora da bude atestirana ili šta već ako je imate.
Da napomenem, meni nisu ništa zamerili ni prvog puta, tj. sam sam odradio ove "izmene" na autu, po nekoj pretpostavci, možda bih prošao i sa crvenim štopovima koje inače imam na autu itd, ali nisam hteo da rizikujem.
Ako sam nešto zaboravio, napisaću, uglavnom, auto je u ovakvom stanju otišao na slikanje, pa da imate za upoređenje kad se spremate:
Nadam se da će tekst da pomogne nekom, šta da vam kažem, skupa rabota kao što vidite. Da se radi po nekoj logici, sve što bi bilo potrebno je ona prva stavka - Uverenje ovlašćenog plindžije o izgradnji, jer ovako to gubi smisao, zašto je on uopšte ovlašćen kad neko posle na osnovu slika dodatno proverava njegovu stručnost?! Ali što jednostavno, kad može komplikovano i još bitnije po džepu vozača.
Plin sam izvadio jer mi nije neophodan, iskreno nemam ništa protiv vožnje na isti, ali nakon ovog iskustva, ne znam da li bih se ponovo upuštao u slične procedure, pogotovu kao neko ko voli da dorađuje auto.
Ko šta ima neka pita, potrudio sam se da objasnim detaljno i po redu, pa srećno kolege!