VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => In Car Electronics (ICE) => Temu započeo: Rogi Jun 18, 2008, 01:01:30 pre podne
-
Prilikom postavljanja jacih halogenih sijalica,tipa 100W,potrebno je postaviti relej koji ce povecati struju i osigurati instalaciju i prekidac od ostecenja.
1.Relej se moze povezati kod table osiguraca
2.Kod akumulatora,sto je bolja varijanta.
Moze se koristiti relej od 30A
Sema releja sa 4 izvoda:
85-masa
86-struja sa prekidaca ka releju
87-izlaz iz releja ka potrosacu(svetlima)
30-stalna struja
Ukoliko je instalacija slaba i stara pozeljno je postaviti novu debljine od 2-2.5mm2
-
Ja sam pre godinu i po dana stavio sijalice od 100W i majstor mi je stavio dva releja od po 70A. Kostalo me je 1200 RSD ruka + releji.
-
Nema bas potrebe od 70A,ali ne skodi
-
Ja sam imao dva Helina od po 40A ali on mi je rekao da ima on svoje koje namesta. To je bilo samo da opravda onih 1200 dinara.
-
a to ide za svaku sijalicu po jedan relej ili....
-
a to ide za svaku sijalicu po jedan relej ili....
Jedan relej moze da gura dve sijalice,znaci ako je H4 sijalica ide jedan relej za oba oborena i jos jedan za oba duga svetla
-
Da, za svaku sijalicu po jedan relej.
-
Mora jedan za dugo i jedan za kratko svetlo, s tim sto jedan moze da gura dva duga ili dva kratka istovremeno.
-
matematika je prosta, sijalica 100w vuce oko 9A,na 12v odnosno nesto manje na 14v dvije sijalice 18A,i tu posao zavrsava relej od 25A, mada se obicno ide na duplo zbog jace struje prilikom zarenja zice u sijalici i pokretanja potrosaca kada on povlaci vecu struju, da bi smo izracunali struju samo snagu podijelimo sa voltazom i to je to, a kad stavljamo osigurace ide se dupliranjem, znaci potrosac od 10A osigurac od 20A, i to je to
to vazi za sve druge potrosace u kolima,
Eh da, za 1200 dinara, ja bih ti dao i set plasma sijalica od 100w hahaha,,,
-
Samo jedna ispravka,
Sam relej ne povecava struju, nego sluzi kao prekidac koga pali signal sa prekidaca za svetla!
Naucio i mene Rajkooo nesto... bleh
-
bas tako,,,gledao sam po drugim forumima od releja napravise bauk,,,, a u stvari zamislimo obican prekidac,,,mi rukom prebacimo u polozaj ON i struja prolazi kroz njega i potrosac radi,,,,e relej je isto to, samo sto umjesto nase ruke, taj proces vrsi elektromagnet, i kada mi dovedemo struju na njega on ukljuci relej,,,prosto da prostije ne moze biti,,,
e koja je sad poenta releja,,,pa prosto,,,ukoliko imamo mehanicki prekidac kojim moramo da sprovedemo veliku struju a on to ne moze da izdrzi (potrosac od recimo 100w-8A, a mi imamo prekidac od 2A) ili ako zelimo da
jednim prekidacem ukljucimo vise uredjaja koji bi vjerovatno spalili nas postojeci prekidac) mi samo tim mehanickim dovodimo struju na kalem releja, i on posto je mizeran potrosac, ne skodi nasem prekidacu, a ukljucuje uredjaje i ostalo u domenu svojih karakteristika (20,30-----100A)
I kao sto rece kolega ranije, mi dovodjenjem + ili - na 85 ili 86(mozemo da ukljucujemo i plusom i minusom pod uslovom da je onaj drugi vec doveden na jedan od ova dva pina) u stvari spajamo pinove 30 i 87 i tanannaaaaaa,,,,radiiiiiii...
izuzetak su releji sa tzv radnim kanalom,,,oni imaju jos i izvod 87a(imaju 5 nozica),,,,i to je obican relej samo sto kod njega ima spoj od 30 na 87a kad je iskljucen i spoj standardni 30 na 87 kad je ukljucen,,,i kad je ukljucen nema struje na 87a......
-
Cek malo gde ide relej? Izmedju akumulatora i prekidaca ili izmedju prekidaca i sijalica?
-
Izmedju prekidaca i sijalica.
-
Povezujes mu stalnu struju sa akumulatora, i dalje ta struja ide ka sijelici! Masu odakle hoces, a dugih 12 volti sa prekidaca za svetla! I tih drugih 12 V u stvari pale relej i on pali sijelice ili sijelicu!
-
A ako Vam je losa masa na kolima pozeljno je i nju odvesti dobrim kablom na minus akumulatora ;)
-
Ljudi hvala na odgovorima sada mi je jasno ko dan
-
bas tako,,,gledao sam po drugim forumima od releja napravise bauk,,,, a u stvari zamislimo obican prekidac,,,mi rukom prebacimo u polozaj ON i struja prolazi kroz njega i potrosac radi,,,,e relej je isto to, samo sto umjesto nase ruke, taj proces vrsi elektromagnet, i kada mi dovedemo struju na njega on ukljuci relej,,,prosto da prostije ne moze biti,,,
e koja je sad poenta releja,,,pa prosto,,,ukoliko imamo mehanicki prekidac kojim moramo da sprovedemo veliku struju a on to ne moze da izdrzi (potrosac od recimo 100w-8A, a mi imamo prekidac od 2A) ili ako zelimo da
jednim prekidacem ukljucimo vise uredjaja koji bi vjerovatno spalili nas postojeci prekidac) mi samo tim mehanickim dovodimo struju na kalem releja, i on posto je mizeran potrosac, ne skodi nasem prekidacu, a ukljucuje uredjaje i ostalo u domenu svojih karakteristika (20,30-----100A)
I kao sto rece kolega ranije, mi dovodjenjem + ili - na 85 ili 86(mozemo da ukljucujemo i plusom i minusom pod uslovom da je onaj drugi vec doveden na jedan od ova dva pina) u stvari spajamo pinove 30 i 87 i tanannaaaaaa,,,,radiiiiiii...
izuzetak su releji sa tzv radnim kanalom,,,oni imaju jos i izvod 87a(imaju 5 nozica),,,,i to je obican relej samo sto kod njega ima spoj od 30 na 87a kad je iskljucen i spoj standardni 30 na 87 kad je ukljucen,,,i kad je ukljucen nema struje na 87a......
inace taj relej zna da bude veoma koristan za one koji vole da se bakcu oko instalacije i da povezuju razne uredjaje hehehehe
-
matematika je prosta, sijalica 100w vuce oko 9A,na 12v odnosno nesto manje na 14v dvije sijalice 18A,i tu posao zavrsava relej od 25A, mada se obicno ide na duplo zbog jace struje prilikom zarenja zice u sijalici i pokretanja potrosaca kada on povlaci vecu struju, da bi smo izracunali struju samo snagu podijelimo sa voltazom i to je to, a kad stavljamo osigurace ide se dupliranjem, znaci potrosac od 10A osigurac od 20A, i to je to
to vazi za sve druge potrosace u kolima,
Eh da, za 1200 dinara, ja bih ti dao i set plasma sijalica od 100w hahaha,,,
zar se ne ide ako izracunamo recimo da je potrosac od 10A onda se stavlja osigurac od sledece vrednosti 15A.malo mi mnogo zvuci to--potrosac 10A a osigurac 20a---onda to i nije neki OSIGURAC
-
ide se uvijek na 2x potrosac,,,iz razloga sto potrosacu se mjeri potrosnja pri normalnom radu, a recimo neki potrosaci povuku i preko 1,5 puta struje prilikom aktiviranja, paljenja, ukljucivanja,,,zato ide osigurac 2x potrosac...
a ukoliko potrosac dovede do kratkog spoja, ili probije negdje i povuce vecu struju, ona ide mnogo vise od 2x potrebne struje, pa ce bilo koji osigurac da pregori...
pogledajte fabricke osigurace, za farove koji su fabricki oko 55w ide osigurac od 10A,,,,po defaultu
-
ok,malo sam pobrkao pojmove-naizmenicne i jednosmerne stuje.kod naizmenicne ide prva veca vrednost a ovde je ko sto ti kazes x2.opet hvala za informaciju a to za nedaj boze spoj to znam da ce svaki osigurac da odreaguje tj.rikne
-
Interesuje me koliko su otporni farovi na toplotu ukoliko stavim sijalice od 100W s'obzirom da se i danju vozi sa upaljenim svetlima?
-
Far na dzeti je metalni, neces imati problema ali ce ti se pre ili kasnije otopiti dzek na sijalici ;)
-
U sustini to i nije toliko strasno, lako moze da se promeni a moze i povremeno da se kontrolise i kada je potrebno zameni se.
-
Odradio sam ovaj projekat i mogu da vam kazem rezultati se itekako poznaju.
Kupio sam malo bolje releje od 70A sa debljim (duplim) pinovima, kabli presek 4 oko 6m, desetine muske i zenske buksne, sve sam to odradio tako da ne menjam postojecu instalaciju za svetla vec sam sve ovo dodao a od dzeka levog fara sam uzeo pobudu za releje dok sam struju i masu uzeo direktno sa ACC. Jedino nisam uspeo da nadjem kucista za osigurace pa sam morao da improvizujem sa zenskim buksnama. Stavio sam osigurace jedan od 30A a drugi od 40A, nisam imao dva od 30A biggrin Sijalice nisam menjao ostale su od 55W razmisljam se da stavim od 100W ali neznam kako ce farovi da podnesu toplotu.
-
Bolje stavi kvalitetnije sijalice od 55W kao npr. Osram Nightbreaker
-
" Sijalice nisam menjao ostale su od 55W razmisljam se da stavim od 100W ali neznam kako ce farovi da podnesu toplotu."
Nemas straha...kod mene na G II su postavljeni releji i sijalice od 90/100w..i za sad nema nikakvih problema....a ako nekad i bude problema, uzecu keramicke dzekove i resen problem.
-
Možda sam malo sktenuo sa teme ali zašto stavljati te sijalice kada 18 LED dioda daju kao obična sijalica od 90W traju i do 30 god i nema grejanja??? Ispravite me ako grešim!
-
Koliko kosta LED sijalica koja ide u H4 grlo? Ako uopste postoji tako nesto.
-
Da, lepo je to sa diodama ali far mora imati optiku za tako nesto (Audi R8, Lexus LS600h). Ko je ucio fiziku zna sta je ziza i kako se odbija svetlost a gomila dioda rasporedjenih svuda po sijalici u faru daje baterijsku lampu a ne svetlost na putu ;)
-
Da, lepo je to sa diodama ali far mora imati optiku za tako nesto (Audi R8, Lexus LS600h). Ko je ucio fiziku zna sta je ziza i kako se odbija svetlost a gomila dioda rasporedjenih svuda po sijalici u faru daje baterijsku lampu a ne svetlost na putu ;)
;)
-
Ja sam to već napravio
(http://img830.imageshack.us/img830/1503/32607509.jpg)
Slikao sam ga na pola puta inače ima 18 LED-ica.
-
Imate na ebay.de ukucate h4 led ,eto to je kao fabrikana ,e sad za nedelju dana doci ce kod nas Lampine diode coilleo2tj
Pa cemo da uporedjujemo cene i resto ;)
-
http://www.arrow.rs/index.php?main_page=product_info&cPath=41_42&products_id=209 postoji biggrin
-
Ja sam to već napravio
http://img830.imageshack.us/img830/1503/32607509.jpg
Slikao sam ga na pola puta inače ima 18 LED-ica.
tapsac tapsac
-
Dal je ko koristio h4 led sijalice vredi li cemu ili je to bacanje para dal moze zameniti obicnu h4 sijalicu a da bolje svetli
-
Za Lampine neke modele od H(3/7) ,cuo sam da su ih vratili nazad jer ne bacaju neku svetlost,tj samo osvetljavaju far ,ali nista vise od toga.Za ostale modele neznam coilleo2tj
elem evo malo dodataka za releje :
(http://img233.imageshack.us/img233/3963/releji3.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/233/releji3.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img804.imageshack.us/img804/749/releji2.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/804/releji2.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img830.imageshack.us/img830/8793/releji1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/830/releji1.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://www.mp3car.com/the-faq-emporium/117895-faq-relays-how-they-work-and-how-to-wire-it-up.html (http://www.mp3car.com/the-faq-emporium/117895-faq-relays-how-they-work-and-how-to-wire-it-up.html)
http://www.mp3car.com/the-faq-emporium/117895-faq-relays-how-they-work-and-how-to-wire-it-up.html (http://www.mp3car.com/the-faq-emporium/117895-faq-relays-how-they-work-and-how-to-wire-it-up.html)
http://www.2carpros.com/articles/how-to-check-an-electrical-relay-and-wiring-control-circuit (http://www.2carpros.com/articles/how-to-check-an-electrical-relay-and-wiring-control-circuit)
(http://www.mp3car.com/imagehosting/12527647e9129233622.bmp)
-
Ne znam bas da li 18 dioda mogu da sijaju kao H4 sijalica.... ja sam kod mene radio prednje pozicije ili kao dnevna svetla.... 12 dioda od po 25.000 mcd ( ja jače u prodaji nisam našao ) i lepo one sijaju, obasjaju ispred auta ali to ne moze da se poredi sa 90W H4 sijalicom
Ovako sijaju 12X25.000 mcd
(http://www.slike.com/slike/G7b5y.jpg)
-
jel ima raspolozenih majstora za postavljanje ovih releja,majstor koga sam nasao i trebao to da mi odradi zavlacio me dve nedelje pa sam ga na kraju oterao u pm. angry2 u pitanju je golf II
-
sto se tice farova zavrseno je,nego me sad muci sirena,pokusao sam da stavim relej ali sirena opet isto radi,samo se ono ''pup'' cuje i nista,a na akumulator direktno gruva kao besna,u pitanju je ovakva sirena iz sredine,isto sa dva popka pa me ineresuje koji kabal ide na relej od ova dva?
(http://i487.photobucket.com/albums/rr233/potaman/speedmasters/DSCN6356.jpg)
-
+ ide na sirenu a minus sa sirene se vezuje na sasiju
85-masa
86-struja sa prekidaca ka releju
87-izlaz iz releja ka potrosacu(svetlima)--> sireni
30-stalna struja sa osiguracem stavi obavezno
-
+ ide na sirenu a minus sa sirene se vezuje na sasiju
85-masa
86-struja sa prekidaca ka releju
87-izlaz iz releja ka potrosacu(svetlima)--> sireni
30-stalna struja sa osiguracem stavi obavezno
30-stalna struja sa osiguracem stavi obavezno
[/quote]
a od one dve zice koje dolaze ka sireni,jel ima veze koju uzimam da je premostim ka releju,dali je jedna + a druga -,i ako jesu kako da znam koja je + ?
-
Koristi unimer ili probnu lampu .Sirena ima + i - .Pri cemu ti je minus vezan za sasiju .A + joj daje signal da treba da svira :)
Ili idi opet kod tog elektricara ,15min posla beer
-
na fabrickoj instalaciji na sirenu dobijas stalni plus a minus prekida taster na volanu tako da onda relej trebas ovako povezati, na 30 i 86 stavi + a onu masu sto dobija sa volana stavi na 85 i onda ti sa 87 + ide na sirenu a masu sa sirene stavi na sasiju...
-
e sad mi je jasnije biggrin ma nije problem otici kod majstora,valja i nauciti nesto alealeee
-
I obavezno osigurac na 30 stavi
Stavis osigurac sa kucistem na 30 i ona ide direktno sa akumulatora na relej
Iz releja sa 87 ide na sirenu
a imas 85 i 86 jedan je + a drugi je -.
Sa sirene tvoje kao sto je rekao Necil dobijes - kad stisnes na nju
Tako da ti ostaje da na ovom preostalom stavis +.
-
a taj + za 86 mozes da "bridzujes" odmah sa 30...
-
vrlo fino i precizno objasnjena tema:) posto nisam dosad nikad koristio te releje,zanima me koja im je cijena,i koliko novaca kostaju sijalice od 100 w,neke obicnije :)
-
Releji oko 200+din ,sijalice kako ubodes .
-
a taj + za 86 mozes da "bridzujes" odmah sa 30...
a sta znaci "bridzovati" ?
-
premostiti jer je bridž na engleskom most
-
koliko jake osigurace treba da stavim na releje od 35A i 40A ?
-
zavisi kolike snage ti je relej...
-
Zavisi i od pritiska u gumama :p
-
zavisi kolike snage ti je relej...
dali je moguce da se dobijaju ovakvi odgovori !!! procitaj ponovo moje pitanje !!!
-
a jbg brate... zaljubljen sam lollol
pa ja kad ugradjujem releje stavljam 30A ;)
-
"Jacina" osiguraca zavisi od snage potrosaca ;)
-
pa konkretno za sirenu sam stavio relej od 40A,a za farove releje od po 35A,za duga i kratka svetla
-
Za sirenu stavi 10-15A a za svetla 30A. Ako si stavio releje na fabricku instalaciju onda je to to a ako si izvlacio novu onda stavi po 15A za svaku sijalicu.
-
fabricka je instalacija,nije nista novo izvlaceno. ok,hvala puno
-
Evo male semice za sve. vrlo lako za povezati kao sto su kolege gore pisale samo mali slikovit opis i od mene/
(http://img510.imageshack.us/img510/8250/relei.jpg)
86 ovde moze biti + sa bilo kog uredjaja ili spravice na koju se stavlja rele i 87 na taj isti uredjaj. Kod mene na slici je to slucajno bila sirena big_boss mahac
-
Ja bi zanemario to slikovito objasnjenje, jer postoje i releji gde je drugaciji raspored tih brojnih oznaka.
-
Treba mi nekoliko odgovora vezano za releje (imao sam nekog problema sa akumulatorom pa su mi na oko zapali releji koji stoje blizu njega i trebaju mi odgovori na nekoliko pitanja :))
1 Da li moram da imam osigurac na zici koja nosi 30 tj od akumulatora sto ide ka releju .Kod mene nije bio stavljen pa zato pitam
2 Da li mora svaki relej da ima direktan spoj sa akumulatorom ili moze da se nastavi ,kod mene na instalaciji prethodni vlasnici su sa akumulatora povukli zicu na relej za sirenu i na mestu gde se ona kaci na relej duplirali je ,pa druga zica nosi struju na 30 na drugi relej (relej za male farove)
3 Da li relej za male farove ,/maglenke ili kako ko krsti male farove na golfu ,treba da bude za svaku sijalicu ponaosob ili jedan relej koji daje struju za dve sijalice
posto ja tu imam model sa sledecim brojevima 30 85 86 87 87 .(nije 87 i 87a) vec dve 87 i obe rade kad relej da struju ,tj jedan izvod 87 je leva sijalica , a drugi izvod je desna sijalica .
Da li da ostavim tako ili da se stavi za svaku sijalicu po svoj relej i da npr sa leve sijalice uzimam kontant sa leve instalacije ,a sa desne sa desne instalacije
Napravicu sliku kasnije ,a ako uspem da uslikam releje i povezivanje i to cu da okacim
4 pitanje vise vezano za alarm,ali da pitam
zanima me ,kao sam dobro pohvatao uloga releja je da prespoji 30 na >>87 ,e sad ako meni 86 i 87 predstavljaju tanke zice koje zahtevaju manje napona ,onda meni ustvari na 87 dolazi direktna struja sa 30 ,kad taj relej krene da radi
Tj danas kad sam merio preko unimera da li mi nesto vuce struje (opcija 10A na unieru ) vrednost je uvek bila oko 0.02 i 0.03 .a kad sam aktivirao alarm i drzao prst na pipku za haubu (da simuliram da je auto zakljucan ) dobijem vrednost 0.20 ,sto je mnogo ?!
a ta vrednost se odmah ugasi kad skinem osigurac za relej koji sluzi za alarm .Pa sad moram to da lepo smislim
Hvala svima na odgovorima beer.
-
1. Osigurac mora da ima svaki uredjaj, nebitno da li ide preko releja ili ne, Inace ode u pepeo bicedobro
2. Moze tako da se premosti, ne moze da bude problema osim ako je mali presek zice pa nije dovoljna za obe sijalice
3. Moze jedan relej za oba fara, sijalica vuce najvise 5-6A a releji su najcesce 20A tako da "trpi" dve sijalice bez problema.
4. Praznjenje bez alarma ti je odlicno a tih 0.17 kada ukljucis alarm vuce taj relej. Zicu koja ti ie na 86 (ona koja dovodi + na releej alarm) skini je sa stalne i dovedi je na kontakt struju i resices problem.
-
Hvala Djole na brzom odgovoru ,idem sada to da slikam a idem i po drzace za osigurace
Evo sad je upalio ko mina iz prve
-
Ja bi zanemario to slikovito objasnjenje, jer postoje i releji gde je drugaciji raspored tih brojnih oznaka.
Brojne oznake su za svaki relej iste i standardne su za ceo svet, moze samo raspored buxni da se razlikuje a to je nebitno.
-
Evo za sada ono sto sam saznao tj video
relej koji ima 5 izvoda (2x 87 i 87 )koji mi se koristi za duga svetla ,na njemu od koriscenja ili stajanja nema vidljivog broja ampera,pa mi treba savet ili kako da proverim jacinu ili koji osigurac pre njega da postavim
Dok relej koji je bio za sirenu je bio ruski i imao je oznaku 30A ,a ja sam mu stavio Lampin od 40 ampera ,tako da mi i za njega treba osigurac tj jacina.
Oba kucista sam povezao sa ovim ,http://www.lampa.it/en/prodrs-2424-4315-ats_pvc_in_line_fuse_holder.asp ,a onda na nju sam nastavio kabl od 2.5 i to onaj za bojlere jer mi je bio visak biggrin. A releje sam po nagovoru komsije prebacio sa maske na deo gde se kod golfova nalazi kompjuter ili vec gde su odvodni kanali ,tj gde su one makaze za brisace .Nadam se da nece smetati ako su tu prebaceni ,jos sam im nasao i lim koji ce da ih zastiti od vode ;).
(http://)
-
Ne stavlja se bre osigurac zbog releja nego zbog potrosaca. Taj ruski je mozda trpeo 30A a svi ostali koji kod nas mogu da se nadju ne mogu da istrpe vise od 15 koliko god na njemu da pise.
Za sirenu ide osigurac od 10A do 15A, zavisno od same sirene a za farove stavi 20A ako ide jedan za oba fara a po 10A ako stavljas za svaki far posebno.
Releji se stavljaju unutra kod table, to sto si napred stavljao samo ti komplikuje posao i kasnije ce ti stvarati probleme zbog vlage.
-
Za farove ide taj jedan ,na kojem nema oznaka jacine (ima samo ugravirano polozaj pinova 30 85 86 87 87 tj sta je prekidac a sta izvod ) ,
a za sirenu isao je taj jedan relej ruski od 30A (postoji cak 90 posto da taj relej i nije za tu sirenu ,posto imam izvucenu zicu i za jos jednu sirenu)
Provericu to sutra
Hvala Djole na odgovoru /ima
Ok ,ajde videcu da ih onda preselim unutra kod table ,ala ce komsija da me lincuje zbog toga bonk .
Pa da onda ovi carevi koji su ugradjivali su bili i najpametniji ,samo su malo ogrebali zicu kod levog fara za dugo svetlo ,dodali na nju kabal od 10 cm do releja ,jos 10 cm za kabal koji ide od releja do akumulatora i masa sa sasije jos 10 cm i ako su jos najvise metar kabla za oba kratka svetla i njihov posao je gotov ,a ja sad moram sve to da vracam u kabinu sa minimum 5/6 metara kabla bonk
-
Normalno da nije, ne moze ruski relej da bude na nemackom autu bleh
Nadji brate na otpadu fabricki relej od VW i stavi sigurnu stvar, nadji i fabricke osigurace jer s' obzirom da stavljas kineske releje i kucista osiguraca verovatno koristis i kineske releje a oni ne crkavaju vec se pale/
-
Ne znam zasto stavlajs novu instalaciju, fabicka na tvom autu je dovoljnog preseka za 100W sijalice?
A mogao bi ti batice i jedan pp aparat da obezbedis, ono, nek ima zlu ne trebalo lollol
-
Sve stavljam italijanske stvari ,zato golf i baguje :) Koji da trazim fabicki relej ,tj koju oznaku da trazim na otpadu ?
pp vec stoji u gepeku ,ali mi je nejasno zasto sada pp ,kad je 99 stvari tj diode poskidane ,sad samo pomeram releje sa maske coilleo2tj.
Pa premestam instalaciju jer su stavili dva releja jako blizu i akumulatora i levog fara pa mi je velika umetnost da zamenim sijalice ,a u ostalom rekao si da moram da imam i osigurace kako bi zastitio potrosace ,pa kad sam vec kaskopusao,hocu da to uradim kako treba beer.
-
PP zbog tih "italijanskih" stvari batice bicedobro
"Lampa" je kineska roba, to sto tamo pise Italy je isto k'o sto na tarabi pise piii...
Osiguraci cuvaju instalaciju i auto a ne potrosace ;)
-
Pa daj onda broj za taj fabricki ,da znam sta da trazim na otpadu .
-
Bilo koji prekidacki, 53 npr/
-
:D koliko ja znam relej sluzhi da se uprawlja welikom strujom pomocu male. . . :) tako nekako . .. . :D
uglawnom a mozhe da sluzhi i za promenu sturje :D da se plus pretwori u minus i obrnutooo :) swashta mozhe sa relejem ne sluzhi samo za swetla. . . : )
-
Za "golf-cabrio": MOLBA, voleo bih da mi objasnite kako to rele može da pretvara plus u minus?!?
-
Verovatno se nije dobro izrazio, pretpostavljam da je mislo da pomoću komandnog plusa može da se
propusti-dovede masa na željenu poziciju.
-
moze li mi neko reci koj je relej relej zmigavaca i nakom mestu mora biti?
ima li tu vise varijanti ili samo jedna?
jer se kod mene i dr. clana ne slazu brojevi releja, a ja bih voleo da bude kako treba kod mene
problem je sto je tih, tako da vec pri najmanjoj buci se ni ne primecuje rad zmigavaca
sorry, pasat b3
-
Na B3 je prvi s' desna u gornjem redu, oznaka 21. Tako mora biti ako je fabricki. Jedino ako je stavljen od neke druge marke vozila pa nema tu oznaku ali mora biti isto sa tri buksne kao fabricki.
-
nadjoh ga, imam 21 ali u drugom redu, gornjem...
e sad koji bi bio razlog zasto mi tiho "skljocaju" migavci
-
Jel bi mogao neko da napise sta znace oznake na fabrickim relejima?
Tu ne mislim na na oznake sa brojevima 30, 85, 86, 87. To je apsolvirano.
Mislim na oznake tipa S, L, 53b, 58b i sl.
-
Pronašao sam na jednom sajtu objašnjenje pa ću se potruditi uskoro da ga publikujem. Napamet:
R - na prekidaču odvod za desni pokazivač pravca
L - isto samo za levi,
58b - osvetljenje instrument table ( i prekidača),
X - specifično za automobile koji imaju "X" rele ( prilikom startovanja motora isključuje određene prekidače, npr farove i grejač zadnjeg stakla) neki VW imaju, neki ne.
kod nekih je x - časovnik ( živa struja, i za napajanje mem od autoradija )
Toliko za početak.
-
beer
-
Grejač zadnjeg stakla
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii499/mfa_maniac/Fotografija-1650.jpg)
58b - osvetljenje (+) -- plavo-siva --- siva;
31 - masa -- braon;
75H - kontakt -- crno-žuta;
75h - grejač zadnjeg stakla -- belo-zelena.
Maglenke
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii499/mfa_maniac/Fotografija-1651.jpg)
58b - osvetljenje (+) -- plavo-siva --- siva;
31 - masa -- braon;
83b - zadnja maglenka -- sivo-bela;
83a - prednje maglenke -- belo-žuta;
+ - +12v kada se uključi pozicija. ide preko relea 15 ili 53 -- sivo-žuta.
Prekidač za sva 4 migavca
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii499/mfa_maniac/Fotografija-1652.jpg)
58b - osvetljenje (+) -- plavo-siva --- siva;
31 - masa -- braon;
15 - kontakt * -- crno-plava; * - ne ide preko X terminala
49 - +12v ka releu 21 ili 22 -- bela;
49a - + od relea 21 ili 22 -- crno-bela sa zelenim prstenovima;
30 - +12v -- crveno-bela
L- levi migavac -- crno-bela;
R - desni migavac -- crno-zelena.
Prekidač za svetla - stari tip
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii499/mfa_maniac/Fotografija-1653.jpg)
58b - osvetljenje prekidača, instrument table... (+) -- plavo-siva --- siva;
31 - masa -- braon;
X - kontakt preko relea 18 -- crno-žuta;
56 - + ka ablenderu (kratko dugo svetlo) -- belo-crna;
58 - osvetljenje registarske tablice -- sivo-zelena;
30 - +12V -- crvena;
58L - leva pozicija -- sivo-crna;
58R - desna pozicija -- sivo-crvena.
Prekidač za svetla - novi tip
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii499/mfa_maniac/18052012373.jpg)
58b - osvetljenje prekidača... (+) -- plavo-siva --- siva;
58c - osvetljenje instrument table -- siva;
NSI - zadnja maglenka -- sivo-bela;
31 - masa -- braon;
X - kontakt preko relea 18 -- crno-žuta;
56 - + ka ablenderu (kratko dugo svetlo) -- belo-crna;
58 - osvetljenje registarske tablice -- sivo-zelena;
30 - +12V -- crvena;
58L - leva pozicija -- sivo-crna;
58R - desna pozicija -- sivo-crvena.
Ventilator grejanja
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii499/mfa_maniac/Fotografija-1654.jpg)
+ - X terminal -- crveno-crna;
1 - 1 brzina -- bela;
2 - 2 brzina -- žuto-crna;
3 - 3 brzina -- žuta;
4* - modeli sa klimom 4 brzina.
-
Bravo! :) beer
-
Nadjoh nesto na engleskom.
A Battery
D Ignition Switch
E1 Light Switch
E4 Headlight Dimmer Switch
E7 Fog Light Switch
15 To ignition, etc.
30 Constant power from Relay Panel
50b To starter
56a To headlight high beam
56b To headlight low beam
58 To parking lights, etc.
58L To left parking lights
58R To right parking lights
75 From Ignition Switch (D) to Load Reduction Relay
75x From Load Reduction Relay
86S To radio, etc.
87 From Fuel Pump Relay
NL To fog lights
TFL To daytime running lights
-
Za "ledspecijalist" - Hvala na iscrpnom odgovoru, uz fotografije. Smatram da je ovo potpuno kompletno objašnjenje pored kog moje izgleda kao škrabotina na zidu. Svaka čast na trudu!
Pozdrav
-
Na ovom linku imate sta sve znace oznake na relejima. Nekih nema ali u sustini to je to.
http://www.isham-research.co.uk/quattro/terminals.html (http://www.isham-research.co.uk/quattro/terminals.html)
-
na golf-u 2 imam 4 fara.i svetla su mi jako slaba po noci osim kad drzim ablender privucen volanu onda se dosta pojacaju.sto znaci da treba da ugradim releje.
Sijalice su h4 55-60W u velikim,i mislim isto 55-60 u malim h3.
e sad zanima me kolko mi treba releja i za kratka i za duga i od kolko ampera?i naravno koja jacina osiguraca za pin 30.ja mislim da trebaju 3 releja, ali da provjerim.
i ako neko ima semu da to sve povezem?
-
Ne trebaju ti osiguraci ako releje stavljas kod volana. Trebaju ti dva komada.
-
ne bih kod volana jer mi se teze snaci sa zicama vec bih tamo od farbrickih instalacija izveo poziv za relej, a + i - sa aku.Citao sam da treba osigurac za + sa akumulatora?ili nisam u pravu.
-
Kupi pp aparat prvo bicedobro
-
sta sam izvalio :D
tu sam da naucim
-
Citao sam da treba osigurac za + sa akumulatora?ili nisam u pravu.
Svako strujno kolo mora da ima osigurač. Znači, ako izvodiš nove žice direktno sa plusa onda svakako moraš da staviš odgovarajući osigurač.
-
A kakva bi svetla imali kada bi na svako vlakno na sijalici stavili relej? :)
-
Narode treba mi pomoc. Da li neko moze da mi pokaze semu releja na golf 2 gti 16v kr glava. Koje relerje da koristim i kako da ih poredjam na tabli.
-
Imas ovde sve... http://www.a2resource.com/electrical/systems.html (http://www.a2resource.com/electrical/systems.html) mahac
-
Fala driving
-
Jel bi znao neko da mi napise ove oznake za passata b3 kao sto je Mihajlo Stankovic za golf 2 ?I da li je isti brojevi npr.58b i 31 su kod passata + i masa?
-
58b ti je + sa pozicije a 31 kao sto si napisao.
-
Hvala snasao sam se :46
-
E ovako da pocnem,imam grejace sedista u autu ali mi ne rade,sumnjam na relej broj 276 ,imam 4 komada releja 2 sa mog auta i 2 sa nekog drugog sa otpada,svi su stavljani i nista ne reaguje,mene intersuje kako bih ja mogao da proveim da li releji rade?Do prekidaca grejaca sedista dolazi struja ,ali dole kod dzeka ispod sedista nema nista ales kaput.
Pa sumnjam ili na relej ili na instalaciju ,a mozda su i zice u prekidacu pomesane to bi trebalo proveriti,ali nemam kud proveriti,ne znam da li to moze u nekom programu ko ima autodatu ili tako nesto.
-
Skini relej, pusti struju preko prekidaca i proveravaj da li dolazi struja na neki kontakt na dzeku od releja.
Ako nema nigde onda je ili instalacija ili osigurac.