Prvi post, nova tema. Pokušao sam da uglavim ovo na neku od postojećih tema, ali nekako mi se kompletna priča nije uklapala, pa ću da pokrenem novu temu. Nadam se da će mi mišljenja vlasnika i vozača VW pomoći...
Elem... Automobil iz naslova je u pitanju. 2006. godište. Kupio ga polovnog prije 3 godine, tada je imao nekih 230000 na satu. Prije toga sam vozio Megane II, drugo dijete bilo na putu, tražio sam nešto veće, nešto mlađe i komfornije. Mada ne prelazim neke velike kilometraže godišnje, svega nekih 15ak hiljada, računao sam na pouzdanost VW i da sam problem auta riješio na nešto duže staze... Nisu me pokolebale priče ljudi oko mene, čak ni loše iskustvo sestre i zeta, kojima je na istom autu, 2 godine mlađem doduše, otišla pumpa visokog pritiska, za koju su platili omanje bogatstvo, da je zamijene...
Šta se dogodilo u ove 3 godine. Na početku sve OK. Auto je izgledalo besprijekorno, prethodni vlasnik me upozorio samo na taster parking kočnice, da mu je to mana, da zna da se zaglavi. Sve ostalo je bilo u redu, bar prvih godinu dana. Redovan servis uz sporadična ulaganja u potrošne stvari (pločice na kočnicama, stabilizatori itd.). Problemi počinju prije optrilike godinu dana.
Hronološki...
1. Najprije je pukla zadnja opruga, pa sam ih promijenio obe, što me koštalo nekih 100ak eura.
2. Početkom ljeta pojavio se karakteristična zvuk, mljevenja, šuštanja iz kvačila. Moj majstor me ubijedio da to nije zamajac, nego zupčanici u mjenjaču. Drugi je tvrdio da je u pitanju zamajac i ništa drugo, treći da može biti i jedno i drugo, četvrti opet da je u pitanju mjenjač. Nijedan od njih nije šarlatan, već ozbiljni ljudi sa dobrom reputacijom kod nas u BL. Nisam bio načisto šta da radim, da bi na kraju moj majstor ipak utvrdio da je u pitanju zamajac i promijenio komplet set kvačila sa zamajcem - oko 500 eura.
3. Negdje pred zimu počinje da se mijenja zvuk motora. Motor postaje bučniji, da bi se nakon nekog vremena pojavilo metalno zujanje. Dogovorio sam sa majstorom da pogleda, međutim dok sam došao do njega board kompjuter je izbacio poruku o opadanju pritiska ulja i da odmah zaustavim auto. Odšlepan je do majstora. Rezime: proklizala je uljna pumpa, zbog čuvene 6-ugaone osovine. Ukratko - motor ostao bez ulja, otišla je turbina, radilica, špena se sasula u karter i... Da ne nastavljam.
Prijedlozi su bili...
Skuplja i vremenski duža varijanta. Reparacija motora dio po dio...
Jeftinija i brža, za koju sam se odlučio. Zamjena motora... Našao sam motor sa papirima, ocarinjen, ispravan. Majstor je (na sreću) prilikom transporta u njemu čuo neki zvuk, za koji se ispostavilo da dolazi od inbus ključa koji je nekome upao u motor dok ga je skidao, vjerovatno. Posljedica ovoga je bilo rastavljanje komplet tog novog motora, da se taj ključ izvadi, poslije čega su na motoru promijenjeni svi semerinzi i dihtunzi. Ugrađen je, ujedno odrađen i veliki servis, tako da sad radi uredno, mada se turbina sa tog "novog" motora pomalo čuje... Koštalo me sve to oko 1300 eura, pri čemu još nisam odradio atest tog motora i uveo ga u saobraćajnu. To planiram da uradim na sljedećoj registraciji, što će me koštati još nekih 150 eura.
Auto sad ima 260000 na satu, ali to nije više kilometraža tog motora. U njega je previše uloženo, i nema šanse da se isto vrati, pa me zanima mišljenje ljudi, šta bi uradili na mom mjestu. Prodali ga ili zadržali, s obzirom da je u njega uloženo oko 2000 eura.
Zdrav razum mi govori da je sad u pitanju ispravan auto i da za nejga trenutno, da ga prodam, mogu da dobijem max. 2/3 novca za koji sam ga kupio.
Sa druge strane, ona praznovjerna crta u svakom vozaču mi govori da ga se riješim po kratkom postupku...
Šta mislite i hvala unaprijed na prijedlozima...