Autor Tema: Nastanak i osnivanje Audi Union AG.  (Pročitano 5085 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže admin

  • Glavni baja
  • Administrator
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 20528
  • Age: 40
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +401/-37
  • Pol: Muškarac
  • █║▌│█│║▌║││█║▌│║▌║
    • VW-Club
  • Auto: Audi Q8
Nastanak i osnivanje Audi Union AG.
« poslato: Decembar 01, 2010, 08:46:29 posle podne »
Audi logo - "četiri prstena" - je znak jednog od najstarijih proizvođača automobila u Nemačkoj. On simbolizuje ujedinjenje do tada četiri nezavisna proizvođača motornih vozila: Audi, DKW, Horch i Wanderer, okončano 1932. godine. Oni predstavljaju osnovu današnje kompanije AUDI AG.
Audi je jedan od najstarijih proizvođača automobila u Nemačkoj. Još od 1932. zaštitni znak marke Audi, zajedno sa znacima firmi DKW, Horch i Wanderer Automobile sastavni je deo četiri prstena - tada nastalog znaka firme Auto Union AG iz Kemnica (Chemnitz). On je simbol najšire ponude motornih vozila - od motocikala do luksuznih limuzina - nemačke industrije motornih vozila 30-ih godina.

AUDI-
Audi vozila - od 1910. su se proizvodila u Cvikauu (Zwickau) - od početka su važila za nosioce tehničke avangarde u srednjoj klasi.Godine 1909. August Horh (Horch) je u Cvikauu (Zwickau) osnovao svoje prvo preduzeće. Latinski prevod njegovog prezimena Horch u Audi aktuelan je na tržištu od 1910. godine. Audi se prevashodno okrenuo proizvodnji automobila više klase. Uspesima koji su privukli pažnju na internacionalnim alpskim trkama u Austriji (od 1912. do 1914.) utemeljen je uspešan i elitistički ugled marke.

DKW-
Jurgen Skafte Rasmusen (Jürgen Skafte Rassmussen) je 1907. u Čopauu (Zschopau) osnovao firmu za proizvodnju aparata i armatura. J?rgen Skafte Rasmusen (Jürgen Skafte Rassmussen) je 1916. u Čopauu (Zschopau) počeo sa eksperimentalnim konstruisanjem vozila na parni pogon. Preduzeće koje je 1919. promenilo naziv u Zschopauer Motorenwerke preorijentisalo se na proizvodnju malih dvotaktnih motora. Godine 1928. na tržištu se pojavio prvi mali automobil marke DKW. Osnova za obnovu Auto Union-a u Ingolštatu (Ingolstadt) posle 1945. bili su motocikli i automobili marke DKW.

Horch-
Horch vozila su se od 1900. proizvodila u Kelnu (Köln), od 1902. u Rajhenbahu (Reichenbach) a od 1904. u Cvikauu (Zwickau).Iako se odvojio od firme Horchwerke osnovane 1904. August Horh je ipak utemeljio njenu filozofiju: ustanovljeni cilj bio je proizvodnja samo snažnih i kvalitetnih automobila. Taj princip marka je zadržala i u decenijama koje su sledile. Automobili Horch su bili vrhunsko dostignuće automobilske industrije, bili su vodeći na tržištu automobila luksuzne klase i otelotvorenje izvanrednog kvaliteta.

Wanderer-
Kao četvrti prsten, firma Wanderer Automobilbau je od 1932. pripojena novoosnovanoj kompaniji Auto Union AG.Mehaničari Johan Baptist Vinklhofer (Johann Baptist Winklhofer) i Rihard Adolf Jenike (Richard Adolf Jaenicke) su u Kemnicu (Chemnitz) od 1885. rukovodili radionicom za bicikle. Počev od 1896. naziv firme je glasio Wanderer Fahrradwerke AG. Prvi motocikl proizveden je 1902. a 1913. je usledio prelazak na proizvodnju automobila. Kao četvrti krug, Wanderer je od 1932. pripojen novoosnovanoj firmi Auto Union AG.


Van mreže admin

  • Glavni baja
  • Administrator
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 20528
  • Age: 40
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +401/-37
  • Pol: Muškarac
  • █║▌│█│║▌║││█║▌│║▌║
    • VW-Club
  • Auto: Audi Q8
Odg: Nastanak i osnivanje Audi Union AG.
« Odgovor #1 poslato: Decembar 01, 2010, 08:47:27 posle podne »



Van mreže admin

  • Glavni baja
  • Administrator
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 20528
  • Age: 40
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +401/-37
  • Pol: Muškarac
  • █║▌│█│║▌║││█║▌│║▌║
    • VW-Club
  • Auto: Audi Q8
Odg: Nastanak i osnivanje Audi Union AG.
« Odgovor #2 poslato: Decembar 01, 2010, 08:47:43 posle podne »
"Brend "audi" danas sigurno ne bi postojao da je August Horh pre tačno 101 godinu dobio slučaj na sudu u Berlinu. Njemu je, naime, bilo zabranjeno da svoje prezime koristi u auto-industriji, iako je 1899. godine bio jedan od osnivača kompanije "August Horh & Cie". Sud, međutim, nije sprečio jednog od pionira automobilizma da prezime prevede na latinski ("horh" na nemačkom znači slušaj) i tako je 16. jula 1909. godine u gradu Cvikau rođen "Audi".

Horh je iskustvo sticao kod Karla Benca, osnivača "Mercedes-Benca", gde je prešao put od inženjera motora do šefa proizvodnje. Kompanije "August Horh & Cie" je prva u istoriji koristila aluminijum u proizvodnji motora, a prvi model koji se pojavio 1901. godine nazvan je, naravno, "horh". Posle izbacivanja iz vlastite firme, ambicioznom Augustu nije bilo potrebno mnogo vremena da već 1910. na ulice "izbaci" prvenac "audi tip A/10", koji je pokretao četvorocilndrični agregat sa 2.612 kubika i 22 KS. "Audi" je nastavio da proizvodi sve snažnije motore i u periodu od 1912. do početka Prvog svetskog rata pobeđivao je gotovo na svim trkama na kojima je učestvovao. Gospodin Horh je 1920. godine prihvatio visok položaj u Ministarstvu transporta, ali je zadržao uticaj u "Audiju".

Volan na levoj strani

Prava revolucija počela je naredne, 1921. godine kada se pojavio "audi tip K", prvi serijski automobil u Nemačkoj sa volanom na levoj strani i menjačem u sredini. "Audi" je 1924. napravio i prvi šestocilindraš, da bi 1928. predstavio luksuznu limuzinu "tip R - imperator". Ogromni i teški "imperator" je ujedno i "audi" sa prvim osmocilindričnim motorom (zapremina 4,9 litara i 100 KS), a razvijao je maksimalnih 120 kilometara na sat. Danac Jorgen Rasmusen, osnivač firme DKW, 1928. postao je većinski vlasnik posrnulog "Audija" i nastavio je da proizvodi luksuze automobile koji su se od konkurencije izdvajali po originalnom izgledu.


Udruživanje

Masovna proizvodnja je početkom 30-ih uzela maha i DKW, "Audi", "Horh" i "Vanderer" su 1932. formirali zajedničku kompaniju "Auto union". Tada je nastao i znak koji se danas nalazi na "Audijevim" automobilima - četiri isprepletena prstena, koji predstavljaju neraskidivu vezu četiri auto-proizvođača. DKW je bio zadužen za motocikle i male automobile, "Vanderer" za današnju B klasi i kompakte, dok je "Audi" zajedno sa "Horhom" proizvodio limuzine. "Auto union" je u Drugom svetskom ratu bio pod vojnom komandom, da bi 1945. godine Cvikau pripao SSSR-u. Inženjeri i mehaničari su se preselili u Bavarsku, tačnije u Ingolštat, gde je 1949. osnovan "Auto union GmbH". Kompanija je jedno vreme pripadala "Mercedes-Bencu", da bi 1964. prešla u ruke "Folksvagena" koji je i danas većinski vlasnik (99,55 odsto). Pet godina kasnije "Auto union GmbH" povezao se sa proizvođačem iz Štutgarta i nastala je kompanija "Audi NSU Auto Union AG". Naftna kriza je 1977. godine "ugasila" NSU, posle 100 godina postojanja, a svi modeli od tada nose ime "audi". U vreme saradnje sa NSU-om nastali su "audi 50" (osnova za "folksvagen polo"), "audi 80" (osnova za "pasat") i "audi 100".


Audi modeli

A1 2010.

A2 1999-2005.

A3 1996.

A4 1994.

A5 2007.

A6 1996.

A8 1994.

TT 1998.

R8 2006.

Q5 2008.

Q7 2006.

TTS 2008.

S3 1999-2004, 2006.

S4 1997-2001, 2003.

S5 2006.

S6 1994-1997, 1999-2003, 2006.

S8 1996-2002, 2006.

TTRS 2009.

RS2 1994-1995.

RS4 1999-2001, 2006-2008.

RS6 2003-2004, 2008. Revolucija s "kvatro" pogonom

Moderna era je počela 1980. godine kada je "Audi" na Salonu u Ženevi predstavio revolucionarni "kvatro" model sa integralnim pogonom na svim točkovima. "Audi kvatro" je harao reli šampionatom, dok je "audi 100" treće generacije bio najaerodinamičniji serijski automobil na svetu. "Audi" je 1986. godine lansirao model "audi 80" (baziran na "pasatu") sa kompletnom galvaniziranom karoserijom i desetogodišnjim garancijom na rđu. Važan događaj u bogatoj istoriji je i izlaganje "audija 100 2.5 TDI" na Salonu u Frankfurtu 1989. godine. U pitanju je bio prvi turbodizel "Audija" sa direktni ubrizgavanjem goriva i oznakom TDI. "Audi 100" je imao 2,5-litarski V5 agregat sa 120 KS i 265 NM obrtnog momenta.

Veliko A od 1994.

Označavanje modela velikom slovom A počelo je 1994. sa "audijem A8", kojem se iste godine pridružio i "audi A4". Dalje su usledili "audi A4", "audi A3", TT i "audi A2", a 2005. pojavio se i "Q7 koncept". Poslednje "čedo" slavnog nemačkog proizvođača je ujedno i najmanji model, "audi A1", koji je premijerno prikazan u Ženevi."

Van mreže PAKI

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 478
  • Age: 37
  • Lokacija: SURCIN
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Jebes raj u paklu je ekipa!!
  • Auto: GT TDI RABBIT
Odg: Nastanak i osnivanje Audi Union AG.
« Odgovor #3 poslato: Decembar 02, 2010, 06:55:29 posle podne »
Samo najjaci,samo najbrzi,samo najkvalitetniji,samo VW-group!!

Van mreže martini_u_kuci

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4799
  • Age: 38
  • Lokacija: Stari Košutnjak, BGD
  • Karma: +46/-29
  • Auto: 2003 Golf mk4 TDI GTI
Odg: Nastanak i osnivanje Audi Union AG.
« Odgovor #4 poslato: Decembar 02, 2010, 07:17:15 posle podne »
ahahha kokoe smesan onaj lik sto sedi u kolima ahahah....
ubi me ova mrtva muzika u klipu...
inace spolja izgleda ok, mozda mie cak passat cc lepsi, al je unutra bruka...